Jump to content
Naimisiin.info

Kaksi vihkisormusta, miten toimia kirkossa?


Justiina'15

Recommended Posts

Jos minulle tulisi kolme sormusta, alttarilla laitettaisiin vain toinen vihki sormeen. Kuulostaa liian sähläykseltä ja aikaa vievältä (riskaabeliltakin ehkä siinä hermostuksissa, joku sormuksista tippuu tai ei mene sormeen tms) alkaa riisumaan kihlaa, jotta alimman saa paikoilleen jne. Riippuen sormusten ulkomuodosta, sormessa olisi sisääntullessa alin vihki&kihla tai sitten pelkkä kihla ja ennen valokuvia/juhlia sujauttaisi itse alimman vihkin. Ei kait siinä muita vaihtoehtoja olekaan :D

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksestasi Tipzilla. Sormukset ovat mallia/muotoa ohut-leveä-ohut eli molemmat vihkit ovat hyvin ohuet. Näitä kahta mainitsemaasi vaihtoehtoa olen itsekin pohtinut ja siksi oikeastaan kysyinkin, miten muut ovat tehneet/aikovat tehdä/tekisivät, koska tuo kuvailemasi "sähläysvaihtoehto" ei minunkaan mielestäni tule kuuloonkaan!

Muokattu: , käyttäjä: Justiina'15
Link to comment
Share on other sites

En ole aiemmin kuullut kahdesta vihkistä, mutta kuulostaa tosi kivalta! Tietysti vaihtoehtona myös se, että mikäli tahtoo että molemmat vihkit ovat seremoniassa mukana, ne voinee pujottaa hetkeksi kihlan jälkeen peräkkäin, ja myöhemmin vaihdella paikkoja kun ei ehkä ole yhtä paljon yleisöä ja paineita. :) Sillä tavoin molemmat vihkit olisivat olleet ns. virallisesti mukana tärkeässä hetkessä, mutta minimoidummalla sähläyksellä.

Muokattu: , käyttäjä: Pippuripähkinä
Link to comment
Share on other sites

Itse kävelisin alttarille alin vihki ja kihla kädessä tuolla yhdistelmällä :)  Koska sitten lähteissä alttarilta olisi sormessa se täysi setti, sulho täydentäisi sarjan  :girl_in_love:  vrt. laittaisi alimman jälkikäteen>uunituoreena rouvana kädessä olisi "vajaa" sormus. 

 

Mielestäni kahden sormuksen pujottaminen alttarilla voi näyttää oudolta tai mennä sähläykseksi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...