Jump to content
Naimisiin.info

Hääpuvun pesetys Turun seudulla


Guest Tiedonhaluinen(Guest)

Recommended Posts

Nostan ylös tätä vanhaa ketjua. Minkälainen pesu ja puku teillä on ollut, jotka olette olleet tyytyväisiä pesun jälkeen?

 

Minulla on käytössä sama hääpuku kaksi kertaa, välissä pari viikkoa. Olin koko ajan siinä uskossa, että puvun voi ja kannattaa pestä käyttöjen välissä. Morsiusliikkeessä sanottiin, että ota laahuksen pesu ainakin. Kun menin SOL:iin kysymään, he sanoivat, ettei sellaista ole olemassakaan kuin laahuksen pesu!? Koko puvun pesua ei suositeltu, tai ainakaan se ei ole riskitöntä. Pukuni on satiinia (polyester+tyllivuorella) ja yläosassa on harsomainen laskos, joka on sidottu muutaman helmen avulla. SOL:issa sanottiin, että helmet voivat sulaa pesussa ja jos pesee jollain toisella tavalla, niin satiini voi värjäytyä. Ainakin silitys on varmasti pakollista ekan käytön jälkeen, mutta tuskin he silittävät ilman pesua.

 

---> KÄÄÄÄK!! Mitä ihmettä siis teen, aikaa ei todellakaan ole hankkia uutta pukua. Uskaltaako ottaa riskin, onko jollain mennyt pesulassa hääpuku pilalle? SOLin hintahaitari hääpuvun kohdalla on 55-189e, eli oman puvun kohdalla varmaan tuo kallein...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mä vein hääpukuni pesuun Skanssiin SOL:iin ja olin kyllä tyytyväinen, vaikka kallista olikin. Pesetys maksoi muistaakseni 160 euroa. Mun puku on satiinia ja puvussa on laahus, tylliä helmassa päällä ja tietty puvun alla vuorikerroksissa, rinnuksissa sekä nyörityksen vieressä ja laahuksessa helmiä, strasseja ja pitsiä ja kaikki pysyi kyllä moitteettomasti pesussa ja puku oli kuin uusi pesun jälkeen.

 

Mutta toki pesula aina sanoo, ettei ota vastuuta, mikäli puvulle tapahtuu jotain, mutta mun puku ainakin säilyi täysin moitteettomana, vaikka puvussani koristeita ja bling blingiä olikin. :)

 

Onko sulla siis kuvaus eri aikaan vai mihin käytät pukua toisen kerran? Kyllä mä varmaan pesisin puvun välissä, mutta riippuu tietty tilanteesta ja siitä, onko varsinaiset hääjuhlat ensin vai jälkeenpäin. Kauheeta meinaan olisi, jos sitten häissä olisi puku pilalla...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 8 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...