Tipsis

Häät 2015 vol.2

510 viestiä aiheessa

Meillä ei kyllä olla kauheasti aikataulutettu noita puheita, todennäköisesti meidän kummankin isät puhuvat, ja oma isäni ainakin haluaa puhua vasta siinä ruokailun jälkeen kun vähän on rentouduttu. Katseltiin tuossa taannoin häävideo sulhasen veljen häistä ja siellä ainakin tuleva appiukkoni puhui pitkään ja hartaasti, ja on kyllä puhunut kaikissa mahdollisissa perhejuhlissa joihin olen osallistunut. ;) Mutta meillä nämä hommat nyt ei ole niin minuutin päälle kun ei kauheasti ole ohjelmaa, kaikki halukkaat saavat kyllä puhua. :)

 

Joku pitänee myös jonkun pienen maljapuheen heti koko tilaisuuden alussa, mutta en vielä tiedä kuka. Veljeni tai kaasoni jos jompikumpi haluaa, jos eivät niin sitten toivotamme ihan itse vieraat parilla sanalla tervetulleeksi.

 

Me saadaan tänään lopultakin nuo hääkutsut postiin. On kyllä sekin operaatio venynyt ja vanunut, mutta josko nyt viimein pääsisi niistä eroon. Muutenkin on stressiä päällä kaikesta häihin liittymättömästä elämässä, kiva saada joku asia pois käsistä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääkutsujen lähetys on hieman venynyt minun saamattomuuteni vuoksi, sillä mulla kesti aikalailla kuukausi, että sain tuotettua suomenkielisen hääinfon. Lisäksi kun osoitteita on tullut hieman tipoittain, kun porukka ei vastaile viesteihin, niin sitten kutsuja on nyt lähetelty monessa osassa. Tänään sitten vikat kutsut postiin, kun sain vihdoin viimeiset osoitteet eilen :)

 

Vaikka jossain välissä kuvittelin, ettei meidän häiden suunnitteluun paljoa aikaa mene, niin onhan sitä lopulta mennyt vaikka kuinka! Eli odotan todellakin ensi vuotta, ettei tarvitse enää töiden ohessa tehdä mitään ylimääräistä! Onneksi kesäkuu on kokonaan vapaata, joten silloin voi sitten värkätä kaikki istumajärjestykset, menut, paikkakortit ja vielä jotku koristuksetkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on iskenyt aivan totaalinen lamaantuminen. Ei vaan jaksa eikä kiinnosta! En jaksaisi oikein tätäkään kirjoittaa, ei jaksa päikkyä päivittää, ei tilata viimeisiä materiaaleja kutsuihin, koska niin kauan kun niitä ei ole ei tarvitse alkaa tekemäänkään... Joku hääöveri on tainnut iskeä? Eihän haittaa vielä tässä vaiheessa, eihän? :D Kohta tulee kiirus ja stressi iskee. Nyt on hyvin stressitön ja harmoninen olotila että kyllä tää tästä, joku varmaan tekee sen jossain vaiheessa? Sen verran saatiin aikaiseksi, että päätettiin että nyt pyydetään tarjouksia häämatkakohteesta. Ja sitten ei tehty mitään sen eteen että niitä tarjouksia saisi. Ei otettu yhteyttä matkatoimistoihin, ei googlattu eri hotelleja... Kyllä tää varmaan tästä itsestään hoituu! :D

 

Puheasioista: Meillä tiedän suvussa olevan useitakin innokkaita puhemiehiä ja naisia. Eräs kirjailijakin löytyy joten varmasti runosuoni pulppuaa niin että joku joutuu keskeyttämään... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla iski kans muutama viikko ennen häitä tuommoinen fiilis, että en jaksais enää miettiä ja järkkäillä hääjuttuja. Sitä tavallaan jo odotti, että häät olisivat ohi. No, nyt ne ovat ohi ja se hääsuunnittelun aika ei tuu koskaan takaisin :) Eli se on aika ainutlaatuista aikaa elämässä myös, kun järkkäilee omia häitään. Koittakaa nauttia siitäkin. Ja nyt jälkikäteen tietty aattelee enemmän, että päivä oli hieno jne, mutta eipä se sit lopulta ollut kuin 1 päivä, ja aika pian häiden jälkeen tuntui jo jotenkin kaukaiselta jutulta. Liikaa ei kannata stressata. Kirjoitin toiseenkin ketjuun myös sitä, että kaikki ylimääräinen säätäminen mun kokemuksen mukaan kannattaa ihan suosiolla jättää myös pois ja yksinkertaistaa niitä asioita mitä voi. Esim me päätettiin että ei koristella eteis - ja wc-tiloja mitenkään, jätetään muutamat ylimääräistä säätöä vaatineet iltapalajutut pois, unohdetaan ajatus, että jokaisesta vieraasta pitää kirjoittaa jotain kivaa häälehtiseen (osoittautui vaikeaksi keksiä näitä) jne. Juhla ei kärsinyt näistä mitenkään, mutta meidän stressi väheni :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuttu tunne, minulla on myös ollut viime viikkoina sellainen olo ettei yhtään kiinnosta miettiä näitä hääjuttuja. Onneksi nyt ei ihan hirveästi ole enää mitään isoja juttuja järkättävänä, mutta toisaalta se myös aiheuttaa sellaisen pahaenteisen olon, että nyt olen unohtanut jotakin todella olennaista. :) No, onhan näitä juttuja tietenkin tehtävänä, mutta on ollut muutenkin stressiä ja toisaalta olen ärsyyntynyt siitä, kun sulhanen ei osaa tehdä yhtään mitään hääjärjestelyjen eteen ilman muistuttamista ja painostusta. Tuntuu vaan siltä, että olisivatpa ne häät jo ohi! :D Ja meillä nyt on kyllä muutenkin kaikki ylimääräiset koristelut ja härpäkkeet karsittu aika minimiin. 

 

Olen nyt psyykannut itseäni innostumaan lähinnä sillä, että yritän lopultakin saada tuota sulhasta sormuskaupoille mukaani, että saisin sen vihkisormuksen valittua ja jopa ostettua. Jospa ne timantit piristäisivät mieltä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla menee semmosissa aalloissa tämä innostuminen/tylsistyminen. Välillä ei kiinnosta ollenkaan ja yleensä silloin, kun pitäisi tehdä kaikkea muuta niin alkaa yllättäen ne hääjututkin innostaa enemmän. Nyt on taas pieni innostusvaihde päällä mutta saa nähdä kauanko kestää :D Tosin häihinkään ei ole nää kun reilu kuukausi, hui! 

 

Mutta hyvä kuulla, että tuo karsiminen ei sitten loppujen lopuksi ole harmittanut. Meillä oli alunperin vaikka mitä hienoja suunnitelmia (ja monet niistä tietysti edelleen voimissaan) mutta mitä lähemmäksi häät tulee, sitä enemmän ollaan vaan ajateltu tehdä asioita helpomman kautta. Just koristeita on vähennetty, iltapalaa muokattu helpommaksi järjestää jne. Kaasoilta olen välillä saanut vähän kommenttia, että ei pitäisi karsia kivoja juttuja pois, mutta olen sitten yrittänyt selittää, että kaikkeen ei vaan aika ja jaksaminen riitä. Ja omat ajatuksetkin ehtii muuttua sen sata kertaa näitten valmistelujen aikana. Eiköhän näilläkin eväillä saada hyvät häät aikaiseksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heip!

 

Meillä olisi elokuussa häät ja valmistelut niin hakusessa ku olla ja voi.. Kiitos hyvistä vinkeistä aikataulutuksen suhteen  :)

Huomaan itsestäni myös tuon saman että silloin ku olisi muuta tekemistä vaikka kuinka (esim. töitä..) ni silloin kyllä olis kauhee hääsuunnitteluinnostus päällä  :D

Muokattu: , käyttäjä: Kirpsi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitäisköhän tässä vähän ryhdistäytyä. Vihkimiseen on pari viikkoa ja periaatteessa voisi esimerkiksi jo tilata kukat ja tehdä mekon korjaukset. Isoimmat juhlat on kahden kuukauden päästä, joten ei ehkä olisi haittaa, vaikka tekisi jo kutsuja, varaisi ruokia, sopisi teltoista, pöydistä ja penkeistä yms, päättäisi astiajutut ja juomapolitiikan. Yksin ei niin vaan huvita tehdä ja mies on taas viikonlopun reissussa, ensi viikonloppuna saatetaan olla molemmat sentään kotona.

Kukista tulikin mieleeni suuri ärsytyksen aihe: en halua kimppua, mutta hiuskukka olisi kiva. Tai siis joku elävistä kukista sidottu juttu, puolipanta tai hattumaisempikin juttu. Olen käynyt kolmessa lähitienoon kaupassa kyselemässä, ekassa käskettiin googlailla kukkia, tokassa kerrottiin että voin ostaa ihan mitä tahansa "kampaaja vaan sit laittaa ne tukkaan" ja kolmas ei kuulemma tee mitään hiuskorusidontajuttuja, näyttivät sille etteivät ole koskaan kuulleetkaan. Onko ajatus kukista hiuksissa siis ihan mahdoton? Onko helpointa vain sitoa itselleen seppele jostain markettineilikoista? Vai onko se kampaajan tehtävä hoitaa kukkien asetteluduuni (olen varannut vain leikkauksen ja siihen kuuluvan "föönikampauksen", kukka-asettelu nostanee hintaa?).
Ärsyttää, kun ajattelin että kukat olisi sellainen häistä erityisen tekevä juttu, en osta niitä juuri koskaan. Kaiken maailman kangaskukkia hiuksiin mulla kyllä on. Alun perin olisin halunnut vintagehenkisen hatukkeen, mutta niitä ei tunnu löytyvän soviteltavaksi Helsingistä oikein mistään.

Tietty aina voi tyytyä siihen kimppuun tai rannekukkaan (vai onkohan sekin mahdoton toive?) tai sit vaan jättää kukat pois. Jostain syystä niistä luopuminen vaan tuntuu vähän pahalta, kun meillä on muutenkin aika karsitut juhlat luvassa.

Muokattu: , käyttäjä: diydiy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pienen kiukuttelun jälkeen päätin lopulta skipata kukat ja sijoittaa rahat ostamalla pari pulloa skumppaa lisää :D Tämä on taas vähän "story of my life", tuhlaan ruokaan ja juomaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmottaudun mukaan keskusteluun! :-) Meillä häät 4.7. Täälläkin ollut "vähän" aaltoilevaa hääinnostus. Välillä oon innoissani aamusta iltaan suunnittelemassa ja välillä on mennyt monta kuukautta ettei olisi koko häät voinut vähempää kiinnostaa... Kai se on ihan normaalia kun vajaa pari vuotta ennen aloittaa suunnittelemaan, ettei voi koko ajan jaksaa. ;D Onneksi sulho on osallistunut enemmän kuin mitä pelkäsin. Yhden illan kiukuttelut riitti, kun annoin ymmärtää että muutun bridezillaksi jos joudun kaiken yksin hoitamaan. Onneksi uskoi <3

Oon tiennyt "aina", ettei mitään huntua tule kampausta piilottamaan. Mulla hiukset jää osittain auki, ne saa toimia huntuna.

Suurin osa kutsuista saatiin lähetettyä tällä viikolla. Vielä jäi muutama osoite tarkistettavaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kadonneen innostuksen löytyminen!  :)  Hääpäikyssä kohta aiheesta enemmän. Mutta käytännössä asioita hetken pohdittuani ja laitettuani asiat tärkeysjärjestykseen, sekä jaksamis/haluamisjärjestykseen sain parin päivän märehtimisen jälkeen itselleni uuden loogisen kaavan jota lähdetty nyt toteuttamaan ja olen taas saanut asioita aikaiseksi.

 

Diydiy: sähän voisit varalle hakea markettikukkia muutaman jos tuntuu siltä että haluat muutaman huitaista tukkaan idealla pysykööt jos pysyvät. Luonnonkukistakin saisi ihania varmasti, eikä maksa mitään. Pinneillä varmaan voisi pysyä kiinni? Riippuen tietysti kampauksesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Huhtikuussa ei ole vielä niin kovin paljon luonnonkukkia, muuten kiva ajatus :) Sukulaisille järjestettäviin kesäjuhliin yritän nakittaa siskoni sitomaan mulle seppeleen ja keräämään lasipulloihin kukkia, katotaan onnistuuko... Kesäkuussa kun löytynee aika paljon jo niittykukkia.
Mulla on myös kuviollinen mekko päällä vihkimisessä, niin siihenkin kukkien yhdistäminen alkoi tuntua vähän haastavalta - kesäjuhliin olisi sittenkin ihanaa löytää joku kunnon hippimaksimekko, koska se sopisi kukkaseppeleen kanssa yhteen!

Kysyin lähipiirin kampaajalta vinkkejä kukkien kiinnittämiseen ja hän kehoitti sitomaan kukkiin pienet lenkit, joista pinnit kiinnitetään. Näin kukkien varsia ei tarvitse runnoa niin paljoa ja kukat "elää" hiuksissa ja liikkeessä paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Hahaha totta! :D

Vaikkakin alkaa jo puskemaan ensimmäiset sitkeät maan alta. Muttei ehkä niiden varaan kannata kuitenkaan laskea! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Satuin saamaan kysymättä töitä loppukevääksi ja nouduin pyytämään vihkipäivän vapaaksi (se on arkipäivä). Kun pyysin sitä, selvisi että vihkipäivä on palkallinen vapaa. Mulle maksetaan siitä, että menen naimisiin  :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:) Itse säästin yhden viikonviinevuodelta lomaa hääviikolle.Saan siten parhaiten hoidettua asiat viimemetreillä. ja vieläkin on tietokone jumissa :( läppärillä jotain touhuilen, mutta kk enää häihin ja pitäisi kone saada kuntoon. Kaikki jutut siellä + valokuvat.

Pöytäjärjestyskin miettimättä, ei vain jotenkin ajatus luista. Loppujen lopuksi meitä on nyt 55, 51 vierasta ja oma perhe. ei mee oikeen tasan millään, joutuu laittamaan hukkapenkkejä...Ja mistä saa hyvin teetettyä valokuvan medaljonkiin, siten saisin muistettua isääni häissäni....kaikkee pientä tekemättä ja ressi iskee..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä foorumilta saa kyllä hyviä vinkkejä kaikkeen ja välillä tulee itsellekin taasen innostus jonkin suhteen vaikka tarkoitus oli pitää taukoa. Oli tosiaan hyviä vinkkejä tuon aikataulujen suhteen. Meillä ruoka, kahvi + yöpala sitten jossain vaiheessa. En ole vielä itse tehnyt kovin tarkkaa aikataulua, mutta niitä mietin sitten kesän alussa. Tänään tuli kuitenkin hankittua jo hääpuku.. se on kyllä ihana =) Ja tärkeintä varmaan, että se miellyttää itseä eniten.. =) Väreiksi on muodostunut violetti + valkoinen. Kiva tutkia eri foorumeista mitkä kukat ovat silloin parhaimmillaan. Täytyisi varmaan käydä jututtamassa puutarhan henkilökuntaa asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Mulla on lomaa häiden aikaan, mutta jos vihkipäivä kerran on palkallinen vapaa niin meneekö se pyhästä jolloin saisi yhden ylimääräisen lomapäivän? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ mulla ei ainakaan palkkis suostunut, että ko lauantaita ei laskettaisi lomapäiväksi, kumma juttu :D No joo, toihan koskee vain työpäiviä ja mä teen normiviikkoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähetettiin eilen kutsut, iik! Oltiinko me liian ajoissa? Ei varmaan. Tai no, ei sillä enää mitää väliä ees oo  :girl_haha:

Muutama on jo kiittäny kutsusta, eli perille on menny! Jee. Jännittävää.  :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kutsut meni perille aprillipäivänä (vahingossa osui sille päivällä, mutta hyötyä siitä on eli jos tullaankin katumapäälle niin voidaan vaan sanoa että ei sua oikeesti ole kutsuttu, se oli vaan aprillipila :D ei vaan :D ) ja häät on 15.8. Että 4,5kk ennen häitä saapui perille ja osa on jo ilmottautunut vaikka viimeinen ilmottautuminen on vasta heinäkuussa :D Mutta siis moni on tivannut niitä majoituksia niin päätettiin laittaa ne kutsut heti pikemmiten niin ei tarvitse kaikille samaa infoa erikseen kirjoittaa ylös.

 

Olisin halunnut Petri Mastin kuvaamaan, mutta sillä oli meidän päivä jo buukattuna. No sitten otin meiltä töistä tytön (maksaa aivan naurettavan vähän, mutta toki joudun itse ohjaamaan sitä koko päivän..) ja nyt Petriltä tuli ilmoitus että meidän päivä olisi vapaa! No äkkiä miehelle viestiä että otetaanko mutta ei.. Sulho ei ymmärrä kuvien päälle mitään eikä ilmeisesti sitä kuinka stressaavaa mulle on koko päivä miettiä että missä se kuvaaja menee ja mistä kuvakulmasta se ottaa kuvia yms.. Mutta no. Halvemmaksihan se tulee. Peräti reilun 1000e halvemmaksi. Mutta kuitenkin..

 

Mulla on kanssa nyt vähän jumissa tämä häähumu. Pukkaa tuo vauvakuume niin päälle että alkaa kiinnostus häihin lopahtamaan. "Kunhan ne olisi pian ohi" on aika yleinen tunne mulla nyt. Joka harmittaa suunnattomasti! Yritän tässä nyt petrata ettei mene ihan plörinäksi koko touhu. Kuitenkin kun vieraat ei mun vauvakuumeesta mitään tiedä ja odottavat kovasti häitä (jopa miehen setä KATSOO KAIKKI SATUHÄÄJAKSOT. Siis miehen SETÄ! :o ) :D

Muokattu: , käyttäjä: lsthle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Odottelua, odottelua... Odottelen siis miehen papruja, että pääsisin tekemään esteiden tutkinnan. Mies laittoi paperit postiin viime viikolla, mutta niitä ei ole vielä kuulunut. Jotenkin pieni stressi päällä noista, sillä vaikka meillä pitäisi olla kaikki tarvittavat paperit kasassa, olen aivan satavarma, että jotain kuitenkin puuttuu ja sitten emme pääsekään oikeasti naimisiin kesäkuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen yrittänyt toipua hääahdistuksesta ja koko häärumban pettymyksestä, mut aika heikosti näyttää onnistuvan. Joka puolella on vaan niin isoa pinkkiä hattaraa ja kaikkea.
Noh. Saatiin me sentään toisemme, eikä kukaan kuollut matkalla tai mitään oikeesti järisyttävän suuria. Mutta tuntuu ettei mikään mennyt niinkuin piti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän tää oo enemmän mun pään sisäinen juttu, mutta vaikeahan tästä on yli päästä.

- Polttarit oli.. Noh.. Sellaiset.
- Häävieraat ei olleet omia itsejään ja tuntuivat ihan oudoille siksi. Puuttui se sellainen Hieno Fiilis mitä noiden kanssa saisi normaalisti aikaan.
- Lahjoissa oli niiiiiin paljon tilaa mielikuvitukselle (pyydettiin siis esim. talkoovoimaa, puhelinapua autoasioissa jne), ja sitä ei käytetty vaikka mä/me oltiin ihan varmoja että ne ois olleet hitti.
- Oma iskä joka ei tullut ja käytti ihan tosi typeriä lauseita kiertääkseen koko asian. Myös vielä kuukausi jälkeenpäin kun näin sen Helsingissä kyläillessä.
- Koko päivä meni ihan ohi. Tuhlattiin rahaa ja meidän sekä vieraiden aikaa hienoon päivään mistä ei edes muisteta mitään.
- Valokuvaaja oli ihan mieletön ja kuvatkin pääsääntöisesti oikein mahtavia, mutta ei sitten kuitenkaan sellaisia kun mä halusin.
- Äitin möläytykset matkan varrella.

Joo. Siinäpä nyt sitten jotain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään