Tipsis

Häät 2015 vol.2

510 viestiä aiheessa

Ensimmäisen ketjun saavuttaessa 50 sivua, aloitetaan häävuotemme uudella ketjulla. Tänä vuonna se sitten tapahtuu, kanssamorsiot ja sulhot! :) Rakkaudentäytteistä vuotta 2015 kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uijui, ei vielä ymmärrä että tänä vuonna se tapahtuu! :) Katsotaan milloin se konkretisoituu ja tajuaa että alkaa päivä olla jo lähellä..

Onkos moni menossa messuilemaan tässä kuussa? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

I-HA-NAA!! :give_heart:

Tänään juuri kerroin vanhalle kaverille, että tarkoitus olisi astella syksyllä aviosäätyyn. Hän onnitteli hurjasti ja oli selvästi innoissaan ja sitten muisti, että ovat olleet jo 13v miehensä kanssa yhdessä ja kolme lasta, miksei hänkin jo? Oikein hävetti oma vouhkaaminen, mutta eipä tätä oikein enää voi hillitäkään. Me ei varmaan kauheasti messuilla, on nimittäin sen verran vahvat mielipiteet jo asioista mitä halutaan. Turkuun ehkä lähdetään ystävänpäiväksi ja siellä muistaakseni pitäisi olla yhdet messut silloin joten ehkä (huom ISO ehkä) sinne voisi koittaa raahautua näin näön vuoksi kun kuuluuhan morsiamen häämessuilla ainakin kerran elämässään käydä? :girl_wink: Eikös niin?

 

Sain tänään aikaiseksi varata unelmieni hääsviitin. Sain niin hyvän tarjouksen etten voinut enää vastustaa. -60% on nimittäin aika tuntuva alennus hotellin sviitistä!! Meille tulee siis kylpyammeellinen iso huoneistosviitti aivan Aurajoen rannasta jonka saunasta on näkymät joelle. :-X Olemme siellä kaasojen kanssa häitä edeltävän yön ja kampaaja, meikkaaja sekä kuvaaja on varattu sinne aamuksi. Miehelle ja bestmaneille sovittiin yöpyminen hääpaikan varaushuoneistoon siihen juhlakartanon takapihan toiselle puolelle. Sinne luultavasti osa häävieraistakin majoittuu. Miehelle tulee myös oma kuvaaja ikuistamaan heidän valmistautumisen aamulla. Illalla/huomenna käydään miehen kanssa vieraslista lopullisesti vielä läpi ja sitten aloitamme STD-korttien väkertämisen. Vihdoin alkaa tuntua siltä, että tämä on ihan totta ja nyt saa innostua tekemään. Katsottiin jo miehen kanssa häämatkakohteitakin (varmaan kymmenennen kerran) ja luulenpa että olemme valintamme tehneet ja se on niiiiiin ihana! :wub:

 

Nyt olen vaan ihan sydämiä ja ihanuutta koko nainen ollut tänään! :rolleyes: On tämä kaikki vaan aivan uskomatonta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika hurjaa että nyt sitten ollaan tämän vuoden puolella! :) Nyt vasta alkaa häät tuntumaankin olevan lähempänä. Pikkuhiljaa olis tarkoitus alkaa kutsukortteja tekemään :) Malli on suunniteltu ja koekkappale tehty ja suurin osa materiaaleistakin hankittuna, eli pitäisi vain alkaa tekemään. Ja mekko on ostettu :) Asusteet vielä puuttuu. Ehkä osittain käytän jo ennestään omistamiani koruja. Mites te muut, ostatteko ihan uudet korut häitä varten?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi Natte on kyllä saanut tosi hyvän diilin sviittiin!! Meillä on koko hääyö vielä ihan auki, kun minä en haluaisi laittaa useita satoja euroja parin tunnin uniin ja lähteä sitten kiireellä klo 12 ulos hotellista.. Mutta -60% diilillä olisi jo eri juttu!

 

Häämessuille en usko lähteväni, koen, että turhaa rahanmenoa olisi vain (matkustus ja liput), kun meilläkin on jo suunnitelmat ja ajatukset valmiina. Lisäksi on hankittu jo kaikki, mihin voisi messutarjouksia käyttää (puku, kuvaaja yms on jo ja kultaseppäkin on jo valittu) ja muutenkin jo olen tehnyt niitä vähiä ostoksia, joita häihin tulee (koristetta, sukkanauha, asusteet yms.).

 

Meillä on nyt keskitytty häämatkan lentojen haarukoimiseen! Lennot kestää väh. 25 tuntia suuntaansa (kaksi välilaskua), joten vaihtoehtoja riittää niin pituuden kuin hintojenkin suhteen.. Ja miten paljon hintaa laittaa sitten istumamukavuudelle! Ei edes oikein osaa kuvitella, miltä tuntuu istua koneessa 11 h! Me ollaan tosiaan lähdössä Uuteen-Seelantiin, mites te muut?

 

Ja sitten vielä noista koruista... Justiinsa pohdin yhden kaverin kanssa, että millaiset korut puvun kanssa kävisi. Ensin pitäisi päättää, että laitatanko pukuun koristeolkaimen vai pidänkö sen ihan olkaimettomana.. Alun perin oli tarkoitus laittaa edesmenneen mummoni granaattikaulakoru, mutta se ei käy tuon olkaimen kanssa ainakaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miuta alkoi tuossa jouluna ahdistaa koko häähomma. Kummankin vanhemmat sai tietää häistä ja siitä iski ahdistus, Miehen vanhemmat oli lähinna ahaa ja okei linjalla ja teette niinkuin parhaaksi näätte. Häistä heidän kanssa jouluna keskusteltiin varmaan alle kymmenellä sanalla, mutta omat vanhempani... AARGH! :skilletgirl:

 

Tässä tuli taas se syy miksi en olisi halunnu kertoo heille vasta kuin päivää tai kahta aikaisemmin. Tän puolen vuoden aikana tulen varmaan hulluksi. Onneksi alkaa olla asiat jo järjestetty ja mietitty, mut he puuttuvat kyllä joka asiaan. Etenkin isäni. Isä oli jo koko vieraslistan uusiksi panemassa, kun sieltä puuttuivat hänen äidin sedän veljen kummin koiran kaiman enon plääää..... sukulaiset. Joo ei kiinosta kutsua puol vieraita ihmisi joiden kanssa ei oo koskaan missään tekemissä omiin häihin, Eikä paljon kiinosta, vaikka isäni heidän kanssaan onkin joskus tekemisissä ja vaikka he olisivat kutsuneet isäni heidän lastensa häihin.

 

Seuraavaksi alkoi kauhea jupina, kun meillä ei ole bändiä. Miehen kanssa tästä asiata puhuttu moneen otteeseen ja todettu, että tietokoneelta saa kätevästi juuri sellaista musiikkia kuin tarvii eikä tarvitse maksaa bändistä. Voi nekin rahat käyttää johonkin muuhun. Muutenkin, kun mennään pienen budjetin häillä. Isäni oli vakaasti sitä mieltä, että kaikissa  häissä pitää olla bädi kun se on juhlavampaa ja hienompaa.

 

Tällä tavalla kyseenalaistettiin kaikki meidän miettimät asiat.Vaikka yleensä pidänkin joulusta niin viime joulu oli lähinnä ahdistava kaiken tämän takia. Nyt välttelen puhumasta millään tavalla aiasta vanhempien kanssa ja vaihdan aihetta hyvin nopeaa, ettei taas tarvisi kinata jostain asiata. Paljon helpompaa tää oli, kun he eivät tieneet koko asiasta mitään.

 

Anteeksi tää avautuminen, johonkin oli vain pakko purkaa tätä päätä ku ei mieskään ymmärrä miksi tää miuta niin kovasti ahdistaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi hannaa tietysti tulet tänne avautumaan kaikesta. Tämän parempaa vertaistukiryhmää ei olekaan! :) Miten kurjaa tuollainen tupeksiminen suunnitelmiin onkaan. Mun isä antoi hyvän neuvon kun kerrottiin tulevista häistä. Hän sanoi: Muistakaa tehdä teidän näköiset häät. Ei tarvitse kutsua sitä tädin tuttu Erkki-Kaaleppia jos ette halua. Eikä tarvitse käyttää sitä bändiä, jota kaikki serkut on käyttäneet. Se on teidän päivä ja sen kuuluu olla teidän näköinen juhla, jossa juhlitte niiden ihmisten kanssa joista välitätte. Joten hannaa pyyhkii mielestä kaikki muiden mielipiteet ja palaatte takaisin alkuperäiseen teidän omaan suunnitelmaanne, johon kenenkään muun ei tarvitse vaikuttaa jos ette niin halua. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen, mutta kellään ei ole oikeutta loukkaantua siitä, että elätte omaa elämäänne ja teette asiat kuten itse haluatte.

 

Olen miettinyt tuota koruasiaa ja luulen että mulle ei tule koruja ollenkaan. En koruja muutenkaan käytä. Korkeintaan jotkun simppelit helmet ehkä? Hääpukuni on melko yksinkertainen, täyspitsinen merenneitomalli jonka rinnalle ei mielestäni sovi mitään kovin prameaa korua. Puhumattakaan siitä, että luultavasti vain ahdistuisin sen kanssa jossain vaiheessa ja nakkaisin menemään. Tai toinen vaihtoehto, saisin jonkin allergisen reaktion. Siinä sitten olisin tulipunaisena, laikullisena itseäni raapimassa koko illan! :D Olen nimittäin todella pahasti nikkeliallerginen ja lisäksi olen allerginen kullalle, joten en voi sellaisiakaan koruja käyttää. Sormuksetkin teetettiin titaanista ettei vain mitään tule. Hopeisista koruista en ole varma mitä tapahtuu, niin eipä ole tullut testailtua kauheasti mitään viime aikoina.

 

Me ollaan suuntaamassa näillä näkymin Kuredun saarelle Malediiveille. Ollaan näitä nyt selattu jo hyvän tovin ja aina päädytään tuohon vaihtoehtoon, joten taitaa olla aika selvää kauraa tuo homma. Ei haluta liian pienelle saarelle, kun tulee muuten mökkihöperyys. Niin ihana kuin tuo mies onkin, en kestäisi hänen kanssaan kahdestaan pikkusaarella ilman tekemistä kahta viikkoa!! :D Mauritius oli ensin mielessä, mutta se on ehkä vähän liian suuri ja muistuttaa monilta osin perus etelänlomakohdetta vaikka onkin trooppinen saari. Lisäksi huomattiin, että samalla hinnalla pääsee Malediiveille (johon kumpikun on halunnut aina päästä, mutta kokenut perus reissuun liian kalliiksi matkustaa) ja halutaan todellakin tällainen "once in a lifetime"-loma häämatkaksi. Kuredu tuntuu sopivan kokoiselta (n.45min kävelee saaren ympäri :D) ja vähän aktiviteettejakin tarjolla. Sinne saa myös hieman edukkaampia matkoja täyshoidolla kuin pienemmille saarille.

 

Ainiin ja meillä olisi tarkoitus lähteä reissuun vasta helmikuun alussa 2016. Mennään kylpylään häiden jälkeen ja otetaan viikko omaa aikaa siihen. Malediiveilla ei ole niin hyvät säät vielä häiden aikaan niin lykätään reissua hieman.

Muokattu: , käyttäjä: Natte-15

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan Nattea täysin! Ehkä hanna sun vanhemmat rauhoittuu, kunhan saavat vähän makustella tätä hääilmoitusta? Ja ehdottomasti pidätte mielessä, että häät on teidän ja teidän näköiset häät tulee! Jos isä (tai joku muu) haluaa kestittää enon sedän kummin veljen serkkuja, hän voi pitää omat juhlat, vaikka synttärit tai x-vuotishääjuhlat! Vanhemmat ovat jo omat häänsä saaneet ja kannattaa muistuttaa heitä siitä, että eivätkö he halua myös lapsilleen omat häät ;)

 

Ja meillekään ei tule bändiä, tai no näin on nyt sovittu. Koska tila on kuitenkin tosi pieni (joudutaan muutenkin poistamaan pöytiä tanssimista varten) ja halutaan siis bile-tanssimusiikkia (ei valssia, iskelmää yms. vaan ns yökerhomusaa, poppia, rockia, hoppia, konemusikkia jne.), ja tuollainen kattaus olisi aika vaikea bändin toteuttaa. Emme edes tunne mitään bändejä! Lisäksi, bändistä saa pulittaa pitkän pennin. Nyt kuitenkin sitten sulho alkoi epäilemään päätöstämme, kun eräs hänen läheisensä sanoi juurikin, että livebändi tuo sitä juhlavuutta, fiilistä ja saa ihmiset tanssimaan, ei mikään läppäri.. :( Ollaan harkittu sitten jotain "yhden miehen bändiä" eli esim. trubaduuri kitaran kanssa soittamaan yhden setin, johon kuuluisi häävalssi/tanssi ja sitten iskelmää/ikivihreitä, joka iskee sekä kolmenkympin sekä viiden-kuudenkympin paikkeilla oleviin ihmisiin; ja sen jälkeen sitten spotifystä jytä päälle ;)

 

Meilläkin häämatka tehdään vasta joulukuussa, elokuussa ei kannata Uuteen-Seelantiin lähteä. Jotain minilomaa sitten suunnittelemme siihen häiden jälkeiselle viikolle. Naten ja sulhon tapaan meilläkin on ollut tuo kohde mielessä jo pitkään, siis omilla tahoillamme jo ennen tapaamista. Mikäs sen parempaa, kuin toteuttaa sellainen saavuttamattomaksi koettu haave yhdessä avioparina! <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Natte ja Tipzilla. Pidetään hetki matalaa profiilia vanhempien kanssa ja odotelleen joskos ne vaikka rauhoittuis. Alan hyvin ymmärtää siskoani, joka ilmoitti viikkoa aikaisemmin menevänsä naimisiin. Tässäkin vaiheessa hän sai vanhempamme kimppuun joka asiassa. Vanhempien häät järjestivät aikoinaan heidän vanhempansa, joten he eivät oikein ymmärrä miksi me haluamme järjestää itse omat häämme emmekö anna heidän järjestää niitä. Etenkin isäni on tätä mieltä. Äiti tuntuu jotenkin ymmärtävän, että ajat muuttuu ja me haluamme tehdät asiat niinkuin itse haluamme omalla tavallamme.

 

Meille juhlapaikalle mahtuisi bändi, mutta mekään ei mitään bändejä oikein tunneta ja mitä hintoja selailin niin aika arvokasta touhua moinen. Ajateltiin pyytää yhtä ystävää laulamaan kirkossa, siinä on meidän makuun ihan tarpeeksi livemusiikkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisit kokeilla tätä taktiikkaa isääsi ;) Kysy ensin saiko hän häät, jollaisia itse toivoi, vai olisiko halunnut jotain toisin, jäikö jotain puuttumaan, onko harmittanut myöhemmin. Eikö saanut kutsua kavereita, kakku oli outo, bändi soitti mummojen musiikkia yms. Sitten kysy, että eikö hän sitten haluaisi, että edes tyttärensä saisi kaiken, mitä itse haluaa, jottei ns. pistettäisi vahinkoa kiertämään ;) (Niihin aikoihin varmaan myös vanhemmat maksoivat paljon häistä, mitenkä teillä nyt? Sanomiseen varaa tietysti on, jos vanhemmat maksavat viulut..)

 

Meillä tilanne on juuri päinvastainen eli vanhempia ei tunnu kiinnostavan pätkääkään. Kuitenkin ihan aluksi sanoivat, että ei pidä kutsua ketään "vanhoja tuntemattomia kurppia", vaan ystäviä ja läheisiä, koska heillä nimenomaan jäi 90% ystävistä pois häistä, kun heidän vanhempansa kutsuivat vain omia tuttujaan, sukulaisia yms. Ja että se harmitti todella paljon, kun ei "omia" läheisiä ollut paikalla. Myöskin juuri tunnelma, musiikki, ohjelma yms. olivat "latteampia" kuin olisivat toivoneet. Tietysti jos suurin osa vieraista on vanhempien ikäisiä, niin ei siellä mitään twistiä vedetty ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hannaa, mua ainakin on helpottanut se, kun päätti, että tehdään omannäköiset juhlat ja alkoi miettimään mitä me itse halutaan, ja unohti ne pohdinnat, mitä "pitäisi" olla tai mitä muut haluaa, jos se mitä muut haluaa ei tunnu omalta.

Olin vuosi sitten häämessuilla ja silloin tuntui, että oli vielä liian aikaista hankkia mitään, mitä siellä tuli vastaan. Oon varmaan tänä vuonna myös menossa häämessuille ja nyt tuntuu, että on jo hankittuna tai mietittynä lähes kaikki, mitä sieltä voisi hankkia. Mutta on se ainakin hauskaa ja jos nyt jotain pientä sieltä sattuisi löytämään, niin hyvä niin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös kolahti tajuntaan, että häihin on kohta enää puoli vuotta aikaa! Häämessuille olen kyllä menossa, mutta en oikein tiedä mitä odotan siitä, koska aika paljon kuitenkin on jo suunniteltu, ostettu ja päätetty. Mulla oli tarkoitus jo viime vuonna mennä häämesuille kun olin intoa piukassa ja vastakihlautunut, mutta jäi sitten menemättä, kun silloin taas tuntui paremminkin siltä, että kaikki suunnitelmat on ihan auki. 

 

Minunkaan vanhempiani ei oikein tunnu kiinnostavan kuulla mun hääsuunnitelmista, mistä olen kai jopa vähän loukkaantunut, kun asutaan kuitenkin eri paikkakunnilla niin en ihan koko ajan ole pälpättämässä häistä heille. Muuten siis ovat kyllä iloisia naimisiinmenostamme, eivätkä yritä sinänsä tyrkyttää mitään omia visioitaan ainakaan paljoa. Mulla on sellainen tunne, että äitini pelkää, että muutun vaivihkaa joksikin bridezillaksi ja häistä tulee joku massiivinen tyllitapahtuma, jossa kaikki pakotetaan johonkin teemaväriseen pukeutumiseen, halusi tai ei ja että miestäni viedään kuin litran mittaa näissä mun järjestelyissä. Omasta mielestäni olen kyllä pysynyt ihan kohtuuden rajoissa enkä ole sortunut mihinkään aivan tolkuttomiin ratkaisuihin. Ja juuri siksi haluaisin jutella häistä ihmisten kanssa, ettei kaikki kaadu miehen niskaan, kun sitä ei oikeasti kiinnosta jotkut kenkäpohdinnat tai pöytien koristeet. 

 

No, siksi kai täällä kirjoitellaan että saa vähän "vertaistukea". :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jiuuu eilen piti tulla kirjottelemaan mutten ehtinyt, joten sanonpa nyt että eilen oli tasan puoli vuotta meidän häihin ;) jännää !!

Ja noista matkoista. Ollaan vihdoin saatu päätettyä, että meidän häämatka on kotimaassa, lähdetään n. viikko häiden jälkeen vanhempieni mökille ylläkselle ja kun siltä tuntuu, pakataan rinkat ja suunnataan Kolille vaeltamaan. Sieltä vielä tullaan takaisin palautumaan omalle mökille :) Ja siksi n. viikon päästä, että saadaan kaikki purettua, laitettua, matkalla pysähdytään kotiin purkamaan kamppeet ja häälahjat ym. jotta kun saavumme levänneinä häämatkalta, ei enää tarvitse alkaa järjestellä ja purkaa ja ja ja... Saa vaan alkaa elää normaalia arkea  :give_heart:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja hannaalle, että aivan varmasti rauhoittuvat tuosta ajan kanssa. Ja jos on erimielisyyksiä, valmistaudutte yhdessä sulhon kanssa perustelemaan valintanne että miksi juuri te haluatte tehdä näin, niin eihän siihen pitäisi olla nokan koputtamista. Kukas tässä meneekään naimisiin...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä äiti muutti käyttäytymistään häitämme kohtaan sen jälkeen kun oli nähnyt mun puvun. Olin ajatellut että se on kaikille yllätys (paitsi kaasoille joita tarvin myös pukeutumisessa) mutta koska unelmapukuni pitikin tilata kotiin yksityiseltä henkilöltä eikä ollut mahdollisuutta sovittaa sitä kaasojen kanssa, oli pakko ottaa sisko apuun. No sitten kun sisko oli miehensä kanssa käymässä samaan aikaan kun vanhemmat, niin ajattelin hyödyntää siskon läsnäoloa (asuu siis 300km päässä meiltä joten puvun sovitus on aina suunniteltava hyvin kun se pitää kuljettaa) ja sovittaa pukua kaikkine härpäkkeineen. Mulla kun on nyt vannehame, huntu, kengät, kaikki asusteet. Äitikin hieman häkeltyi että ai saako hänkin nähdä puvun kun sanoin että nyt olisi hyvä aika sovittaa kun miehet on ulkoilemassa. Aluksi se ei osannut olla kovin innossaan, mutta kun mekko ja kaikki muutkin asusteet oli päällä niin sitten se alkoi enemmän kommentoimaan. Nyt jopa soitti yksi päivä että hän on miettinyt huntuasiaa että jospa kuitenkin laittaisin sen kirkkoon, kun kirkossa ei kuitenkaan näe kaukaa niitä selän koristuksia (mitä hän pelkäsi että hunnulla peitän). Ihana että vihdoinkin äitinikin on innoissaan, nyt vuoden vaihtuessa totesi että seuraavasta vuodesta tulee niin ihana kun on ne teidän juhlat :)

 

Sitten pientä ärrimurriakin.. Ostettiin vihkisormus tuossa kuukausi takaperin ja myymässä oli liikkeen myymäläpäällikkö (olen töissä samaisessa ostoskeskuksessa ja tunnen siis tämän henkilön töiden puolesta). Hän sitten tutki valitsemani sormuksen ja mittasi että kaiverrus mahtuu (on todella kapean mallinen sormus) ja kirjoitti lahjakortin kaiverrukseen. No menin sitten eilen sinne sormuksen kanssa että jättäisin sen kaiverrettavaksi ja että pelkkä päivämäärä. Myyjänä oli toinen henkilö joka otti sormuksen käteensä ja totesi "ei tähän mitään kaiverrusta mahdu". Siinä vaiheessa päätin laskea (onneksi) kymmeneen ja hengittää syvään. Myymäläpäällikkö seisoi myyjän vieressä palvellen toista asiakasta, mutta aivan varmasti kuuli mitä myyjä oli minulle sanonut, koska vilkaisi minua nopeasti. Minua palvellut myyjä otti kuitenkin sormuksen kaiverrukseen mutta kokoajan hoki että "en nyt tiedä onnistuuko tämä mutta täytyy nyt kysellä" yms. Laskin uudestaan kymmeneen. Käyn nyt loppuviikosta hakemassa sen sieltä pois ja toivon kovasti että se on kaiverrettu. Se että tämä minua palvellut myyjä ei edes mitannut sormusta, joten silmämääräisesti vain totesi ettei tämä tule onnistumaan. Teki mieli huutaa päin naamaa että "minulleko myydään vihkisormus ja siihen kaiverrus jos se ei ole edes mahdollista?". Mutta koska tosiaan olen töissä viereisessä liikkeessä niin en viitsinyt aiheuttaa kohtausta, varsinkin kun se myymäläpäällikkö seisoi siinä vieressä. En viitsinyt häntä vetää mukaan kohtaukseen, joten mielenkiinnolla odotan loppuviikkoa mitä tuleman pitää..

 

Häämessuista, olen menossa hyvän ystäväni kanssa tämän kuun lopussa Seinäjoen häämessuille. Periaattessahan olen jo melkein kaiken hankkinut, joten ei ole mitään tiettyä mitä sieltä lähden etsimään. Tärkeintä on hyvä seura ja häähumu <3

Muokattu: , käyttäjä: lsthle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missä Seinäjoella on häämessut :o mennyt ihan ohi multa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän kyllä hannaan olotilan. Minun vanhempanikaan eivät ole juurikaan kommentoineet asiaa. Ruuasta on juteltu mutta ei heidän puoleltaan ole innostusta juuri näkynyt. En tiedä sitten oliko maistraattihäät vaikuttava tekijä. Mies ei kuulu kirkkoon mutta olisi tarkoitus käydä siunattavana jotta äiti saa mielenrauhan.. Olisi ihana kun toisetkin näyttäisivät olevansa iloisia eivätkä tarttuisi siihen miten, missä ja milloin menemme naimisiin. Itse kun oli kuitenkin innoissaan asiasta ja sitten tajuaakin ettei toisen kasvoille tullutkaan ilmettä jota olisin odottanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rupesin Marikukka etsimään netistä niin löysin lippupisteen ilmoituksen että tapahtuma on PERUTTU :o Sinne meni mun ainoat häämessut.. :( Nyt pitää keksiä jotain muuta.. Harmi kun nuo oli tuossa lähellä, meiltä Vaasasta on muualle niin pitkä matka.. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama homma! Ei viittisi kauhean kauas lähteä reissaamaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, nyt on sitten ensimmäinen kunnon riita häihin liittyen käyty sulkin kanssa. Harmittaa todella paljon kun pitää olla tällainen höyrypää! Olen varmaan kaksi kuukautta yrittänyt saada korttiasiaa eteenpäin ja kun vihdoin sain itse puhtia hommaan mies alkoi jarruttamaan ettei ole aikaa yms. On koko ajan kauhean innokas häiden suhteen (puheissaan) ja monesti luvannut tästä korttijutustakin että tehdään joululomalla, uutena vuotena ja nyt viimeisimpänä loppiaisena... Mutta sitten ei olla tehty kuitenkaan mitään. No nyt pyysin loppiaista edeltävänä iltana, että katsotaan eräästä nettikaupasta korttipohjia jos sieltä tilaisi sitten std:t ja varsinaiset kutsut samalla. Pääsisin aloittamaan tämän leikkaa-liimaa projektin korttien koristusten kanssa. Sanoin että tää on varmaan monen tunnin projekti katsoa niitä kutsuja sieltä, mutta jos voitais loppiaisena aamiaisella katsoa nopeasti (ennen kuin mies lähtee töihin) löytyykö edes sopivia värejä, että kannattaako mun ruveta tekemään hintavertailua ja sitten voisin esitellä parhaimmat ja tehdään päätös yhdessä viikonloppuna. No miehellä on todella nyt hirveä työurakka, heräämisestä yömyöhään tukka putkella menee koko viikon. Sanoi että sen ajan voisi käyttää paremminkin ja voisin vaikka käyttää vapaa-ajan ennemmin siivoamiseen kuin johonkin korttishoppailuun!!! :skilletgirl: Jumantskekka kun tää neiti vetäs koko pakastehernepussin nenuun ja hermot nollasta sataan alle sekunnin ja bridezillakohtaus oli valmis. Kuka sanoo naiselle että siivoa vaikka mieluummin kuin suunnittele hääjuttuja? Tyhmä mies, ei taas tajunnut mistään mitään! Ollaan sitten tosissaan oltu ihan että "mä en leiki sun kaa" eilis iltaan saakka. Sillonkaan ei keritty jutella kun olin jo nukkumassa kun mies tuli, mutta herätti sen verran että halattiin ja pyydettiin anteeks.

 

Tänään sitten sain töihin ikäviä uutisia, että mummini on saanut yöllä aivoinfarktin ja makaa Tyksissä hengityskoneessa. Kukaan ei tiennyt mitään tilasta. Nyt sittemmin sisareni soitti kun oli käynyt töidensä jälkeen että infarktia ei olekaan löytynyt testien perusteella (??) mutta keuhkokuume on ja koko vasen puoli halvaantunut eikä pysty puhumaan. Tässä sitten taas salamamuistutus elämän väliaikaisuudesta ja siitä ettei välttämättä kannata tuhlata sitä riitelyyn. Muutenkin olotila harvinaisen kurja. Mummi on aina ollut niin hyväkuntoinen, vaikka onkin jo 84v, etten ole osannut edes ajatella että hän ei välttämättä olisikaan enää paikalla kun astelen kirkon käytävällä. Nyt toivotaan vaan parasta paranemisen kannalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, uusi ketju siis :) en ole paljoa kirjoitellut, mutta usein käynyt lukemassa muiden päivityksiä :)

 

Toivotaan Natte, että mummisi toipuu.... sulhaseni isoisä kuoli viime kesänä ja surin samalla sitäkin, että hän ei pääse häihimme :( hän oli hyvin läheinen miehelleni, isähahmo.

 

Itse en ole menossa mihinkään messuille, olen tosiaan kertaalleen ollut naimisissa aiemmin ja vaikkei sillonkaan ollut mitään "isoja bileitä" niin ei ole nytkään. Vihkiminen perheen kesken (minä, mies ja lapset), kuvaus, ja sitten hyvin syömään pitkän kaavan mukaan Raaseporissa Mustion Linnankrouviin :) Siitä lähdemme sitten kaason ja bestmanin kyydissä joko hääyötä viettämään hotelliin (alustava varaus tehty melko lähelle lentokenttää) tai sitten vähän tylsemmin kotiin :P luultavasti hotelliin (minä haluan ainakin mieluummin :D ja tiedän, että se sopii sulhollekin). Lento lähtee seuraavana iltapäivänä. Viikon reissu tällaiseen paikkaan (en malta odottaa :D !!!! )

 

http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/kreikka/kreeta/agii-apostoli/atlantica-kalliston-resort-spa/pc-000000864/

 

Itse en tykkää lentää kauas ja lämpimään ja altaan reunalle haluttiin ehdottomasti! Tuo vaikuttaa ihanalta paikalta :) <3 tässä lasken jo kohta aamuja, että millon pääsee reissuun. Ja naimisiin :D :D

 

Kuvaaja kuvaa vihkimisen, sitten viralliset hääkuvat ulkosalla (jos ilma antaa myöden) ja hääaterian kakun leikkaamiseen asti. Ruoka on jo päätetty ja juomat mietitään lähempänä kesää :) ihana ajatus, että lähimpien kanssa kilistellään kuohujuomaa kauniin linnan maisemissa <3 lapset ovat jo murrosikäisiä kaikki, ja tykkäävät toisistaan ja meistä aikuisista :) kukaan lapsista ei protestoi häitä. Se onkin tärkeää, sen oman onnen rinnalla. Ei se päivä ihan niin iloinen olisi jos joku lapsista vastustaisi tätä :/

 

Lapset tietävät, että menemme naimisiin jossain vaiheessa, mutta eivät tiedä milloin. Päätimme juuri, että kerromme heille ystävänpäivänä :) jotain herkkua pöytään ja vähän kuohujuomaa aikuisille ja lapsille omaansa. Ja että kutsuttaville perheenjäsenille (noin 20 henkeä) laitetaan ystävänpäiväkortit, joissa pyydetään varaamaan (STD) meille se vihkimispäivä. Mieheni täyttää pyöreitä häämatkamme aikana, joten vieraat eivät voi tuon ekan kortin perusteella olla satavarmoja liittyykö kutsu miehen bileisiin vai johonkin muuhun :D pidetään hulluja jännityksessä ;) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Itse en aio messuilla käydä, ei töiden puolesta pääse. Olen nimittäin yhden lomaviikon viimekesältä varannut hääviikolle, jottei tarvi tämän vuoden lomia pillkoa ^_^ joten pitää kärvistellä töissä alkuvuosi. Kutsukortteja taisin marraskuussa väsätä pari valmiiksi, kun tuli se takapakki, että pitopalvelu vaihtui ja bändiäkin ukko meinas kaverinsa kanssa pukata mei häihin :huh:

Nyt sitten saatu pitopalvelu sovittua uudestaan ja bändi jätetään pois, kun liian kallis mei budjettiin. Vaikka olen kaikkea pientä ostellut parin vuoden aikana, silti pitää säästää pitopalvelurahat jostain :(  Isäntä kun päätti ostaa moottoripyörän joulun alla, ja hankki koiranpennun, keskustelematta, niin meni fiilikset kaikkeen taas vähäksi aikaa :girl_cray2:  :girl_mad:  Ei vain jaksa yksinään ressata ja hoitaa. Aluksi olin innoissani. Nyt, kun h-hetkeen aikaa enään 4kk ja viikko päälle, iskee paniikki. Häämatkaa emme ole edes suunnitelleet. Ajattelin, että sen voisi suunnitella sitten, kun kaikki tämä on ohi ja jos vaikka 1v. hääpäivän kunniaksi sitten ottaisi kahden keskisen loman...

Jos sitä löytäisi jostain sen innostuksen taas, saisi kortit postiin ja siitä sitten taas puhtia hommiin. Tekemättä on vielä vaikka mitä.

Mutta onneksi täältä löytyy ihania ihmisiä!! ja vertaisapua! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!!Ilmoittaudun tänne, toukokuussa jo koittaa päivä..Piti olla pienet häät muutaman ihmisen kesken, siks en oo tullu kirjoitteleen, nyt kuitenkin vaihtu isoimmiks.ajattelin vähän tulla sit lueskeleen ja kirjoitteleen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

luin edellisiä tekstejä ja meilläkin samaa ongelmaa..piti olla pienet häät eli vanhemmat ja sisarukset, kaasot ja bestmanit..vanhemmat valitti kun isovanhemmat ei tuu, ja et hekään ei sit tuu..no nyt isommat häät, mutta ei sen takia vaan paikka saatiin häälahjaksi ja se on niin ihana et kiva, kun muutkin pääsee..noin 70 henkee yhteensä tulossa tosin vähän eri aikaan osa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uusi messupäivä sovittu kaverin kanssa! Eli Tampereelle lähdetään ajelemaan 7. tai 8.2. :) Vaikkakin kaikki ostokset on melkein tehty mitä messuilta voisi tarttua on silti kiva päästä viettämään tyttöjen päivää hössöttäen :)

 

Bändejä tsekkailen nytten, hieman huolettaa että mitä tarjouksia tulee.. Rahahan se on mikä tällä hetkellä on suurin huoli, emme olleet budjetoineet bändiä ollenkaan niin nyt tässä vaiheessa se alkaa olemaan jo aika kiven alla. Onneksi kuvaaja otettiin kuitenkin meiltä töistä, joten saan hänet meille heilumaan (onnea vaan hänelle t. bridzilla-pomo :D ) hyvin edulliseen hintaan. Siinä säästyy jo iso raha. Että jos edullinen ja hyvä nuorekas bilebändi löytyy niin hallelujah! :D Tässä samalla kokoan soittolistaa loppuiltaa varten minkä voisi laittaa pyörimään sitten kun bändi lopettaa. Ja jos bändiä ei tule ollenkaan niin tällä soittolistalla siis mentäisiin koko ilta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään