Tipsis

Häät 2015 vol.2

510 viestiä aiheessa

Voih, itsekin pelkään tuota että se päivä ei sitten tunnukaan onnistuneelta.. Etenkin kun olisin itse halunnut vielä pienemmät häät, mutta sulho haluaa enemmän vieraita ja kunnon hääjuhlan syömisineen.. Mennyttä ei voi muuttaa, mutta koita Annas kun miettiä mitä onnistuneita osioita päivässä oli :) 

 

En ole ennen tänne kirjotellut joten tässä vähän taustaa: Meillä on häät 8.8., kirkossa vihkiminen klo 18 ja sen jälkeen vuokrattu kahvila jossa iltapalaa+kakkukahvit. Vieraita kutsutaan 30, josta suurin osa meidän sisaruksia lapsineen. Vaikka on nuin pienet häät kyseessä, musta tuntuu etten kerkeä/osaa mitenkään suunnitella kaikkea ajoissa  :girl_impossible:

 

Kutsut on tilattu, tulee 2 viikon sisään. Hääinfo kutsun väliin on maailman vaikein tehtävä!

Mekko onneksi jo on! Siitäkin meinasi paniikki iskeä, mutta onneksi oli liikkeessä ale just kun mentiin sovitteleen, sain ihanan puvun puoleen hintaan!!

Koristelut yms on jo mietitty ja osittain ostettu.

Eniten mietityttää se kahvila, kun sieltä ei meinata vastata sähköposteihin.. Ollaan käyty siellä suunnittelemassa tarjottavat, mutta lisäkysymyksiin ei meinaa vastausta saada.. Olisin halunnut maksaa jotain varausmaksua, että se varmasti on meille varattuna sitten, mutta laskuttavat jälkikäteen.. Paikka on ihana ja just meille sopiva, ihmiset siellä mukavia mutta minua vaan ahdistaa kun musta tuntuu, että voivat unohtaa meidän häät!

 

Sillon kun päätettiin hääpäivä, meinasin ettei mulle tuu häästressiä :D Mutta niin vaan on tullut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä meinasin skitsahtaa tänään laukkuasiasta - haaveilin 50-luvun mekkoon sopivasta pienestä söpöstä kukkarolaukusta, vaan en ole muistanut tuunata tai hankkia sellaista. Nyt asialla alkaa olla liian kiire, eli pitänee skipata, valita joku ihan jees ja olla stressaamatta. Kumman vaikeaa! Vihkilounaspaikan ruokalista oli kuitenkin ilmestynyt vihdoin, joten ainakin se vaikutti hyvältä - eikähän näistä siis hyvät kemut tule: mekko on kuosissa, tärkeimmät tyypit tulossa ja jääkaappi täynnä shamppanjaa ;)

Vähän häähankintoja sentään tein perjantaina: löytyi järkevällä hinnalla sellainen sydämenmuotoinen leivosstanssi, jota olin etsinyt :) Kivat lautasliinat taitaa vaan harmi kyllä hävinneen kaupasta, mut ei senkään pitäisi maata kaataa. Budjetti taas paukkuu, koska mies ei näköjään viitsi yhtään katsoa mitä ollaan sovittu. Toisaalta kyse on tässä vaiheessa onneksi vain yhteensä parista sadasta muutamassa eri kohtaa - en jaksa niistä skitsota, kun menevät vielä varmaan käytännössä miehen kukkarosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huhhuh mitähän taas... Isäpuoli soitti eilen illalla humalassa ja sanoi että ei halua pistää pukua päälleen häihin. Oli siitä kummiskin pikkusiskon kanssa puhunut selvinpäinkin, eli ei mikään kännipäähänpisto... Isäpuoli on harrikkatyyppejä, eli ymmärrän että puvussa jäykistely ei oo ominaista hänelle, mutta pikkasen ärsyttää että se kuitenkin saattaa mut alttarille. Siihen en välttämättä mitään farkkuja tai nahkahousuja halua... En tiiä mitä sanoisin sille, koska on tosi vaikeeta sanoo suoraan (enkä haluu olla se asshole joka sen pukuun pakottaa) kun ei olla kauheen läheisiä. Hän on kuitenkin ainoo isä tällähetkellä joka mulla on, ja melkein hänen mieliksi oon pyytänytkin saattamaan alttarille. Sano kyllä että jos VAADIN niin kyllä se puvun pistää, mutta.... En tiiä! Auttakaa :(

 

// muoks: se oli kyllä mun ylioppilasjuhlissa puku päällä, ja kun siitä kysyin oli selitys että "ne oli niin paljon pienemmät juhlat" eikö sen pitäs mennä just toisinpäin?! Ei halua kuulemma esittää mitään muuta kuin on, eli en nyt tiiä onko kyseessä sellanen että pakko esitellä vähän kovispuolta kun koko suku ja sulhasen suku tulossa?

Muokattu: , käyttäjä: Magicwombat

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, mä varmaan sanoisin, että jos hän haluaa alttarille saattaa, puku on oltava päällä. :) Voihan loppuillasta olla vaikka paitasillaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Kävisikö suorat housut, kauluspaita ja liivi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sannuli, tota mietin itekin, että kirkossa se puku on OLTAVA päällä (tai vähintään just toi mitä Tipsis ehdotti), mutta sen jälkeen saa vetää vaikka hulahameen päälle, mulle aivan sama :D Haluun kuitenkin kauniita kuvia muistoksi kirkostakin ja ei näytä kauheen hyvältä jos mun pitsipuvun vierellä saatellaan farkuissa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ olin tulossa ehdottamaan samaa. Vaihtoehtoisesti puvun yläosa ja mustat siistit farkut. Tai jokin muu keino tuoda sitä persoonallisuutta pukeutumiseen.

Muokattu: , käyttäjä: Pöms

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä. Ei paljoa tärkeämpiä juhlia ole kuin häät! Ja tosimies, sellaisenhan ei tarvitse esittää mitään, oli päällä oleva puku minkälainen tahansa! Enemmän varmaan muut juhlijat ihmettelisi jos nahkahousuissa sinne ilmestyisi. Itse vaatisin siistiä pukeutumista, onhan niitä muitakin siistejä vaihtoehtoja kuin se perinteinen tumma puku. Sitäpaitsi, ne ovat teidän juhlat ja teidän näköiset. Teillä on sanavalta esim pukukoodista ja jos se olisi vaikka se tumma puku niin silloinhan vieraat pukeutvat tummaan pukuun, koska juhlan luonne on sellainen. Ottaisin itse ehkä vähän loukkauksena sen kommentin, että ylioppilasjuhlat ovat hienommat juhlat kuin häät. Tulisi sellainen olo, että arvostaako ihminen mua ja omaa vaivannäköäni juhlien suhteen tarpeeksi jos ei edes viitsi pukeutua hienosti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie olen kans vähän sitä mieltä, että hääparilla on oikeus pyytää pukeutumaan asiallisesti. Jos farkut ei käy, niin silloin ne ei käy. Tää on vain mun mielipide....

Kompromisseja voidaan miettiä, mutta mielestäni itselle pitää siltikin jäädä hyvä olo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä munkin mielestä sitä pukukoodia täytyy noudattaa.. Ja nimenomaan voi vähentää vaatetusta sitten juhlassa, kunhan kirkossa ja kuvissa on asianmukainen vaatetus. Miten jos hänelle kustantaisitte esim. pukuvuokran?

 

Onko kukaan törmännyt yksilöityyn ja toteutuneeseen hääbudjettiin missään? Olen yritänyt sellasta etsiä, ihan vaan verratakseni mitä tällä hetkellä meidän häihin on mennyt rahaa jo.. Aion kyllä tehdä jonkunlaisen postauksen sitten kun häät on ohi, että minkä verran rahaa meni mihinkin ja minkä näköistä sillä summalla sai :) 

 

Mulla on alkanut vähän stressi helpottaa kun oon tehnyt taas aikatauluja ja tuhanteen kertaan varmistanut että oon muistanut kaiken :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on tekeillä tollainen budjetti :D Ei oo viel jaksanut valmiiksi saattaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä munkin mielestä sitä pukukoodia täytyy noudattaa.. Ja nimenomaan voi vähentää vaatetusta sitten juhlassa, kunhan kirkossa ja kuvissa on asianmukainen vaatetus. Miten jos hänelle kustantaisitte esim. pukuvuokran?

 

Onko kukaan törmännyt yksilöityyn ja toteutuneeseen hääbudjettiin missään? Olen yritänyt sellasta etsiä, ihan vaan verratakseni mitä tällä hetkellä meidän häihin on mennyt rahaa jo.. Aion kyllä tehdä jonkunlaisen postauksen sitten kun häät on ohi, että minkä verran rahaa meni mihinkin ja minkä näköistä sillä summalla sai :)

 

Mulla on alkanut vähän stressi helpottaa kun oon tehnyt taas aikatauluja ja tuhanteen kertaan varmistanut että oon muistanut kaiken :D

 

Naimisiin.infon varsinaisilla sivuilla on kaksi esimerkkibudjettia (olikohan isoille ja pienille häille) ja sitten täällä on tietysti budjettikeskustelu (Millainen on häiden kokonaisbudjetti?), jonne jotkut ovat kertoneet myös toteutuneen loppusumman. Itselläni budjetti oli yksi ensimmäisistä asioista, jonka tein ja täältä eri ketjuista sekä netistä katselin osviittahintoja siihen. Mulla on ainakin päikyssä budjetti, kuka niitä lukemaan pääsee. :)

 

niin ja monissa hääblogeissa on myös budjetteja :)

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisiko tuossa isäpuolen pukeutumisessa päätyä johokin kompromissiin? Onhan siinä välilläkin useita erilaisia vaihtoehtoja kuin perinteinen puku ja nahkahousut. Suostuisiko hän pukeutumaan johonkin vähän erikoisempaan tai rock-henkisempään pukuun, joka eroaisi jollain lailla ihan "normipuvuista"? Tai just sitten siistit farkut ja pikkutakki tai vastaavaa. :)

 

Toisaalta kun olet kuitenkin tehnyt selväksi että kirkko-osuuden jälkeen saa sitten pukeutua miten lystää niin onhan se nyt jääräpäistä toimintaa isäpuolen osalta. Toivottavasti tilanne ratkeaa kuitenkin hyvin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Onko kukaan törmännyt yksilöityyn ja toteutuneeseen hääbudjettiin missään? Olen yritänyt sellasta etsiä, ihan vaan verratakseni mitä tällä hetkellä meidän häihin on mennyt rahaa jo.. Aion kyllä tehdä jonkunlaisen postauksen sitten kun häät on ohi, että minkä verran rahaa meni mihinkin ja minkä näköistä sillä summalla sai :)

 

 

Naimisiin.infon varsinaisilla sivuilla on kaksi esimerkkibudjettia (olikohan isoille ja pienille häille) ja sitten täällä on tietysti budjettikeskustelu (Millainen on häiden kokonaisbudjetti?), jonne jotkut ovat kertoneet myös toteutuneen loppusumman. Itselläni budjetti oli yksi ensimmäisistä asioista, jonka tein ja täältä eri ketjuista sekä netistä katselin osviittahintoja siihen. Mulla on ainakin päikyssä budjetti, kuka niitä lukemaan pääsee. :)

 

niin ja monissa hääblogeissa on myös budjetteja :)

 

 

Joo olenkin nuita esimerkkibudjetteja katsonut! Samoin katsonut budjettiketjuja, mutta niissä on ilmoitettuna könttänä kaikki ja minua kiinnostaa yksityiskohtaisemmin tietää :) Mä oon tekemässä juuri sellaista listaa, missä on budjetoitu osuus ja sitten tulee ne toteutuneet.. Ja ajattelin muille vinkiksi vielä laittaa kuvat minkälaista semmoisilla summilla on saanut. Itse olen niin huono ideoimaan omasta päästä mitään, joten tykkään siitä että joku on keksinyt jotain ja minä teen  siitä omannäköisen toteutuksen, esim just koristelut tms.. 

 

(Ja koitan kovasti tässä statustani nostattaa että pääsisin lukemaan päikkyjä :D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja ai niin, kutsut tulivat postissa yli viikon etuajassa arvioidusta toimituksesta..

ja ne on AIVAN IHANAT!!  :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^  "könttiin" saa sitten apua esim. ketjuista, joissa kerrotaan kutsujen kappalehintaa, juhlatilojen hintoja, bändien hintoja, pukujen hintoja, kimppujen hintoja, kaunistautumisen hintoja jne. lähes kaikille on tuollainen ketju omalla osastollaan :) Siis jos vaikka suunnittelee budjettia tai haluaa verrata tiettyjen osien hintoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos teille kun jaksatte tsempata ja neuvoa  :girl_in_love:

Puhuin äidin kanssa, ja sanoi "antaneensa palautetta" isäpuolelle, tiedä sitten mitä se meinaa  :girl_haha:  Pyysi myös antamaan sille vähän aikaa, että kuulemma jännittää ja sen takia kiukkuilee. Aion kyllä sanoa varmaan sille että kirkkoon laittaa puvun ja sitten voi vaihtaa rennompaan, niin ei tarvis kauheesti vääntää! :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosta pukukeskustelusta tuli mieleeni: isäni on kuulemma ostanut mustan puvun. Nyt pelottaa, että se pukeutuu siihen meidän vihkimiseen, koska se olisi vähän ylipukeutumista ja todella outoa. Tai siis mieheni ei pukeudu pukuun, vaan suoriin housuihin ja irtotakkiin, joten etenkin tumma puku on vähän väärällä "asiallisuuslinjalla". Toisaalta meillä ei lukenut kutsuissa pukukoodia, koska ei osattu muotoilla sitä. Mut joo, jännä nähdä, onpahan sit jotain mitä jännittää :D

Mua stressaa jutut, vaikka yritän ottaa iisisti. Eniten ehkä pelottaa, että olen juhlapäivänä tosi väsynyt. Juhlia edeltävät päivät vaan on töiden takia tosi kiire ja sitä ei tultu ennakoitua hääpäivää päättäessä (eikä olisi voinutkaan, koska etenkin mun työt tuli ihan puskista). Olen luultavasti nukkunut vihkipäivää edeltävät neljä yötä liian vähän ja huonosti - buu :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi vieraiden pukeutuminen jännittää muakin. Tai kun meidän piti laittaa kutsuihin pukukoodiksi tumma puku mutta se sitten unohtui :D En mä sitä pukukoodia muuten olisi halunnut laittaa, mutta kun varsinkin miehen suvun puolelta löytyy muutamia maatalon isäntiä ketkä eivät esimerkiksi oman pappansa hautajaisiin laittaneet pukua vaan mustat tennarit ja mustat farkut ja musta napitettava paita jonka voisi laittaa esimerkiksi yökerhoon (sellainen kuvioitu) joka vielä kaiken lisäksi oli likainen (niin kuin ne ne kengätkin..). Meillä on kuitenkin tarkoituksena näin "rantaruottalaistuneina" ( :D ) juhlia vähän hienomassa ilmapiirissä. En siis nyt mitään iltapukua meinaa, mutta ettei nyt ihan crocsit jalassa tultais.. No onneksi tässä on vielä aikaa, niin voi sitten "vahingossa" vähän paljastaa mitä kaikkea hienoa on hankittu ja mitä kukakin meinaa laittaa päälleen (esim kaasot ja mun sisko jotka laittaa isoa härpäkettä hiuksiinsa).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen kai sitten jotenkin boheemi kun en ole juurikaan miettinyt saati stressannut vieraiden pukeutumista. En ole koskaan oikein sisäistänyt sitäkään tyyliä että värikoodataan kaasot ja koko seurue esim. häiden teemavärin ympärille. Tai siis eihän siinä mitään vikaa ole jos kaikki ovat suostuvaisia eikä kukaan joudu pukeutumaan pahimpaan inhokkiväriinsä, itselleni vaan näillä väreillä ei ole niin paljon merkitystä. 

 

Siis uskon kyllä että meidän vieraamme osaavat pukeutua ihan asiallisesti, eikä meillä mitään pukukoodia ole. Meillä on kuitenkin aika rennot juhlat, joten siinä on ehkä myös jouston varaa.  Mutta ei minulle siitä varmaankaan mikään paha mieli tulisi jos joku tulisi paikalle omasta mielestäni epäjuhlavissa vaatteissa. Se on tietenkin harmillista, että jos tiedetään hääparin toivovan vaikka tietyn koodin mukaista pukeutumista niin lähdetään sooloilemaan ja provosoimaan tieten tahtoen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie en ole myöskään pyytänyt kaasoja pukeutumaan tiettyyn väriin. Kutsuissa meni mukana ohje, että morsmaikulle varattakoon turkoosi+valkoinen väri, muuten juhlakansalta odotetaan värikästä ja iloista juhlapukeutumista =)  ....tällä koodilla mennään ja luulempa, että jokainen pääsee tulemaan itselleen mieleisellä puvulla/mekolla

..Ja jippii, sain vihdoin pöytäkoneen takaisin kunnostettuna! :-X  Nyt on otettu valokuvat talteen ulkoiseen muistiin. Ja lopulliset hääjärjestelyt menossa. Pöytäjärjestyksen sain tänään rukattua kuntoon, illalla käydään se isännän kaa läpi. Budjetista sen verran, että pysytään melkolailla siinä, mitä ajateltiin, jäädä jopa alle. Muutamissa asioissa olen tehnyt kompromisseja, mutta hyvällä tavalla. Lasten puuhapussit ajattelin nyt jättää tekemättä, tyydyn lasten lehtiin, mitä kotoonta löytyy, saavat lueskella vaikka aku ankkoja  ja tulostelen värityskuvia pienemmille +kynät mukaan. Siinäkin säästää ison pennin, kuin tilaisin netin kautta nämä. B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä juhlainfossa maininta pukeutumisesta:

Pukeutuminen on suotavaa, koska kyseessä on perhejuhla. Muutoin juhlaväki pukeutukoot kukin asialliseksi katsomallaan tavalla.

Meillä hyvin rennot juhlat ja esim sulhanen ja bestmanit eivät pukeudu pukuun.

Mutta yleisellä tasolla uskon, että 90% miehistä kokee tumman puvun olevan se ainoa vaihtoehto hää- tai muihin hienompiin juhliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkään en ole edes pohtinut juhlavieraiden pukeutumista, mutta juhlia on monenlaisia, joten mielestäni hääparin toiveita tulisi kuunnella. Natte-15: Sulla on hyvin mielestäni sanottu tuo pukeutuminen "Pukeutuminen on suotavaa, koska kyseessä on perhejuhla. Muutoin juhlaväki pukeutukoot kukin asialliseksi katsomallaan tavalla." Taidan muokata sen meidän hääinfoon samalla tavalla. Meillä siis myöskin rennot juhlat eikä minua haittaa vaikka miehet eivät olisi pukeutunut pukuun.

 

Kutsujen pohjat on tilattu, mutta niihin tulee vielä hieman lisäaskarteulua. Mukavasti kevät tässä etenee ja välillä aina iskee stressi kuinka asioista selviytyy. Nyt täytyisi kirjoitella pitopalveluun että missä vaiheessa haluavat vahvistukset määristä. Näin saan varmuuden mikä kutsuihin laiteitaa vp päivämääräksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkään en ole pohtinut vieraiden pukeutumista. Uskon että osaavat pukeutua asiallisesti ja toisaalta en usko mieltäni pahoittavani vaikka joku olisikin alipukeutunut. IdaLydian tavoin mäkään en oikein ymmärrä sitä että kaasoilla on saman väriset mekot eikä me ollakaan pyydetty kaasoja pukeutumaan mihinkään tiettyyn tyyliin. Meidän kutsuun ei tullut pukukoodia, mutta Natte-15:n pukukooditeksti oli kyllä hyvä mun mielestä.

Muokattu: , käyttäjä: Helinäkeiju_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liitynpäs minäkin keskusteluun!

 

Täytyy sanoa, etten ole yhtääään ajatellut sitä mitä vieraat pukevat päälle. Luotan siihen, että jokainen osaa omaa järkeä käyttää. Lisäksi meillä kakskulttuuriset häät ja osa tulee Ranskasta eli heistä tiedän, että tyylikkäästi pukeutuvat.

 

Kaasoille en ole vielä suunnitellut mitään, mutta en tykkää jenkkityylistä. Ehkä pyydän heitä pukeutumaan syksyisiin väreihin, kun on syyshäät, mutta en ahtaa ketään mihinkään muottiin.  :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään