minnakaisa

tienvarsikylttien poisto

79 viestiä aiheessa

Ketä on ne ihmiset jotka eivät kerää kylttejä pois, kun täällä kaikki niin vakuuttelevat kylttinsä pois hakeneensa?

Vahava epäilys tässä nyt on, että morsiuspari olettaa, että kyllähän ne joku sieltä kerää, ei se meidän ongelma ole. Tai sitten nakittavat sen bestmanille, kaasoolle tms, joka lupailee kylttien keruun tapahtuvan, mutta eih, ei sitten viitsikään. Eihän ne hänen häänsä ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä oli yksinkertaisen kauniit kyltit, jotka siskoni ja hänen miehensä olivat tehneet. ei olisi tullut mieleenkään jättää niitä lojumaan tienvarteen.

itse kävimme hakemassa seuraavana päivänä samalla, kun kävimme muutenkin itse juhlapaikalla hakemassa lahjat, ylijääneet juomat ja muun krääsän.

mielestäni osoittaa vain huonoa organisointia ja välinpitämättömyyttä, jos ei kerätä kylttejä pois. toisaalta voi olla että ne vain unohtuvat, mikä sekin on inhimillistä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me sovimme etukäteen, että äitini ottaa kyltit pois heti aamulla käydessään hakemassa tavaroita juhlapaikalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ehdottomasti erikseen sovittuna ihminen joka kyltit hakee pois (ja tuleva vaimo tarkistaa melkein kello kädessä että näin on tapahtunut, bwahahaaa ;D). Tää on mulle ihan älyttömän iso ärsyke, mikään ei ole kamalamman näköistä kuin tienvarteen unohtunut pahvityllisydän jonka pitäis olla merkki rakkaudesta mut tilassaan saa ajattelemaan alkaneen avioliiton tilasta jotain ihan muuta  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme aio edes laittaa tienvarteen opasteita, sillä emme halua niitä mennä keräämään pois sitten sunnuntaina. Emmekä halua sitä tehtävää muillekaan nakittaa. En myöskään pidä tienvarsiopasteista enkä jaksa niitä askarrella ja suunnitella mihin niitä veisimme. Lähetämme vieraille kutsujen mukana infokirjeen, joka sisältää kartan.

Ne tienvarsiopasteet ovat todella surullisen näköisiä jo viikonkin kuluttua hääjuhlasta. En millään jaksa ymmärtää, miksi niitä ei kerätä pois. Luulevatko ihmiset, ettei niitä kukaan siellä huomaa tai ne eivät ketään haittaa, kyllä pahvi maatuu sitten joskus? Kyllä ihmiset ne huomaavat siellä tienreunalla eivätkä suinkaan ihastele likaista pahvisydäntä vaan ihmettelevät, miksei niitä jakseta kerätä pois kun kerran on sinne jaksettu viedäkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä anoppi keräsi kyltit miehensä kanssa pois seuraavana päivänä samalla, kun hakivat juhlapaikalta meidän kaikki tavarat. Ainakin sanoivat hakeneensa.

Revittiin muuten seremoniamestarin kanssa edellisviikkoisia kylttejä pois samalla, kun laitettiin omia hääpäivän aattona. Ne toiset olivat väriltään huomiota herättävämpiä kuin meidän (olisivat saattaneet hämätä vieraita), ja vielä todella rumasti vettyneitä pahveja. :-/ Ja niissä oli edellisen lauantain päivämäärä, eli ei menty vahingossa ottamaan jonkun opasteita pois päivää ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hoblaa, nostetaan tärkeä aihe taas ylös.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieheni kävi ne heti seuraavana päivänä pois haluttiin ne ehdottomasti säilyttää muistona. olivat sen verran hienot...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse haimme heti häiden jälkeen pois. Tosin joku oli vienyt jo osan pois ennen vihkimistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Serkkutytön häissä tehtiin niin, että kirkolta kun lähdettiin ajamaan letkassa juhlapaikalle (matkaa about 50km), niin auto missä minä olin tuli viimeisenä ja me kerättiin samantien tienvarsikyltit mukaan. Oli tuttu reitti ja juhlapaikka, niin ei haitannut vaikka vähän letkasta jäätiinkin. Meni ihan kivasti näinki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä se on tosi törkeetä kun niitä kylttejä ei kerätä pois. Meidän kotinurkilla eräällä hääparilla on ollut juhlat jo kolme kuukautta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä 2. bestman tuli letkan viimeisenä tietäen reitin ja keräsi kyltit heti pois. Ehti bielä vastaanottoonkin ajoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirkolla meillä ei ollut kylttejä ja juhlapaikan kyltit keräsivät "siivous"porukka heti häiden jälkeen yöllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pari kuukautta olen tässä katsellut eräitäkin sydämenmuotoisia kylttejä Tuusulan moottoritien varressa lähellä Helsingin pitäjän kirkon liittymää... :rolleyes: Vinkkinä vaan, että voisko omistaja hakea ne jo pois?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiertoliittymien luvatussa maassa on katseltu eräiden kesähäiden opasteita kiertoliittymässä viime kesän alkupuolelta lähtien...

Jos ei vaivaudu noutamaan rojujaan, ei niitä kannata myöskään tunkea joka paikkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä minun isäni korjasi kyltit aamulenkillä heti seuraavana aamuna pois :)

Minua myös ärsyttää kaikenmaailman lappuset, joita jätetään koko kesäksi roikkumaan tienvieren pylväisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä anoppi ja käly keräsi kotiin mennessään seuraavana päivänä, kun sattui olemaan heidän matkansa varrella..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pikkuveljeni kävi hakemassa tienvarsikyltit seuraavana päivänä pois, tosin yksi kyltti oli varastettu :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Appiukko kävi aamulla keräämässä kyltit pois kun tuli juhlapaikalle auttamaan siivoamisessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole itseasiassa hajuakaan koko asiasta. Kai joku ne haki...? :ph34r: Appiukko ne teki ja laittoi paikoilleen, ja vanhemmat kävivät siivoamassa seuraavana aamuna juhlapaikan, kai ne siinä samalla on ne nyppineet pois(?). Eikä niitä kyllä mun mielestä enää ole siellä tiellä näkynyt. Noloa. Tää oli yksi niistä asioista, mistä etukäteen ajattelin niin, että ne sitten pitää hoitaa HETI, ja kas vain kun en tullut loppujen lopuksi ajatelleeksi koko asiaa... Ehkä se monellakin menee niin, että kun on miljoona asiaa muistettavana ja hoidettavana, niin aina joku tuppaa unohtumaan. Mutta ei se kyllä silti oikeuta jättämään niitä kylttejä sinne tienvarsille mätänemään kuukausikaupalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuopion suunnalla on saanut katsella J & J:n ja T & M:n kylttejä tässä nyt useamman viikon ajan. Vielä kolmannetkin kyltit siinä jokapäiväisen reitin varrella haalistuu tienvarressa, mutta en enää edes jaksa muistaa kenen lie. Eikö ihmisiä yhtään hävetä jättää noita kylttejä notkumaan teinvarsiin!?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tätä samaa kummastellut monesti. Onko niin suuri vaiva kerätä ne kyltit sieltä tienvarsilta pois? Meillä appiukko nappasi heti juhlia seuraavana päivänä kaikki meidän kyltit pois. Jos ei kukaan muu olisi sitä tehnyt, niin itse olisin ne sieltä huolehtinut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoinen topic!

Juttuhan on niin, että kaikenlainen omien ilmoitusten ja mainosten kiinnittäminen erityisesti liikennemerkkeihin mutta myös koko yleisen tien tiealueelle (pientareet kuuluvat tiealueeseen) on laitonta!

Olen tienhoitoalalla ja nämä hääkyltit (talonrakennuskylttien ohella) ovat ihan mieletön riesa. Tiehallinnon ohje alueurakoitsijoille on, että kaikki revitään pois, kun kohdalle satutaan.

Kyltit ovat kuitenkin monesti tarpeen, joten ainakin seuraavat olisi syytä muistaa:

1) kylttejä EI kiinnitellä liikennemerkkeihin - tämä katsotaan liikenneturvallisuuden vaarantamiseksi

2) kylttien asentaminen/poistaminen ei saa aiheuttaa vaaraa liikenteelle

3) kyltit tulee poistaa välittömästi juhlan jälkeen

Tulevaa kesää ja kylttisesonkia odotellessa! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kylttejä, ei kylttien poistoa! Henkilökohtaisesti in-ho-an koko perinnettä, varsinkin kun edelleen suurin osa näistä kylteistä on repsottavia pahvihässäköitä. Meillä luotettiin navigaattoreihin ja letkassa ajamiseen, kaikki löysivät hyvin perille. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään