Jump to content
Naimisiin.info

pitääkö hääohjelma kirjottaa jonnekin ylös?


Guest jeminaz

Recommended Posts

tyhmä kysymys mutta en nyt oikein  tajua, eli kun monet puhuvat hääohjelmasta ja aikatauluista niin pitääkö siis laatia ihan joku ohjelma ohjelma johon kirjotetaan monelta syönnit, häävalssit, sukkanauhan heitot yms. siis vieraiden nähtäville, vai onko tämä ohjelma vain morsiusparin päässä?miten sitä etukäteen osaa tietää monelta on syöty ja monelt sit tanssit,ku ei kokemusta! meille tulossa bändikin niin heille pitäs varmaa jotain ohjelmaa kertoa, meillä vihkiminen klo 14, eli varmaan ollaa juhlapaikalla 15 maissa(sinne ajaa 25 min), sitten valukovaaja ottaa kuvia siellä ,siihen menee varmaa tunti, eli sanotaako pitopalvelulle et ruuan pitäs olla 16 maissa valmis vai miten? oon ihan hukassa ku en tiiä miten nää menee.

Link to comment
Share on other sites

Juttele pitopalvelun kanssa, heillä on usein kokemusta erilaisista juhlista ja osaavat kertoa mihin aikaan olisi hyvä syödä ja kuinka kauan syömiseen menee aikaa. Jos et halua tehdä tiukkaa aikataulua, voi kirjata ohjelman ylös ihan vain pääpiirteittäin ilman kellonaikoja. Esim. valokuvausta, juhla-ateria, puheet, tanssia ja soittoa jne. Siitä vieraat näkevät mitä seuraavaksi tapahtuu ja osaavat vähän varautua. Itse ainakin tykkään että tiedän vähän mitä tapahtuu, ei tarvitse yksityiskohtaisia selostuksia mutta jotakin vihjettä siitä mitä illan aikana tehdään  :)

Link to comment
Share on other sites

Ohjelma on tietysti hyvä olla ainakin pitopalvelun ja bändin tiedossa, että tietävät millonka toimitaan ja miten. Mutta kyllä mun mielestä on ihan hyvä tehdä jonkunlainen ohjelma myös vieraita varten. Sillon esimerkiks aikasin kotiin lähtevät voivat varautua, että me halutaan nähdä häävalssi, ja se tulee tossa välissä. Loppu ohjelma ei ole meille niin tärkeetä, että lähdetään mielummin lasten kanssa kotiin. Jos ei ohjelmaa ole lainkaan tiedossa, ja etenkin jos järjestys on jollain tavalla erikoinen tai jotain "olennaista" jää kokonaan pois, niin ihmiset tietää, että sitä häävalssia tai kimpun heittoa on ihan turha odottaa. Myöskin jos häät on kesällä, saattaa osa vieraista viihtyä myös ulkosalla. Jos ei ole mitään käsitystä esimerkiks siitä millon suurinpiirtein on kakunleikkaus tai jotain ohjelmaa, saattaa kyseiset tapahtumat jäädä kokonaan väliin jos osa vieraista seisoo ulkona vaikka tupakalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Myös mun mielestä hääohjelma on hyvä olla olemassa, myös meidän häihin tulee sellainen. Se auttaa vieraita seuraamaan ohjelmaa, eikä niin kuin kaverini häissä oli, että puolet väestä oli pihalla tupakalla, kun hääkakku leikattiin (=hääväki ei jaksanu kuunnella kahta tuntia puheita, joten porukka livisti pihalle). Toiselle sivulle ohjelmaan me laitetaan kirkko-ohjelma, joten se jaetaan jo kirkon ovella ja kulkee näin vieraiden mukana koko päivän (häät alkaa jo 13.00). :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Niin elikkä te siis teette ihan sellaisen paperiversion, joka jaetaan kaikille vieraille? Missä te sen teette, ihan kotona koneella ja itse tulostatte vai käyttekö tulostaa sen jossain muussa paikassa? Kuitenkin aika monta kipaletta joutuu tulostaa, jos jokaiselle vieraalle omansa tulostaa....

Olisko hölmö idea tehdä esim. isolle pahville kauniisti ohjelma ja laittaa se juhlapaikalla näkyvälle paikalle seinälle, josta kaikki sen tarpeen mukaan voivat katsoa?! Säästyisi näinkin vaivaa ja rahaa, kun ei kaikille tarvitse omaa ohjelmaa väsätä.

Niin ja mitä ihmettä teille tulee kirkko-ohjelmaan?!? Ei meinaan mitään hajua mulla siitä...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

"Olisko hölmö idea tehdä esim. isolle pahville kauniisti ohjelma ja laittaa se juhlapaikalla näkyvälle paikalle seinälle, josta kaikki sen tarpeen mukaan voivat katsoa?! Säästyisi näinkin vaivaa ja rahaa, kun ei kaikille tarvitse omaa ohjelmaa väsätä."

Minä varmaan enemmin laittaisin ohjelman jokaiseen pöytään (vaikka sitten johonkin pahviin tms.) kuin seinälle kaikkien nähtäville, tuleepahan kaikilla luettua se ohjelma varmasti (tai ainakin todennäköisesti), jos se ohjelma on siinä pöydässä näkösällä.

Link to comment
Share on other sites

Siskoni häissä ainakin vieraat olivat tyytyväisiä, kun juhlapaikan seinillä oli pari julistetta, jossa luki ohjelma ja aikataulu. Eli milloin on kakunleikkaus, milloin puheita, milloin häävalssi etc. Näin ollen keneltäkään ei mennyt esim. häävalssi ohi sen takia, että juuri silloin sattui olemaan ulkona tms.

Kovasti on kiitosta tullut vielä pitkään häiden jälkeen ja monet ovatkin sanoneet, että parhaat häät missä ovat olleet, koska tiesi missä, mitä ja milloin mitäkin tapahtuu eikä mikään tärkeä mennyt ohi.

Muokattu: , käyttäjä: Arby
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ite mietin juuri myös tuota ohjelma-lehtistä..meinasin väkertää semmoset 1kpl per pöytä.

Nyt pohdinkin, että mitä kaikkea siihen ois hyvä merkata. Olisikos jollain laittaa esimerkkiä mitä olette ohjelmiin laittaneet/laittamassa..meillä ei varmaan ainakaan kovin tarkkaa ohjelmaa voi laatia, mutta tietysti perus ruoat, kahvit, tanssit ja muut siihen vois laittaa?!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä lukee yksinkertaisuudessaan näin:

Ohjelma:

Tervetuliaismalja

Ruokailu

Kahvi ja hääkakun leikkaus

Boolitarjoilu

Häävalssi

Vapaata seurustelua

ja tanssia

Esiintyjänä xxx

Morsiuskimpun ja

sukkanauhan heitto

Tanssit jatkuvat

Hääpari siirtyy

Hotelli xxx

Kellonaikoja ei laiteta, koska ei tiedetä mitä oikeasti mihinkin aikaan tapahtuu. Vieraita on n. 100 joten ruokailunkin aikataulu on kovin elävä. Mutta näin ainakin vieraat tietävät, että häävalssin jälkeen tanssahdellaan jonkin aikaa ja esiintyjämme tauon aikana on kimpun ja sukkanauhan heitto ja tämän jälkeen yhdessäoloa ja tanssia. Eli ne, jotka haluavat nähdä nämä "perinteiset" ja sen jälkeen lähteä, tietävät kaiken "perinteisen" olevan siinä vaiheessa ohi.

Meille ei ole tulossa mitään ihmeempia puheita yms. eikä mitään leikkejä.

Link to comment
Share on other sites

Meille ei tule ns. kirjallista ohjelmaa. Ohjelmapuoli on avustajien hallussa ja toivoimme sulkin kanssa, että he katsovat asiat tilanteen mukaan. Jos on hyvä meininki ja iloisia ihmisiä niin sitten annetaan seurustelurauhaa ja mikäli tarvetta on niin piristävää ohjelmaa kehiin. Tietysti joillekin asioille (hääkakku, valssi ja kimpun heitto) on suunniteltu aikataulua mutta muu vaihtelee. Ja haluammekin pitää vapaudet muutoksiin ilman orjallista kirjallista listaa illan tapahtumien suhteen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Chardonnay

Tehkää ihmeessä ohjelma. Olimme juuri häissä josta sulhasen veli perheineen lähti ennen kakunleikkausta ja puolet kavereista heti sen jälkeen, ennen valssia. Todella surullista, mutta ei koko juhlassa kukaan tuntunut tietävän että mitä tapahtuu seuraavaksi vai tapahtuuko mitään.

Muokattu: , käyttäjä: Chardonnay
Link to comment
Share on other sites

Meille tulee pöytiin viinipullokyntteliköt, joiden etiketeiksi laitetaan suuntaa antava ohjelma tyyliin:

Ruokailu

Kahvit ja hääkakun leikkaus

Hääohjelmaa

Musiikkia

Häätanssi

Just sen vuoksi, että ihmiset vähän tietää missä mennään. Eräissä häissä olen itse istunut yli 2 tuntia ruokapöydässä vaippaikäisten lasten kanssa ja jouduin lopulta lähtemään ennen kuin olin nähnyt minkään valtakunnan kakunleikkauksia.

Link to comment
Share on other sites

Siskoni häissä ainakin vieraat olivat tyytyväisiä, kun juhlapaikan seinillä oli pari julistetta, jossa luki ohjelma ja aikataulu kellonaikoineen. Eli milloin on kakunleikkaus, milloin puheita, milloin häävalssi etc. Näin ollen keneltäkään ei mennyt esim. häävalssi ohi sen takia, että juuri silloin sattui olemaan ulkona tms. Pitopalvelu osasi hyvin ohjeistaa aikatauluttamisessa.

Kovasti on kiitosta tullut vielä pitkään häiden jälkeen ja monet ovatkin sanoneet, että parhaat häät missä ovat olleet, koska tiesi missä, mitä ja milloin mitäkin tapahtuu eikä mikään tärkeä mennyt ohi.

Myöskään aina niin tylsää odottelua ei ollut siskoni häissä. Itse olin viime vuonna häissä missä vain odoteltiin ja odoteltiin jotain tapahtuvan, eikä kukaan tiennyt mitä milloinkin tapahtuu. Lopulta puolet vieraista missasi esim. hääkakun leikkauksen ja sen, kun morsian lauloi sulhaselle, kun sattuivat silloin juuri olemaan ulkona.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on tuoreessa muistissa häät, joissa kukaan ei tiennyt mitään aikatauluista tai ohjelmasta. Juhlalla tietysti oli tietty alkamisajankohta, mutta koska pieniä yksityiskohtia ei kukaan ollut miettinyt valmiiksi, koko homma oli aikamoista sähellystä. Vihkimisen jälkeen ihmiset karkasivat ulos tupakalle tai muuten vain haukkaamaan raitista ilmaa ja pitopalvelu oli näreissään kun ruokailun aloittaminen venyi ja venyi. Kun vihdoin saatiin morsiuspari ja lähimmät sukulaiset ottamaan ruokaa, muutkin hoksasivat että kyllä sitä esillä olevaa ruokaa saa ottaa. Hääkakun leikkauksen näin vilaukselta, onneksi joku tuli uloskin huikkaamaan että nyt tapahtuu jotakin! <_< Osa vieraista missasi häävalssin kokonaan ja illan ohjelmaa ei ollut missään esillä. Odottelimme leikkejä tai mitä tahansa ohjelmaa aikamme ja lähdimme kotiin jo klo 23 vaikka yleensä häissä viihdymme tappiin asti. En tiedä oliko mitään ohjelmaa tulossa tai tuliko sitä missään vaiheessa iltaa.

Eli kyllä vieraana arvostan paljon sitä että on edes pieni haju mitä tapahtuu. Tai jos ei vieraille kerrota ohjelmaa, olisi suotavaa että kaaso & bestman tai seremoniamestari pystyy pitämään ohjat käsissään ja kertoa reippaasti vieraille päivän ohjelmasta! Silloin vieraatkin tietää onko tulossa jotakin perinteistä kimpun heittoa tai jos kovasti haluaa nähdä hääparin tanssivan, on paikalla silloin kun se alkaa.

Link to comment
Share on other sites

Kaikki eivät varmaan tule tätä ajatelleeksi, mutta useissa häissä oltuani, olen kokenut parhaaksi tavaksi saada tietoa ohjelmasta pöydillä olevilla ohjelmakorteilla tms. Käteen jaettavat ohjelmalehtiset ovat vaivalloisia. Aina kun haluaa tarkistaa missä mennään ja mitä on tulossa, joutuu kaivamaan käsilaukusta sen lehtisen.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

hei asiaan viitaten olin häissä missä kukaan ei tiennyt mitä tapahtuu seuraavaksi muu kuin bestman ja kaaso he sitten huikkasivat kaikki sisälle mitään ohjelmaa ei aloitettu ennen kuin kaikki oli sisällä joten kukaan ei menettänyt mitään...;) näin kaverin häissä mielestäni hyvä vaihtoehto rennoille häille...;):girl_impossible::flirt:

Mulla on tuoreessa muistissa häät, joissa kukaan ei tiennyt mitään aikatauluista tai ohjelmasta. Juhlalla tietysti oli tietty alkamisajankohta, mutta koska pieniä yksityiskohtia ei kukaan ollut miettinyt valmiiksi, koko homma oli aikamoista sähellystä. Vihkimisen jälkeen ihmiset karkasivat ulos tupakalle tai muuten vain haukkaamaan raitista ilmaa ja pitopalvelu oli näreissään kun ruokailun aloittaminen venyi ja venyi. Kun vihdoin saatiin morsiuspari ja lähimmät sukulaiset ottamaan ruokaa, muutkin hoksasivat että kyllä sitä esillä olevaa ruokaa saa ottaa. Hääkakun leikkauksen näin vilaukselta, onneksi joku tuli uloskin huikkaamaan että nyt tapahtuu jotakin! <_< Osa vieraista missasi häävalssin kokonaan ja illan ohjelmaa ei ollut missään esillä. Odottelimme leikkejä tai mitä tahansa ohjelmaa aikamme ja lähdimme kotiin jo klo 23 vaikka yleensä häissä viihdymme tappiin asti. En tiedä oliko mitään ohjelmaa tulossa tai tuliko sitä missään vaiheessa iltaa.

Eli kyllä vieraana arvostan paljon sitä että on edes pieni haju mitä tapahtuu. Tai jos ei vieraille kerrota ohjelmaa, olisi suotavaa että kaaso & bestman tai seremoniamestari pystyy pitämään ohjat käsissään ja kertoa reippaasti vieraille päivän ohjelmasta! Silloin vieraatkin tietää onko tulossa jotakin perinteistä kimpun heittoa tai jos kovasti haluaa nähdä hääparin tanssivan, on paikalla silloin kun se alkaa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli ohjelmalehtiset, jotka jaettiin valmiiksi pöytiin jokaisen paikalle. Ihan tietokoneella ne näpyttelin ja työpaikalla tulostin, luonnollisesti samalla fontilla ja samalle paperille kuin kutsukorttien sisälehdet. Ohjelmalehtisessä oli simppelisti ohjelmarunko (ei mitään kellonaikoja!) ja sekä seremoniamestareiden että tilattujen esiintyjien nimet (pianistin osalta myös vihkitilaisuudessa soitetut kappaleet...). Kaksikielisessä juhlassa oli muuten etupuolella suomeksi ja takapuolella ranskaksi, joten ei tarvinnut säätää, kuka saa minkäkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kyllä mielestäni hääjuhlan ohjelmarunko on hyvä olla kaikkien vieraiden nähtäville. Silloin kaikki vieraat tietävät missä järjestyksessä tapahtuu mitäkin. Ja vaikka ohjelmissa ei ole kellonaikoja niin seremoniamestari voi vihjailla vieraille että kohta tapahtuu jotain ohjelmalistalta.

Me teemme niin että pöytiin tuleviin pöytäkortteihin tulee ohjelmat, samoin ulkona olevan tupakkapaikan seinälle (on katoksessa eli sade ei tuhoa sitä) ja todennäköisesti tulostamme ohjelmat myös karkkibuffetin / vieraskirjan tms. lähettyville. Nämä kun ovat eri tilassa kuin ruokapöydät, niin joka paikassa näkee näppärästi mitä tapahtuu ja milloin. Ohjelma wc:n seinälle on ehkä vähän liioittelua :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...