morsma2014

Toukokuu 2015

39 viestiä aiheessa

Mitenkäs teillä muilla toukokuun morsiamilla etenee järjestelyt? 

 

Me ei olla nyt hetkeen sen suurempia tehty, ohjelmaa ja aikataulutusta ylipäätänsä mietitty. Sain myös viimeisteltyä kukkakaupan tilaukset. Eilen tuli oltua yhteydessä myöskin morsiuspukuliikkeeseen ja puvun nyöritykset onkin nyt valmiit. Sovittelemaan siis torstaina :) Vaihtoehtona olisi ollut myös sovitella vasta pääsiäisen jälkeen mutta toki valitsin "ennen"- vaihtoehdon, jotta päästään pian lyhentelyhommiin :)

 

Muoks. Tiedossa olisi samalla myös se hunnun valkkaus (jos sopiva uusista saapuneista nyt löytyisi) ja sekin pitäisi nyt päättää, tuleeko pukuun alushame vaiko ei. Mä en oikein tiedä, mitä tehdä; toisaalta puku on tosi kaunis ilmankin alushametta, mutta alushameen kanssa pukua on helpompi kantaa. Toisaalta istuminen alushameen kanssa (mitä nyt siis liikkeessä koitin) tuntuu vähän siltä, että puvussa on jotakin "liikaa". Pitänee sovittaa vielä alushameen kanssa ja ilman ja tehdä sitten lopullinen päätös. Kumpa saisin jonkun makutuomariksi... 

Muokattu: , käyttäjä: vadelmainen2015

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Isommat suunnat ovat valmiina, kaikkee pientä on vielä tekemättä. Puvun sovitus on keskiviikkona, vielä vähän mallaillaan helmaa kohdalleen, kun kengätkin on nyt saatu.

Sormukset pitäs pikapikaa viedä kaiverrettavaksi. Kukat kanssa sain eilen tilattua. Ja kaikki kutsututkin ovat viimein vastanneet tulevansa :-X pääsen tekemään paikkakortteja ja pöytäjärjestelyjä.

Meillä on vain yksi pari, joka pitää istuttaa eripuolille huonetta, ovat luvanneet kuitenkin molemmat käyttäytyä. Muuten ei tule ongelmia istumajärjestyksessä.

Mies viimein lähtee tallinnanreissulle, joten juomapuoli hoidossa. Vielä ei paniikkia, mutta eiköhän vapuntienoilla iske jotain, pientä jännitettävää.

Vielä pitäs maistraatis käydä keskustelemassa tuo mei vihkikaava läpi. Olen täältä sivujen/osioiden syövereistä löytänyt eri asiatekstejä, joista olen muokannut vihkitekstin. Toivottavasti hyväksyvät. Ja Vieraskirja, se on nyt ylipääsemätön onglema. Ei ole löytynyt mieleistä kirjaa / vaihtoehtoa :girl_impossible: ...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on löytynyt kohtuullinen vieraskirja. Vähän,kun koristelen niin hyvä tulee :)

Sormukset kaiverruksessa, hääjuomat saatu perille. Puku edelleen vaiheessa, ehtii varmaan juuri toukokuunpuolella valmistua.

Vielä on hiomatta yksityiskohtia, kuten hääkarkit, millä kiinnittää koristeet, tarvitaanko paljon kynttilöitä yms. itse paikkaan liittyen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onneks oli tuo pääsiäinen välissä kun sai hoideltua paljon hääasioita, askarteluja ja ohjelman mietintää yms. Sen jälkeen alkuviikko onkin menty samalla sykkeellä. Tänään on tasan päivä juhliin joten kyllä sen to do-listan pitääkin alkaa lyhentyä :D hitsi kun aika menee nopeesti. Vaikea käsittää et sitä ollaan menos ihan oikeesti avioon.

Stressiä ei ole, mitä nyt pitää alottaa ajoissa pöytäliinojen (=lakanat ja kaitaliinat) silitys kun meinasin että niiden pitää olla siistit. Niiden määrät on vaan niin suuret että siinä riittää pelkästään pariks illaks puuhaa.

Ainii ja mekosta, alkuperäsen suunnitelman mukaan ensviikolla oli ompelijan toive saada puku sovitettavaks raskausmahan takia, mutta mulla ei vielä ole mitään mahaa. Olen kuitenkin ihan varma että 4 viikon päästä sitä kuitenkin jo on, joten pitää varmaan tehdä useempi sovituskäynti. Mekko on mulle ihan liian iso ja nykysellään näytän siinä ihan valaalta (okei, mä olenkin kyllä ylipaikoinen). Pitää toivoa että kun se on kursittu mun muotoihin ja kun on meikit ja kampaukset päällä nii olisin kuitenkin ihan nätin näköinen. Enköhän..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

post-46300-0-03877700-1428568433_thumb.j

 

 

Moikka taas vähään aikaan!

 

polttarit takana ja nyt voi keskittyä täysillä häähommiin:

parhaimmat polttarit ikinä..kokoajan jtn tekemistä rakkaiden ystävien kanssa..

yllätettiin niin että oltiin kaupungilla (päiväkaljalla) ukon kans ja yhtäkkiä mies lähti vessaan..samaan aikaan mulle tuli kuvaviesti että : aika on tullut, riennä kuvan osoittamaan paikkaan samantien. sit piti ettiä polttariporukkaa kuvien perusteella ja porukkaa kertyi hyvin:) silmät sidoittuina kävelytettiin ympäriinsä.. ensimmäinen tehtävä oli hypätä avantoon..olihan siellä kylymä, mut suosittelen! sit silmät sidottuina taas liikkeelle..parin paukun jälkeen menimme kaason luokse morsiussaunaan ja syömään..siellä oli vaikka ja mitä tehtäviä. mun piti esim. pitää seksiväline esittely..porukkaa tuli sinnekkin sit lisää.. kunnes kello oli aikalailla paljon ja väsy painoi.. mietin siinä itsekseni että näinköhän helpolla mut päästivät..noh..yö nukuttiin ja uni loppui klo 6 aamulla.. porukka heräili ja hupsista..porukkaa tuli lisää.. sit mut puettiin kasarityylillä ( oli aikas mageet kuteet oikeesti :) ) ja ei muutako kylille..siinä sit keskellä kaupunkia piti vetää jumppatuokio ruotsiksi polttariporukalle..yhet oluet ja seuraavaan paikkaan.. nopiaa ne vaatteet vaihtuikin..nimittäin ihan kamalaan alusasuun..ja edessä tankotanssitunti! siellä pompittiin ku mitkäkin sexyleidit, hahah:) taas 1 paukku naamaan ja seuraavaan paikkaan..nimittäin nyrkkeilymatsiin.. mie kehään jonku ammattilaistyvären kans.. huh, se oli rankkaa jos mikä! meinasin oikeesti kuolla 2 erän jälkeen..mut ei armoa..4 erää vedettiin..ja selvisin elossa..

sit ravinteliin syömään jossa lisää porukkaa:) sit juotiin kovasti ja muisteltiin elämää.. ja sit baariin.. ihan mahtavat 2 päivää..josta oon ikuisesti kiitollinen koko polttariporukalle!

 

mutta nyt häähommiin:

tuosta istuma järjestyksestä; mie sain sen just tehtyä ja olipa vain homma..miltei 2 vko niitä nimiä pyörittelin ja venkslasin mut nyt on ne ja pysyy niillä paikoillaan.

tein kaikille istumakortit-- jossa toisella puolella lukee vieraan nimi ja toisella puolella tämän anagrammi..

haluamme iloa tuoda joka vaiheessa vieraillemme.

mie olen armi Imatralta ja mieheni anagrammi on  alttari palmu:)

 

mie oon yrittänyt tässä miettiä mitä mie oon unohtanu.. tasan 3vko maistraattivihkimiseen ja juhliin 3 vko 2 päivää.. huih!

tekemättä vielä:

- pukujen silitys

- miehelle kraka

- karkit ostaa

- valkkari, punkku ja kuoharit hakia ruottista ( onneksi äiti hoitaa tän)

- pienet ostokset: kahvit, kermat, suodatinpussit..

- wc korit tehdä

- käydä solariumissa

- kaason lahja ( en meinaa keksiä mitään hyvää millään)

 

isompia juttuja ei pitäis olla tekemättä..kaikki hyvin hoidossa.. mut silti kauhia stressi päällä.. mitä tärkeää mie unohan!

askartelut on tehty, koko perheen puvut on tulleet--musiikit valittu, ruoat varmistettu, kakut varmistettu, bändin kans sovittu asiat..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viikonlopusta selviydytty. Ja polttareista :-X  Oli ihanan leppoisat, ja rauhalliset. Kaikki eivät päässeet, keitä olisin halunnut, mutta sitäkin lämpöisempi tunnelma pienellä porukalla. Töistä kävivät hakessa, pomokin oli juonessa mukana, oli suunnitellu mun työvuorot siten, että olin aamuvuorossa pe töissä ja vkl vapaa :rolleyes:

Sitten lähdetiin kelluntareissulle veteen. Oli mukavan rentouttavaa. Sieltä morsiussaunaan kaason kotio. Samalla piti keksiä tikkareihin liimattuihin lappuihin elämänviisauksia. Niitä myymällä saisin juomarahani. Olivat varanneet saunajuomiakin, ei tarvinnut olla kuivin suin alkuiltaa. Saunan jälkeen olikin vuorossa seksileluesittelijä/-myynti. Tais tarttua jonkinlainen ostos itselle ja miehelle nautittavaksi .. :wub:  Sitten iltakuteet niskaan. Onnkesi sain olla melkein omissa vaatteissa (mielipidettäni kunnioitettu, ettei puettu mihinkään pukuun ). Peruukki, tiara ja banderolli vain päälle ja baanalle. Lopulta oltiin koko ilta karaokebaarissa, sain laulaa (tykkään laulaa) melkoisesti ja myin tikkareitakin, niin ei oltu kuivin suin :)

Pillkkuun asti ja koti nukkumaan. Kiitokset polttariporukalle, mie tykkäsin :-X :-X

 

Sitten vihdoin ja viimein, tietokone kunnossa! Pääsee jatkamaan loppuviimeistelyä häiden osalta. Sormuksetkin kaiverrettu ja noudettu. Nyt vain pöytäjärjestyksen kimppuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jeps, pöytäjärjestys tehty. Onneksi oli kuvia juhlapaikasta, pystyin paremmin hahmottamaan, minne istumme hääparina ja minne vieraat. JA minne sijoitan lahjapöydän, boolit, vieraskirjan ja lasten puuhapöydän. Kaikkee pientä pitää vielä ostella; kynttilät+tikut, yöpalaa varten astiat, wc-paperia (ettei käy ohraisesti ja lopu kesken :girl_blum: ), huomenlahjat ja kiitoslahjat, vesikarahvit.

Viinilasit on vielä harkinnassa, mitä niiden kanssa teen. Ostanko omat vai kertikset....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apuva, ,en o ajatellu yhtään sääpolitiikkaa :girl_impossible: ...onneksi vielä ennustavat hyvää keliä, ettei satais vettä. En ole nimittäin varannut sateenvarjoja... :unsure:  Onneksi juhlatila on sellainen iso ja avara, ettei ulos tarvi enää mittään muuta kuin tuhkakupit, ettei tumppeja tarvi siivota jokapaikasta. Huomenna on viimeinen askartelupäivä ja loppsilaus ohjelmistolle. Ja huomenna saan pukuni kotiin vihdoin ja viimein, olikin hankalampi lyhentää helmaa, mutta onneksi sekin on nyt tehty. Kaikkee pientä on vielä, toivottavasti muistan vain, ettei mitää tärkeetä unohdu :mellow:

Jännittää jo kovasti, huomaan sen, kun reagoin paljon mahalla, jos on jotain....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On tehnyt mieli kirjoittaa foorumille, mutta millään laitteella face-tunnareilla kirjatuessä sivu vetää valkoiseksi enkä saanut aikaiseksi kuin torstaina pyytää uutta salasanaa ja nyt aktivoin sen (lauantai-aamuna klo 6.20)

TÄNÄÄN se tapahtuu! Tänään vieressä nukkuvasta sulhosta tulee aviomies ja meistä lain mukaan yhtä perhettä! Oltiin eilen koristelemassa 7h juhlatilaa (tuli tosi hieno, ylitti odotukset ja kaikki mielikuvat) ja nyt koko viime yön mielessä pyöri vain koristelut. Puol kuudelta en saanut enää nukuttua joten tässsä tunti sängyssä pyöritty ja tunnin päästä soi kello :D Jalat on kipeet juhlapaikan koristelusta ja muusta hääräämisestä, särky ei kokonaan yön aikana (6h) hävinnyt. Taidan kulkea crocseissa aamupäivän jos niissä olis pehmeempi pohja. Hääkenkinä mulla on ballerinat.

Olen nyt 25.viikolla raskaana, painoa on tullut 3 kiloa. Häämekon kanssa jouduttiin aika paljon veivaamaan. Ekan kerran vein sen muokattavaksi 3 vkoa sitten, rinnan ympäriltä otettiin reilusti pois ja paljon muualtakin kun ostin reilun kokoisen. Sitten alkoikin maha kasvaa. Viikon päästä ekasta sovituksesta todettiin että puku on pieni, ei mene kiinni. 3. Sovituskerralla saumoja oltiin avattu ja todettiin että puku menee kiinni mutta vatsasta vuori kiristää joten sinne pitää lisätä kiila. Neljännellä kerralla kaikki olikin sitten ok ja puku oli hyvä päällä, tästä on nyt kaksi päivää aikaa. Kahdessa päivässä ei toivottavasti ole enää tapahtunut ihmeitä :D Huolimatta muutosten reilusta määrästä, pukuliike onneksi veloitti vain alkuperäisen hinta-arvion verran!

Vieraista sen verran, 2/3 kaasoa sekä sulhasen ukki ei pääse paikalle terveyssyistä, joten se vähän harmittaa. Pöytäjärjestystä veivattiin neljään kertaan vielä tällä viikolla (eilenkin) mm näiden vuoksi, joten suosittelen muille morsiamille kärsivällisyyttä!

Muuten kaikki onkin todella hyvin ja eiköhän kaikki kivasti mene! Kuvausten ajaksi lupailee yhtä tippaa vettä, mutta meillä on sontikat olemassa ja valokuvaajalla kuvanäytteitä onnistuneista sadekuvista.

Koska mulla on tunti extra-aikaa johtuen hääinnostuksesta, taidan jo mennä suihkuun niin ehdin lukea tänään pitkästä aikaa aamun hesarin!

Tsemiä muille morsioille järjestelyihin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miljamaarialle myöhästyneet onnittelut :)

 

Meidän häät on viikon kuluttua, ja vaikka päivittelin jo tuohon toiseenkin ketjuun siitä missä vaiheessa täällä mennään, kirjoittelen nyt tännekin. Täällä päässä alkaa siis asiat olla aika hyvin hanskassa - no, toki pakko onkin kun huomenna jo hääviikkoa aloitellaan. Jännitys alkaa tosissaan nostaa päätään ja yöt täyttyvät hääaiheisilla unilla; milloin mukavilla sellaisilla ja milloin "painajaisilla" (hääkakku hirveä, mies vastaa "en tahdo" ja niin edespäin - vaikka todellisuudessa en ainakaan tiedosta näitä stressaavani). Toki häät pyörii mielessä paljolti muutenkin.

 

Hääviikko tulee olemaan melko kiireinen. Häihin liittyen tehtävänä on vielä seuraavat asiat: 

- Alushameen hakeminen (vuokrahame) 

- Iso pöytäkartta vieraita varten

- Juhlatilan koristelu (visiot on mielessä)

- Vihkikaavan läpikäyminen (edellisenä iltana häistä)

- Opaskylttien laittaminen

- Hääpäivän aikataulutus

- Yksi puuttuva pullo skumppaa

- Kyytien varmistus kirkosta hääpaikalle & sieltä kotiin

 

...Ainakin luulen, että tuossa on kaikki. Tietysti vaatteet pitää vielä sovittaa, laittaa valmiiksi ja kasata yhteen paikkaan ne tavarat mitkä otetaan sitten perjantaina juhlapaikalle mukaan.

 

Viikonlopun aikana saatiin muunmuassa haettua tevetuliaismaljojen kuohuviini ja meille hääyöksi tarkoitettu shampanja sekä mansikat - toki voi olla, että nukahdetaan ennen kuin ehditään nautiskella yhtään mistään. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä juhlat päättyneet. Pe sanottiin tahdon ja niin nopeasti meni koko juhlapäivä!! Mutta kaikilla oli hauskaa se pääasia :-X

Kokonaisuudessaan koristeluun meni aikaa 8-10 h osissa kahdessa päivässä ja siivoamiseen sitten 6 h.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnittelut vadelmaiselle ja morsian15515:lle! :) Aika menee kyllä huimaa vauhtia ja meilläkin tulee huomenna jo 4 viikkoa juhlissa. Olk kyllä huisin onnistuneet kekkerit ja ihana meno! Kirjotin häämuistot kaikkien yksityiskohtien kanssa koneemle, tuli 9 a4:sta tekstiä ja aikaaki meni kyllä aika paljon. Sitten kjn kuvat tulee, meinaan tehdä skräpbookkn tms häiden valmistelusta hääpäivään ja ekaan päivään rouvana, lähti vähän askarteluinnostus käsistä! Oon keränny sitä varten kaikenlaisia kuitteja, karkkipapereita yms. Kiva sitte hilplata sitä myöhemmin :)Kyllä se päivä oli koko rahan arvoinen, koska sillä saatiin just sellaset juhlat kun haluttiinkin pitää.

Nyt vaan niitä kuvia odotellaa että voi vielä palata uudelleen fiiliksii :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuis moni on jo kiitoskorttei lähetelly / ajatellu?

Mie vasta nyt sain teetätykseen hääkuvat ja kuvat kiitoskorttia varten, kun oli tilipäivä. Häistä jo jonkin verran aikaa :wub:

Ja mitä mieltä olette, jos laitan sinne väliin pienen lippusen, jossa toivon lisää hääkuvia?...se oli silloin aikoinani kutsujen mukana lähettämässäni infossa, että kuvia toivotaan, mutta en ole saanut vasta kuin appiukolta :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoskortteja on tullu ajateltua :D Meinasin tilata noin 400 kuvaa ifolorilta, mutta vanha läppäri jumittaa niin pahasti moisesta urakasta että sen takia on vähän jäänyt kiitoskuvien tilaaminen vaiheeseen. Saatiin kuvaajalta vasta 8 viikon odottelun jälkeen kaikki kuvat (dokumentaarinen), niin sen takia tämä koko projekti on vähän kestänyt. Morsian 15515, laita ihmeessä väliin pieni lappu jossa toivot lisää hääkuvia! Itse olen saanut joitan watsupin kautta, ja omien ja sulhasen vanhempien luona käydessä olen lataillut kuvia omalle ulkoiselle kiintolevylle heidän koneiltaan. Muita kuvia en ole osannut kaivata, kaikilla on kuitenkin melko samoista näkökulmista ja vaihtelevalla laadulla olevia kuvia, ja kun otettiin tuo dokumentaarinen niin siinä on kuitenkin hyvät kuvat vähän kaikesta :)  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään