Edullinen häälahja


tryffelipossu

Recommended Posts

Mitä edullista voisi lahjalistaansa laittaa / mitä kivaa viedä häälahjaksi, jos käytettävissä ei ole paljoa rahaa (esim 5-30 euroa).

Ajattelin että voitaisiin listata hääparin ja vieraiden avuksi.

 

Mitä itsellä tuli mieleen:

viinipullo ja suklaarasia

lajitelma kynttilöitä

pannualuset

valokuvakehyksiä (itse koristellut?)

valokuva-albumi

kuvakollaasi/albumi/kalenteri parin vanhoista kuvista

käsipyyhkeet (vaikka osa morsiammista on kylläkin että ei mitään *** pyyhkeitä mahdu enää)

ovistoppari

saunahunajaa ja laudeliina

jääpalamuotit

mehujäämuotit

kahvia ja mittalusikka

teetä ja teesiivilä

kaktus

dvd (romanttinen?)

 

En löytänyt aiheesta ainakaan mitään kovin läheisesti sivuavaa. Voi yhdistää jos löytyy. 

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä taas noista on jokainen melkein sellaisia mitkä vaan ärsyttää jo nyt omissa nurkissa :D Puhumattakaan että jos niitä yksikin tulee vielä lisää. Me ei olla edes mitään hamstereita tavaroiden kanssa.

 

Me laitettiin lahjalistaan toiveita mm. illanistujaisista, kotihäälomasta (lapsivapaa), talon ulkomaalaukseen osallistumisesta (mahdollisesti) vuodelle 2016 sekä vaikkapa 3 hätäapu soittoa kun autoa rassatessa menee sormi suuhun :) Paljon kivempaa ja todennäköisesti monella tavalla "arvokkaampia" lahjoja kuin vaikkapa se 100€:n setelikään :) Vaatii vain pienen vaivan antajalta.

Link to comment
Share on other sites

Kallistun Annas kun puolelle. Me nimenomaan toivotaan todenteolla, ettei vieraat tuo koriste-esineitä, tuikku- tai muita kippoja, "söpöjä" sisustusjuttuja tai muovikrääsää. Sama koskee umpimähkäisiä liinavaatteita, pöytäliinoja yms. koska niitä tosiaan on jo vaikka kuinka paljon. (Tosin meidän toivelistalla on tietynkokoisia lakanoita, toivottavasti ei saada lisää liian pieniä..)

 

Sen sijaan viini, kahvi/tee (jos pari juo), suklaa tai muu "kulutettava" on mielestäni ihan hyvä juttu, sellaiset tulee käytettyä eikä jää kaappeihin pyörimään ja pölyttymään. Samaten joku kuvakollaasi olisi minusta kiva, jos vaan lahjan tekijältä tarpeeksi vanhoja kuvia ja muuta materiaalia (pikku tarinat kuvien takaa tmv) löytyy. Mieleen tulee myös leffaliput tai liput/lahjakortit muihin parin mieleisiin paikkoihin (joku harrastus, museo tms.). Nuo Annas kunin toiveet on mielestäni tosi hyviä, yhdessäoloa ystäviltä (illanistujaiset, tuplatreffit vaikka keilaamaan, urheilutapahtumaan, esityksiin yms) - näitä olisi kiva myös saada! (pitääkin jalostaa omalle toivelistalle näitä lisää) Meidän toivelistalla on muutaman konkreettisen asian (ne lakanat sekä häämatkaan liittyviä kuten lentosukat ja matkaopas) lisäksi häämatkaelämyksiä monessa eri hintaluokassa, edullisempia on esim. skumppaa ja suklaata lentokoneessa (23€), pääsylippuja (á 8-15 €), lauttaliput, aterioita erikoispaikoissa...ja kalliimpia (yht. n 100€) esim. autonvuokra, melontaretki, risteily, delfiiniuinti.

Link to comment
Share on other sites

Totta kai näissä nyt on mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Joku haluaa lakanoita, joku ei juo viiniä jne jne, jollain on mökki, joku on just muuttanu, joku opiskelee, jollain on lapsia(:

Mut ihan ehdotuksia vaan (;

Aikalahjat olis kyllä ihania! Voihan senkin paketoida/laittaa nätisti kuoreen, jos ei tyhjin käsin juhlaan halua mennä.

Mutta sen toteuttaminen voi olla haasteellista jollekkin kaukaisemmalle sukulaiselle.

Siivoustarvikkeita

Toisenlainen lahja (summan voi itse valita)

Itse leivottu kuivakakku, keksejä tms

Itse tehty kortti

Kerätystä astiasarjasta 1 kippo ja täyttää sen karkeilla

Jumppapallo/parijumppapallo (ois aika siisti x)

Vessapaperia, kuluu joka taloudessa

Hääaamun aamiainen

Link to comment
Share on other sites

Se kaukaisempi sukulainen voi sillon tarjota jotain omalla paikkakunnallaan ;) Ei se aikalahja rajaa ketään pois, ei vaikka asuisi jenkeissä. Silloinhan ko. henkilö voi vaikka lohkaista 2 tuntia omasta ajastaan kun saapuu Suomeen vuonna 2016. Tai tarjota apua hotellin ja lentojen järjestämisessä kun hääpari haluaa lähteä matkalle vuonna 2017 jne :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bongasin joskus yhden hauskan lahjaidean, vieras antoi muutaman vitosen setelin erillisissä kirjekuorissa ja kirjoitti jokaisen kuoren päälle "käyttökohteen", kuten esimerkiksi Kesän ensimmäiset jäätelöt -vitonen, Leffaeväs-vitonen ja Muuten vaan -vitonen. Mun mielestä ihan mahtava ajatus, jolla saa rahalahjastakin hiukan merkityksellisemmän! (: 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

Mä taas en osaisi arvostaa mitään design-lahjaa. En ole kiinnostunut mistään "brändeistä" enkä ymmärrä, miksi maksaa moninkertaisesti jostain asiasta, jotta saa siihen kylkeen nimen/logon. Nimi ei takaa laatua. En varmaan edes tunnistaisi / tajuaisi, paljonko joku pyyhe/kynttiläkuppo on maksanut, että menisi kyllä siinä mielessä köyhän vähistään ostaman lahjan arvo hukkaan. Sen sijaan arvostan, jos lahjan antaja kertoo / lahjassa lukee, että se on suomalaista käsityötä/ympäristöystävällinen/eko/luomu/eläinkokeeton/uniikki/tmv.

 

 

Mun mielestä muutenkaan jenniiii:n mainostama 100 euron lamppu ei kuulu tähän ketjuun.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bongasin joskus yhden hauskan lahjaidean, vieras antoi muutaman vitosen setelin erillisissä kirjekuorissa ja kirjoitti jokaisen kuoren päälle "käyttökohteen", kuten esimerkiksi Kesän ensimmäiset jäätelöt -vitonen, Leffaeväs-vitonen ja Muuten vaan -vitonen. Mun mielestä ihan mahtava ajatus, jolla saa rahalahjastakin hiukan merkityksellisemmän! (:

Oi! Tämä on todella hauska ja aika huomaavainen lahjaidea! Tämä täytynee ottaa itsekin käyttöön ensi kesän häissä. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä kun ei ole mitään toiveita millekään lahjoille mun puolen vieraille (lukee kutsussa ja kyselijöiltä olen jyrkästi kieltänyt lahjat) niin olen tehnyt pienen "helpotuksen" niille jotka eivät halua tulla paikalle tyhjin käsin. Kaikissa puolalaisissa häissä jossa olen ollut, onnittelujonossa on annettu kuori (rahaa) ja viinipullo. Eli halutessaan voivat vieraat tuoda kortin ja viiniä. Viinit sitten juodaan yhdessä illan aikana ja vaan ylijäävät menevät sitten vaikka anopille kun eihän me niitä mukaan Suomeen raahata :D viinipullo ei kuitenkaan maksa paljoakaan.

Muokattu: , käyttäjä: Jinnai
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...