Sign in to follow this  
Followers 0
tanjuliini

Morsiamella nousi skumppa päähän

65 posts in this topic

Hyvässä vauhdissa oltiin molemmat, ennen vihkimistä aloitettiin sampanjalla joka ihan kivasti lievensi jännitystä. Loppuillasta varmaan jo huppelin näki, mutta aamulla ei ollut mitään kankkusta paitsi sulhasella vähän.

Ruokaviineillä ja yhdellä snapsulla ja loppuillasta skumpan voimilla juhlittiin, olikin tarkoitus pitää hyvät bileet ja nauttia niistä itsekin. Loppuilta vaan humahti ohi tosi nopeasti, olisi ollut kiva nauttia bileistä ja tanssimisesta vähän kauemmin!

Mulla on kyllä tarkoitus olla omissa tulevissa häissä humalassa. Ystäväkin tuumasi päivällä minulle että taitavat jättää miehensä kanssa lapset anoppilaan hoitoon, jotta pääsevät kerrankin meidän kanssa hihhuloimaan.  

Nautimme molemmat viiniä melko hillitysti juhlan aikana, mutta illan pimentyessä sitten enemmän. Itse olin pienessä sievässä, mutta mieheni otti ihan illan lopussa (ehkä viimeisimmän tunnin aikana) vähän enemmän, niin että juhlapaikalta lähtiessä hän oli kyllä humalassa, ei kuitenkaan missään örvelökännissä. Aamulla mulla oli hyvä olo, mutta miehen olo oli kyllä vähän hutera.

Mä taisin juoda kuohiksen lisäksi lasin punkkua ja lasin tai kaksi boolia. En ollut vähimmässäkään määrin tuiskeessa ja hyvä niin. Miestä yrittivät kaverinsa juottaa oikein urakalla ja kyllähän tuo pikkuhiprakassa oli, ei kuitenkaan selvästi humalassa.

Hihihiii...Tämä on ensimmäinen viestini tälle palstalle häiden jälkeen (joo ja hääpäiväkertomus tulee kuvineen heti kun saan ne valokuvaajalta)!

Mutta siis tuiskeesta: meillä molemmat olivat kyllä loppuillasta, yöstä, aamuyöstä ja aamusta (sekä vähän seuraavasta päivästäkin) hyvässä hutikassa. Meillä juhlat järjestettiin siten, että alkuillan "virallisten" osuuksien jälkeen alkoivat bileet, joissa mukana olivat myös morsian ja sulhanen. Me järjestimme kekkerit maistraattivihkimisen jälkeisenä päivänä, joten hääyökin oli vietetty asianmukaisesti (ja ihanasti!) - ei siis ollut kiire mihinkään, vaan vielä juhlista lähdettiin pienellä porukalla kotiimme jatkoille, jossa juhlat jatkuivat aamuun asti. Seuraavan päivän siivouksien jälkeen talkooporukka jäi vielä after-häihin. Mielestäni tuossa ei ole tippaakaan mitään pahaa - päinvastoin: tulipahan juhlittua kerrankin ihan olan takaa! Ja harvoin on tilaisuutta bilettää koko ihanan ystäväjoukon ympäröimänä, joten senkin vuoksi oli luontevaa olla täydestä sydämestä ja sielusta mukana!

Kaikki tyylillään tässäkin asiassa. Alkottomia häitä ei ole suunnitteilla, enkä itsekään sylje lasiin normaalisti. Omissa häissäni haluaisin silti olla (ja sulhanen myös) korkeintaan vähän hiprakassa. Haluan olla "täysin" mukana omien häideni tunnelmassa ja muistaa päivän tarkasti jälkikäteen. Normaalisti morkkikseen syyttäkin taipuvaisena en halua ottaa riskiä elämäni juhlassa! Näin siis suunnitelmissa, ja toivon mukaan myös todellisuudessa  

Kyllä me molemmat otettiin ihan kiitettävästi. Hauskaa oli! Aurinkokin ehti nousta ennen kuin bileet päättyivät!

Aika vähän tuli kyllä skumppaa vedeltyä, kun en siitä mausta niin piittaa.. Mut ei ne muutamat Tequilatkan nyt niin kauheesti päähän nousseet. Sen verran vaan, että kivaa oli ja tanssi maistui. Aamulla oli vain väsy valvomisesta, mutta ei muuta. Enkä tehnyt mitään noloa, pidin vain hauskaa. :girl_wink:

Edited by Katajanmarja80

En juonut kuin tervetuliasmaljan. Olisin kai muutaman voinut ottaa mutta kun ei ruoka maistunut niin en sitten uskaltanut. Sulhanen joi muutaman oluen.

Varsinaisen hääjuhlan aikana emme kumpikaan, minä ja mies, ehtineet humaltua, vaikka useita tuoppeja kumosimme. Olemmekin ihmetelleet sitä jälkeen päin. Kun siirryimme juhlapaikalta mökkijatkoille, humala nousi kyllä hyvin pian, mutta se oli tarkoituskin :D

Jep, kyllähän sitä tuiskeessa oltiin molemmat!

Pidettiin kuitenkin tyyli yllä aina siihen saakka kun vanhempi väki lähti ja lapset (myös omamme) pois.

Aamulla aloitin kuoharilla. Matkalla kirkolle jatkoin lasillisella skumppaa. Vihkimisen jälkeen kävimme oluella sulhon ja kaason kanssa kantakapakassa (olisittepa nähneet kantisten ilmeet). Juhlassa sitten muutama lasi kuohuvaa taas ja olutta sitten kun oli jo myöhempi ja bileet alkoi tosissaan!

Ei känniä päässyt tulemaan (paitsi jatkoilla myönnän olleeni humalassa), mutta ihan selkeesti humalan puolelle meni! Mutta mukavaa oli ja mikä tärkeintä, muistan joka käänteen häistä ja yöstäkin!

Tämä on isoimpia huolenaiheitani. Skumppa nousee niin helposti päähän ja isoissa juhlissa tulee huomaamatta tissuteltua paljon. Juuri olimme rennoissa kaverihäissä joissa morsian sammui. En keksi mitään mikä olisi nolompaa.

No mulle kävi ainakin niin, etten ehtiny edes humaltua! Vaikka eka skumppa avattiin jo kampaajalla kaasojen kanssa ;)

Alkumaljan jälkeen join 12 cl valkoviiniä alkuruuan kanssa ja toisen lasin punaviiniä pääruuan kanssa. kahvin avec juotiin tottakai ja sitten ehdin juoda yhden siiderin loppuillan aikana, kun koko ajan oli joku jonka kanssa piti jutella tai tanssia ü

Ihan pienen pienessä hiprakassa, jos siinäkään. Join alkumaljan, ruokaviinit sekä hotellihuoneessa skumppaa, enkä muuta. Jaksettiin ottaa hääyöstäkin kaikki irti, jopa toisin kuin etukäteen kuvittelin, :flirt: eikä aamulla tarvinnut potea krapulaa.

En ihan oikeasti ehtinyt/muistanut juoda: ruoan kanssa meni yksi lasi viiniä, ja illalla sitten jo kaaso huolehti mulle siiderin käteen, etten olisi ihan kuivin suin ollut. No, en mä muutenkaan tykkää olla humalassa, joten omissa häissä se nyt olisikin ollut aika kamalaa.

Ennen tanssin alkua en juonut kuin tervetulomaljan ja lasin viiniä, yöllä sitten aivan tillin tallin. :girl_haha:

Itse en ollut missään vaiheessa humalassa eikä tullut edes nousuhumalaakaan...

Juon yleensäkin todella vähän ja nytkin join vain koko päivän aikana 4 lasillista

alkoholia välillä klo 14-01... :) Alkoholi ei ole vain mun juttu. Mulla on paljon

hauskempaa, kun en ole humalassa! ^_^ Ja sulhanenkaan ei ollut pahasti humalassa,

mutta humalassa kuitenkin.. ;)

Ei voinut välttää...samppanja oli häissä teemana ja sitä tarjoiltiin koko taukoineen neljä tuntia kestäneen ruokailun ajan :girl_haha:

Me ei myöskään olla mitään lasiin syljeskelijöitä kumpainenkaan ja kun tarkoituksena on lähinnä pitää hyvät bileet ystäville (sukua kutsutaan minimaalisesti paikalle), niin varmasti tulee hiprakkaan hankkiuduttua. Örvellystä silti haluaisin itsekin välttää.

Ite haluaisin, että me molemmat oltais vaan pienessä hiprakassa, ei mikään normi "bileilta." Se on kuitenkin ainutlaatunen päivä, ilta ja yö, joten olis kauheeta, jos jommalla kummalla lähtis muisti.

Kyllähän tuota tuli pikkukännit vedettyä, mutta ei todellakaan mitään tolkku pois meininkiä.

Meillä oli rennot häät ja kyllä molemmat oltiin sulhon kanssa sopivassa hiprakassa :-X:-X kuin myös juhlavieraatkin...

Olen vähän harmissani, kun humalluin niin pahasti. Hääyö oli aivan kaamiva ja seuraavana aamuna alkanut matka tuntui tukalalta kauheassa krapulassa. :girl_sigh:

Arkena juon yleensä ruuan kanssa muutaman lasin viiniä, mutta hääpäivänä onnittelumalja ja sitä seuranneet skumppalasin täytöt ja viini kihahtivat tosi pahasti päähän. Koko hääjuhla meni jotenki tosi nopeasti ohi, kun olin aivan sumussa :girl_impossible: Jännitystä en koko päivänä tai edellisinä tuntenut, mutta kaipa sitä sitten pikkaisen jännitti, kun tollain humahti huppuun... :girl_haha:

Muutama lasillinen viiniä ja pari siideriä tuli nautittua illan mittaan. Tunnelma oli mahtava ja jo siitä sai niin paljon kiksejä ettei enemmälle ryyppäämiselle tai humalalle ollut mitään tarvetta. Olin niin vauhdissa, etten oikeastaan edes muistanut tai ehtinyt juoda. Tämän ansiosta myös aamuheikotuksilta vältyttiin. :grin:

Muutama lasillinen viiniä ja pari siideriä tuli nautittua illan mittaan. Tunnelma oli mahtava ja jo siitä sai niin paljon kiksejä ettei enemmälle ryyppäämiselle tai humalalle ollut mitään tarvetta.

My words exactly :)