Megis

Hääkuvat kansioon!

96 viestiä aiheessa

Meillä häistä alle viikko aikaa ja tekis kamalasti mieli jo laittaa kuvia albumiin, muttakun ei mulla vielä ole niitä.

Jännä sinänsä että olen innoissani koska yleensä inhoan kaikkea piperrystä mutta meinattiin miehen kans jos tilataan joku

kuvakirja plus sitte tehdään vielä parit kansiot tavis-valokuvista.

Meillä on yli 1000 kuvaa päivästä että menee hieman aikaa

niiden läpi käymiseen, nämä siis vasta valokuvaajakaverimme otoksia. Siihen päälle muiden vieraiden otokset huh huh no ainaki

on kuvia ;)

Oletteko tilanneet mitään muita kuvatuotteita esim. tauluja tms..? en tiiä oisko mauton joku taulu meistä, mut en tykkää kamalasti

valokuvakehyksistä nii on mietitty jotain canvas taulua, mut saas nähdä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajateltiin laittaa kaikki hääkuvat, siis aivan kaikki Ifolorin kuvakirjaan. Siis ilman tekstejä tai muuta ylimääräistä. Sitten on kirja missä on todellakin joka ikinen hetki ikuistettuna. :)

Toinen Ifolor-kirja tehdään sitten niistä kaikkein parhaimmista kuvista ja hetkistä ja lisätään kirjaan mm. häävirren sanat, meidän puheet ja muut yksityiskohdat. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin viimein tänään hääkuvista valokuvakirjan.

Niin ja häistä on siis reilu 3 vuotta aikaa :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei mitään varsinaista hääalbumia ole. Ihan normaalin valokuva-albumin ostin ja siihen laitoin kuvat noin 3 kk häiden jälkeen. Siinä on 1 tyhjä sivu ennen niitä taskullisia sivuja, joten siihen ajattelin liimata kutsun. Ja kiitoskortti sitten viimeiseksi. Albumiin jäi kyllä tilaa, joten voipi olla, että sinne laitetaan sitten muitakin kuvia, esimerkiksi lapsesta, jos sellainen joskus tulee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häistä on jo10 kk...

Jokunen aika sitten tilasin "virallisen" hääalbumin fotonetiltä (panorama albumi),

aion vielä erikseen teettää myös "potretti" albumin jossa kaikki hauskat ja epäonnistuneetkin potretit, ja tietysti myös valitut onnistuneet kuvat.

Sitten aion vielä erikseen askarrella albumin "Häät vieraiden silmin", eli pelkästään vierailta saatuja kuvia käyttäen + pöytäkameroidemme kuvat.. monet vieraiden kuvat ovat niiiiin hauskoja, että uskon että albumista tulee kutkuttavan hauska! :D

... Harrastan valokuvausta, siksi paljon erilaisia albumeita...

..askartelen vielä erikseen albumin "ennen häitä"; jossa on kaikki häämessu kuvat, hääpukusovituskuvat ja muuta matskua, eri versiot kutsuista ymsyms...

:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuri välttääkseni sitä, että kuvat jäävät lojumaan, tilasin Eirikuvan-kirjan. Kuvat saatiin kokoon kahdessa viikossa, noin viikon suunnittelin ja tein iltaisin kuvakirjaa eirikuvan helpolla ohjelmalla, välillä annoin muhia pari päivää jne. Nyt on kuukausi mennyt ja kuvakirja on jo meillä ja valmiina kaikille halukkaille näytettäväksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse laitoin paperikuvat tilaukseen parin viikon päästä häistä kun häämatka oli tehty. Kansioon ne päätyivät sitten melkein saman tien kun tulivat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häistä tasan kuukausi, ja pitäisi laittaa paperikuvat tilaukseen. Olemme myös suunnitelleet tekevämme myös ifolor kuvakirjan juhlapaikalta otetuista jne kuvista :tender:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin Ifolorilta kirjan huomenpäiväkuvista, palautukseen meni kun kuvien laatu oli niin kökkö, värit miten sattuu. Tilasin kuvat fotonetistä, ne olivat laadukkaat. Nyt mietin että uskallanko tilata esim. Eirikuvalta kuvakansiota vai tilaanko irtokuvat Fotonetistä jotka väkerrän itse kansioon..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin Ifolorilta kirjan huomenpäiväkuvista, palautukseen meni kun kuvien laatu oli niin kökkö, värit miten sattuu. Tilasin kuvat fotonetistä, ne olivat laadukkaat. Nyt mietin että uskallanko tilata esim. Eirikuvalta kuvakansiota vai tilaanko irtokuvat Fotonetistä jotka väkerrän itse kansioon..

Ah, tämä vahvistaa mun käsitystäni Ifolorista. Ehdin jo toiseen ketjuun kirjoittaa, kun mielestäni niiden kuvakirjojen laatu on huonontunut viime vuosina (olen siis tilannut useampana vuonna kirjan koko vuoden kuvista), mutta joku muukin on siis havainnut heikon tulostusjäljen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Mä tilasin Ifolorilta kirjan huomenpäiväkuvista, palautukseen meni kun kuvien laatu oli niin kökkö, värit miten sattuu. Tilasin kuvat fotonetistä, ne olivat laadukkaat. Nyt mietin että uskallanko tilata esim. Eirikuvalta kuvakansiota vai tilaanko irtokuvat Fotonetistä jotka väkerrän itse kansioon..

Ah, tämä vahvistaa mun käsitystäni Ifolorista. Ehdin jo toiseen ketjuun kirjoittaa, kun mielestäni niiden kuvakirjojen laatu on huonontunut viime vuosina (olen siis tilannut useampana vuonna kirjan koko vuoden kuvista), mutta joku muukin on siis havainnut heikon tulostusjäljen.

 

Ai hassua, koska mun oma Ifolorilta tilaamani kuvakirja taas oli oikein hyvä ja kuvat selkeitä yms. Hmm, mistähän mahtanee johtua tuo joidenkin kuvakirjojen huononeminen.

 

Minä tosiaan tilasin hääkuvista pelkän kuvakirjan Ifolorilta (sivuja n. 70). Tavallisia valokuvia en tilannut kuin muutaman albumiin laitettavaksi eli tuo kuvakirja on meillä sitten se virallinen "hääalbumi". Kirjan tilasin n. kuukausi häiden jälkeen ja sen suunnitteluun meni muutama päivä, kun hirveän tarkkaan piti miettiä mitä kuvia kirjaan haluaa, missä järjestyksessä ne asettelee, minkälaisiin asetelmiin ne laittaa, mitä kirjoittaa teksteiksi yms. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, olen kirjaan oikein tyytyväinen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, ehkä mä katson noita omia liian kriittisesti, koska mua häiritsee suunnattomasti etenkin mustan värin painojälki. Spoilereissa vertailuksi lähiotos alkuperäisestä kuvasta, joka on lähetetty kirjaa varten ja sen alapuolella lopputulos. Eihän tuo kovin räikeä ero ole, mutta silti värien liukuminen (tai sen puuttuminen etenkin kuvan oikeassa laidassa) tummassa päässä häiritsee, vaikka alkuperäinenkään kuva ei tuosta kohtaa ole huippulaatua ja vähän kohisee.

 

9t0cq9.jpg

 

357es61.jpg

 

Ei sitä normaalisti kirjaa silmäilemällä ehkä huomaa, mutta mä nyt oonkin tämmönen pilkunviilaaja. ;) Mainittakoon, etten ole siis paperikuvia teettänyt vuosiin, joten en voi verrata onko niissä samankaltainen lopputulos mustan värin kanssa vai onko kyse vain kirjoista. Aiempien vuosien kuvakirjoista en ole samaa ilmiötä bongannut, vaikka niitä vertailisinkin uudempien kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Oho, tuo ero noiden kuvien välillä on kyllä huomattava :o Itse en ole samaa ilmiötä bongannut (toistaiseksi) omasta kuvakirjasta tai mistään mitä olen katsellut. Aina oon ollut tosi tyytyväinen Ifolorin tuotteisiin, joten siksi tämä kummastuttaa

Muokattu: , käyttäjä: Eeta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä kun yhden ystävän ja oman isäni kuvat saadaan, niin pääsen askartelemaan! Tosin ensin teen tunnollisesti kiitoskortit, jotta saadaan ne joskus postiinkin, mutta muuten kyllä odotan ihan innolla, että pääsen kasaamaan albumit sekä häistä että häämatkasta...

 

Viisivuotishääpäivä lähestyy; ehkä siihen mennessä saan albuminkin valmiiksi :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku oli aiemmin vastannut tekevensä monta eri kansiota, joihin tulevat virallisten kuvien lisäksi mm. vieraiden ottamat kuvat. Itselleni kehittyi ajatus, että voisi pistää "kaikki" hääkuvat yhtiin kansiin. Ensin voisi laittaa vaikka kihlajaiskuvia, polttarikuvia jos erillisiä polttarikansioita ei ole, viralliset hääkuvat, vieraiden kuvat, häämatkan kuvat!

 

Kirjahan voisi hoitaa myös vieraskirjan tehtävää. Voisi valmiiksi piirtää sivuille valokuvan ääriviivat ja ohjeistaa, ettei tuohon kohtaan kirjoitettaisi mitään, jotta myöhemmin siihen voidaan liittää kuva vieraista. Samaa ideaa lainaten kuin photo boothissa, vieraat kuvattaisiin yksin/parittain/ryhmittäin ja ohjeistetaan jättämään saman kokoonpanon kanssa terveiset ja nimmarit samalle sivulle. Jos vieraat kirjoittavat kovin lyhyitä terveisiä, ei vieraskirja jäisi tyhjäksi kun lisäilee muita kuvia. Näin olisi kaikki häämuistot samassa kirjassa. Myös kortit voisi sivuille liimata.

 

Pidän paljon enemmän tällaisesta konkreettisesta kansiosta kuin siitä, että kuvat säilyisivät vain tietokoneen uumenissa.

Muokattu: , käyttäjä: Theza

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon aika ylpee meistä, kerrankin saatiin joku asia ihmisten ajoissa hoidettua, kuvakirjat häät + häämatka tilattiin n. 2kk häistä, lisäksi väsättiin kuvallinen vieraskirja valmiiksi (nimimerkillä kiitoskortit tilaamatta ja lähettämättä).

 

Joku oli aiemmin vastannut tekevensä monta eri kansiota, joihin tulevat virallisten kuvien lisäksi mm. vieraiden ottamat kuvat. Itselleni kehittyi ajatus, että voisi pistää "kaikki" hääkuvat yhtiin kansiin. Ensin voisi laittaa vaikka kihlajaiskuvia, polttarikuvia jos erillisiä polttarikansioita ei ole, viralliset hääkuvat, vieraiden kuvat, häämatkan kuvat!

 

Kirjahan voisi hoitaa myös vieraskirjan tehtävää. Voisi valmiiksi piirtää sivuille valokuvan ääriviivat ja ohjeistaa, ettei tuohon kohtaan kirjoitettaisi mitään, jotta myöhemmin siihen voidaan liittää kuva vieraista. Samaa ideaa lainaten kuin photo boothissa, vieraat kuvattaisiin yksin/parittain/ryhmittäin ja ohjeistetaan jättämään saman kokoonpanon kanssa terveiset ja nimmarit samalle sivulle. (--)

 

Kiva idea toikin. Meillä oli tosiaan kolme erillistä kansiota, mitä itse väsättiin, ja mulla on vielä polttarikansio neljäntenä hääaiheisena "kuvastona". Mut siis meillä vieraat kirjoittivat vieraskirjan aukeaman oikealle sivulle, vieraiden itse itsestään valokuvassopessa ottamat kuvat lisättiin vasemmalle, ja siitä tuli tosi hieno. Polaroid-kameraa ei ollu, mutta kun kuvat teetettiin neliön mallisiksi, niistä tuli tosi sympaattisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raitaa, tuo teidän idea, että vieraat kirjoittavat oikealle ja kuva tulee vasemmalle, kuulostaakin helpommalta ohjeistaa! Ei tarvitse miettiä tilaa kuvalle kun ohjeistaa kirjoittelemaan vaan toiselle sivulle

Muokattu: , käyttäjä: Theza

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Meillä oli tosiaan ihan kirjallinen ja kuvallinen ohje vieraskirjan käytöstä vieraskirjan vieressä, sisältäen tietenkin valokuvausohjeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häistä on kohta 4 kk ja tähän mennessä ollaan saatu aikaiseksi teetätettyä:

- kiitoskortit ja niiden mukana lähteneet valokuvat (erilaiset ryhmäpotretit)

- suurennokset vieraskirjaan tekstien kaveriksi (vieraskirjassa sama periaate kuin Raitaa:lla, paitsi kuvat 13x18)

- pienet valokuvakirjat (n. 30 sivua, koko about 20 cm) vanhemmille sekä avustajille (hieman eri kuvilla nämä setit)

 

Oma hääalbumi on vielä hieman vaiheessa, mutta josko vielä tämän vuoden puolella saisi sen tilattua :)

Hyvin edullisesti nuo on kyllä tulleet, tilattiin (tilasin) siis erissä seuraten Photoboxin tarjouksia (suurennoksiin käytettiin täysin ekasta tilauksesta syntynyttä etua, tulivat postikuluilla; ja nyt viimeisimpänä oli, että jos tilaa kolme tai enemmän valokuvatkirjoja, ne on -50%, hintaa tuli about 10 €/kpl). Aikamoinen homma on kyllä ollut noiden kirjojen kanssa! Ohjelma ja sivusto on mielestäni helppo käyttää, mitä nyt kuvien zoomaus/koon muuttaminen vähän syö hermoja, mutta kun pitää useaan kertaan miettiä, että miten ja millä kuvilla olisi hyvä! :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te, jotka olette tilanneet paperikuvat ja pistäneet albumiin! Esiintyykö valokuvien yhteen liimautumista, jos albumissa ei ole silkkisiä välilehtiä? Välilehdet eivät houkuttelisi, mutta onko sitten aivan turhaa laittaa sivut täyteen kuvia, vai pitääkö käyttää jokaiselta aukeamalta vain yksi sivu, etteivät valokuvat kohtaa toisiaan kirjan ollessa kiinni ja jumiudu yhteen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään