Guest Hermokimppunen

Tuntuuko hössötys jälkikäteen turhalta?

102 viestiä aiheessa

Vastaus: ei ollut turhaa hössöttää

Jätin turhat hössötykset pois esim. hääkarkit ja keskityin vain olennaisiin asioihin, jotka tekevät tunnelman häissä. Kannattaa suunnitella kaikki hyvin etukäteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Se vähäinenkin hössötys (jos sitä naikkareissa edes hössötykseksi katsottaisiin) tuntuu nyt turhalta. Nyt jos pitäisi tällä viisaudella järjestää häät, niin jäisivät varmaan järjestämättä ja juhlisimme ihan kahdestaan.

Täysin samaa mieltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en koe hössöttämistä lainkaan turhana, sillä mulle häät ei ollut vaan yksi päivä vaan koko se suunnittelu aika ja sen jälkeiset muisteluhetketkin. Me ollaan miehen kanssa monesti todettu, että oli hyvä, että tehtiin kaikki viimisen päälle ja just semmoiseksi kuin itse tahdottiin. Meille se ei ollut vain päivä muiden joukossa, vaan päivä joka kruunasi meidän yhteiselon ja oli alkua meidän avioliitolle.

Olisihan sitä voinut mennä naimisiin ilman häitäkin. me vaan koettiin tärkeiksi järjestää juhlat. varsinkin mies on sanonut, että sille juhlan teki se, että oli kaikki ne ihmiset siellä ja puitteetkin hyvin tehty.

mä voin ihan rehellisesti sanoa, että nautin siitä hösäämisestä, enkä kokenut sitä missään vaiheessa pakkona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ollenkaan! Ihana päivämme oli kaiken "hössötyksen" arvoinen, tosin minäkin Mamalin lailla jätin pois kaikki omasta mielestäni toisarvoiset jutut, ei ollut karkkeja, lehteä, värssyjä, riisipusseja tms. Keskityin meille olennaisiin asioihin. Toisaalta en ole luonteeltani ollenkaan hössöttäjä, enkä lainkaan käyttäisi valmisteluistamme sitä verbiä...sanotaan nyt vaikka, että tykkään organisoida.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei tunnu kyllä pätkääkään turhalta! Omaksi ilokseenhan sitä kuitenkin hössötti, koska halusi täydellisen päivän ja sellaisen myös sai  :-X Ilman hössötystä en itseasiassa usko, että olisin saanut unelmieni häitä! Mutta olenkin aika perfektionisti kyllä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kohdalla hössötystä jatkui aina häitä edeltävään yöhön klo kahteen saakka, sekä jonkin verran vielä hääpäivän aamunakin. Hössötyksellä itse tarkoitan tässä kohtaa kiirettä, kaaosta ja hermojen lepattamista, joka tuntuu jälkeenpäin turhalta sillä sen olisi voinut välttää kun olisi ajatellut jotkut yksityiskohdat loppuun asti valmiiksi.

Muuten koko 1½vuotta kestänyt hääsuunnitteluni oli vaivansa arvoista, ei mitään hössöttämistä eikä missään nimessä tuntunut turhalta, hukkaan heitetyltä ajalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hermoilu tuntuu jälkikäteen turhalta. Meillä oli aikalailla perushäät, peruskoristeineen, eli juuri sen verran kuin jaksoin/halusin tehdä. Kaikki onnistui todella hyvin, mutta en kyllä usko, että se oli elämäni ihanin päivä, vaikka oikein ihana olikin. En kyllä ajatellut sitä etukäteenkään. Eiköhän elämässä ne ihanimmat hetket ole varmaan edessäpäin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

en hössöttänyt, mutta jos olisin hössöttänyt, olisi se ollut turhaa. hääpäivä meni nimittäin mielestäni niin nopeasti ohi, etten olisi edes huomannut mitään pikkutarkkoja juttuja. olin suorastaan kiitollinen, ettemme olleet järjestäneet häitä ihan hiki hatussa vaan jättäneet suosiolla pois kaikkea pientä, jolla ei meille ollut mitään merkitystä.

päivä oli ihana ja kaunis, mutta ei mikään maailman järisyttävin tapahtuma. vihkiminen oli upein yksittäinen juttu, juhlat sitten taas hauskat bileet, joita ihmiset kiittivät parhaiksi häiksi ikinä. upeita muistoja jäi ja kuvia on ihana katsella, kun muistaa miten rennosti sitä saikaan hääpäivänsä viettää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei tuntuntunut turhalta. Hössöttäminen lisäsi odotusta tulevasta päivästä. Hääpäivä meni todella nopeasti, niinkuin kaikki mukava menee. Se oli tärkeä päivä minun elämässäni ja palaan aina muistoissani tuohon suureen päivään  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuntuuko hössötys...

meidät vihittiin heinäkuussa ja häistä olimme sopineet jo vuotta aikaisemmin. Olimme tehneet itsellemme selviksi ne asiat, jotka halusimme ottaa huomioon häissämme. Ympärillämme oli tosi mahtava porukka joka oli häistämme innostunut ja teki suuren työn toiveidemme toteuttamiseksi, joten itelläni ei ollut paljoakaan hössöttämisen varaa. Viimeiset viikot ennen häitä meni jo fiilistellessä ja odotellessa sitä suurta päivää. Häiden aattona vietimme mukavan illan kaasojen ja bestmänin kanssa, kaikki oli valmiina..Ainakin itelleni se päivä oli ihana ja todella paljon tunteita täynnä, ehkä se johtui siitä, ettei muita paineita ollut, vaan saimme  nauttia kaikesta siitä mikä oli meille suunniteltu. hääpäivä meni todella nopeasti, mutta oli todella onnistunut, häämme oli todellakin meidän näköiset. Uskalsimme nauttia päivästä ja olla omia persoonia.....mielestäni olisikin aina hyvä muistaa, että häissä tähtenä ovat vain ja ainoastaan hääpari ja heidän fiilisten mukaan juhla etenee. Täytyisi vain osata nauttia kaikesta siitä mitä sen yhden päivän aikana tapahtuu...ihanat ruuat, koristelut, musiikki, kirkko, puvut, kampaus, meikki, ystävät jne.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei meidän hääpäivä nyt mitenkään satumainen ollut, todella ihana ja tunnelmallinen päivä, mutta ei maailma muutanut pyörimissuuntaansa enkä mä niin olettanutkaan käyvän. Minä suunnittelin häät käytännössä yksin. Puolentoista vuoden aikana tein joka päivä jotain häihin liittyvää, keksin uusia askarteluja ja joitain juttuja askatelin kokonaan uudestaan viime metreillä. Häiden koristelut oli viimeistä piperrystä myöten itse tehtyjä ja niihin oli käytetty satoja tunteja aikaa. Jostain tämä saattaa kuulostaa kamalalta vaahtoamiselta ja hössötykseltä. Mutta minäpä rakastan suunnittelua ja askartelua, ja jos saisin tilaisuuden, tekisin sitä ammatikseni. Siksi en koe hääjärjestelyjäni hössötykseksi, saatika turhaksi. Tiesin jo etukäteen että osa vieraista ei ota mukaansa tekemiäni häälehtiä, mutta en koe niitäkään turhaan tehneeni. Yllättävän moni kuitenkin huomioi mitä kaikkea olin näpertänyt häihin, en edes olettanut että vieraat huomioisivat kaiken, tykkäsin vaan omaksi ilokseni näperrellä.

Eli nyt häiden jälkeen on lähinnä vähän haikea olo. Itse hääpäivä oli ja meni, ei siinä mitään, mutta kaipaan sitä suunnitteluaikaa kun oli jotain kivaa mitä näperrellä ja suunnitella. En siis koe "hössötystä" turhaksi, jos jotain saisin muuttaa niin olisin järjestänyt häät vaikka vuotta myöhemmin niin olisin saanut kauemmin "hössöttää" :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meistä häähössötys tuntui turhalta ja typerältä jo ennen kuin aloimme sunnittelemaan häitä, joten emme sitten hössöttäneet. Suosittelen muillekin.

Minusta itse päiväkään ei ollut mitenkään ihmeellinen. Kaikki viihtyivät, ilma oli hyvä, ei sattunut mitään kommelluksia eli sinäänsä ihan täydelliset juhlat noin 80 henkilölle.

Vaikka päivä oli oikein hieno ja mukava, niin silti valitsisin sen maistraatin ja ihanan illallisen kahden kesken sen jälkeen. Mielestäni naimisiin meno ei kuulu muille ihmisille. Sulho halusi isot juhlat, joten suostuin hänen takiaan. Hänen mielestään asia täytyi kuuluttaa kaikille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en mielestäni pahemmin hössöttänyt ennen häitä- suunniteltiin kyllä, ja valmisteltiin mutta aika asiallisesti. Häissä muistan miettineeni pari kertaa että tietäisivätpä muutkin tulevat morsiamet että pikkuasioiden viilaaminen on melkoisen turhaa. Sen tajusin, kun huomasin muutamien asioiden menneen hiukan eri tavalla kuin etukäteen suunnittelin ja se olikin hääpäivänä sitten ihan se ja sama minulle- muista nyt puhumattakaan. Niin monet asiat ovat sellaisia että kukaan ei edes huomaa...

Häistä en osaa ajatella että ne olisivat elämämme kohokohta. Ovathan ne, tavallaan. Ihana päivä, jolloin juhlittiin vain meitä. Muistan sen ihanan tunnelman ja sen, miltä tuntui, kun kaikki olivat tulleet juhliin vain meitä varten. Mutta meidän yhteiselämässämme häät ovat vasta alku, eivät se huippuhetki :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hössötys oli mielestäni meillä kohtuullisen vähäistä, pyrimme panostamaan enemmän suuriin linjoihin kuin pieniin yksityiskohtiin. Loppuvaiheessa olin kyllä aika väsynyt, ja mies hoiti viimeisenä parina viikkona paljon enemmän juttuja kuin minä. Silloin ajattelin, että olisipa järjestetty jotain paljon pienimuotoisempaa kuin tämä.

Mutta nyt, häiden jälkeen, ei mikään häihin käytetty aika tunnu turhalta. Hääpäivä oli niin hieno, että sen järjestäminen todella kannatti! Mutta tyytyväinen olen todellakin siihen, että yksityiskohtien takia ei nähty kauhean suurta vaivaa - kuten Carabossa yllä sanoi, se on oikeasti aika turhaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minimoimme etukäteen hössötyksen ja keskityimme suunnittelussa suuriin linjoihin kuten ruokaan ja juomaan. Päivä oli hieno, mutta kuitenkin vaan yksi juhla, joka juhlakaluna ollessa meni ihan käsittämättömän nopeasti. Olen tyytyävinen, että satsattiin lähinnä niihin isompiin juttuihin. Jos tykkää pohtia pieniä yksityiskohtia niin hyvä, mutta jos sitä ei tunne omaksi jutukseen niin parempi jättää sikseen ja olla stressaamatta, sillä juhlissa kukaan ei niitä huomaa! Hädin tuskin itse huomasin millaisia tuikkuja oli pöydissä, saati miten pöytäohjelmat, servetit ym. oli aseteltu, vaikka niitä etukäteen olin miettinyt.

Juhla oli siis vaivan arvoinen, mutta olen iloinen, että suunnitteluun käytettiin 'vain' muutama kuukausi, eikä yksityiskohtia tai juhlan tarkkaa kulkua lyöty liikaa lukkoon - odotukset juhlan sujumisesta olivat realistiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ja varmasti miehenikin yritimme tietoisesti välttää hössötystä etukäteen.

Yritin päästä läpi järjestelyistä ilman turhaa hehkutusta ja stressiä - ottaa niin sanotusta coolisti.

Mutta kyllä meillä oli niin ihana päivä ja erityinen olotila hääpäivänä ja siitä lähtien että nyt jälkikäteen tuntuu että olisi pitänyt vaan antaa itselleen lupa hössöttää oikein täydeltä laidalta.

Joten antaisin ohjeen tuleville morsioille että antakaa palaa vaan, hössöttäkää koko elämänne edestä!!

Muokattu: , käyttäjä: Ebony

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tunnu turhalta lainkaan.

Tehtiin monta sellaista juttua, joista vieraat olivat todella mielissään ja kommentoivat jälkeenpäin.

Esim.

-kirkon ovella jaettiin ohjelmat, joissa englanninkielisille ja suomalaisille omat osuutensa (mm. who's who in the wedding, kirkko-ohjelma, virren sanat, hääjuhlan aikataulu, juhlapaikan kartta sekä paikkamerkinnät)

-lapsille puuhapussit joissa saippuakuplia sekä nimetyt paikat

-kirkkosoittajille piilopullot (olivat kavereita eivätkä suostuneet ottamaan maksua)

-kasvissyöjille omat kunnolliset ateriat pöytiin tarjoiltuna (muille buffee)

-bändille ilmaiset drinkit (myöskin tuttuja)

-diabeetikoille omat isot suklaat hääkarkkien sijaan

Ilman naikkareita ja "hössötystä" en olisi tästä selvinnyt. :-X

Muokattu: , käyttäjä: Kazan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ilman naikkareita ja "hössötystä" en olisi tästä selvinnyt. :-X

En miekään. Meillä oli täydelliset, sellaiset rennot ja kauniit, häät. Meillä oli mukavaa ja vieraat kehuivat käytännön järjestelyjä ja koristeluja ihan mielettömästi. Tosin omasta mielestäni en kamalasti "hössöttänytkään" mutta panostin esim. askarteluun ja suunnittelin ja tein niitä pitkään, koska sellaiset jutut on mulle tärkeitä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuntuu vähän turhalta, sillä päivä meni niin nopeasti ja itse en kovin montaa juttua edes muista, mutta ehkä jos ei olisi yhtään hössöttänyt ja suunnitellut asioita tarkkaan niin ehkä olisi mennyt päivä sitten kaikessa selvittelyssä. Kaduta ei siis lainkaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät parin viikon päästä ja kieltämättä se hössääminen on tuntunut itsestä hieman turhalta. Mahdollisimman yksinkertaisesti koitetaan bileet järjestää niin, että kaikilla on hauskaa, ruoka ja juoma ei lopu kesken ja ennen kaikkea niin, että itselle jää hyvä fiilis. Oon tosi innoissani häistä, mutta nimenomaan sen naimisiin menon vuoksi. :) En ole alkanut askartelemaan mitään tilpehöörejä, koska en ole sellainen tyyppi. Meille on varmasti tulossa hyvät juhlat ja rakkauden täyteinen päivä ilman hössöttämistäkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

EI! Muuten ei tule valmista, etenkin kun on itse vastuussa kaikesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menimme juuri naimisiin. Meillä järjestettiin häät neljässä kuukaudessa. Voin kertoa, että kiire oli. Silti saatiin järjestettyä täysin omannäköiset häät ja on siitä päivästä tosi onnellisen olo. Häiden jälkeen on ajatus, että kyllä tämä kaikki kannatti. Ennen häitä raskaimpina päivinä ehkä vähän epäilytti, mutta kyllä häiden järjestäminen ja niihin panostaminen kannatti (myös sulhasen mielestä.)

Vinkkinä sanoisin, että kannattaa keskittyä niihin juttuihin, joilla on teille oikeasti merkitystä. Me ei esimerkiksi pidetty tärkeänä hääkarkkien väsäämistä, joten ostettiin valmiiksi pakattuja konvehteja kakkupöytään. Häävalssia ei harjoiteltu eikä tanssittu, koska sulahnen ei halunnut. Kaikkea ei tarvitse olla.

Kannattaa panostaa myös hyvään valokuvaajaan, joka voi ikuistaa sen yhden päivän kestäväksi, kauniiksi muistoksi. Mun mieltä ainakin lämmittää ajatus näteistä häävalokuvista albumissa ja erityisesti kehystettyinä seinillä. Se ei ollut vain yksi päivä. Se oli meidän yhteisen avioliiton alku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei missään nimessä tunnu! Siitäkään huolimatta, että jouduin/halusin askarrella pöytäohjelmat uusiksi paria iltaa ennen häitä, koska yksi niissä maninittu ohjelmanumero peruuntui. Kaiken etukäteen tehdyn vaivannäön ansiosta olo oli hyvä ja varma hääpäivänä. Juhlasta tuli täydellinen.

Edellisen kommentoijan sanomaan tosin yhdyn siinä, että jo valmisteluvaiheessa kannattaa miettiä, mikä on itselle tärkeää hääjuhlassa ja toteuttaa vain ne asiat. Toisarvoinen on toisarvoista.

Muokattu: , käyttäjä: Skybride

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli hieman erilaiset häät, juuri sen takia että hääpäivästä ja juhlista tulee omanlaiset.. Vietimme kolmipäiväiset häät ja ne sopivat meille hyvin. Vain lähimmät ihmiset ja juuri ne ketkä me haluttiin paikalle. Ihanat oli eikä tarvinnut stressata pikkujutuista..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tunnu vieläkään hössötys turhalta. :) Hommaa oli niin paljon, että oli pakko hössöttää. Toki se tosi aikaisin aloittaminen tuntuu nyt aika turhalta. Toisaalta ilman sitä olisi voinut jäädä ilman kunnon juhlatilaa. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään