Rouva Suhonen

onko muita jotka pitävät vain vihkisormusta ?

69 viestiä aiheessa

Mullakin on vain yksi sormus yhdistettynä kihla- ja vihkisormuksena. Kun menimme kihloihin ja valitsimme sormuksia, päätimme hylätä ns. perinteiset vaihtoehdot eikä niitä juuri tarjolla ollutkaan, koska olimme ulkomailla. Löysimme molemmille aivan ihanat unelmien sormukset, omani on melko näyttävä ja tyyliltään sellainen, ettei sen kanssa edes oikein sopisikaan mikään toinen sormus, joten päätin jo siinä vaiheessa, että toista sormusta mulle ei tule. Pidin sormusta sen puolisen vuotta joka oltiin kihloissa ja kun mentiin naimisiin, niin sormukseen kaiverrettiin molemmat päivämäärät ja sama sormus pysyi edelleen. Esim. jumpassa, lenkillä ja kotihommissa en sormustani pidä.

Yllättävän moni on kummastellut sitä, että mulla on "vain" yksi sormus, mutta onneksi en ole itse niin kaavoihin kangistunut, että kaikki pitäisi tehdä samalla tavalla kuin muut :) Enhän ole sormuksen kanssa naimisissa! Ja luulkoon tosiaan jokainen siviilisäädystäni mitä haluaa. En kyllä itse ainakaan tuijottele toisten sormia ja sormuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla kanssa kihlasormus löysi paikkansa korulippaasta. Vasemmassa nimettömässä siis kimaltelee vihkisormus. Vihkisormuksen kaverina on meiijän vauvan nimikkosormus, ja näitä sormuksia tulee jokaisesta lapsesta yksi lisää :-X :-X

Siis vuosien päästä sormuksia saatta olla vaikka kolme tai jopa viisi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En voi sille mitään, mutta tulee yhdestä sormuksesta "mieleen" että se on kihlasormus ja luulen siis kyseisen henkilön olevan kihloissa, en naimisissa, jos en muuten tunne. En tiedä haittaako tämä mitään, mutta minusta on ainakin kiva, että kaksi sormustani kertovat kaikille "ulkopuolisille" sen, että olen rouva.

Amoriinista poimittua:

"Vihkisormuksen paikasta ollaan kovasti eri mieltä ympäri maailmaa. Monessa maassa vihkisormus kuuluu vasempaan nimettömään. Muinaiset roomalaiset ja egyptiläiset uskoivat juuri tästä sormesta kulkevan vena amoris - lemmen laskimon suoraan sydämeen. mm.Norjassa ja Tanskassa taas pidetään sormusta oikeassa kädessä. Ruotsissa pidettiin sormusta keskiajalle saakka vasemman käden keskisormessa. Hollantilaiset siirtävät kihlasormuksena vasemmasta nimettömästä oikeaan nimettömään mennessään naimisiin. Juutalaiset sulhaset laittavat morsiamen sormuksen ensin morsiamen oikeaan etusormeen josta morsian sitten siirtää sen vasempaan. Intialaiset pitävät vihkisormusta peukalossa tai varpaissa. Kahden sormuksen pitäminen samassa sormessa tarkoittaa joissain maissa, kuten Hollannissa, leskeyttä. Myöskään Tanskassa tai Norjassa ei pidetä samassa sormessa kahta sormusta."

Meillä ei ole ollut kihlasormuksia joten nyt kun vihkisormukset tilattiin on se ainoa sormus sormessani, mutta kuten yllä todettua on käytäntöjä monia! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän pelkkää vihkisormusta koska se on valkokultaa toisin kuin kihla joka on keltakultaa, ja koska ne ovat kumpikin sen verran muhkeita, että etten osaa pitää niin paljoa "tavaraa" sormissani. Ovat tosin samaa muotoilua ja samasta sarjasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kihla keltakultainen ja haluan ihan erilaisen valkokultasen vihkin, joten kihla saa jäädä muistoksi. Ajattelin myöhemmin hankkia vielä vihkin kaveriksi toisen valkokultaisen. Tai mieheni voisi sen joskus lahjaksi hankkia.          

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikki rakkaat naikkarit (ja tietenkin morsiot ja rouvat) mä kävin laittamassa tonne sormusosioon kuvaketjun juuri näistä sormuksista  :)

Haluaisitteko te siis käydä lisäämässä sinne kuvia omista sormuksistanne niin pääsee tämä tyttö ihastelemaan niitä  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En voi sille mitään, mutta tulee yhdestä sormuksesta "mieleen" että se on kihlasormus ja luulen siis kyseisen henkilön olevan kihloissa, en naimisissa, jos en muuten tunne. En tiedä haittaako tämä mitään, mutta minusta on ainakin kiva, että kaksi sormustani kertovat kaikille "ulkopuolisille" sen, että olen rouva.

Eikös se ole tärkeintä, mitä itse tuntee ja tietää  ;)

- minulla vain vihkisormus, ulkopuolisten luuloista huolimatta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormuksen mies osti yli 10v yllätykseksi ja ei sopinut muuttuneen makuni kanssa yhteen joten en ole pitänyt sitä aikoihin.

Joten sormessa vaan vihkisormus  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän yhä molempia sormuksia, siirsin vain kihlasormuksen oikeaan nimettömään ja vihkisormus vasemmassa. Ovat vähän erilaisia keskenään ja näin molemmat pääsevät parhaiten edukseen esille.  ;)

Ehkä tämä menee samalla vähän etelä/keskieurooppalaiseen tyyliin, eikös ainakin joissain katolisissa maissa pidetä kihlaa oikeassa ja vihkiä vasemmassa.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi varmaan pitänyt aloittaa ihan oma ketjunsa "kuka pitää vain vain kihlasormusta?".. Naimisissa ei olla vielä, mutta meille ei tule erikseen vihkisormuksia. En pidä mielelläni sormuksia, kihlasormukseen suostuin joten kuten, mutta sekin ilman päivämäärää. Kaiverrutamme siis vihkipäivämäärän sormuksiin, jotka siunataan pastorin toimesta. Pujottelemme siis molemmat sormukset toisillemme alttarilla. Mutta kieltämättä en tunne ketään, joka olisi "tyytynyt" vain kihlasormuksiin... Joka tapauksessa, ei se rengastaminen tee meistä enempää tai vähempää avioparia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on "vain" vihkisormus sormessa,koska tuntui ahdistavalta pitää kahta sormusta sormessa,joten kihlasormus laitettiin baarikaappiin vanhempieni vihkikuvan viereen,koska omaa vihkikuvaa ei vielä ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen käyttänyt pelkkää vihkisormustani nyt reilun viikon. Mielestäni kihla-. vihkiyhdistelmäni näyttäisi liian raskaalta. Vihkini on 6 mm leveä ja 1,8 mm korkea ja siinä on pieni timantti. Näyttävä on  8-) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on vasemmassa nimettömässä vain yksi sormus. Kihlani oli tosi nätti ja siro ja varmaan tulen pitämään sitä toisessa kädessä mutta tämän vihkisormukseni kanssa ei voi toista sormusta laittaa, on se niin nätti ja erilainen.  Sormus on myös niin leveä (5 mm) etten oikeen siihen kaveriksi toista voisi laittaakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä taas käytän usein ainoastaan uutta kihlaani. Jotenkin sen kanssa on vaan niin helppo olla. Välillä laitan kyllä vihkinkin sormeeni, mutta ehkä enemmän silloin, kun lähdetään ulos tms.

Mun vihki on todella pieni (14,5) ja se ottaa aika ikävästi kiinni nivelestä etenkin kun sormet ovat turvonneet. En halua käyttää sormuksia esim kuntosalilla, joten siksi käytän usein vain kihlaa, koska sen saan kätevästi pois sormesta halutessani. Pitäis viedä vihki piakkoin suurennukseen, jotta sitä tulisi käytettyä hiukan useammin  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullakin vain vihkisormus käytössä...Ja se riittää  :) Sen verran leveä, ettei näihin nakkisormiin enää toista mahtuiskaan  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytän vain vihkisormusta, koska kihlaa ei koskaan hankittukaan...  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vain vihkisormus käytössä, kihloja ei koskaan hankittukkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlat hankittiin, mutta tiesin jo kuukausia sitten, etten halua käyttää kihlaa ja vihkiä yhdessä. Valitsin vihkiksi sormuksen, joka on kaunis yksinään, eikä kaipaa mitään kaverikseen.

Nyt on siis kihla vaihtunut vihkiin. Kihlaa voisin käyttää vielä jossakin muussa sormessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormusta en koskaan jaksanut käydä pienentämässä, joten vain vihkisormus käytössä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä sormessa pelkkä vihkisormus, koska kihla ei sovi sen kanssa kovin hyvin yhteen. Mutta välillä sitten laitan kihlankin sormeeni, kun siltä tuntuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekään ei tullut lainkaan kihlasormuksia. Vihki on leveämpi ja muutenkin sellainen malliltaan, ettei sen kanssa edes sopisi toista sormusta. Oikein tyytyväinen yhden sormuksen ratkaisuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkisormus on aina. Sen kaverina on joko kihlasormukseni tai 1-vuotishääpäivälahjaksi saamani sormus. Näitä vaihtelen mielen ja päivän mukaan. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole kuin yksi sormus kummallakin :) Tällä hetkellä siis kihlasormukset, kaiverrusten ja huollattamisten myötä niistä tulee sitten vihkisormukset :) Emme oikein käytä koruja, niin tämä tuntui hyvältä vaihtoehdolta, varsinkin kun sopivat sormukset tulivat vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vain vihkisormus sormessa, isoksi syyksi vain siksi koska kihlasormus on äärettömän ruma 13 euron halpishopeaa joka on aika ilkeän näköisesti lommoilla ja muutenkin melko epänaisellinen. :girl_sad:

Se on myös hieman liian iso ja ei istu sormeen. Jääkööt rasiaan muistoksi :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään