Guest Susie

Vastasiko päivä mielikuvaasi?

153 posts in this topic

Meillä on suunnitelmat helmihäitä varten hyvällä mallilla, kaikki isommat asiat varattu/maksettu ja nyt puuhastelemme pienempien asioitten kanssa tyyliin: minne onnittelujono kannattaa laittaa, kuinka paljon varaamme tervetulojuomaa jne.

Koska olemme viilanneet näitä yksityiskohtia jo aina pitkään, meillä on molemmilla niin selkeä mielikuva päivästä, että mielikuvamme voisivat ollakin muistikuvia.   :o

Onko muilla ollut etukäteen selvä mielikuva siitä miten päivä tulee menemään vai lähdittekö viettämään päivää ihan "sokkona" sen kummemmin kuvittelematta minkälainen päivästä muodostuu?

Jos sinulla oli selkä mielikuva päivästä, pitikö se paikkansa? Menivätkö asiat niin kuin mielikuvissasi, vai tuliko yllätyksiä?

Mitkä asiat pitivät paikkansa, mitkä eivät? Johtuivatko yllätykset puutteellisesta suunnittelusta, oliko joku tarkoituksella suunnitellut yllätyksen vai oliko päivä muuten vaan ihan erinlainen kuin olit kuvitellut?

Kaikki oli etukäteen suunniteltu siinä mielessä, että oli kirkot ja ruuat ja juomat ja muut, mutta varsinaista päivän kulkua ei oltu sen tarkemmin suunniteltu.

Eli ei oltu suunniteltu juhlan kulkua eikä yksityiskohtaisesti kaikkea sitä, mitä kirkossa tapahtui. Kaikki meni omalla painollaan. Ja kivasti. Ehkä jos olisi asettanut enemmän paineita sille, että miten kaiken yksityiskohtaisesti pitäisi mennä, niin tulisi enemmän vastoinkäymisiä, jotka sitten jäisivät ikävästi muistiin.

Eli mielikuvat ennen häitä eivät olleet sama asia kuin muistot häiden jälkeen.

Me oltiiin aika tarkkaan mietitty päivän kulku. Eli ett missä välissä pitäisi tapahtua mitäkin. Ohjelmaa ei tiedetty etukäteen, vaan siitä vastasivat kaaso ja bestmanit, joten se oli meille yllätys. Aikataulumme ei myöskään aivan pitänyt, koska 160 ihmistä siirtyi paikasta toiseen nopeammin kuin oltiin oletettu.

Jossain välissä päivää tuli mieleen, ett meillä ei loppujen lopuksi ollut kunnon suunnnitelmaa sateen varalle. Kättelyt, onnittelumaljat, ohjelma ja häävalssi olivat erittäin paljon säästä riippuvaisia, koska kaikki tapahtuivat ulkona. Joten jos olisi satanut, olisi voinut olla aika mielenkiintoista... Joskus pari viikkoo ennen häitä, mietittiin jotain, mutta ennen häitä oli niin hieno ilma, että se vesisateen uhka jotenkin unohtui... Oli meillä sikäli varauduttu sateeseen, ett pihalla oli katoskäytävä, jota pitkin pääsi eri paikkoihin. Mutt ohjelman esittäminen olisi sitten varmaan jäänyt kokonaan tai jotain.

Mutta jopa sääkin siis meni suunnitelmien mukaan  ;D

Me olimme käyneetr hääpäivämme todella tarkkaan läpi etukäteen. Pidimme ennen häitä myös yhteispalavereja kaason, bestmanien ja heidän puolisoidensa kanssa, jotta mahdollisimman moni tietäisi päivän kulusta ja suunnitelmista sekä suunnitelmien varasuunnitelmista.

En nyt muista tarkkaan millaiseksi hääpäivämme tarkkaan ottaen kuvittelin, mutta se meni yli odotusten. En osannut uskoakaan olevani NIIN onneni kukkuloilla ja hymyilevä kuin sitten olin.

Aikataulut pitivät kutinsa, ohjelma oli hanskassa jne. Ja tämä kaikki johtui siitä, koska suunnitelmat olivat tarkkoja.

Kannattaa oikeasti miettiä ihan pienetkin asiat tarkasti, niin sitten ei pääse sattumaan pahoja/noloja yllätyksiä.

Minusta on/oli hyvä että suunnittelee päivän tarkkaan etukäteen. Sillä säästyy varmasti monelta ikävältä yllätykseltä ja varmasti myös vieraista tuntuu että yksityiskohtien eteen on nähty vaivaa...ja toisaalta vaikka itsekin olin miettinyt KAIKKEA...niin enpäs sitten ollutkaan, yllätyksiä sattui silti. Myöskään ohjelman sisällöstä minulla ei ollut tarkkaa tietoa, vain aikataulu oli yhdessä suunniteltu, samoin linjaukset ohjelman laadusta... ;D

Vaikka en olisi uskonut sanovani näin, niin muistikuvani ei missään tapauksessa ole "ennakko"mielikuvani...sillä en uskonut että tilaisuus vaikuttaisi minuun niin vahvasti...Melkoisena "epäromantikkona" en olisi ikinä uskonut olevani niin onnellinen ja nieleskeleväni kyyneleitä niin paljon.

Eli suunnitelkaa vain, oma mottoni oli, että mietin kaiken niin hyvin etukäteen, että vaikka juhlassa tapahtuisi mitä, en voisi harmitella sitä jälkeenpäin, sillä tietäisin tehneeni kaikkeni. :-X

Kyllä ja ei.

Oltiin suunniteltu meidän mielestä tosi tarkasti, mutta kuitenkin jotkut asiat eivät menneet suunnitelmien mukaisesti ja sitä siinä mietti "Ei tämä nyt ihan tällä tavalla pitänyt mennä". Mielessä kaikki tapahtui tosi sujuvasti ja aikataulut pitivät paikkansa (vaikka meillä ei ollut varsinaisia aikatauluja). Tilanteessa oli vain rentouduttava ja olla välittämättä pienistä vastoinkäymisistä. Kyllä silloin tuli ajateltua, että olisi pitänyt ottaa tämäkin huomioon, mutta muutaman viikon kuluttua oli jo tosi vaikeata muistaa mitä meni pieleen. Tässäkin varmaan auttoi se, ettei tehnyt suurta numeroa pienistä asioista.

Toinen asia joka hieman yllätti oli se, että me tosiaan ollaan huomion keskipisteenä ja olin hieman vaivautunut siitä. Ei voinut vain istua ja rentoutua, vaan oli toimittava "emäntänä", kierellä huonetta, juteltava kaikkien kanssa, katsottava, että kaikki viihtyvät jne. Olin hieman yllättynyt ja silloin hieman pettynyt, että monet vain isuivat "nurkassa" ja olivat. Ja silloin mietin, että olisi pitänyt olla ohjelmaa, mutta olin kuvitellut, että seurustelu riittäisi. Mutta jälkeenpäin ajateltuna olen tullut siihen aatokseen, että he ovat vain sellaisia eikä se johtunut musta, meidän häistä, meidän suunnitelmista jne.

Yllätyin myös siitä miten rauhallinen olin ja kuinka rennosti otin koko juhlan. En hermostunut kertaakaan  ;).

Mulla ei ollut mitään erityistä kuvaa siitä, miten päivä tulisi kulkemaan eikä sen kummempia odotuksia, kuin että naimisiin mennään ja sitten juhlitaan. Isän vaatimuksesta meillä oli kyllä viitteellinen "aikataulu" asioille. Ja hienostihan kaikki menikin.

Kyllä ja ei.

Oltiin suunniteltu meidän mielestä tosi tarkasti, mutta kuitenkin jotkut asiat eivät menneet suunnitelmien mukaisesti ja sitä siinä mietti "Ei tämä nyt ihan tällä tavalla pitänyt mennä".

Sama juttu. Esim pitopalvelun kanssa tuli tiettyä häslinkiä, oli äänentoisto-ongelmaa sun muuta pientä. Semmoista mitä oltiin muka yritetty tsekata mutta mikä ei sitten ihan satasella toiminutkaan niinkuin oltiin ajateltu. Ja jotkut asiat joita oli miettinyt vaikka kuinka, ei sitten todelliuudessa onnistuneetkaan ihan yhtä "mahtavasti" kuin ennakkoon kuvitteli; esim. jotkut koristelut.

Toisaalta enemmän tuli kyllä positiivisia yllätyksiä, eli esim. ohjelmanumeroita joista me ei ennakkoon tiedetty.

Yksi mitä ennakkoon ei ollenkaan pystynyt kuvittelemaan oli kumminkin se tunne mikä oli koko päivän.  :-X Se siitä kokonaisuudesta jotenkin kuitenkin jäi päällimmäisenä muistiin.

Meillä oli tarkkaan suunniteltu jokainen juttu. Tarkkaa aikataulua emme haluneet tehdä  (paitsi ruokailun osalta) vaan annoimme tapahtumien/leikkien yms. muiden mennä sitä mukaan eteenpäin kuin aikataulu näytti ja oli tarpeen. Mielestäni kaikki meni täydellisesti ja kaikki nauttivat olostaan ;D

eipä oikeestaan.

Meillä tarjoilun kanssa oli ongelmia vaikka todella vähän jäi apulaisen tehtäväksi. Aikataulut petti (ne vähäisetkin) todistaja ehti kesken vihkimisen vasta paikalle, hääyön vietin yksin... en todellakaan osannut ihan tuollaista päivää odottaa, mutta jäin mieleen hyvin ja mikä tärkeintä sain ihanimman immeisen miehekseni  :-X

Tuskin paremmalla suunnitelulla olisi saanut aikaan muuta kuin isomman kaaoksen

Meillä tarjoilun kanssa oli ongelmia vaikka todella vähän jäi apulaisen tehtäväksi. Aikataulut petti (ne vähäisetkin) todistaja ehti kesken vihkimisen vasta paikalle, hääyön vietin yksin...

HUI!  :o

Empä osannut kuvitella että hääpäivä voisi olla niin rankka, aikataulut kyllä piti eikä mihinkään ollut kiire... mutta se huomionkeskipisteenä oleminen ja hymyily jne... oikeasti kaipasin kahdenkeskistä aikaa tuoreen aviomiehen kanssa, jotta olis voinnu vaihtaa ajatuksia ja tuntemuksia naimisiinmenon tiimoilta. Eli morsiammille vinkiksi, vaikka naimisiinmeno on tärkeää ja ihanaa ei tuo yksi päivä välttämättä ole elämän täydellisin päivä, tärkeä siis kylläkin ja varmasti ikimuistoinen.

KYLLÄ, itse asiassa koko päivä oli vieläkin upeampi kuin kuvitelmissa. Ainahan jotain pientä säätöä on, mutta nehän kuuluvat vaan asiaan ;)

Meillä ei ollut mitään suunnitelmaa, joten hyvin meni ;D

Vastasi juu, kaikki meni mukavasti. olisi vain voinut tai pitänyt välillä hengähtää ja vähän tuumata, nyt kaikki on päässä yhtä hälinää ja koko-ajan-menemistä... Ainoo mikä vähän jäi harmittamaan oli meidän iltakyydityksen pettäminen. Oli kurja alkaa siinä säätää ja etsiä kuskia. kaikki kuitenkin järjestyi ja lopputulos on reilusti plussan puolella!

Heippa kaikille!

Häistä on nyt sitten reilu viikko aikaa ja mulla on ollut melkoinen "hääkrapula"  :-[ Päivä oli aivan mielettömän ihana, kaikki onnistui todella hyvin (vaikka sää olikin ihan P:stä) enkä vaan millään voi uskoa, että nyt se päivä on jo ohi... Mulla iski silloin häiden jälkeisenä päivänä yhtäkkiä tosi haikea olo, kun oltiin miehen kanssa uudessa asunnossamme availemassa häälahjoja. Tuntui jotenkin niin uskomattomalta, että ihmiset oli ostaneet ne kaikki upeat lahjat MEILLE ja että se koko juhla oli MEITÄ varten!! Jotenkin se ei vaan mahtunut kaaliin, että me oltiin juhlakaluja ja kaiken juhlinnan keskipisteessä  ???

Joka tapauksessa olen siis aivan älyttömän tyytyväinen häihini ja tulen muistelemaan niitä jatkossakin suurella lämmöllä ja tietynlaisella haikeudella!

Minä olen kyllä tosi positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin kaikki meni. Me ei etukäteen tehty mitään tarkkoja suunnitelmia päivän suhteen ja kun juhlittiin vain kahdestaan, saatiin mennä ihan miten huvittaa. Niinpä me mm. käytiin Makuunissa karkkiostoksilla ja rautatieasemalla ostamassa junalippuja seuraavana päivänä starttaavaa häämatkaa varten. Päällimmäisenä jäi mieleen se tunne, joka koko päivän oli. Olin niin hirveän onnellinen ja mies oli myös, sen näki tosi selvästi. :-X

siinä mielessä ei vaatannut, kun odotin että TUNTUU joltakin aivan erilaiselta kuin sitten tuntui, seurasin vain kuinka suunnitelmat sujuu ja unohdin fiilistelyn. parhaimmalta tuntui sitten kun häät oli ohi ja olimme lähdössä hääpaikalta

Oltiin suunniteltu jonkinlainen aikataulu esim. ruoan osalta.Tuntui, että oltiin otettu kakki tärkeät asiat huomioon. Sitten vaan sattui jotain sellaista, jota ei voinut ollenkaan ennakoida...tuntuu jotenkin hakalalta tätä sanoa, että voin purkaa tämän asian sisältäni liikaa pelottelematta muita.

No, tapahtui niin, että matkalla kirkolta juhlapaikalle sulhasen äiti, setä ja täti sekä meidän kaksi hyvää ystävää joutuivat auto-onnettomuuteen. Vietimme sitten naimisissaoloaikamme kaksi ensimmäistä tuntia sairaalassa. Mitään kuoleman vakavaa ei tapahtunut, vaikka jotkut loukkaantuvatkin aika pahasti.

Palasimme myöhemmin iltapäivällä juhlaan, jossa muut vieraat olivat jo syöneet. Kun ilmoitimme, että mitään kauhean vakavaa ei ollut tapahtunut, onnistuimme parantamaan ilmapiiriä. Sisarukseni ja serkkuni olivat järjestäneet ohjelmaa, jotka vapauttivat tunnelman. Loppujuhlasta jäi ihan miellyttävä tunnelma mieleen.

Onnittelumaljat ja onnitteluhalaukset tulivat vieraiden ruokailun jälkeen yms. Mutta nuo pikkuasiat tuntuivat silloin vähäpätöisiltä ja kaikki olivat tosi ymmärtäväisiä.

Vieläkään en oikein tiedä, mitä ajatella hääpäivästä. Mielikuvaani se ei vastannut. Mukaviakin hetkiä oli. Kyyneleet nousee välillä silmiin, kun sitä enemmän ajattelen. Jossain vaiheessa tuntui, että olisin voinut tehdä jotain toisin. Tollaisiin asioihin ei kuitenkaan voi vaikuttaa.

Ja olen kuitenkin onnellisesti naimisissa rakastamani miehen kanssa.  :-X

Minun kohdallani ainakin. Olin tyytväinen siihen miltä kaikki näytti (vähän olisin voinut vielä väriä lisätä pöytään, mutta pikkujuttuja), tarjoilu tökki (eli siihen olisin vielä voinut toivoa parannusta), mutta kaikenkaikkiaan juhla oli ihana! Puheet ylittivät kaikki villeimmätkin odotukseni, ja ihmiset olivat aivan ihania! Olin todella tyytyväinen siihen, että olimme paneutuneet yksityiskohtiin niin kunnolla, homma toimi hyvin, ja saimme nauttia ihanasta, meitä varten järjestetystä ohjelmasta.  :D

Koska olemme viilanneet näitä yksityiskohtia jo aina pitkään, meillä on molemmilla niin selkeä mielikuva päivästä, että mielikuvamme voisivat ollakin muistikuvia.

Meidän kohdallamme voisin melkein sanoa, että mielikuvamme ovat nyt muuttuneet muistikuviksi. Niin tarkasti kuvittelemamme lainen päivä oli ulkoisilta puitteiltaan. Mutta sen voin sanoa, että sitä tunnelmaa ei voi etukäteen aistia. Suurin yllätys olikin oma olotilani, joka oli alkuun epätodellinen ja pääosin oudon seesteinen. Olihan meillä myös yllätysohjelmaa, mikä oli mielestäni hyvä juttu. Ne pakottivat keskittyään juuri meneillään olevaan hetkeen eivätkä ajatukset päässeet harhailemaan aikatauluihin  ;D.

Neuvoni onkin se, että miettikää vain yksityiskohdat mahdollisimman valmiiksi, mutta itse hääpäivänä unohtakaa muistamiset ja hössötykset ja antakaa päivän mennä omalla painollaan. On siis hyvä jättää kaikki pakolliset tehtävät luotettaviin käsiin.

Kyllä meillä päivä ylitti mielikuvat ja odotukset. Fiilis oli jotain aivan uskomatonta, en itkenytkään, muistan lähes kaiken ja olin/olen enemmän kuin onnellinen.

Emme siis liikaa ladanneet odotuksia vaan otimme asiat siten kuten ne tulivat ja kaikki meni enemmän kuin loistavasti.... Paitsi sää (se kamala/ihana lumimyrsky), mutta olipa ainakin ikimuistoinen!  :D

Kyllä ja paljon enemmänkin. Päivä oli ikimuistoinen ja se meni niin suunnitellusti kuin yllätyksellisesti.  :-X

Tottakai sitä mielessään toivoo etukäteen, että kaikki menee hienosti.. Noin-aikataulukin oli tehty.

Sitten kaikki meneekin oikeesti vielä paremmin kuin täydellisesti, mulla oli siis niin kivaa koko illan!!! Ja toki sulhasellakin, joka alunperin hieman jännitti keskipisteenä oloa! Kaikki, siis kaikki oli hienosti, viinat riitti, ruoka oli tosi hyvää, bändi mahtava biletysbändi... Kaaso ja bestman, mitäpä voisin sanoa, muutakuin että putkeen meni.  Kirkossakin kaikki hienosti.

Juuri katsoin valokuvia ja tulee niin hyvä olo kun näkee tuon päivän tapahtumat uudelleen!!

Vastasi, ja enemmänkin.

On se kuitenkin niin, että hyvä suunnittelu vähentää stressiä tosi paljon sitten varsinaisena juhlapäivänä, ja pääsee todella nauttimaan omasta kullasta ja juhlahumusta! :)