nedis

Häät 2017

216 viestiä aiheessa

Jee! Muitakin aikaisin liikkeellä olevia löytyy :D

Meillä mennään tänään katsomaan hääpaikkaa ja jos onnistuu niin varataan se heti.

Päiväksi on valikoitunut 1.7.2017. Helppo muistaa, myös miehen ;)

Aikalailla hyvin suunniteltu jo mitä juhliin tulee ja mitä ei.

Ruokalista oli ensimmäinen jonka mies halusi suunnitella. Sen lisäksi alustava vieraslista on jo tehty, teema mietitty, kutsukortti materiaalit ostettu, servetit hommattu(olivat poistuva malli niin oli pakko hommata ne).

Pukukin tuli jo ostettua.. :D Miehen puku vielä kangaskaupassa, kunhan nyt saisi päätettyä kumman kahdesta mallista haluaa ja tumma vai vaalea pellava.

Oikeastaan voi sanoa että toteutusta vaille valmista jo nyt.

Kirkko varataan vasta ensivuonna ja sitten toivotaan että tuttu "sukupappi" tekee vielä töitä, sama pappi vihkinyt ja haudannut tai kaatanut yli puolet suvusta niin mitä sitä suotta vaihtamaan :)

Onko teillä pidetty suunnitelmat kuinka hys-hys sukulaisilta miten pitkään? Meillä häistä ei tiedä vasta kuin oma äiti, lähin serkku ja yksi kaveri.

Mies on sitä mieltä että ei halua sanoa omille vanhemmilleen mitään ennen ensivuotta, itse taas vähän kiikunkaakun kuinka tehdään.

Budjetti on rajallinen, senkin takia on aloitettu jo aikaisin ostelemaan tarvikkeita, koesyömään menua ja mm.liköörit ym juomat tehdään itse. Sikäli jos tämän kesän koeversiot onnistuu :D Ja mies kun haluaa ihan itse tehdä koristeita ym niin niissä on välillä pitkä toimitusaika.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee, kiva kun tänne on alkanut tulla kommentteja! :) Speedy, me ollaan kerrottu perheillemme pian hääpaikan varaamisen jälkeen että häät olis kesällä 2017. Muutamille kavereille ollaan myös kerrottu ja myös läheisimmille koulutovereille oon itse kertonut, kun heilläkin on ollut hääjuttuja tiedossa. Ylipäätään ei olla yritetty salata tuota hääasiaa, mutta ei olla myöskään siitä toitotettu. Minä oon ehkä ollut innokkaampi kertomaan mutta se johtuu siitä että oon ihan häähullu muutenkin. Yksityiskohtia on käyty läpi miehen ja kaason kanssa, mutta ei mitään sen kummempaa muille kerrottu kuin että häät on suunnitteilla! Riittää mielestäni hyvin tässä vaiheessa ja ei tuu turhia paineita jos mieli muuttuu teeman, värien, paikan tms. suhteen (vaikka tuskin muuttuu, sama fiilis ja mielikuva ollut jo piiiiitkään häiden suhteen).

Muokattu: , käyttäjä: Damiaria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Damiaria: Mulla kans vähän se pelko et jos kerron liian monelle(?)suunnitelmista niin saan bredezillan leiman :D Välillä nyt jo itteekin hirvittää kun innostuu jostain ja sit se(yleensä) lähtee lapasesta.. Kuten korttien kanssa, piti vaan ostaa koekappaleet ja oho kun tulikin ostettua kaikki kerralla. Hääpukukin tuli vähän extempore ostettua kun tuli vastaan juuri the puku :D

Kaasoa en kylläkään ole vielä valinnut kun en osaa päättää kenet kolmesta mahdollisesta valitsen.

Osa suunnitelmista on ihan suunnitelma tasolla ja ehdotelmia enemmänkin.

Omia ajatuksia onneksi helpottaa se kun mies on niin paljon samaa mieltä asioista ja keksii ratkaisuja moniin asioihin :)

Muokattu: , käyttäjä: Speedy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haha, ymmärrän täysin mitä meinaat Speedy :D:) Mullakin on Pinterest täynnä pinnauksia ja koneella Exelit ym. täynnä listoja asioista, suunnitelmia ym. Oon kyllä luonteeltanikin semmoinen, että mieluummin etuajassa kuin viime tippaan, mutta kyllä välillä tulee niitä hetkiä että "Hups, oon selaillut nyt neljä tuntia putkeen hääkenkiä" ja olis pitänyt olla nukkumassa jo aikoja sitten. Sitten ei uni tuu silmään kun pyörii vaan kaikki ideat päässä. Voi olla että innostus laantuu loppua kohden - tai sitten ei, ja musta kuoriutuu joku bridezilla kuitenkin, vaikka oon uhonnut että oon rennoin rantein. Tiiän kuitenkin mitä haluan ja mitä en :D

Ajattelin, että askartelijaihmisenä + opiskelijabudjetilla elävinä tekisin itse kortit ja suuren osan koristeista, paperikukkia oonkin jo tehnyt muutamia erilaisia versioita ja korttejakin ajattelin muutaman koekappaleen tehdä ja sit ehdottaa miehelle että olisiko näistä joku mieleinen. Miehellä ei oo vielä varmaan muotoutunut kunnon kuvaa että mitä kaikkea häihin kuuluu,niin seremoniaan kuin itse juhlaan, mutta on tässä aikaa käydä läpi ja löytää kultainen keskitie mikä kummallekin kelpaa. Hääpaikan ja vihkimisen sekä ruuan suhteen ollaan kuitenkin samoilla linjoilla, mikä on mielestäni aika oleellista ja hyvä alku! :D

Kaasona toimii siskoni, lupasin kaason tittelin hänelle jo varmaan lapsena, mutta hän asuu kaukana. Siksi ajattelin pyytää paria-kolmea parasta kaveriani vielä morsiusneidoiksi, jos/kun tarttee jeesiä. Oon huono pyytämään apua, mutta yhdessä on kuitenkin kiva touhuta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on jo vinopino lehtiä ja kansio johon on liimattu sen sata kuvaa erilaisista koristeista. Mies väsännyt jo koivupölkyistä kynttilätelineen koekappaleen ja äiti kasvatti mökillä kukkia joita suunniteltiin koristeeksi.

Pinterest on kanssa ahkerassa käytössä. Vaikka alkuun olin että minähän en sellaista tarvitse :D Nyt sinne kertyy aika öh..nopeasti lisää kuvia ;)

Mä kans teen kaikki ennemmin ite, näpertely on kivaa ajankulua. Eteenkin jos on vapaata ja saa olla päivisin yksin kotona väsäämässä kaikkea.

En edes uskalla laskea monetko kranssit on tullut tänäkesänä tehtyä.. Sitä se teettää kun omilla mailla kasvaa liikaa pajua :D

Mies ei enään viitsi edes kysyä mitä teen kun suuntaan peltojen väliseen ojaan puukon kanssa ;)

Meillä myös vähän nafti budjetti ja tehdään todella paljon itse kaikki mahdolliset, senkin takia on tarkotuksella aloitettu näin ajoissa niin ei tule niin isoa menoerää yhdelle vuodelle ja saa tehtyä kaikki rauhassa valmiiksi.

Ja pitää sitä olla suvussa se yks joka on vähän hullu kohkaaja ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät suunnitteilla joko 8.7 tai 15.7.2017, juhlapaikan saamisesta riippuen. On kyllä hankalaa tässä vaiheessa olla näin innoissaan häistä kun kaikki juhlapaikat (ainakin ne, mitkä itseä kiinnostavat) tuntuvat ottavan varauksia vasta ensi vuoden tammikuussa:D Onpahan aikaa tehdä listaa ja vertailla...

 

Me yritetään myös pärjätä pienehköllä budjetilla, eli itse varmaan tehdään ruokaa lukuunottamatta suurin osa, ellei koristeluja nyt satu juhlapaikan kautta tulemaan. Tosin itse ainakin tykkään kaikesta mahdollisimman simppelistä niin tuskin on vaikeuksia saada omaa silmää miellyttävää juhlatilaa aikaiseksi vaikka sen ihan itse joutuisi luomaan:) Aluksi tuo mies oli häiden suunnittelusta paljon enemmän innoissaan kuin minä mutta tuntuu että sen into jo lopahti kun ei juhlapaikkaakaan saa vielä varattua - minä siis kaikesta tällä hetkellä vielä vastaan, mutta melko samanlaiset on toiveet niin mikäs siinä.

Muokattu: , käyttäjä: wend

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee, muitakin "aikaisin" liikkeellä olevia! mua kosittiin 15.8., ja nyt jo on paikka ja bändi varattu! päivä on siis 4.2.2017. Vieraslista on suunnilleen päätetty, samoin värimaailma, koristeita suunnilleen (eli paaaljon kynttilöitä!), juomat ja kakku. vihkipaikastakin on jo pieni idea. Nyt vaan odotellaan, koska saisi mennä katselemaan häämekkoja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääpäiväksemme vahvistui 28.1  :girl_smile:  Ollaan nyt varattu juhlapaikka, kirkko ja kuvaaja. Nyt sitten vaan odotellaan, että hääpäivä hiipii lähemmäs... Ehkä vuodenvaihteen jälkeen voisi alkaa katselemaan pukuja ja sormuksia  :-X

Muokattu: , käyttäjä: _kuurankukka_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan oltu kihloissa vuosia ja nyt viimein päätettiin, että häät voisi pitää alkuvuodesta 2017. Musta se tuntuu niin kaukaiselta. "Hullua", että osa on jo varannut juhlapaikankin . Vaikka niin kai se täytyy tehdä jos on joku suosittu paikka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan oltu kihloissa vuosia ja nyt viimein päätettiin, että häät voisi pitää alkuvuodesta 2017. Musta se tuntuu niin kaukaiselta. "Hullua", että osa on jo varannut juhlapaikankin . Vaikka niin kai se täytyy tehdä jos on joku suosittu paikka.

Jep, me varattiin paikka ja bändi siksi, että molemmat on suosittuja. Juhlapaikka varattiin pari viikkoa sitten, ja vietiin viimeinen vapaa helmikuun 2017 viikonloppu. :D Vaikka itse ajattelin, ettei talvella niin tunkua olisi... Ja kun paikan varaa, on pakko olla jo jotain aavistusta vieraslistasta. :D Vihkipaikkaakin pitäisi katsella, koska ilmeisesti Tampereella on vain yksi virka-aikojen ulkopuolella vihkivä tyyppi, enkä sitten halua, että joudutaan menemään viikolla maistraatissa kahdestaan naimisiin. :(

Muokattu: , käyttäjä: tiuhtivauhti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan oltu kihloissa vuosia ja nyt viimein päätettiin, että häät voisi pitää alkuvuodesta 2017. Musta se tuntuu niin kaukaiselta. "Hullua", että osa on jo varannut juhlapaikankin . Vaikka niin kai se täytyy tehdä jos on joku suosittu paikka.

Jep, me varattiin paikka ja bändi siksi, että molemmat on suosittuja. Juhlapaikka varattiin pari viikkoa sitten, ja vietiin viimeinen vapaa helmikuun 2017 viikonloppu. :D Vaikka itse ajattelin, ettei talvella niin tunkua olisi... Ja kun paikan varaa, on pakko olla jo jotain aavistusta vieraslistasta. :D Vihkipaikkaakin pitäisi katsella, koska ilmeisesti Tampereella on vain yksi virka-aikojen ulkopuolella vihkivä tyyppi, enkä sitten halua, että joudutaan menemään viikolla maistraatissa kahdestaan naimisiin. :(

Mä oon kans aatellu, että ei talvella kukaan muu mene naimisiin eli ei tarvitse pitää kiirettä varauksien kanssa

Pitäis varmaan aktivoitua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin varattiin paikka jo nyt.

Kun epäilen että samana päivänä on menossa useita pareja naimisiin ;)

Kirkkoa ei saatu vielä varattua, täytyy alkaa ahdistelemaan seurakunnan sihteeriä heti vuodenvaihteen jälkeen :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Me ollaan oltu kihloissa vuosia ja nyt viimein päätettiin, että häät voisi pitää alkuvuodesta 2017. Musta se tuntuu niin kaukaiselta. "Hullua", että osa on jo varannut juhlapaikankin . Vaikka niin kai se täytyy tehdä jos on joku suosittu paikka.

Jep, me varattiin paikka ja bändi siksi, että molemmat on suosittuja. Juhlapaikka varattiin pari viikkoa sitten, ja vietiin viimeinen vapaa helmikuun 2017 viikonloppu. :D Vaikka itse ajattelin, ettei talvella niin tunkua olisi... Ja kun paikan varaa, on pakko olla jo jotain aavistusta vieraslistasta. :D Vihkipaikkaakin pitäisi katsella, koska ilmeisesti Tampereella on vain yksi virka-aikojen ulkopuolella vihkivä tyyppi, enkä sitten halua, että joudutaan menemään viikolla maistraatissa kahdestaan naimisiin. :(

 

Mekin varattiin paikka jo nyt siksi, että 2017 tammikuulta löytyi enää yksi vapaa lauantai ja me otettiin se sitten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä ilmottautuu myös yksi tuleva morsian jonka häitä vietetään kesällä 2017 tarkemmin sanottuna elokuussa :) suunnitelmat on ihan alussa, mitään muuta kuin päivä ei ole päätetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä päätettiin juuri hääpäiväksi 9.9.2017, toivottavasti paikat joista on vähän haaveiltu olisivat vielä varattavissa :D Muuten on suunnitelmissa keskiaikateemaiset häät ja ruoaksi pitää jostain keksiä palvattu sika. Harmillista olla aivan täpinöissään häistä, kun miehen mielestä ei vielä ole mikään kiire.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä saattais ehkä olla paikka valittuna. Pitää vielä ottaa tuonne yhteyttä ja kysellä yksityiskohdista (esim. hinta ja mitä siihen sisältyy) sekä käydä katsomassa paikat. Mietityttää vaan, että missä välissä sitä ehtii käydä tuolla, sillä häitä vietetään mun kotikaupungissa noin 600km meidän asuinpaikkakunnalta pohjoiseen ja minä olen nyt viimeisilläni raskaana. :rolleyes: Noh, ollaan tekemässä alkuvuodesta joka tapauksessa monta reissua tuonne, joten eiköhän jossain kohtaa aikaa löydy. Haluaisin talvella käydä katsomassa sen, kun kerta talvihäät on tulossa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yksi 2017 häitään viettävä! Päiväksi on jo valittu 3.6.2017, ainoa miinus siinä on vaan, että se taitaa olla koulujen päätöspäivä (?) kun kesäkuun eka lauantai on, mutta eipä oo suvuissa esim. lakkiaisia ym. tuollon 2017 tulossa, joten ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa (: Pitää varmaan alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen katselemaan juhlapaikkaa ihan todenteolla.

 

Ihanaa, että löysin tänne keskustelemaan, kun ei ole oikein ollut ketään muita kuin mies, kelle höpöttää näitä hääjuttuja, kun ei olla vielä julkistettu tietoa sukulaisille ja ystäville (: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka moni muuten meinaa hommata livebändin soittamaan häihin?

Mulla oli se ajatuksessa, mutta tuttu joka teki näitä keikkoja lopetti bändissä ja koko porukka taisi hajota :/ Olisivat olleet ihanteellinen porukka kun soittivat niin perus tanssimusiikkia kun uudempaakin poppia yms.

Nyt mietinnässä on ollut varasuunnitelma eli spotify. Onko se kuinka hölmöä laittaa sieltä joku etukäteen tehty lista soimaan?

Olen koittanut kerätä sinne myös valsseja, tangoja ym "perustansseja" ja muuta oman mielen mukaista musiikkia(ja miehen ;) ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mennään ainakin ihan soittolistan voimin. Ei ole varaa tai halua kunnon bändiin ja saapahan musiikin valita itse :) Ruokailun ajaksi saa taustamusiikiksi jotain kaunista kelttimusiikkia ja myöhemmin tanssiin sopivampaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ainakin tulee bändi, itse pidän enemmän live musiikista juhlissa. Säästetään jostaikin muusta asiasta ennemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on luultavasti livebändi tulossa, sillä saamme sellaisen suhteilla paljon normaalia edullisemmin. Jos normaalihinnan joutuisi maksamaan, pitäisi asiaa tietty pohtia hieman tarkemmin.. Ei soittolistakaan mitenkään pahalta kuulosta, mutta tuleehan livemusiikilla aivan erilainen tunnelma, ja bändiä on mukava katsella, vaikka kaikki eivät haluaisi tanssiakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin liityn keskusteluun. Meillä häät varmaan touko-kesäkuussa 2017. Päivämäärää ei olla vielä kateltu. Mää luulin, että mää oon ajoissa, ku oon katellut jo mekkoja. Mitään ei vielä oo. Mekon oon kyllä melkein jo päättänyt, mut se pitäis vielä ostaa. Paikkakin on vielä ihan avoinna. Ei oikein tiiä missä Keski-pohjanmaan alueella on niin suuria tiloija mihin mahtuis 270-200 vierasta. Terveisin isosukuset.

Mutta oon niin innoissani! Päätettiin vasta pari viikkoa sitten, että naimisiin mennään 2017 vuonna.

 

 

 

Joku kyseli sitä voiko laittaa spotifyistä musiikkia. Se on muuten tosi kiva idea, mutta muistahtan, että kun on isompi tapahtuma tarttet kaikki tekijäoikeusluvat sun muut ja ne taas maksaa vietävästi.

Muokattu: , käyttäjä: Sadee

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sadee: Ei kai häihin tarvi mitään tekijänoikeuslupia hommata? O.o Kun on ns.suljettu yksityistilaisuus kuitenkin kyseessä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, luvat tarvitsee vain musiikin julkiseen esittämiseen, ei koske häitä yms. yksityistilaisuuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Bändiin ei kyllä hääbudjettimme tule millään venymään... Musamaku on muutenkin niin laaja meillä kahdella, että hankala yhden bändin alkaakaan kaikkea meille mieluista opetella ja handlata.  :lol:  Meillä on paljon musikaalisesti lahjakkaita ihmisiä lähipiirissä, luulisin että he mielellään meitä jeesivät ja voivat jotain pientä esittää häissä - tai osallistua esimerkiksi seremonian musiikin järjestämiseen ja/tai häävalssiin/-tanssiin. Halutaan kuitenkin, että kaikki meille läheiset ihmiset saavat nauttia olostaan, joten ei haluta ketään moneksi tunniksi sitoa musajuttuihin, eli varmaan tulee myös soittolista laadittua. :) Mielestäni ihan hyvä puoliväliratkaisu, että on sekä live- että soittolistamusiikkia, saadaan varmasti monipuolinen "kattaus" sen myötä.  :curtsey: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään