Jump to content
Naimisiin.info

Syyskuu 2015


Natte-15

Recommended Posts

Meillä on kans syyskuussa häät.  :girl_in_love: Nyt on varattu kirkko, juhlapaikka, bändi, hääauto, valokuvaaja ja häämatka. Ostettu on vasta sormus ja kengät. Valittu on kaasot, bestman, hääpuku, kutsukortit, vieraslahjat ja väriteemat. Suunniteltu ja kartoitettu on suurinta osaa vielä uupuvista osa-alueista kuten kukista ja hääyöstä. Täällä on monella syyskuun morsiammella jo erittäin hyvällä mallilla järjestelyt. Meinasi paniikki iskeä, mutta ehkä tämä tästä meilläkin etenee riittävällä tahdilla.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Täällä yksi syysmorsian lisää! Idean häiden järjestämiseen saimme vasta noin kuukausi sitten, joten ollaan vielä aika alkutekijöissä! Olenkin enemmän tällainen "katsotaan mitä saadaan puolessa vuodessa aikaan" -tyyppinen morsian  :girl_haha: Kihloihin mentiin 12.12.12 ja nyt hääpäivä olisi 12.9.15. Varattuna on kirkko ja juhlapaikka, bestmanit ja kaasot valittu, teemavärit päätetty. Bändi ja valokuvaaja on tuttuja, joten niistä ei tarvitse stressata. Sormuksiakin on tullut jo ihasteltua. Nyt pitäisi pukua alkaa metsästämään ja pitopalvelua hankkimaan (sekin mahdollista saada tutun kautta). Pienellä budjetilla mennään, joten paljon olisi askartelua tiedossa  :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

laurapauliina- teillähän on melkein sama tilanne kuin meillä. :D Häiden järjestämisestä ja hääpäivä päätettiin vasta tammikuun alussa. Ja hääpäivä on nyt sitten päivää ennen teitä, 11.9.2015. :D Ja itse asiassa ihan samassa tilanteessakin ollaan, paitsi mulla on puku jo löytynyt. :D Ja bändi ja valokuvaaja varattiin ulkopuolisina.

 

Kyllä mä uskon, että puoli vuotta riittää ihan hyvin yhtien juhlien järjestämiseen. Ei siihen tarvitse useampaa vuotta käyttää aikaa. :)

Link to comment
Share on other sites

Juu ei tarvitse ei. Kyllä lyhyessäkin ajassa saa hyvin järjestettyä ja toiset ihmisethän vaan toimii paremmin pikku kiireessä! :)

Arvatkaapa mitä meille kävi? Ihana hääpukuni olikin vääränlainen!! :girl_cray2:

Reklamaatio on tehty ja uutta pukua odotellaan, mutta tällaiset epäonniset sattumat ei kyllä mulle ainakaan yhtään lyhyempään suunnitteluaikatauluun sopisi. Hermoromahdushan tästäkin meinasi seurata!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mullakin on nyt puku tilattu, mutta 4 kuukautta pitää odotella sen saapumista. Raastavaa! Ja sitten sitä helmaa pitää kuulemma lyhentää organzakerroksen osalta, eli korjausompeluksi menee mullakin. Toivottavasti kaikkien syyskuun morsianten pukuasiat järjestyvät. On meillä onneksi tässä vielä aikaa puoli vuotta.  :tender:

 

Mites muuten, te jotka lähetitte Save the Date-kortteja, laitoitteko ne kaikille? Kun me ei varmaan laiteta niitä ollenkaan, koska ei vielä olla varmoja vieraiden lukumäärästä. Ja tuntuu, että lähipiirissä kuohuu ja tapahtuu nyt niin paljon, että saa nähdä kuka on kenenkin avec ja ketkä on riidoissa puolen vuoden päästä.  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Me ei lähetetty kaikille STD kortteja. Ohjenuora oli, että sellaisille, jotka ehdottomasti haluamme häihimme. Eikä muuten ollut yhtään huono idea olla näin ajoissa vaikka kyseessä onkin syyskuu eikä kesälomasesonki, sillä yksi tärkeä ihminen jo ilmoitti ettei pääse tulemaan. Läheisimmät sukulaiset ja ystävät saivat siis korttinsa ja kortit oli osoitettu kuoren osoitteella vain taloudessa asuville henkilöille. Aveceja tms emme eritelleen tässä vaiheessa. Edes eräässä tapauksessa jossa pariskunta on asunut yhdessä jo vuosia, mutta mies työskentelee tällä hetkellä toisessa maassa eikä paluupäivästä ole vielä tietoa. Tämä pari ei kuitenkaan ole naimisissa tai kihloissa joten osoitimme kortin vain tälle pariskunnan naiselle joka virallisesti asuu siis yksin tällä hetkellä.

 

Muutama kysyikin että onko kutsu avec, sanoin suoraan että tämähän on vasta varaa päivä-kortti, ilmoitus päivästä, ei virallinen kutsu. Mutta pääsääntöisesti varsinainen kutsu on talouskohtainen, jolla saadaan rajattua pois ihmiset jotka yksinkertaisesti vaan kasvattavat vierasmäärän liian suureksi. Kun johonkin se raja pitää vetää.

Link to comment
Share on other sites

Huh, alle puoli vuotta häihin! Me laitettiin STD-ilmoitukset facebookin kautta muutama päivä sitten, kun tuli siis tasan 6kk häihin aikaa. Emme laittaneet ilmoitusta kuitenkaan niille, ketkä ovat vielä häiden "ehkä"-listalla. 

Pyysimme samalla osoitteet ihmisiltä, jotta voimme lähettää viralliset kutsut myöhemmin. Olin kyllä tosi positiivisesti yllättynyt ihmisten reaktioista kun kaikki olivat jo nyt ihan innoissaan häistä! Ja monet kiitti kutsusta, joten ei tämä STD-tapa ole kyllä monellekaan suomalaiselle vielä tuttu :D

Link to comment
Share on other sites

Me emme STD-kutsuja lähetä, osittain juuri siitä syystä etten usko sen olevan kovin tuttu tapa vieraillemme. Toki joulukorttien mukana sen olisi voinut laittaa, mutta kun idea häistä tulikin vasta myöhemmin :D  Toki tärkeimmät ovat tiedon jo saaneet suullisesti :)  Muutenkin järjestelyt junnaavat, pariin viikkoon saanut mitään aikaiseksi. On tässä tosin tullut vatsatautikin sairastettua  :wacko: Nyt maanantaina sain vihdoin lähetettyä tarjouspyyntöjä pitopalveluilla, monesta jo vastauskin tullut! Koristeluideoita pursuaa joka suunnasta ja muutamaan otteeseen on tullut suunnitelmat niiltä osin laitettua uusiksi  B) Nyt äkkiä pitäisi päästä pukua metsästämään, iski paniikki jos mieleistä ei löydykään ensimmäisellä kerralla (tai jos puvun kanssa sattuu jotain samanlaista kuin sulle Natte-15)  :o

 

Mites teillä muilla syysmorsioilla menee? :)

Link to comment
Share on other sites

Joo kyllä tuollaiset epäonniset sattumat herättää aina, että se aika on lopulta aika rajallista ja juokseekin vielä niin lujaa... :D

Mun mies ilmoitti tänään päivällä että on juuri sormusliikkeen edessä noutamassa tilaustaan, elikkä mun vihkiä. :wub:

Minähän olin ihan seinille jo hyppimässä ja esitin erinäisiä syitä miksi tänään jo heti pitää päästä sormusta testaamaan kihlan rinnalle. Ihan vaan hetkeksi että tietää miltä näyttää. Kun me tilattiin koko helahoito tilaustyönä kerralla niin ei tosiaan olla nähty sormuksiamme etukäteen eikä mitään malleja ollut vaan suunniteltiin ihan paperille mitä halutaan. Jännää nähdä miten kaksi istuu sormeen! :) Jos mies suostuu? Toivottavasti ei jätä toimistolle pölyttymään? Kun sanoi vielä että eikö vihkisormus ole vähän niinkuin hääpuku, toinen ei saa nähdä sitä ennen kirkkoa. 

Ei ole kun tahtoo nähdä heti! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Heippa syyskuun morsiot,

 

meillekin on valikoitunut hääpäivä nyt ensi syyskuulle. Valinta ja päätös naimisiinmenosta tehtiin reippasti viime viikolla :D Naimisiinmenosta ollaan oltu jo pidemmän aikaa varmoja (ollaan menty kihloihin 31.12.2010), hääpäivää vaan on ollut vaikea päättää. No, nyt se on kuitenkin valikoitunut ja ollaan ehditty jo varaamaan kirkko, vihkijät, juhlapaikka, pitopalvelu sekä hääbändi. Häiden väriteema on päätetty, sekä kutsua, koristeluja ja aikataulua hahmoteltu. Molempien hääpuvut on kuitenkin vielä hankkimatta monien muiden asioiden (kuten sormusten!) rinnalla. Itse olen toiselle kaasoista jo paljastanut suuruutisen, mutta toista on vielä pyytämättä kunniatehtäväänsä. Sulhanen ei ole vielä päättänyt bestmanejään, saati sitten pyytänyt heitä toimeen.

 

Hääkuvauksestakin ollaan kuitenkin jo ehditty käymään kädenvääntöä: ostetaanko kuvaaja juhlapaikalle koko päiväksi, vaan kirkkoon ja maisemassa otettaviin hääkuviin vai ei ollenkaan? Ja kuka sitten kuvaisi juhlissa, kaveritko?

 

Moni teistä on tosiaan jo aloittanut järjestelyt paljon aikaisemmin ja on niissä jo paljon pidemmällä. Uskon luottavaisesti kuitenkin, että mekin saamme juhlat syyskuuhun mennessä kasaan. Eniten tällä hetkellä huolestuttaa noiden hääpukujen hankinta. Tai oikeastaan lähinnä sen oman puvun hankinta, sillä uskon, että miehelle kyllä löydetään puku. Mutta mistähän sitä itse lähtisi etsimään, varsinkin kun en haluaisi puvusta maksaa enempää kuin 500€... Täytyy ehkä tehdä vierailu Helsinkiin Lovebirdsiin... :)

Link to comment
Share on other sites

Ääh, mä en ainakaan jaksaisi odottaa hääpäivään asti että saisi sormuksen nähdä! :D Toisaalta onhan se kiva yllätys  :) Huh, jjenni te ootte pannut samantein hösseliksi kun päivän saitte päätettyä! Hyvin ne kemut ehtii järjestää kerta noin aikaansaavia ootte ;) 

 

Itselläni vähän sama juttu, että koitan alle 500e hääpuvun saada. Ajattelin käydä kurkkaamassa Espoossa Zazabellan outletissä löytyisikö sieltä pukua :) Viime kesänä naimisiin mennyt kaverini oli löytänyt sieltä nätin 230e maksavan pitsipuvun ja vinkkasi että siellä kannattaa käydä  :) Tuota Lovebirdsiä olen kanssa miettinyt!

 

Kuinkas isot häät teille muille on muuten tulossa? :) Meillä vieraslista näyttää tällä hetkellä 94hlö (10 lapsia)  :)

Link to comment
Share on other sites

jjenni kyllä puolessa vuodessa saa hienot juhlat aikaiseksi ilman ongelmia. Ainoa mihin lyhyessä aikataulussa pitää varautua on se ettei ole vättämättä niin paljoa enää valinnan varaa, mutta tämäkin riippuu paljon siitä mitä tyyliä hakee. Suosituimmat juhlapaikat menee jo helposti kahta vuotta aiemmin, samoin kirkot. Joitain asioita ei välttämättä kannata hankkia uutena enää puolta vuotta aiemmin, esim oma hääpukuni, koska muutostöiden kanssa aika ei riittäisi ja puku saattaisi jopa jäädä tulematta ajoissa. Mutta jos on valmis tekemään kompromissin jos jotain ei voi saada niin uskon että juhlien järjestäminen käy jopa stressittömämmin kuin esim 1,5v aiemmin häiden suunnittelun aloittaneilla. Itselläni ainakin on stressin aiheena aina se jos olen asettanut itselleni takarajan johonkin tiettyyn asiaan ja aika ei pidä. Vaikka muuten olisi aikaa vaikka ja kuinka tehdä se myöhemminkin!

 

Tulipa muuten hääpuvuista mieleen, että kun nyt olen kaasojen kanssa metsästänyt kaasoille mekkoja olen tykästynyt valtavasti Uniquen mekkoihin joita mm Zalandolta saa tilattua. Nyt heidän mallistoihinsa on tullut erityisen paljon valkoisia mekkoja jotka erehdyttävästi tuovat kyllä mieleen hääpuvun! Kannattaa käydä kurkkaamassa jos tyllitopattu perinteinen hääpuku ei ole oma valinta. Itse voisin hyvinkin kuvitella astelevani vihille juuri tuollaisissa unelmissa mitä Unique myy ja hintakin on paljon "aitoa" hääpukua huokeampi! Itsehän maksoin hyvin simppelistä vintage-tyylisestä, merenneitohelmaisesta pitsipuvusta 1100€ ja muutostyöt tulee vielä päälle! Vähän kyllä kauhistuttaa näin jälkikäteen, mutta toisaalta se oli myös käytännössä ainoa puku mikä sykähdytti uudestaan aina vaan kerta toisensa jälkeen ja mekko oli itselläni se mihin olin valmis panostamaan.

 

laurapauliina- arvaapa vaan kuinka mullakin kutkuttaisi lähteä täältä kotoa ihan penkomaan mihin on ketku piilottanut vihkini. Sanoi vielä että se on aivan upea! Oikein laittaa suolaa haavoille! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heippa syysmorsiamet, uusi morsian ilmoittautuu joukkoon, hääpäivä 5.9 2015 Helsingissä. Julkinen kosinta tuli reilu vuosi sitten kun oli viimesilläni raskaana, taisi olla vähän "pakko" -keikka sulhaselle. :D Mammalomalaisena järjestelyt etenee hyvin ja melkoisen varmasti. Vieraita olisi se 80 ja budjetti pelottaa :) Varattuna/ostettuna on kirkko, juhlapaikka, catering, minun puku, kengät ja sormus, kutsut odottaa lähetystä, ja kauheasti kaikenlaista pientä DIY kamaa kertynyt odottelemaan askarteluiltamaa kaasojen ja bestmanien kanssa. Ihanaa on, että mies on kohtuullisen kiinnostunut järjestelyistä vaikkakin hieman hitaanpuoleinen tekemään MITÄÄN päätöksiä. 

 

Mitenkäs teidän stressitaso, pysyykö bridezillat vielä kurissa? Mulla ei juuri stressiä ole mutta ärsyttävät painajaisunet pieleenmenneistä häistä alkaa jo olemaan päivittäistä. Tämän pääsiäisen teemana on kattauksen suunnittelu ja ilmoittautumissivusto. Nöttipariskuntana kyhäsin nettisivun, jossa vieraat voivat ilmoittautua häihin ja nähdä kaiken muunkin tarvittavan tiedon. Näin kutsu pysyi mukavan yksinkertaisena ilman ajo-ohjeita ja lippuja & lappuja kortin välissä. Suosittelen! Onneksi vielä 5kk aikaa eikä mikään kiire ellei nyt ihan laiskotteluksi mene ensi kesä. 

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan saatu nyt varattua kaikki, viimeisimpänä vihkijä ja mun meikkaaja. Ja ylihuomenna vielä palaveri pitopalvelun kanssa. Nyt "enää" siis kutsujen lähetys ja koristeiden tekoa, onneksi koristeita ei ole paljoa. Ja kyllä tässä varmasti tulee mieleen vaikka ja mitä tekemistä :D

yassu85 kysymykseen vastaus siis: ei onneksi kovin paljoa stressiä ole tässä vaiheessa :D Kutsujen lähetys ehkä ihan pikkasen stressaa kun sulho ei oo vieläkään muutaman sukulaisen kohdalta päättänyt että kutsutaanko :D

Missä vaiheessa te muut syyskuun morsiamet aiotte muuten kutsut lähettää?? Mulla tekis mieli jo toukokuussa :P

Link to comment
Share on other sites

Meillä suunnitteilla lähettää kutsut kesä-heinäkuussa, mutta toisaalta me lähetettiin jo save the datet joten lähes kaikki tietävät jo hääpäivän ja käytännössä odottavat enää lisäinfoa.

 

Me odotellaan edelleen tietoa vihkijästä, joka on siis miehen puolen sukulainen, joten tarvitaan vain seurakuntien suostumus, että saa vihkiä toisessa seurakunnassa. Kutsut on tekemättä ja muutenkin asiat vähän seisoneet kun viime aikoina hieman latteat tunnelmat häiden järjestelyjen osalta. Innostus laski eikä tahtonut ottaa löytyäkseen, mutta nyt olen tällä viikolla saanut taas mm. kengät hankittua ja häämatkasta tarjouksen pyydettyä. Kyllä tämä taas tästä, mutta kiirettä tai stressiä ei kyllä ole vielä. :D

Link to comment
Share on other sites

Täällä seisoo kaikki hääjärjestelyt ja välillä mietityttää, että tuleeko niistä yhtään mitään. Mies ilmoitti tuossa jokunen aika jo sitten, että ei meille varattua juhlapaikkaa sittenkään halua, joten käytännössä kaikki alkoi alusta. Innostus lopahti sitten siihen. Paikkaa emme ole peruneet, mutta mitäpä tässä suunnittelet kun tiedä onko koko juhlia  :lol: Muutamia nättejä paikkoja meidän päivälle olisi vielä vapaana, mutta ne onkin sitten tuplaten kalliimpia. Tässä sitten miettimään, että venytetäänkö budjettia vai mitä.

 

Eikä asiaa auta yhtään, että olen itse äitiyslomalla pienen pojan kanssa (=väsymys ja räjähtämisalttius) ja mies tekee niska limassa töitä (sama väsymyskombo), eikä juhlajärjestelyt pitkän työpäivän jälkeen voisi vähempää kiinnostaa. 

 

Niin, ja aivan meinasin unohtaa! Luottokampaajani on tottakai jossain aivan toisella puolella Suomea meidän hääpäivänä. Että ISO peukku meille. Jos häistä ei olisi kuulutettu jo pitkin maita ja mantuja niin varmasti heittäisin hanskat tiskiin juhlien kanssa  :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Natte-15, oltiin kai siinä mielessä onnekkaita, että saatiin just haluamamme pitopalvelu, juhlapaikka ja kirkko, vaikka lähdettiinkin lyhyellä aikataululla häitä suunnittelemaan :) kaikki on kyllä tuntunut järjestyvän kuin itsestään.

 

Nyt ollaan sen verran päästy juhlasuunnitteluissa eteenpäin, että toisen kaason ja morsiusneidon puvut on hankittuina, oma puku on hankittuna ja juhlapaikan koristelu on suht pitkälle suunniteltu ja ostettu. Kutsukorteistakin on jo puolet valmiiksi askarreltuna. Aikaisemminhan tosiaan suunnitteliin, että maksaisin omasta puvustani max. 500e. Tilasin itselleni kuitenkin 900e asusteineen päivineen maksaneen vintagepuvun. Oma äitini ja tuleva anoppi yllyttivät, mutta lupasivat myös osallistua kustannuksiin. :) Olen kyllä tyytyväinen valintaan, vaikka tulikin kalliimmaksi kuin aikaisemmin suunniteltiin.

 
Meidän häihin on tulossa 150-200 vierasta, kun nyt saadaan lista viimeisteltyä ja päätettyä. Ei alunperin ajateltu myöskään, että vieraslista olisi aivan tämän kokoinen, mutta isot suvut ja paljon ystäviä, niin ei siinä muu auta. :) Toivottiin, että se rajautuisi 100-150 henkilöön... Ite yritetään ehkä hieman karsia listaa, mutta vanhemmat lisäilevät mieleisiä nimiään lisää. Koska he osallistuvat kustannuksiin, ei olla kauheasti raaskittu laittaa vastaan. Ja ajatuksenahan meillä on koko ajan taustalla ollut, että koska toivottavasti mennään vain kerran elämässä naimisiin, miksi sitä ei sitten tekisi niin kuin oikeasti itse haluaa. Olisi tylsää vuosien päästä harmitella, että miksi me ei sitten kutsuttu sitä Siiri-tätiäkin häihin.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä on häät 5.9. kuten mielikuvitukseton nimimerkkinikin paljastaa. Vieraita on tarkoitus kutsua viitisenkymmentä, ja tärkeimmät asiat alkavat olla aika hyvin mallillaan. On niin paljon muutakin stressattavaa elämässä tällä hetkellä, ettei ehdi häistä juuri stressaamaan :girl_smile: Kihloihin mentiin 6.2. eli suht nopealla aikataululla on järjestetty asioita, ja ihan hyvin se on sujunut, mutta me ollaankin lähes patologisen järjestelmällisiä tällaisissa asioissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heippa taas kaikki syysmorsiot! Miten muiden suunnitelmat ovat edenneet? Se olisi kaikilla enää kolmisen kuukautta sunnilleen aikaa. :)

 

Itse sain juuri vietyä hääpukuni takaisin liikkeeseen. Tekevät tarvittavat korjaukset pukuun nyt ennen varsinaista muokkausta. Tarkempaa infoa voi halutessaan käydä lukemassa tuolta päikystä. Samalla nappasin mukaani hunnun itselleni joten nyt on kaikki asusteetkin laukkua lukuunottamatta hankittuna.

 

Nyt on pari päivää vapaata joten ajattelin aloittaa korttiprojektin. Vieraskirja odottaa myös tuunausta. Stressiä ei vieläkään ole kuulunut ja laiskamato taitaa edelleen vähän asustella meillä, mutta kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa aikataulu painaa päälle joten on vaan pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa jostain. Häämatkakin on edelleen varaamatta... Miehen ja bestmanien puvut hankkimatta... Ruoka asiat sopimatta...

 

Kyllä tämä tästä. Hiljaa hyvä tulee vai miten se sanottiinkaan? :D

Link to comment
Share on other sites

Meillä lähti kutsut nyt juhannusviikolla. Hääpuku on toivottavasti tulossa heinäkuun alussa, niin ehtii korjausompeluun. Huntu, bolero, korut ja sukkikset uupuvat vielä hääeleganssista, mutta kai ne kannattaakin hankkia vasta puvun tultua. Ruuista ja aikatauluista on sovittu juhlapaikan kanssa. Esteettömyystodistukset on vielä hankkimatta, kun virkatyöläisenä en pääse virastoon asioimaan. Kauheesti pienempää sälää kuten koristeita on vielä hankittavana ja monia pienempiä asioita hoidettavana. Juomia haetaan sitten elokuussa, kun vieraat ovat ilmoittaneet tulostaan. Tuntuu, että koko ajan putkahtelee mieleen, että "ai niin, sekin vielä!" Stressi tulee ja menee. Onneksi tosiaan myös menee. Ja onneksi on heinäkuun lopussa 2 viikkoa lomaa, niin ainakin kuvittelen silloin tekeväni aktiivisesti hommia häiden eteen.  :tender:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...