Jump to content
Naimisiin.info

Häät 2015 vol.2


Tipsis

Recommended Posts

Kokeilitko Isthle sitä sinettikortin lähettämistä? Kestikö?

Luin uudestaan ajatuksella sitä ketjua, ja ymmärsin että (ainakin silloin kun niitä kommentteja on kirjoitettu eli kauan sitten...) Sinellistä olisi saanut jotain vähän muovimaisempaa vahaa joka ei niin herkästi mene rikki...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 509
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ihanaa, sovin tapaamisen pitopalvelun kanssa, pääsen valkkaamaan ruuat :tender: kyllä se fiilist tästä taas nousee

Ja kaikki morsiot huom! Postimerkkien hinnat muuttuu 9.2  10% kalliimmaksi, että nyt on sopiva hetki hankkia postimerkit vielä edulliseen hintaan. (tiedän, ei se montaa kymmentä senttiä tee, mutta säästö se on sekin :) )

Link to comment
Share on other sites

^ hehe, itsekin justiinsa eilen kirjasin tuon sinne säästöketjuun :D Meillä säästöä tulee nyt ostettaessa n. 3-4 €, mutta säästö sekin on  :D

 

Minunkin pitäisi kohta alkaa hätyytellä juhlapaikan omistajaa ja pitopalvelun edustajaa, ainakin siinä määrin, että varmistuisi pöytäjärjestysmahdollisuudet ja muutama käytännön juttu. Olisi todella hienoa saada tietää vasta pari kk ennen häitä, että suunnittelemani pöytä- ja istumajärjestys ei onnistu esim. paikan pöytäliinat ovat väärän kokoisia tms. Menusta olemme saaneet ehdotuksen, mutta halusimme siihen jotain muutoksia, eli edes lopullista hintaa ei ole budjettiin laitettu (hyihyi tuhma Tipsis! :P)

 

Innostuin eilen näppäilemään spotifyihin kolme soittolistaa (taustaa, kaikille tutut ja biletys). On siinä aikamoinen homma, varsinkin ihmiselle, joka ei erityisemmin ajattele hyvien biisien nimiä ja tekijöitä...! Ajattelin, että vieraiden saapuessa, tauoilla ja ehkä ruokailun aikana taustalle sopisi sellainen rauhallinen rakkausaiheinen musiikki. Sitten ensitanssin/valssien (öh joo, nekin pitäisi päättää, että mitä ja kuka ja keiden kanssa) jälkeen tulisi sellaista kaikille vieraille tuttua menevämpää musiikkia (Abba, Elvis, Madonna - sellaisia, mitkä on olleet 50-60-vuotiaiden nuoruudessa suosittuja ja pysyneet/tulleet uudestaan n. plus 25-vuotiaille) sekä meidän nuoruudesta tuttuja nostalgisia biisejä (Captain Jack, Cocojambo, Baby hit me one more time, bum bum bum, tms. -mutta ei kuitenkaan mitään macarenaa, den glider in tai rakastuin mä luuseriin), jonka jälkeen vaihtuisi sitten enemmän meidän tyyliseen kunnon bilemusiikkiin, jota tanssia. Harmi, ettei täällä naikkareissa tuonne soittolistojen keskusteluihin ole kovin moni laittanut omiian avuksi (varmaan siksi, koska spotifystä todella hankala siirtää tekstiksi??).

 

Suomalaisia ikivihreitä (finhitsejä?) en oikein Tinakenkätytön ja Hetki lyö:n lisäksi tunne... Vinkkejä tytöt? :) Siis häihin sopivaa, ei mitään erobiisejä :P Paula Koivuniemi, Maarit?

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Meillä on ihan samantyyppistä musaa bilelistalla :) Ikivihreäpuolella ehkä joku Jari Sillanpää, Katri Helena, Agents ,Yölintu..? Itse pähkäilen vielä samoja juttuja!

Link to comment
Share on other sites

Piti vielä sanomani, että meillä nuo ikivihreät on mukana tuossa bilemusassa, eli siinä on sekaisin ysäriä, uudempaa ja ikivihreitä, joita toivottavasti vanhemmatkin vieraat innostuvat tanssimaan. Teillä ei siis ole bändiä ollenkaan? Meillä on bändi, mutta he soittavat vain melko lyhyen aikaa, joten aika paljon pitää pärjätä ihan koneelta tulevalla musalla. Epäilyttää vähän minkälainen on äänentoiston taso juhlatilassa, ja tuleeko läppärimusan kanssa kunnon bileitä kun ei oo sit mitään diskovaloja tai muutakaan :girl_smile:  Vaikka onhan siinä vaiheessa jo nautittu juhlafiilistä nostattavia juomia varmaan sopivasti.. ;)

Link to comment
Share on other sites

äh, enhän mä ollut ajatellut koko taustamusaa :D !! eikä sulhokaan :D totesin tässä istuessani sohvalla läppäri sylissä sulholle, että hittolainen, musiikki :D !! meillä siis vain hääateria pitkän kaavan mukaan ja kakun leikkaus yms, niin taustalle siis cd-soitin ja soittolistaa kehiin.... "tätäpä täytyykin oikein miettiä!" totesi sulhokin ihan innostuneen olosena :P itse asiassa kun tämä teidän juttujen takia tuli mieleen, niin muistin heti, että niinhän se hovimestari tms siellä juhlapaikassa sanoi, että cd-soittimen voi tuoda jos haluaa taustamusaa........

Link to comment
Share on other sites

Pakkohan tää uus ketju on läpsäistä merkityksi niin ei huku koko aikaa :)

Polttarit oli ja meni, ja nyt voi sitten enää olla se huono häviäjä joka yrittää pitää sormet kurissa toisten hehkuttaessa päiväänsä tai jännittäessä sen lähestymistä.

Noh, kohta sentään on hääpäivä josta pitäisi tulla hieno ja hauska, sekä takuulla meidän näköinen. Joten toivotaan että tää muu fiilis väistyy silloin viimeistään vaikka eiköhän tästä aika iso lovi pysyvästi jää.

Hääpuku on lyhennetty, kengät pitäisi tuunata, kimppuun pitäisi vielä muutama kukka vääntää, keeppi pitäisi neuloa, korut pitäisi miettiä tai löytää, musiikkia pitää säätää, vala pitää siistiä ja kuvittaa, kuva/muisto/vieraskirja albumi pitää esitäyttää, häämenun liha pitää testiajaa niin että äitikin tietää miten se toimii, aikataulut pitää säätää, paikkakortit kasata, heinät kasvattaa, ohjelma miettiä loppuun, namit ja snacksit päättää, meidän "kotihotelli" siivota perusteellisesti ja hääviikolla järjestellä uudelleen ainakin 3 huoneen osalta.. Enkä enää muista edes kaikkea.

Ei mikään kiire kun 3 lastakin on! :D

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ollut pidempiaikaisena projektina tuo musiikki koska mies ei kirveelläkään ole suostunut bändiin. Olen hahmotellut vain suuria kokonaisuuksia enkä niinkään yksittäisiä biisejä. Mies saa hoitaa sitten biisilistat kun musiikkibisneksessä on mukana töiden puolesta niin tuntee noita vähän paremmin. Mulla oli yleiseksi taustamusaksi ja ruokailun ajaksi ajatuksena Il Divoa, Andrea Bocellia, Frank Sinatraa, Michael Bubleeta, Jamie Cullumia ja Paul Ankaa. Jos saan miehen ihan villiintymään ja pois kangistuneista kaavoistaan ;) meille saattaa jopa tulla Celtic Circleä tai jotain muuta tämän tapaista. Ja yksi mihin olen suunnattomasti tykästynyt taustamusiikkina on Gotan Projectin "La Revancha del Tango".

Nämä on kaikki vähän sellaisia mitä ei niinkään yleensä kuunnella, mutta ovat todella miellyttäviä ja rauhallisia taustamusiikkeja jotka iskevät vähän kaikkiin. Joku vieras ehkä tunnistaa sieltä täältä jonkun biisin, mutta nämä kun eivät vaadi mitään kuuntelua vaan soljuvat hyvin taustalla joten ajavat hyvin asiansa. Leffaihmisinä meille tulee myös elokuvien tunnusmusiikkeja jonkin verran kuulumaan tietyissä tilanteissa mm. meidän juhlapaikalle tulo säestetään näillä näkymin A-Team sarjan tunnusmusiikilla :D 

 

Meillähän ei pitänyt olla budjettia... No sellaisen loin kuitenkin exceliin ja huhheijaa kun päätä alkoi huimaamaan! Summa näyttää jo nyt yli 15 000€!! :wacko: Tuo on siis todella laskettu ihan yläkanttiin kaikilta osin. Ja suuren osan syö jo nyt hääpaikka joka oli vajaat pari tonnia, mun puku 1100 ja sormukset (molempien kihlat ja vihki) joista miesparka sai kustantaa lopulta kaikkien muutosten jälkeen yli 3000e :blush: ja tietysti häämatka jolle me ollaan varattu 5000€. Mehän saadaan ruoat ilmaiseksi ja äidin pitopalvelusta tulee suuri osa koristeista ja mm pöytäliinat, astiat ym mistä juhlapaikka muuten olisi veloittanut vuokrahinnan. Eli kun näissä säästetään, uskallettiin esim panostaa siihen juhlapaikkaan hieman enemmän jotta saadaan sitä mitä oikeasti halutaan. Tuossa arviossahan on tietysti kaikki mun kosmetologeista ja manikyyreistä ja hääyöstä, kuvaajista ja sen sellasista lähtien mistä tiedän jo hinnan, tai pystyn sen arvioimaan. Mutta siihen ei ole edes laskettu sulhasen ja bestmanien pukuja koska eihän mulla ole hajuakaan mitä sellaiset maksaa!! :grin: Ja kaikki koristeet mitä joudutaan itse hankkimaan ei ole budjetoitu tuohon vielä. Ja lisäksi se meidän korttihomma meni kokonaan uusiksi kun meidän hieno ajatus ekokorttipaperista osoittautui ihan huonoksi kun se paperi on aivan liian ohutta korttiaskarteluun. Pitää nyt tilata ne valmiit pohjat kun muuten saan jonkun hermoromahduksen tän asian kanssa. Viinabudjetti mietityttää myös. Mitä te muut jotka hankitte itse juomat olette budjetoineet siihen? Musta alkaa tuntua, että meidän 700€ ei riitä mihinkään!? :hysteric:

 

Alkaa ihan selvästi taas olla sellainen pienimuotoinen ahdistus tämän kanssa. Ei olisi pitänyt miettiä mitään hintoja ja vaan hankkia hiljalleen ajattelematta sen enempää. Koska oikeasti, siis ihan rehellisesti kuvittelin että me selvitään reilusti alta kymppitonnin! Musta taitaa sittenkin tulla aikamoinen bridezilla. Sitten jossain vaiheessa lyön hanskat tiskiin ja perun koko härdellin ja mennään vaan kahestaan jossain naimisiin etten lopullisesti menetä järkeäni. :pupu_1:

Link to comment
Share on other sites

Polttarit oli ja meni, ja nyt voi sitten enää olla se huono häviäjä joka yrittää pitää sormet kurissa toisten hehkuttaessa päiväänsä tai jännittäessä sen lähestymistä.

Noh, kohta sentään on hääpäivä josta pitäisi tulla hieno ja hauska, sekä takuulla meidän näköinen. Joten toivotaan että tää muu fiilis väistyy silloin viimeistään vaikka eiköhän tästä aika iso lovi pysyvästi jää.

 

Miten polttarit meni? Ilmeisesti et ollut kovin tyytyväinen? Mitä jäit kaipaamaan?

Link to comment
Share on other sites

Pitäisi varmaan purkautua mielummin tuonne "oikeeseen ketjuun", mutta luulen että tätä pitäisi vielä siistiä ennen sinne kirjoittamista. Tässä nyt kuitenkin tällainen joku tiivistelmä päivän tunnelmasta.
Taustana sen verran, että mun polttaritoivelistani oli TODELLA kesy. Yhdessä oloa ja hauskoja pieniä käsitöitä/askarteluja ja siinäpä se oikeastaan.

 

 

"Ahdistaa kun pitäisi olla ihan fiiliksissä ja vaan kiitollinen ihkulässynlää koko päivästä koska ne näki vaivaa.. joo, en mä sitä kiellä, mutta kai nyt jumalauta aikuiset ihmiset osaa KYSYÄ ja vastata ja PUHUA jos kerran mietityttää noin kovasti miten tän voi toteuttaa tai miksi olen pyytänyt tiettyjä asioita.

Mä sain sentään tietää 2 viikkoa aiemmin päivän ja kellonajan koska mä vaadin niin. Kivistä tietä ja monia raivoja myöhemmin, mutta sain kuitenkin.
Koko 2 vuotta mä olen sanonut, että AINA mennään perheen pienimmän ehdoilla ja mä kyllä sanon jos siihen tulee radikaalia muutosta. Kaaso lupasi ja vakuutti koko 2 vuotta että näin tapahtuu. Kuinkas ollakaan reilu kuukausi sitten tuli pyyntö että mä jättäisin meidän vajaa 1.5v:n kotiin ja että nauttisin vielä yönkin polttariporukan seurasta ilman pienintä. Se oli liikaa.

Mä olen edelleen niin loukattu ja syvää sisintäni myöten vihainen että ne ikinä edes päästi tuollaisen sammakon suustaan. Että kaaso kuitenkin petti lupauksensa. Sen ihan tärkeimmän vielä! Sen mistä mun ei iki maailmassa pitänyt joutua huolehtimaan..

Tästä kimmastuneena vaadin tietää aikatauluja missä välissä mä pääsen kotiin jne. jotta saisin jotenkin ton lapsikuvion sumplittua. Eihän niitä oltais mulle annettu.. Katsos kun se on salaista ja näethän sä sitten itse kun aika koittaa. Joo kiitti, mä kun muistin että sullakin oli joskus pieniä lapsia etkä varmaan olis lähtenyt sinäkään tosta noin vaan. Sain mä sitten tietää yhden kellonajan jonka jälkeen se haku onnistuisi jos sitä tarvitsen.

Sen lisäksi me kiisteltiin vielä kaason kanssa siitä montako tuntia aiemmin riittää että saan tietää. Kaason mielestä pari tuntia ois ollut riittävästi (venytti myöhemmin kuitenkin kahteen päivään) ja mä sanoin että 2 viikkoa vähintään. Se sentään toteutui, mutta ei se paikannut tilannetta. Kukaan ei "ottanut mua todesta" kun sanoin että tää systeemi menee ihan vituiksi näin ja yritin saada keskustelua siitä, että tää ei vaan voi tapahtua selän takana kun nyt jo ollaan näin metsässä. Mutta mitä sain kaasolta? No naureskelua, vähättelyä ja sitten jossain vaiheessa vielä kysymyksen että halusitko edes polttareita. No ***tu joo, mutta en tällä tavalla.

Mun tekis mieli niiiiiiiin raivota tähän tää koko juttu, mutta mä yritän vielä sinnitellä. Mutta se päivä sisälsi heti aamusta 30 min myöhästymisen. Mä en s-i-e-d-ä sellaisia. Koko päivä suunnilleen vaan pyöriteltiin sormia ja tehtiin joku pieni juttu kun oli tarpeeksi monta kertaa sanottu "kohta" ja "hetken päästä" (joita myöskään en siedä) ja.. sitten vielä kun mä lähdin pelastaa klo 23 maissa mun poikaa äidin käsistä, joka oli jo yli hiprakan ja joka oli lähtenyt viemään mun muksua pesulle, niin siellä paljastettiin että ois palju!! Mä haistatin pitkät. Mutisten tosin. Mä olin vieläkin vihaisempi kuin koko päivänä. Miksei tätä voitu sanoa aiemmin? Minkä ihmeen takia kaikki pitää pitää salassa viimeiseen asti. Jos oisin tiennyt niin mä olisin vaatinut että se palju ois ollut koko hemmetin päivän siitä n. klo 16 asti lämpöisenä ja oltais tehty vaikka kaikki tehtävät sen lämmössä, ja mä olisin ehtinyt edes hetken nauttia siitä. sen sijaan mä kävin kiukuissani hakemassa uikkarit ja ajattelin että kastaudun nyt sitten ja lähden sit menee. Kuitenkin palju oli vielä kylmä siinä vaiheessa, joten hampaita purren menin pesulle ja hetkeksi pojan kanssa saunaan ja kihisin vaan kiukusta sisäisesti. Pääsin mä hetkeksi sinne paljuun kun eräs vieras pelasti tilanteen ja nappasi pojan mukaansa mutta mä en voinut nauttia. Kello oli vaikka kuinka paljon ja tilanne oli ollut ihan perseellään jo pitkään.

Se hirveä lusmuilu ja päivän venyttäminen ja se ei ollut mua. Ei sillon kun mä poistun oman kotini ulkopuolelle.
Koko ajan mä mietin että toivottavasti ne kohta skarppaa ja lopettaa häsellyksen. Tai edes alkaa tekee jotain napakasti ja hyvällä otteella eikä koko ajan siirrä kaikkea.

Sitä paitsi äiti veti humalaan asti. Kaikki muut nätisti.
Siskot puolusti sitä tietenkin, kun on ollu niin paljon hommaa sillä ja ansaitsee rentoutua ja.. joo mutta MUN polttareissa jossa mä itse join 1/4 skumppalasillista ja jouduin vahtimaan tuplasti poikaa, koska mummi ei tajua olevansa kyvytön toimimaan sen ipanan kanssa vaan ottaa sitä syliin vähän väliä. Ja... aaaaaaaaaargh!!!!

Ainakin tästä oppi sen että mun kaverit, kaaso, eikä siskot tunne mua oikeastaan sitten ollenkaan. Mutta olipa hieno hetki tajuta se.
"

Tässä nyt tälleen pähkinän kuoressa. En kykene vielä parempaan.

Link to comment
Share on other sites

Voi ei, tosi kurjaa! :(

Toivottavasti aika kultaa muistot ja mieli paranee etkä ainakaan hääpäivänä muistele tuota asiaa. Mutta itse kyllä jossain vaiheessa ottaisin polttariporukalle puheeksi, että ajattelivatko he hetkeäkään minkälainen ihminen sinä olet ja minkälaisia asioita oikeasti haluat ja toivot, kun he järkkäsi sulle tuota päivää. Muista, että he joutuvat myös elämään sen asian kanssa lopun elämää, että onnistuivat pilaamaan sulta ihanan päivän aivan kamalaksi, jos vain kerrot sen heille. Nyt järjestät itsellesi jonkun ihanan hemmottelupäivän polttaripäiväksi. Vaikka kotona, kasvonaamio, lempiruokaa, hyvä leffa vuokralle ja lasi viiniä illaksi. Jos ei muuten niin sitten itse tehtynä eikö niin? ;)

Link to comment
Share on other sites

Se juuri että niillä kaikilla muilla tuntui olevan hauskaa. Olihan he nyt tietenkin sen päivän suunnitelleetkin, että.. Ohjelmanumerot itsessään oli ihan kivat ja näin. Niissä ei ollut vika. Vaan siinä kokonaisuuden toteuttamisessa.
Mun porukkahan oli tätä kuuluisaa "keräilyerää" joten olihan niilläkin tekemistä ollut tutustua toisiinsa. Mutta sitten kun alettiin juttelemaan niillä pitkillä tauoilla mitä siinä oli, niin aika usein aiheet ajautui johonkin mihin en itse osannut sanoa mitään. Kuten hoivatyöhön ja veteraaneihin jne. koska ei oltu samaa kaveriporukkaa niin ei kukaan tiennyt mitä toiset tekee tai on tehneet, joten töistä keskusteltiin paljonkin. Tai siis ne keskusteli, mähän en ole muutamaa kuukautta enempää ollut töissä koska me valittiin tää lapsi-ura. En tietenkään ala mitään keskustelunaiheita määräilemään, mutta juuri siinä hetkessä mä vaan tyydyin nyppimään kynsiäni ja räpläämään puhelintani koska se keskustelu kesti ja kesti.
Ohjelmia siis oli "vain" keilaus, Aliaspeli jonka selitetyistä sanoista sitten pitäisi hääpäiväksi väsätä miehelle runo (tämä oli ihan jatkoajalla yöllä, millon ihan ei ois enää huvittanut vitkutella), muistotaulun kasaaminen (joka oli tosi kivaa) ja sitten se sauna/palju kuvio. Mä en todellakaan ollut menossa sinne saunaan koska paremminkin olisi aikansa voinut käyttää ja pääsee kotonakin saunomaan.. Lähdin sinne vain koska mun muksu sinne vietiin ja mun piti tulla vartissa jo takaisin.

Äh. Mä niin odotin sillon muutama kuukausi sitten vielä noita polttareita. Sitä että pääsen pitämään hauskaa ja pääsen pois kotoa hetkeksi (vaikka yksi ipana olisikin mukana). Ja että niistä tulee mun näköiset ja kaikkea. Siitä hetkestä alkaen kun mulle sanottiin että muksu ois kiva jättää koko päivästä pois niin vietin sitten likimain joka yön ja joka päivän itkien aina jossain välissä. How cool is that?!

 

Pahinta oli että kun polttarien jälkeen viimein ne keskustelukanavat aukesi ja siskolle vuodatin melkein kaiken (oli yksi järjestäjistä), niin sitten alkoi tuntumaan että NYT ne polttarit pitäisi pitää. Vain 3 päivää myöhemmin kuin mitä se itse päivä oli.. Ikäänkuin että Nyt tätä hommaa on keskusteltu, mua kuunneltu viimein ja nyt osallistujatkin on jyvällä siitä mitä oisin halunnut tai miksi. Mutta ei.. Kukaan ei suostunut puhuu näistä etukäteen mulle, joten tässä sitä nyt sit ollaan..

 

Jos ois ollut varaa niin oisin halunnut että miehen kanssa ois pidetty yksi "polttaripäivä". Molemmat päättäisi vaikka 2 asiaa mitä tehdään ja luonnollisesti ne toisen päätökset on yllätyksiä toiselle. Joku kolmas osapuoli vaan tarkistaisi ettei ole päällekäin tai samaa systeemiä kahdesti. Mutta ei taida tääkään onnistua tähän hätään millään..

Muokattu: , käyttäjä: Annas kun
Link to comment
Share on other sites

Natelle kiitos taustamusiikkivinkeistä :) Ja meillä on budjetissa 500 € alkoholeihin varattu (2 kaatoa viiniä ja 2 mietoa, kuohari jokaista vierasta kohden, tosin ei kaikki 70 (!!!) kutsuttavaa tule eikä juo varmaankaan) - konjakit löytyy jo omasta kaapista, kun niitä on joululahjoina kerääntynyt. Tosin budjettia varmaan vielä joudutaan tarkistelemaan, kun tehdään viinivalinnat ja todetaan, että 2 mietoa/vieras ei riitä mihinkään :D Holittomiin olen varannut 100 €. (niin ja ps. meidän häämatkan lennot ei ole meidän hääbudjetissa tällä hetkellä, koska jotenkin koen, ettei se kuulu häiden budjettiin, koska matka tehdään myöhemmin ja toivottavasti lahjarahoilla saadaan aktiviteetit yms. Pelkät lennot, joita tällä hetkellä kuumeisesti arvotaan, maksaa n. 2700 €, voi apua.)

 

Annas kun, tosi kurja kuulla, että polttarit eivät sittenkään menneet hyvin, vaikka viimelukemalta tuntui, että lapsiasian olit saanut ymmärretyksi ja kuntoon! Ymmärrän täysin pahan mielen varsinkin mummon osalta! Mutta jäin miettimään sitä, että minäkin aion toivoa "rentoa yhdessäoloa", ja sen voi kyllä ymmärtää niin, että vain hengaillaan, jutustellaan, tutustutaan yms. ja "kohta/hetken päästä" puuhaillaan jotain. (Minunkin vieraat on sitä "keräilyerää" ja kun kaasovalinnatkin meni miten meni, niin arvelen, että tulen olemaan kateellinen sulhon polttareille, jota jo kovasti kuulemma touhutaan.) Että mitä sitten pitäisi sanoa, jos ei halua tuollaista odottelua? Siis että juu, tottakai haluan vaihtaa vieraiden kanssa kuulumiset, mitä heille kuuluu jne., kun niin harvoin nähdään + ymmärrän, että kun eivät toisiaan tunne, niin vieraillakin menee aikaa "toisiin lämmetessä", mutta en kuitenkaan haluaisi, että tuntuu kuin saisi potkia päivää etenemään... jos päivänsankari näppäilee puhelinta muiden small talkatessa, niin kyllä pitäisi tajuta, että tylsää on! Onko kaasot sitten kovin huonoja organisoinnissa ja ajanhallinnassa noin arkielämässäkin? Ihmetyttää, että miksei sitä paljua voitu ottaa esille jo alkuillasta, varsinkin jos se lämmittäminen kestää ja vuokraan se kuului koko illaksi! Unohtuiko se sitten vain järjestäjiltä rötkötellessä? Vai odottiko kaikki jotenkin, että kun kello tulee 23, niin ns bileet lähtee käyntiin ihan itsestään...? Onko nyt sitten ihan poissuljettua, että saisit "askartelupäivän" tai Naten ehdottoman rennon illan tai kenties tekisitte sulhon kanssa jotain kivaa yhdessä ns. "parempina polttareina"? Tai jos häiden jälkeen olisi häikkärit - ylijäänyt ruoka/juoma, fiilistelyä, valokuvien/videoiden katselua, vieraskirjan kokoaminen tm. askartelu, musiikkia yms.?

Link to comment
Share on other sites

Mä olisin kaivannut sen "polttariotteen" sillon alkuun. Eli että se rytmi on vähän niinkuin tekemistä tekemisen perään lyhyillä tauoilla.

Vähän niinkun miestenkin polttarit että mennään ja pompitaan eri paikkoihin äksönistä toiseen kunnes syödään ja sen jälkeen illemmalla sitten rauhoitutaan, saunotaan ja lopulta mennään baariin.

Polttarit alkoi klo 11 (tai siis 11.30) ja koska klo 15.30 oli se aika jolloin sain hakea ton pikkumiehen mukaani, niin olisin toivonut että tuo väli olisi sitten hyödynnetty ja tehty se "kaikki" sillon. Siis touhua touhun perään ja muuta.

Loppu ilta olisi sitten vaikka saatu istua siellä paljussa niin, että minä voin paljuilla ensin kun on vielä niitä tarjoutuvia käsiä pojan vahtimiseen ja sitten kun saan sen päiväunille, niin voin taas tulla jatkamaan hetkeksi ja vahtia itse sitä loppu illan ja muut saa heittäytyä kanssa päivään mukaan ja lopettaa lapsesta panikoimisen.

Nyt se meni niin että klo 11 alkoi (11.30) niin äksöniä oli 11.40-12. Siitä suoraan pikaruokaa. Seuraavan kerran 14.30-15.30.. sitten ajettiin (luksus) mökille vartti jossa nostettiin maljat. Klo 17 pintaan yritin nukuttaa pojan, ei nukkunut. Ehkä klo 17.30 tai 18 sain eteeni Muistotaulun kasaamisen. Klo 20 menin nukuttaa poikaa uudelleen, nukkui. Klo 20.30 syötiin. Klo 22 ipana heräsi. Klo 23 maissa oli se sauna/palju ja klo 02 sitten Alias (10 sanaa). Klo 2.30 menin nukkumaan.

Kaaso ja mun siskot ainakin valvoi klo 07 saakka. Mä heräsin klo 10 ja olin melkein ensimmäinen ylhäällä. Aamulla aamupalan jälkeen klo 11 vielä tietokilpailu vaikka mökin piti olla siivottuna jo klo 12.

Siellä ois ollut ihana biljardipöytäkin mutta ne intoili vaan karaokesta vaikka sitäkään ei lopulta edes laulettu. Täytyy sanoa että onneksi mökki oli suhteilla saatu ilmeisesti aikalailla ilmaiseksi, koska muuten oisin kyllä pitänyt ihan huolella raivot asiasta. En voi sietää sitä että joku laittaa (muidenkin) rahaa hukkaan tollaisen päivän vuoksi.

Link to comment
Share on other sites

No kyllä! Juurikin näin, äksönit ensin, varsinkin jos päivällä oli se aika, kun järjestäjät saivat haluamansa eli ei lasta messissä! Siis mitä niillä on pyörinyt mielessä? Tosi kurjaa! :( Oliko siis niin, että vieraista polttarit olivat onnistuneet, vaikkei ollut karaokea, biljardia ja paljukin meinasin unohtua?

Link to comment
Share on other sites

No siltä se vaikutti noiden juttujen perusteella. Ei kukaan nyt oo mitään riemusta kiljuen FB päivitystä kyllä laittanut mutta muutama kyllä mainitsi miten oli hauskaa ja muuta julkisesti polttarikuvien alle. En ole "jaksanut" edes tykätä niistä sanoista koska en ole ihan niin samaa mieltä.

Älkää nyt käsittäkö väärin kuitenkaan, eihän se päivä nyt ihan floppi ollut. Mutta sanotaanko niin että siitä ois saanut ainakin 3 kertaa paremmankin hyvin pienillä teoilla.

Link to comment
Share on other sites

Kurjaa, että polttarit olivat pettymys :/ Tsemppiä silti itse hääpäivälle! Toivon kovasti, että siitä tulee sitten the best!

Meillä tais olla alkoholijuomiin varattu 1000e, kun alunperin ne piti käydä hakemassa tallinnasta (matkakustannukset ja ajot ja viinat). Nyt, kun se laki muuttu, että isomman erän hakiessa pitää selittää, mihin tarkoitukseen menee, niin emme taida sinne lähteä. Nyt pitää hiljalleen keräillä kellariin noita oluita ja siidereitä, ettei tarvi ostaa kaikkea kerralla =)

Ja sitten kirkkaan viinan ystäville olen vähän harkinnut ostavani viina-annostelijan, mihin mahtuisi 4kpl 1 litran pulloa, niin ei tarvis boolia miettiä, ottaa naukun silloin tällöin oman tunnon mukaan. Ja saisin sitten sen annostelijan sijoitettua mei baaritiskille kotona, ei menisi "hukkaan" ostos :blush:

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan myös menossa Virosta hakemaan juomat. En kauhean tarkkaan ole seurannut noita lakimuutoksia, mutta esim juhlapaikan varaustodistuksella pitäisi onnistua isompi määrä ilman mitään ihmeempää. Laskin jonkin juomalaskurin avulla että nippanappa mun avioinnin mukaan saisi sen määrän tuoda autolla mitä me oltiin ajateltu. Aika tiukoiksi tuntuvat menevän nuo rajoitukset nykyään näissä. Ja pitääpä muuten muistaa lisätä ne Tallinnan matkankin kulut tuohon budjettiin! Nyt siinä on vain ne juomat. :D

Link to comment
Share on other sites

Pitäisi varmaan purkautua mielummin tuonne "oikeeseen ketjuun", mutta luulen että tätä pitäisi vielä siistiä ennen sinne kirjoittamista. Tässä nyt kuitenkin tällainen joku tiivistelmä päivän tunnelmasta.

Taustana sen verran, että mun polttaritoivelistani oli TODELLA kesy. Yhdessä oloa ja hauskoja pieniä käsitöitä/askarteluja ja siinäpä se oikeastaan.

 

 

"Ahdistaa kun pitäisi olla ihan fiiliksissä ja vaan kiitollinen ihkulässynlää koko päivästä koska ne näki vaivaa.. joo, en mä sitä kiellä, mutta kai nyt jumalauta aikuiset ihmiset osaa KYSYÄ ja vastata ja PUHUA jos kerran mietityttää noin kovasti miten tän voi toteuttaa tai miksi olen pyytänyt tiettyjä asioita.

Mä sain sentään tietää 2 viikkoa aiemmin päivän ja kellonajan koska mä vaadin niin. Kivistä tietä ja monia raivoja myöhemmin, mutta sain kuitenkin.

Koko 2 vuotta mä olen sanonut, että AINA mennään perheen pienimmän ehdoilla ja mä kyllä sanon jos siihen tulee radikaalia muutosta. Kaaso lupasi ja vakuutti koko 2 vuotta että näin tapahtuu. Kuinkas ollakaan reilu kuukausi sitten tuli pyyntö että mä jättäisin meidän vajaa 1.5v:n kotiin ja että nauttisin vielä yönkin polttariporukan seurasta ilman pienintä. Se oli liikaa.

Mä olen edelleen niin loukattu ja syvää sisintäni myöten vihainen että ne ikinä edes päästi tuollaisen sammakon suustaan. Että kaaso kuitenkin petti lupauksensa. Sen ihan tärkeimmän vielä! Sen mistä mun ei iki maailmassa pitänyt joutua huolehtimaan..

Tästä kimmastuneena vaadin tietää aikatauluja missä välissä mä pääsen kotiin jne. jotta saisin jotenkin ton lapsikuvion sumplittua. Eihän niitä oltais mulle annettu.. Katsos kun se on salaista ja näethän sä sitten itse kun aika koittaa. Joo kiitti, mä kun muistin että sullakin oli joskus pieniä lapsia etkä varmaan olis lähtenyt sinäkään tosta noin vaan. Sain mä sitten tietää yhden kellonajan jonka jälkeen se haku onnistuisi jos sitä tarvitsen.

Sen lisäksi me kiisteltiin vielä kaason kanssa siitä montako tuntia aiemmin riittää että saan tietää. Kaason mielestä pari tuntia ois ollut riittävästi (venytti myöhemmin kuitenkin kahteen päivään) ja mä sanoin että 2 viikkoa vähintään. Se sentään toteutui, mutta ei se paikannut tilannetta. Kukaan ei "ottanut mua todesta" kun sanoin että tää systeemi menee ihan vituiksi näin ja yritin saada keskustelua siitä, että tää ei vaan voi tapahtua selän takana kun nyt jo ollaan näin metsässä. Mutta mitä sain kaasolta? No naureskelua, vähättelyä ja sitten jossain vaiheessa vielä kysymyksen että halusitko edes polttareita. No ***tu joo, mutta en tällä tavalla.

Mun tekis mieli niiiiiiiin raivota tähän tää koko juttu, mutta mä yritän vielä sinnitellä. Mutta se päivä sisälsi heti aamusta 30 min myöhästymisen. Mä en s-i-e-d-ä sellaisia. Koko päivä suunnilleen vaan pyöriteltiin sormia ja tehtiin joku pieni juttu kun oli tarpeeksi monta kertaa sanottu "kohta" ja "hetken päästä" (joita myöskään en siedä) ja.. sitten vielä kun mä lähdin pelastaa klo 23 maissa mun poikaa äidin käsistä, joka oli jo yli hiprakan ja joka oli lähtenyt viemään mun muksua pesulle, niin siellä paljastettiin että ois palju!! Mä haistatin pitkät. Mutisten tosin. Mä olin vieläkin vihaisempi kuin koko päivänä. Miksei tätä voitu sanoa aiemmin? Minkä ihmeen takia kaikki pitää pitää salassa viimeiseen asti. Jos oisin tiennyt niin mä olisin vaatinut että se palju ois ollut koko hemmetin päivän siitä n. klo 16 asti lämpöisenä ja oltais tehty vaikka kaikki tehtävät sen lämmössä, ja mä olisin ehtinyt edes hetken nauttia siitä. sen sijaan mä kävin kiukuissani hakemassa uikkarit ja ajattelin että kastaudun nyt sitten ja lähden sit menee. Kuitenkin palju oli vielä kylmä siinä vaiheessa, joten hampaita purren menin pesulle ja hetkeksi pojan kanssa saunaan ja kihisin vaan kiukusta sisäisesti. Pääsin mä hetkeksi sinne paljuun kun eräs vieras pelasti tilanteen ja nappasi pojan mukaansa mutta mä en voinut nauttia. Kello oli vaikka kuinka paljon ja tilanne oli ollut ihan perseellään jo pitkään.

Se hirveä lusmuilu ja päivän venyttäminen ja se ei ollut mua. Ei sillon kun mä poistun oman kotini ulkopuolelle. Koko ajan mä mietin että toivottavasti ne kohta skarppaa ja lopettaa häsellyksen. Tai edes alkaa tekee jotain napakasti ja hyvällä otteella eikä koko ajan siirrä kaikkea.

Sitä paitsi äiti veti humalaan asti. Kaikki muut nätisti.

Siskot puolusti sitä tietenkin, kun on ollu niin paljon hommaa sillä ja ansaitsee rentoutua ja.. joo mutta MUN polttareissa jossa mä itse join 1/4 skumppalasillista ja jouduin vahtimaan tuplasti poikaa, koska mummi ei tajua olevansa kyvytön toimimaan sen ipanan kanssa vaan ottaa sitä syliin vähän väliä. Ja... aaaaaaaaaargh!!!!

Ainakin tästä oppi sen että mun kaverit, kaaso, eikä siskot tunne mua oikeastaan sitten ollenkaan. Mutta olipa hieno hetki tajuta se."

Tässä nyt tälleen pähkinän kuoressa. En kykene vielä parempaan.

 

Anteeksi kommenttini, mutta itse olisin ollut polttareiden järjestäjänä todella pahoillani, jos morsian olisi käyttäytynyt tässä kuvatulla tavalla. Ymmärrän, että sinua harmittaa, että toiveitasi ei kuunneltu, ja totta kai tuossa varmasti oli monta pointtia, jotka olivat ikäviä sinua kohtaan. Jos olet kommentoinut kaasolle ennen polttareita että kaikki menee vituiksi ja näin metsässä ollaan jo nyt, niin ei ihme, että kaaso kyseli haluatko polttareita ollenkaan. huhhuh. Olet "haistattanut pitkät" polttariporukalle ja kuvauksestasi päätellen kiukutellut koko päivän muutenkin, syynä ilmeisesti se, että polttariporukka halusi pitää ohjelman salassa. Sait tietää etukäteen ajankohdan, joilloin voisit hakea lapsesi mukaan. En minäkään oikein ymmärrä, miksei sitä voitu sanoa ilman vänkäämistä, jos tiedettiin että tämä oli sinulle tärkeää. Mutta tuli kyllä mieleen sekin, että melko haastavaa olisi järkätä ja suunnitella polttariohjelmaa sillä varauksella, että mukana on pieni lapsi, jonka tarpeiden pitää koko ajan olla ykkösprioriteettina. Vaikea sitä on muiden ennakoida, milloin lapsi nukutetaan, kauanko se kestää, ja muuta tämäntyylistä. Ikävää, että olet pettynyt polttareihisi, mutta minusta kyllä kuulostaa ettei tässä kaikki ole ollut kaason syytä.

Link to comment
Share on other sites

A: En ole sanonut kaasolle että tämä menee vituiksi näin. Minä MIETIN että pitäisikö sanoa (toki eri sanoilla)

B: En haistattanut ääneen vaan mutisin itsekseni tyhjässä pesuhuoneessa samaan aikaan kun kirosin sisäisesti sieluni kyllyydestä.

C: Lapsi asiahan olisi selvinnyt kysymällä ja ottamalla mut mukaan keskusteluun tai edes päästämällä "sisään" sillon kun itse yritin että olisin saanut selvitettyä miten olisi kaikkein järkevin toimia tai mitä edes täytyy huomioida.

Toki olisin voinut antaa anteeksi sen koko tilanteen jos kyseessä olisi ollut jotain muuta kuin mulle itselleni ne kaikkein tärkeimmät asiat ja näin ollen varmasti olisin lähtenyt koko polttareihin paljon paremmalla tuulella. Mutta koska ne suurimmat pieleen menneet osuivat juuri niihin seikkoihin mihin ei saanut koskea, niin olin (ja olen edelleen) hyvinkin loukkaantunut siitä että tilannetta ei edes haluttu kääntää erilaiseksi ja ottaa mun huoliani todesta siinä vaiheessa kun pyyntö lapsen kotiin jättämisestä tuli ja vastasin siihen ettei tää kyllä mene noin.

Muokattu: , käyttäjä: Annas kun
Link to comment
Share on other sites

En haluaisi työntää lusikkaani tähän soppaan kun nämä lapsiasiat on niin tulenarkoja aiheita, mutta uteliaisuus vei voiton...

 

Miksi poika ei voinut jäädä tulevan miehesi hoidettavaksi?

Link to comment
Share on other sites

Koska minusta sen ei vaan kuulu vielä olla ilman mua puolta päivää enempää :) Sen kummemmin en tätä osaa muotoilla, koska tiedän ihan hyvin miten monet laittaa näitä jo moneksi päiväksi mummolaan ja isin hoiviin ja muuta. Mutta mä en halua. Sen pitää tapahtua sitten kun se lapsi ja koko tilanne on mun mittapuulla sopiva ja vielä ei olla lähelläkään sitä aikaa :)

Link to comment
Share on other sites

Pahus, unohdin testata sen sinetin toimimisen halpojen joulukorttien aikaan! Pakko se on nyt on kuitenkin testata etukäteen vaikka maksaakin enemmän (peräti sen parikymmentä senttiä :D ). Toivottavasti pysyy ehjänä, muuten menee hukkaan nuo sinetit.. On sen verran arvokasta ja työlästä että toivoisin niitten toimivan.

 

Nyt vihdoinkin saatu vieraslista valmiiksi. Sulhon puolelta olen joutunut odottelemaan kun ei ole ollut miettinyt ketkä kutsutaan ja ketkä ei. Nyt sitten on pääluku tiedossa ja tarvittavien kutsujen määrä sen ansiosta myöskin. Olin varannut 40kpl koristeltuja kutsupohjia ja 38kpl näyttäisi olevan tarve :D Aikalailla siis suunnitelmien mukaan mennään :)

 

Omakuvapostimerkit tuo nyt päänvaivaa.. Sulhoa ei kiinnosta esiintyä kuvassa vaikka siinä näkyisi vain huulet. Yritin selittää että pakko opetella olemaan kameran edessä, hääkuviin ei voi sulhasta korvata koiralla (mitä yritti siis kun yritin ottaa kuvaa sitä postimerkkiä varten). Meni sitten hermo kun se vaan pelleili joten lopetettiin kuvaus sitten samantien. Katsoin niin ilmeisesti omakuvapostimerkkien hinnat ei nouse, joten ei nyt ole sen kanssa onneksi ihan vielä niin suurta paniikkia. Sisätiloissa ainoa mahdollinen kuva on joko tylsä tai sitten niin lähelle rajattu ettei taustaa näy. Joten kun tuo lähinaamakuva ei tunnu onnistuvan niin täytyy yrittää ulkona ottaa kuvaa meidän varjoista. Josko se onnistuisi helpommin. Tosin se on näin talvisaikaan haasteellista, kun aurinko ei oikein paista -> ei tule varjoa. Ja on pirun kylmä. Ja varjoissa näkyy michelinukko kun on toppavaatteet. Joten ehkä tätä pitää nyt pitkittää kevääsempään.. Ja jos sekään ei auta niin hankittava ne normipostimerkit.

Link to comment
Share on other sites

Aaah autuutta. Me olemme vihdoin päättäneet päämusiikit :wub: Meidän piti eilen katsoa korttijuttuja ja sitä vieraslistaa, mikä meillä on näköjään ihan ikuisuusprojekti, mutta päädyttiin kuuntelemaan biisejä.

Ukko vielä yllätti kertomalla että on jo tehnyt soittolistaa häitä varten. Nyt meillä valittuna "the häätanssi" :-X ja kirkon sisääntulo- ja poistumismusiikki. Sekä omat valinnat ja kirkon ne perinteiset urkuvaihtoehdot mikäli kanttori ei suostu soittamaan jollain soittimella halumiamme biisitoiveita (niitä kun en voi kelpuuttaa uruilla). Nyt mun pitäisi vielä opetella käyttämään spotifytä jotta osaisin omiakin biisitoiveita kaivaa sieltä listalle. :D

Muokattu: , käyttäjä: Natte-15
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...