Sign in to follow this  
Followers 0
tanjuliini

Morsiamella nousi skumppa päähän

65 posts in this topic

meillä häät vasta heinäkuussa 2011.

mä stressaan jo nyt sitä, etten vaan juo liikaa omissa häissä. multa lähtee muisti jos oon kauheessa tuiskeessa, ja en _todellakaan_ halua etten muista omia häitäni! mutta en usko että pystyisin kokonaan olla juomattakaan... :girl_impossible:

sulhasella ei sellasia ongelmia ole, ei yleensäkään juo muuta kun saunalonkeron. Ainakin häneen voi luottaa kun sanoo käyvänsä vaan yhdellä :girl_haha:

Pikkusievässä kyllä oltiin, ihan sopivasti. Puhuttiin ennen häitä, että pidetään sivistynyt meininki ja hyvin sujui. Mustakin tuntui, etten edes ehtinyt tissutella. Pari lasia kuoharia aamupäivällä, alkumalja juhlassa, 2 lasia viiniä ja avec - ei ehtinyt eikä tahtonut enempää :girl_smile: . Booli ja valkkari jäi testaamatta kokonaan.

Kyllä nousi nopeasti, mutta heti kun sai vähän alkupaloja syötyä, niin sen jälkeen ei onneksi enää päässä pyörinyt! :)

Kaiken jännityksen jälkeen kuohuva kyllä nousi vintille asti :)

Jos en ole jo raskaana olen varmasti sulhon kanssa kännissä ja pidämme hauskaa aikuisten kesken koko yön ;) Ei oo hääjuhla oikeastaan meille mitään muut akun syy järjestää hyvät pippalot, naimisiin voitaisi mennä ilman sitäkin ;)

Meillä oli mukava hiprakka päällä koko päivän ruokailusta lähtien. Jotkut kaverit ihmetteli kun oltiin loppuillastakin niin "sivistyneitä", kun yleensä tuo juominen yltyy ördäämiseksi :D Miehen kanssa mietittiin sitä jälkeenpäin, niin se varmaankin johtui siitä, kun ei oikeasti muistanut juoda! :girl_haha:

meillä meni ruokailut ja kakkukahvit hyvin sivistyneesti, juteltiin niin paljon vieraiden kanssa ettei kovasti edes muistanut juoda. illemmalla oli enää pieni porukka, pääasiassa nuoria paikalla, jolloin sanoin että juokaa kaikki pois vaan, me ei raahata ite juotavia enää kotiin. vieraat sitten kuuntelivat toivettani, joivat oikein urakalla. itse join kaikki loput punaviinit, mutta sopivasti hiprakassa olin, sulho sai tuhottua melkein koko viskipullon :girl_haha: muutama vieras oli oikein kunnolla humalassa, mutta osasivat onneksi käyttäytyä ja kaikilla oli oikein hauskaa. juuri niin päättyikin juhlat kuin tahdoinkin :-X

Olin mielestäni sivistyneessä ja iloisessa pikku hiprakassa. Join ainoastaan aamulla kampaajalla pari lasia skumppaa sekä alkumaljan, pari lasia viiniä ruokailun aikana, liköörin jälkkärin kanssa sekä yhden drinkin morsiamenryöstön aikana. Loppuajan join vain vettä ja sitä sitten tankkasinkin, koska oli niin kova jano. Hyvä näin, olo oli hyvä kun päästiin miehen kanssa hotellille ja aamulla oli mukava herätä ilman krapulaa ensimmäiseen aamuun rouvana. :girl_smile:

Edited by MadameMaria

Kyllä tuo kestävyys alkoholin suhteen vaihtelee paljon eri ihmisillä.

Itse en todellakaan halunnut enkä aikonut humaltua omissa häissäni. Ennen vihkimistä en juonut yhtään mitään (toisaalta en varmaan pystynyt syömäänkään mitään). Häissä sitten alkumaljan jälkeen tarjoilijat pitivät huolen siitä, ettei samppanja pääse loppumaan kummankaan lasista. En pystynyt arvioimaan juoman määrää, kun sitä hienovaraisesti lisättiin. Minulla on ikävä taipumus juoda liian nopeasti, vaikka en haluakaan varsinaisesti tulla humalaan. Lisäksi ruoan kanssa tarjoiltiin viiniä. Mitään drinkkejä tai olutta en juonut. Arvioisin juoman määräksi viitisen lasia.

En käyttäytynyt tyhmästi, örveltänyt tms, mutta alkoholi nousi silti ikävästi päähän. Suhteeni äitiini on vähän ongelmallinen ja hän meni töksäyttämään jotain todella loukkavaa, mikä täysin pilasi tunnelmani loppuillaksi. Mennessämme hotelliin meille kehittyi mieheni kanssa jonkinlainen riita. Ilta ei todellakaan vastannut odotuksiani. Alkuosa päivästä oli ihana ja koskettava, mutta loppu ei totta vieköön ollut mikään Maailman Ihanin Päivä.

Aamulla olo oli hirveä. Minulle tulee jo pienestä määrästä alkoholia helposti hirvittävä migreenikohtaus, jonka oireet siis muistuttavat krapulaa, mutta kohtaus voi siis joskus tulla jo yhdestä tuopista. Päätä särkee ja oksettaa. Poistuessamme hotellista olin äärimmäisen kiusaantunut ja tunsin oloni rähjäiseksi. Kotona makasimme sängyllä oloamme kohentaen.

Viestini morsiamille siis on: tuntekaa rajanne, jotta siitä kauan odotetusta päivästä jäisi todella kauniita muistoja.

Tietysti näin myöhemmin muisteltuna meilläkin päällimmäisenä ovat ne kauniit ja herkät hetket ja vaikkapa kuullessani häävalssimme liikutun aina kyyneliin.

Kotona makasimme sängyllä oloamme kohentaen.

Näin meilläkin meni seuraava päivä, mutta meille se oli vaan merkki hyvistä juhlista. Eikä hotellista lähtien hävettänyt, vaikka rähjäiseltä varmasti näytettiinkin. Tavattiin kaverit hotellin aamupalalla, jossa naureskeltiin kuinka jokaisen lautaselta löytyi hieman vähänpuoleisesti sitä syötävää ja appelsiinimehu kitattiin kaksin käsin :)

Tästä päätellen meidän häissä morsian oli kyllä tuiskeessa, kuten myös sulhanen. Aamu aloitettiin kaasojen kanssa kuoharilla ja juhlassa pöytään tuotiin viinipulloja appiukolta sekä konjakkia kahvin kanssa. Kuitenkin päivä oli niin hektinen, että ei sitä alkoholia ehtiny niin paljon juoda että olisi ollut missään humalassa ennen loppuiltaa, pikku hiprakassa kylläkin. Loppuillasta, kun paikalla olivat enää lähimmät omaiset ja kaverit, niin silloin hääparikin pystyi ottamaan kuppia enemmänkin. Me ei normaalistikaan syljetä kuppiin, joten olisi outoa, jos ei hääpäivänä joisi. Meillä oli vielä hääsviitissä jatkot, jossa itse nukahdin kyllä jo neljän maissa ja mies jatkoi ehkä seitsemään. Ja miehen kaveri sammui itseni viereen siihen mein sänkyyn :girl_haha: Onneksi mies on mieheni kaima, joten voin kertoa nukkuneeni "oikean" miehen vieressä :grin:

Saatiin sulhon kanssa limusiiniin vihkimisen jälkeen skumppaa mukaan kun käytiin heittämässä lenkki ennen hääkuvia ja se vähän sitten rentoutti vielä sataa tykyttävän sydämen. Sitten meni alkumalja ja ruoan kanssa viiniä. Kahvin kanssa otin vielä liköörin, mutta sen jälkeen en ehtinyt kauheasti juomaan kun kokoajan oli jotain tekemistä. Pieni hiprakka oli ja vieraat piti huolen että aina välillä sai pieniä hörppyjä erinäisistä juomista, mutta molemmat oltiin kyllä ihan hyvässä kunnossa vielä kun lähdettiin hääyötä viettämään :) Hääyöpaikassa olikin sitten vielä kuoharipullo jonka tuhosimme, mutta aamulla ei ollut kyllä yhtään huono olo ja kun vielä bm ja kaaso tuli hakemaan meitä 2 skumppapullon kanssa niin bileet vain jatkui. Meillä oli sitten vielä jatkot sinä päivänä jonne kutsuttiin niitä jotka ei tilan puutteessa häihin mahtunut ja tosiaan sitten uudelle avioparille mahdollisuus juhlia sitten oikein kunnolla. Ja siellähän sitten juhlittiinkin ;)

Me emme olleet kumpikaan kovia juomareita juhlissa vaikka pulaa juomasta ei ainakaan olisi ollut :girl_haha:

Otin itse melko samanlaisella mentaliteetilla kuin kotonakin vaikka saunan jälkeen perjantaisin että hauskaa voi olla mutta ei humaltunutta. Muutenkaan vatsa ei kestä isoa määrää ja luultavimmin saisin vain kärsiä yhden päivän humalan ilosta seurauksena 1-2 päivän migreeniä. Nyt heräsin rouvana oikein hyvissä voimin ja silti juhlassakin oli hauskaa :girl_smile:

Meillä oli sekin rajoitus kun aamulla odotti siivous juhlapaikalla sekä piti olla ajokunnossakin vielä kun oli asioita hoidettavana.

Niin morsian kuin sulhanen onnistuivat olemaan mukavassa pikkutuiterissa suurimman osan iltaa B) Päivä oli todella kuuma, joten alkoholittomia juomia tuli otettua aika paljon, ei lainkaan huono asia! Join jonkin verran kuoharia jo kampaamokäynnin yhteydessä, mutta onneksi kaasot myös ruokkivat minua, olisi ollut vähän epäkätevää törmäillä jo ennen juhlan alkua seiniin :lol: Olo oli häiden jälkeisenä päivänä erittäin hyvä, tuhosimme hääyönä juomatta jääneen kuoharipullon pitsan avecina...

Morsian oli pienessä sievässä suurimman osan iltaa, mutta enimpien vieraiden lähdettyä meillä jatkui bileet vielä hyvin myöhään/aikaiseen pienemmällä porukalla ja humalassa tuli oltua, mutta hauskaa oli myös, ei haittaa enkä koe nolanneeni itseäni mitenkään :)

Morsian ei kerinnyt juoda tarpeeksi nopeasti niin aluksi olin pienessä, mutta lopuksi ihan selvinpäin. Sulhanen oli asia erikseen :girl_haha: