Mimi83

Polttari-ideoita (yhdistetty)

58 viestiä aiheessa

Olisiko ideoita, mitä maksutonta ohjelmaa voisi polttareiden lomassa järjestää? Esimerkiksi pelejä, leikkejä, "temppuratoja", kilpailuja tms.

Kiitos jo etukäteen kaikille hyvistä ideoista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alias -sananselityspeli on aivan loistava jos ihmisiä on enemmän kuin neljä :)

Jos peliä ei ole itsellä, niin sitä voisi jotenkin soveltaa. Morsian voisi joutua selittämään häihin ja avioliittoon liittyviä sanoja.

Sama pätee Pictionary -peliin, jossa selitetään piirtämällä :) Parhaat piirrokset voisi sitten esitellä vaikka häissä :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse järkkäsin juuri viikko sitten polttarit.Sain Naikkareista hyviä ideoita sinne.Hääolympialaisissa oli morsiuspuvussa juoksu (eli jätesäkissä),morsiuskimpun heitto (luonnosta saa nyt hyviä kimppuja),hääkakun syönti (leivos),itkun pidättely (sipulin pilkkominen) ja kättely (lainasin mieheltä sellaista "kädenvahvistinta").Eihän noi täysin ilmaisia ole,mutta hyvin halpoja.Muita tehtäviä oli uuden nimmarin harjoittelu,kravattisolmun tekeminen,napin ompelu kankaaseen,vaipanvaihto nukelle.Vaimoboksi oli myös hauska juttu,annoin sen morsiammelle ja ei maksanu varmaan kuin alle euron.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-morsiussauna

-Hulahulavanteen pyöritys tai muita tyttöjen ala-asteleikkejä(varsinkin jos vanhoja koulukavereita mukana)

-sukan parsiminen, kravattisolmun teko, oman miehen alkkareiden tms. tunnistus

-rakkausrunon kirjoitus

Itse ajelin myös veljenpoikani mönkijällä,siis lastenversiolla :grin: Eli kannattaa käydä lasten lelut läpi josta niistä saisi ideoita

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ruoanlaitto (mökillä) yhdessä

Morsian-aiheinen tietokilpailu, jossa kaaso esittää (ja keksii) kysymykset ja morsian toimii tuomarina, ja muu polttariseurue jakaantuu kahteen porukkaan arvaamaan vastauksia. Kaason kannattaa pitää huolta, että kysymykset on monipuolisia niin, että myös muilla kuin lapsuudenystävillä on mahdollisuus tietää vastaus. Omissa polttareissa oli tällainen, ja se tuntui mukavalta =) Kysymykset tulevat siis yllärinä morsiamelle, ja niissä kannattaa olla melko yksiselitteinen vastaus.

Kauneussauna, jonne on hankittu muutama kauneustuote, esim. kuorintavoide (vaihtoehtoisesti vaikka suolaa ja hunajaa sekaisin), hiusnaamio, kasvonaamio jne. Ei ilmaista, mutta aika edullista, jos pysyy Lumene/Nivea-linjalla. Sitten vaan rentouttavaa musiikkia ja ehkä vähän kuoharia ja jalkakylpy!

Katsotaan pätkä kotivideota morsiamen lapsuudesta :lol:

Picnic puistossa (ei ilmainen, mutta edullinen)

Ns. suunnistusrata, jossa morsiamen pitää arvata vihjeen perusteella seuraava paikka, mihin mennään/seuraava aktiviteetti

Ns. mustalaisen päiväkirja, jossa jokainen keksii ensin oman paperin yläosaan vastauksen kysymykseen Kuka? (morsian, Tarja Halonen, kaaso jne.). Sitten käännetään vastaus piiloon ja annetaan oma paperi seuraavalle. Seuraavaksi kirjoitetaan vastaus kysymykseen Milloin (häiden aikana, talvella, tammikuussa jne.). Sitten käännetään taas oma vastaus piiloon, ja annetaan paperi seuraavalle. Tämä jatkuu niin kauan, kuin paperia riittää, sopivia kysymyksiä ovat edellisten lisäksi vaikkapa Missä, miksi, mitä tekee/tekevät, kuinka kauan tekemistä jatkuu, mitä siitä seurasi... Lopuksi paperista katsotaan kaikki vastaukset, ja luetaan tarina ääneen, ja nauretaan :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhden kaverini polttareihin teimme juhlakalulle "Testin" liittyen sulhaseensa. Tyyliin "Kun *piip* oli ala-asteella, häneen oli ihastunut... a) luokan jokainen tyttö b ) ei kukaan c) sinä". Siis aivan kaikenlaisia kysymyksiä sulkkuun liittyen ja vastauksethan kyseltiin tulevalta anopilta/veljeltään/vanhoilta kavereilta jne. Siis "haastateltiin" ja sen pohjalta keksittiin kysymyksiä. Tämä oli sitten yksi ohjelmanumero häissäkin, eli sulhon piti vastata että mitä morsian oli vastannut! :)

Sitten me myös on tehty morsiammelle niitä vanhoja Sinä&Minä -lehden tai Cosmopolitanin tms. testejä, vanhoista lehdistä siis. Niitä löytyy divareista tai voi vaikka kirjastossa käydä kopsaamassa tms.

Muokattu: , käyttäjä: Laura_77

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvia ideoita, meilläkin kohta järkättävänä ystävän polttarit, joihin edullisia ideoita tarvitaan. Kiitos kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin muutama viikko sitten kaverin polttareissa ja meillä oli vierailu palolaitokselle, ja se oli kyllä tosi hauskaa, mielenkiintoista ja ilmaista!

Muokattu: , käyttäjä: Mustelma

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos jollain löytyy oma sauna nii voi pitää tän perinteisen saunan ja tehä vaikka itse kasvonaamioita, antaa hierontaa yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku pieni yhteinen käsityö? Joko että yhdessä vaikka maalataan tai sitten kaikki tekee jotain omaa. Itte suunnitellen kaverin polttareihin hopeakorun askartelemista hopealanka.fi tilan tarvikkeet maksaa joku 15 euroa koko porukalta, kun kaikille tulee pätkä lankaa ja pieni helmi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosta saunasta: me hierottiin siskon selkään (siis polttareissa) suolaa "ettei vanha suola janota". Sitten morsiamen piti heittää vasta olan yli katolle ja toivoa jotain. (Jos on joku "yleinen" tms. sauna, niin voi vastaan sitoa narun ja vetää sen sitten pois katolta ;) ) Sitten myöhemmin poltettiin nuotiossa "vanhojen poikaystävien" kalsareita (=muut toi omien miestensä tms. vanhoja kalsareita) ja hänen piti muistella kenen ne (muka) oli. Semmosia tuli taas mieleen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oisko ideoita polttareihin missä ei sais olla mitään kovin extremeä? Omat aivot lyö niin tyhjää. :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jotain hoitoja....

Tai sitte joku kiva "treenitunti" esim. tankotanssia.

Ja yhellä tutulla oli sumopainia sellasissa kivoissa sumopainija-asuissa, oli ainakin hauskaa..vaikka jonkun mielestä se voi kyl olla aika extreme-laji :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tai sitte joku kiva "treenitunti" esim. tankotanssia.

Ja yhellä tutulla oli sumopainia sellasissa kivoissa sumopainija-asuissa, oli ainakin hauskaa..vaikka jonkun mielestä se voi kyl olla aika extreme-laji :girl_smile:

Mun mielestä tankotanssi kyllä vaatii jonkin verran uskallusta eli ehkei ihan ujoimmille :blink: , mutta riippuu tietty siitä, mitä "extremellä" tarkoitetaan :) .

**muoks** piti sanomani, että tämä(kin) toki riippuu niin paljon morsiamesta. Itselleni tankotanssi olisi melkoisen jännää toisin kuin vaikkapa karaoke yms musiikkiesitykset.. Jollakin muulla sitten toisinpäin.**

Sumoilua komppaan ehdottomasti! Olin polttareissa, joissa oli porukkaa laidasta laitaan ja kaikki tykkäsivät sumopainista - se nyt kun on ihan huumoritouhua. Hiki tosin tulee (asut ovat järkyttävän kuumat!) joten sumo kantsii ajoittaa vähän ennen saunontaa tms. peseytymismahdollisuutta. Keilaus on myös hauskaa eikä vaadi suurempaa uskallusta / esiintymishalukkuutta. Naurujooga on myös mukavaa.

Saunominen mahdollisine polttaritaikoineen on tietty klassikko. Kaikenlaiset ystäväkirja-systeemit toimivat varmaan kivasti myös rauhallisemman morsmaikun polttareissa :) . Hyvää ruokaa (itse tehtynä säästää ja paljon!!), tarpeeksi juomaa, siinäpä noita.

Muokattu: , käyttäjä: Dayla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ideoitahan löytyy!

jotain kauneushoito juttuja..käytte yhdessä jossain tai teette itse..Pyydätte jotain esittelemään teille jotain tuotteita jne. Piknikkiä ja sellasta....anna ajatuksen kulkea nii kyllä sinä jotain keksit!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauneustuotteiden esittely esimerkiksi sopii varmaan?! Siihenhän voi yhdistää saunaillan, käsihoidon, jalkahoidon ja melkein mitä vaan.. Esimerkiksi Avonilla ja Oriflamella on molemmilla niin laajat tuotevalikoimat, että saa kehiteltyä tosi erilaisia sisältöjä näihinkin. Eli sen mukaan, mistä juhlittava tykkää.. Esim. siskoni ei voisi ikinä mennä jalkahoitoon, kutiaa ihan liian herkästi jaloista, mutta käsihoito tai vartalonkuorinta sun muut saunaillassa olisi hänelle just se juttu..

Ja nää käsittääkseni on poikkeuksetta ilmaisia, koska vetäjä kuitenkin toivoo jonkun jotain tilaavankin ja saa sen kautta sitten "palkan".

Muokattu: , käyttäjä: a_paradise_79

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jotain hoitoja....

Tai sitte joku kiva "treenitunti" esim. tankotanssia.

Voin suositella!! Olin kaverin polttareissa, joihin kaasot olivat varanneet tankotanssitunnin ja se oli ihan mielettömän hauska kokemus.

Mä olin ennen polttareita todella ennakkoluuloinen tän suhteen, ajattelin että mitä ihmettä me aikuiset naiset mennään keikistelemään joidenkin tankojen ympärille. Mutta tunti oli ihan mahtava. Vetäjä oli asiansa osaava ja oikealla asenteella liikkeellä. Itse laji on *vaativa*, ei tosiaankaan mitään keikistelyä tangon ympärillä vaan akrobatiaa. Oli kuulkaas varsinkin hauikset ja muut käsivarren lihakset hellänä seuraavana päivänä. Puhumattakaan mahtavista mustelmista pitkin poikin jalkoja :girl_blum:

Ja porukastahan se riippuu millaisella asenteella ja fiiliksellä ollaan liikkeellä, meitä ennen ollut polttariporukka oli kuulemma viemässä morsiamen esittämään tankotanssia jonkun palolaitoksen pojille :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia kovasti ideoista..eiköhän tässä jotkut kivat iltamat saa aikaan :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Keilaaminen, seinäkiipeily, karaoke...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänne kerätään ideoita mitä kaikkea polttareissa voi tehdä ihan vain ranskalaisin viivoin, niin ideoita on helppo silmäillä läpi

EDULLISET

- käsi- tai jalkahoito itse tehden

- piknik

- morsiussauna (jonkun kotona/mökillä)

- tutustumisleikit

- morsiusvisa

MAKSULLISET

- tanssikurssi

- hemmotteluhoito

- viinikurssi

- benji-hyppy

- laivamatka

- paintball

- boulderointi (seinäkiipeilyä)

- vesihiihto

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nämä nyt tuli mieleen.

EDULLISET

- Rastirata (esim. ympäri kaupunkia tai mökkipaikkaa, tehtävinä morsiamen menneisyyteen tai tulevaan vaimouteen liittyviä asioita)

MAKSULLISET

- Ratsastus

- Liitovarjoilu

- Karaoken levytys

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi loistava idea on drag show polttarimeininkiin.

Hauskaa, vauhdikasta irrottelua hyvän musiikin tahtiin! Show'n pystyy järjestämään artistin kanssa sovittaessa vaikka olohuoneeseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään