Sign in to follow this  
Followers 0
tanjuliini

Morsiamella nousi skumppa päähän

65 posts in this topic

Onkohan kohtalonsisaria? Varoitan kyllä ainakin tulevia morsiamia!! Mikäli nukutte huonosti ennen häitä ja ruokakaan ei maita ennen häitä eikä hääjuhlassakaan, niin ei kannata tyhjään mahaan kumota shamppakaljaa... Nousee nimittäin päähän kuin metrihalko!! Ainakin allekirjoittaneella... Onneksi ei nyt mitään kaatokänniä tullut, mutta pienoinen hiprakka kylläkin. . Häävieraat eivät varmaankaan tapahtunutta huomanneet, mutta itseä naurattaa näin jälkeenpäin..

Edit. Yhdistin kaksi ketjua ja muokkasin otsikkoa. -Trio-

Edited by Trio

Mä juon niin vähän ja harvoin, että kyllä mullekin nousi skumppa päähän, ja lisäksi vielä ruokailuviinit. Eipä se minua haitannut, kun en missään kaatokännissä ollut. Läheiset varmasti huomasivatkin minun olevan pienessä sievässä, mutta kun en örveltänyt enkä sammaltanut, niin en usko kenenkään ottaneen nokkiinsa.

Eräässä toisessa ketjussa puhuttiin siitä, että morsiamelle nousi skumppa vähän päähän.

Siitä tuli mieleeni, uskaltaako/kehtaako kukaan tunnustaa olleensa tuiskeessa omissa häissään? Entä miten oli sulhon laita?

Omat häät ovat vasta edessä, mutta aika monissa häissä, joissa olen ollut vieraana, sulho on ollut ihan kunnon maistissa (ei kuitenkaan mitään örveltämistä), kun taas morsian on ollut "piilohiprakassa" (eli alkoholia on varmasti nautittu, mutta se ei ole näkynyt päällepäin).

kyllä oli niin kiire...siis aika vaan hujahti...kaikkien kanssa piti yrittää edes pari sanaa vaihtaa...joten minun juominen oli yks mansikka margarita ja yks siideri ja häät loppu kolmen aikoihin yöllä....se aika vaan hujahtaa

Häissä vetelin ihan skumpan voimin, eli en juonut boolia/viiniä/olutta. Olotila oli ihanan rento ilman mitään humalan merkkejä. Jatkoilla Storyvillessä (joihin karattiin juhlaväeltä puolenyön jälkeen) lähimpien ystävien kanssa maistui jo valkkarikin ja silloin kyllä iloinen hiprakka iski. Kännissä en ollut, pikkuisen humalassa vain.

Häät olivat upeat, ilta oli ihana, yö oli upea ja seuraava aamu ruhtinaallinen. Vieläkin muistelen menneitä lämmöllä...

Meillä kyllä molemmat olivat sopivassa "tuiskeessa", eikä tämä tullut edes yllätyksenä hääparille itselleen ja tuskin tutuillekaan. Juhlat olivat rennot aikuisten bileet joissa tärkeintä oli yhdessäolo ja hyvä tanssittava musiikki. Emme yleensäkään juhli täysin kuivin suin eivätkä häämme olleet poikkeus. Itse en ymmärrä ajattelua, että morsiamen pitäisi esittää hääpäivänään jotain muuta kuin on. Nuorempana olisi ehkä saattanut ajatella toisin, mutta meillä hääpäivä ei ollut "elämän täydellisin päivä" vaikka halusimmekin juhlistaa pitkän yhdessäolon virallistamista hääjuhlalla.

Meillä kyllä molemmat olivat sopivassa "tuiskeessa", eikä tämä tullut edes yllätyksenä hääparille itselleen ja tuskin tutuillekaan. Juhlat olivat rennot aikuisten bileet joissa tärkeintä oli yhdessäolo ja hyvä tanssittava musiikki. Emme yleensäkään juhli täysin kuivin suin eivätkä häämme olleet poikkeus. Itse en ymmärrä ajattelua, että morsiamen pitäisi esittää hääpäivänään jotain muuta kuin on. Nuorempana olisi ehkä saattanut ajatella toisin, mutta meillä hääpäivä ei ollut "elämän täydellisin päivä" vaikka halusimmekin juhlistaa pitkän yhdessäolon virallistamista hääjuhlalla.

Meillä oli myös rennot "bilehäät" tai sillä pohjalla ainakin lähdettiin

Meiän häissä oli moni tuiskeessa ja niin pitikin, morsianta myöten. Vaikkei nyt pahassa ollukkaan, semmonen kiva hiprakka. Aluks meinas kyllä käydä "hassusti", kun morsio innostu kittaamaan ruokajuomaks valkkaria ja ei hirveemmin omaa viina/viinipäätä, sitte olikin pakko ahmia ruokaa ettei nousuhumala ole jatkuva humala

Kivaa oli, ei kyllä kivaa olis ollu jos oltaisiin vedetty ihan rehelliset perskännit koska seuraavan päivän häämatka lapsineen olis voinu olla hippasen tuskasta.

Meillä oli kyl sen verta rennot häät että ketään ei olis varmaan ees ihmetelly kun pienessä skumppahönössä olisin alkanut kikattelemaan tai heilumaan. Toisaalta taidan olla semmonen selvinki päin  

Kyllä me oltiin humalassa.

En kuitenkaan usko, että se ketään haittasi, kun ei kerran itseämmekään.

Mulla ei ollut seuraavana päivänä krapulaa, mutta mies oli vähän heikolla hapella. Kuitenkin meillä oli todella hauskaa häissämme ja vieraatkin nauttivat.

Kyllä mekin oltiin ihan kivassa pikkuhuppelissa.Sen verran sievästi otettiin että ei ollut seuraavana päivänä huonoa oloa ja jaksettiin hyvillä mielin siivota hääpaikkaa.

Kyllä mekin olimme "tuiskeessa". Ja miksi ei, olivathan ne omat häämme, olimme itse siitä kaikesta maksaneet. Ennen kaikkea, ne olivat meidän näköisemme häät. Olen samaa miletä kuin tuolla ylempänä. Miksi hääparin pitäisi esittää jotain muuta kun he oikeasti ovat!? En ole kuullut kenekään valittavan asiasta ainakaan koska loppuillan vieraat olivat ihan samssa kunnossa

Jepjep. Kumpikin oltiin loppuillasta vähän maistissa, sulhanen vähän enemmän kuin morsian

Kivaa oli.

Eikä se ketään haitannut, päinvastoin, kummallekin kyllä olisi tarjottu paukkua baarissa ihan mielinmäärin.

Meillä oli kanssa bile häät eli ei mitään virallista ja jäykkää menoa ja KAUHEESSA tuiskeessa oltiin molemmat ja pirun hauskaa... Muistan itse tanssineeni lavalla ILMAN kenkiä AIKUISEN NAISEN soidessa taustalla  

JOS mä olisin juonut, niin olisin juonu liikaa. Sulhanen oli ihan asiallisessa kunnossa, joi muutaman. Vieraat taas oli kaikkea muuta meidän alkoholittomisssa häissä

Meillä kumpikaan ei ollut humalassa. Mä en nauttinut alkoholia ollenkaan, koska olin raskaana. Mies joi pari lasia ja sitten joi salaa alkoholittomia drinkkejä. Eli juoman väri oli kuten alkoholillinen booli, mutta miehelle oli tehty keittiöllä oma holiton sekoitus.

Vieraille kyllä riitti juotavaa ihan kivasti...

Olin suunnitellut, etten joisi häissämme kuin pari lasia viiniä ruoan kanssa. Niinpä niin, meille tilattiin yhden pöydän toimesta shanpanjapullo jo alkupalojen yhteydessä pöytään, ja useampi vieras toi pöytään drinksun meille molemmille. Loppuillasta olin melkoisessa tuiskeessa, huomattavasti kovempikuntoisen sulhasen ollessa huomattavasti selvempi, mutta juhlimme aikuisten kesken, rennossa tunnelmassa, ja loppuillasta jokainen veiraistamme oli ottanut tarjoamiemme juomien lisäksi vähintään "muutaman".

Hauskaa oli, ja jälkikäteen ystäväni ovat olleet tyytyväisiä siitä, että normaalisti tanssimista karttava, "jäykistelevä" morsian silminnähden nautti ja otti ilon irti. Ehkä tuo heidän drinksujen kanto olikin salaliitto saada morsian relaamaan?

Olin kännissä, ja tavallaan tyytyväinenkin siitä. koko porukka otti rennosti ja hääjuhlamme olivat kunnon bileet, kuten toivoimmekin niiden olevan.

Vastaan ihan vain siksi, että tulee toisenlaistakin vastausta...

Meillä ei häissä tarjoiltu lainkaan alkoholia, eikä siis kukaan ollut tippaakaan hiprakassa. Kumpikaan ei harrasta erityisemmin alkomahoolijuomia (yksi saunaolut/lonkero toisinaan ja siihen se jääkin). Eipä seurakuntakodilla kyllä varmaan olisi hyvällä katsottukaan jos vieraat olisivat olleet kovasti maistissa.

Alkoholittomissa häissä oli sekä hyvät että huonot puolensa. Tykkäsin, kun ei ollut mitään vaaraa siitä, että olisi mennyt örveltämiseksi. Toisaalta suomalaiset eivät tunnu osaavan irrotella ilman viinaa. Tanssilattia oli kovin hiljainen ja porukka lähti kotiin samoihin aikoihin kuin mekin jo kahdeksan aikaan illalla. Silti olen tyytyväinen tähän ratkaisuun. Juhlat olivat kauniit ja lämminhenkiset ja ehdottoman ikimuistoiset.

Molemmat kyllä otettiin mitä otettiin, minä taisin kuitenkin olla enemmän humalassa kuin mies. Me ei kumpikaan mitään örvelletä kuitenkaan eikä kärsitä edes pahemmin krapulasta, joten ei se haitannut, ihan samalla lailla mentiin aamulla nauttimaan hotellin aamupalasta! Ja juhlissa oli muuten varmaan kaikki muutkin ihan mukavassa sievässä, että en kyllä usko ketään haitanneen se, että mekin vähän oltiin... Ihan skumpalla ja ruokajuomilla mä ainakin kehitin itselleni sen humalatilan, tosin morsiammen ryöstössä miehet vei mut läheiseen baariin odottelemaan ja juottivat mulle drinksua siellä. Kuulemma oli käynyt niin, että kun mut palautettiin ryöstöretkeltä, niin kaasot oli katsoneet ihan kauhuissaan että nyton kyllä morsian hiukan tukevassa humalassa, kun oli kuulemma silmät vaan pyörineet ympyrää. Itsekin muistan, että siinä kohtaa olin aika huppelissa  

Mulla oli ainakin hauskaa, tosin jos joku pieni korrektius siinä sitten hävisi, niin en usko kenenkään huomanneen kun tosiaan kaikki olivat itsekin humalassa.

Varmasti ollaan molemmat humalassa. Enpä usko, että silti missään konttaamis kunnossa.

Me puhuttiin jo ennen häitä, että ei juoda humalaan itseämme. Ajattelimme, että haluamme nauttia illasta väsymättä ennen aikojamme ja ettei tule sitten jälkikäteen huono fiilis, että tulipa oltua kännissä. Join ruoan kanssa lasin viiniä ja toisen lasin myöhemmin. Mies joi hieman enemmän mutta ei ollut humalassa. Ja ihan yksinkertainen syy siihen, että en juonut enempää vaikka olisin halunnut, oli etten ehtinyt. Aina, kun yritin istahtaa hetkeksi ja ottaa lasin käteen, tultiin mua hakemaan tanssimaan tai jutustelemaan. Joten ihan "kiireen" vuoksikin jäi esim. viinit maistelematta.

Meillä kyllä oli molemmat osapuolet aika tuiskeessa.. Aamu alkoi kuoharilla, ruuan kanssa join yhden lasin viiniä (joka itse asiassa oli alkumalja), mutta illalla kun alkoi tanssi ja leikkiminen, meni alas siideriä, salmaria ja boolia. Bussissa matkalla kaupunkiin vielä vähän kossua.  :P Mutta ilta oli todella hauska, eikä sen puolesta mikään harmita, ainoa vaan että oltiin niin väsyneitä/maistissa, ettei hääyöstä tullu otettua ihan kaikkea irti..  

Hääjuhlassa ravintolassa en kokenut olevani humalassa (alkumaljaa, viinejä ja jälkkäriliköörejä juotu), mutta hotellihuoneessa todettiin tuoreen mieheni kanssa, että hotellin tarjoama shampanja saa kyllä jäädä avaamatta. Osoittautui oikeaksi päätökseksi siinäkin mielessä, että seuraavana aamuna huoneeseen tarjoiltu aamiainen oli niin upea, että olisi ollut kauhea sääli jättää se syömättä krapulan takia. Nyt ei ollut mitään oireita, ja yölläkin nukuttiin makeasti (se mikä nukuttiin).

Tuli oltua sellaisessa sopivassa nousuhumalaolossa, eli ei örvellystä, eikä laskuhumalaakaan. Pientä rohkaisua vaadittiinkin, koska jouduttiin molemmat lavalle laulamaan mm Paranoid-biisiä ja Pelle Miljoonaa

Kyllä me oltiin tuiskeessa molemmat, ei tosin missään konttauskunnossa, mutta hyvässä huppelissa kuitenkin. Eikä se mua haittaa, oli siellä muutkin hilpeällä tuulella. Hauskaa oli!

Rento ja hyvä meininki, ei mitään jäykistelyä, ihanalla juhlatuulella olimme molemmat ja ihan ilman viinaa! Todella tyytyväisiä olimme molemmat tähän ratkaisuun ja hyvin jaksettiin juhlia ja vielä hääyötäkin viettää. Hotellissa maistelimme vähän kuohuviintä, mutta sekin oli niin helkkarin pahaa että juomatta jäi.