Jump to content
Naimisiin.info

Timanttisormuksen puhdistus kotikonstein


Anajar

Recommended Posts

Hei,

Nyt tulossa joulu ja haluaisin puhdistaa sormukseni sitä varten kotona itse.

Olemme menossa kuitenkin ensi vuoden puolella kultasepän luokse, joten siellä puhdistetaan kunnolla.

Kysynpä vain voinko antaa "ensiapua" sormukselle kotona itse?

Nimittäin löysin aineen nimeltä Hagerty Jewel Clean. Musta purkki kultaisella tekstillä.

Uskaltaako tätä käyttää 18K valko-ja keltakulta sormukseen jossa on timantteja?

Ultraäänipesuria en halua ja uskalla käyttää.

Onko kokemusta?

Link to comment
Share on other sites

Hei Anajar,

 

En tunne Hagertyn tuotteita kovin hyvin, niistä kannatta kysyä aineen myyneestä liikkeestä. Sen sijaan voin suositella vanhaa kunnon kotikonstia korujen puhdistukseen: liotusta lämpimässä vedessä, jossa on tilkka astianpesuainetta ja liotuksen jälkeen puhdistusta vanhalla (pehmeällä) hammasharjalla.Ohjeet löytyvät myös täältä:

 

http://sandberg.fi/tietoa-tuotteistamme/timanttikorujen-puhdistus-ja-hoito-ohjeet/

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Tuota hagertyä käytetään ihan kultasepänliikkeissäkin korujen puhdistukseen, varsinkin hopean puhdistukseen, se kun muuttaa väriä näyteikkunassa nopeasti. :) Sitä on siis eri jalometalleille oma aineensa, itse olen käyttänyt vain tuota hopeanpuhdistusainetta tummuneisiin vanhoihin koruihin ja toimii kyllä hyvin!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei,

Nyt tulossa joulu ja haluaisin puhdistaa sormukseni sitä varten kotona itse.

Olemme menossa kuitenkin ensi vuoden puolella kultasepän luokse, joten siellä puhdistetaan kunnolla.

Kysynpä vain voinko antaa "ensiapua" sormukselle kotona itse?

Nimittäin löysin aineen nimeltä Hagerty Jewel Clean. Musta purkki kultaisella tekstillä.

Uskaltaako tätä käyttää 18K valko-ja keltakulta sormukseen jossa on timantteja?

Ultraäänipesuria en halua ja uskalla käyttää.

Onko kokemusta?

 

Hagertyn Jewel Clean on siis nimenomaan kullalle ja jalokiville tarkoitettu puhdistusaine, miksipä sitä siis ei uskaltaisi käyttää kultasormukselle, jossa on jalokiviä? Kovin suurta vaikutusta en ole huomannut tuon aineen tekevän, mutta jos liottaa korua vähän pidemmän tovin ja käyttää mukana tulevaa harjaa, niin kyllä sillä saa esimerkiksi sormuksen sisäpuolelle/timantin valoaukkoihin mahdollisesti juuttunutta kuonaa irrotettua ja timantteja taas vähän paremmin säihkymään. Sanoisin silti että Uurin pesuainevesivinkki on ihan yhtä pätevä puhdistuskeino. 

 

Jos sulla kotona on ultraäänipesuri, niin suotta arkailet sen käyttöä. Siinä voi käyttää veden seassa myös vaikkapa fairyä ja se puhdistaa sitten vielä tarkemmin koloja, joihin ei hammasharjallakaan pääse. Pilalle sormuksesi ei siitä mene, käytännössä ultraäänet vain tärisyttävät siellä laitteessa olevaa vettä ja saavat sen menemään paremmin niihin hankaliin koloihin poistamaan rasvaa ja likaa. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...