Jump to content
Naimisiin.info

Musiikki ruokailun aikana


salzburg

Recommended Posts

Esim. Mike Oldfield Songs of The Distant Earth upeaa instrumental-musiikkia pääasiassa pianolla ja kitaralla. Tutustu myös muihin Oldfieldin levyihin! Mike Oldfield tunnetaan parhaiten Manaajan tunnusmusasta :)

Kitarasankari Marty Friedmanin levyä Scenes voin sydämestäni suositella. Mm. biisi Angel löytyy You Tubesta.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä on sellainen periaate, että ruokailun aikana ei soiteta minkäänlaista musiikkia, vaan kaikille annetaan ruokarauha (jutella toki saa ihan kaikessa rauhassa :D , mutta mitään ylimääräistä renkutusta taustalle emme kaipaa), ja sitten kahvilla voi jotain soittaakin. Luultavasti sulhon serkku tulee musisoimaan trumpetin kanssa...

Link to comment
Share on other sites

Musta ois ihanaa, jos saisi jonkun amatöörisoittajan pianoa renkuttaan. :D Ja nimenomaan ruokailun ajaksi. Musiikki luo tunnelmaa ja saa ainakin mut hyvälle mielelle. Jos vaikka lennosta vaihtaisi pianistin sellistiin(ensin pianoa, sitten pari yhteiskappaletta ja lopuksi sello yksin). Se ois niin <3. Jos budjetti antaa myöden ja löydetään musiikinharrastajia niin toi ois tosi ihana toteuttaa.

Link to comment
Share on other sites

Bossa novaa ja jazzia ajateltiin soittaa ihan cd:ltä/nettiradiosta.

Stan Getz on ainakin yksi artisti jnka musiikkia on kiva kuunnella kun ei halua kuunnella mitään ;) esim töissä taustamusana. Miksei siis myös ruokaillessa. Idea liittyy japanilaiseen teemaankin, siellä kun kaupoissa soi lähes poikkeuksetta bossa.

Ja tää biisi, tää on jostain syystä vienyt mut ihan täysin pauloihinsa.

Bossa nova no cafe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Meillä sovittu, että bändi soittaa hiljaista lattarityyppistä laulutonta musiikkia ruokailun taustalle. Onneksemme bändi on käytössä koko juhlan ajan ilman tietty settimäärää juuri niin kauan kuin tarve vaatii, vaikka aamuun asti =)

Hienoa!Mikä on bändin nimi!?Varmaan monikin tuon haluaisi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tahtoisin itse musiikin ammattilaisena tuoda tämänkin näkökulman esiin: yleensä muusikot eivät pidä ajatuksesta soittaa ns. hissimusiikkia, eli sellaista huttua joka hukkuu täydellisesti paikan muihin ääniin. Itsekin oletan, että kun esiinnyn, ihmiset kuuntelevat MINUA, eivätkä touhua jotain muuta sillä välin. Olen aina tuntenut myötähäpeää muusikon puolesta kun olen joutunut olemaan paikoissa jossa muusikko on "koriste", ja juhlaväelle olisi ihan sama vaikka hän soittaisi ukko noaa :blink: Tämähän nyt ei tietenkään ole yleispätevä kommentti, vaan varmaan löytyy jostain niitäkin muusikoita jotka pitävät taustalla soittelusta..Meidän häihimme ei kuitenkaan missään nimessä tule minkäännäköistä taustamusiikkia, vaan kun bändi soittaa niin he ovat sitten se pääohjelmanumero. Niin paljon arvostan muusikon hommia :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

meille tulee bändi, mutta ruokailun/kahvien aikana soiva taustamusa tulee kyllä levyltä. Ensinnäkin kaikki bändin jäsenet olisivat kutsuttuja vieraita muutenkin (kaksi kärpästä yhdellä iskulla) ja toinen syy on juuri tuo Rymyn mainitsema "bändi koristeena" juttu. Jos bändi soittaa, pitää sitä myös kuunnella, levysoitin kun ei kaipaa henkilökohtaista huomiota, hoitakoon se taustasoittajan hommat. B)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 years later...

Itse tein spotifylle "hissimusiikkia"-soittolistan, jossa on erilaisia instrumentaalikappaleita, pääasiassa joko pianolla tai kitaralla soitettuna. Näitä olisi tarkoitus ruokailun taustalla kuunnella. Meillä kiinnitetään tuo tabloid, jota kautta siis musiikki tulee, bändin äänentoistolaitteisiin, joten musiikki kuuluu selkeästi, mutta tarvitsee laittaa se vain tarpeeksi hiljaiselle. Bändi soittaa sitten myöhemmin ja on oma ohjelmanumeronsa. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on suunnitelmat aika kaukana romanttisista rakkauslauluista. Nyt sulhasen toiveesta Two Steps from Hell suunnitelmissa eli käytännössä trailereista tuttua peli- ja elokuvamusiikkia. On se vähän mahtipontista, mutta taustalle levyltä. Miksipä ei. Sulho on innokas pelaaja ja hääkarkkeihin tulee mietepätkät elokuvista, kun ne on meidän yhteinen juttu.

Niin ja olihan kappale Heart of Courage myös viime kesän jalkapallon MM-kisoissa. Me tykätään jalkapallosta. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä taustamusiikin hoiti tehtävään palkattu pianisti. Hän soitti pianoa vieraiden saapuessa juhlatilaan. Soitti ruokailun ajan ja sitten vielä sen jälkeen pari yhteislaulua. Yhteensä maksoimme hänelle neljästä tunnista. Suosittelen! Tuli ihana tunnelma, kun oli alusta alkaen elävää musiikkia!

 

Pyysimme pianistia soittamaan jazzahtavaa musiikkia ja kevyttä klassista. Sellaista, mitä nyt mielellään kuuntelee ruokailun taustamusiikkina. Hän piti neljän tunnin aikana pari 10-15 minuutin mittaista taukoa.

 

Jo ovelta oli tilassa ihana tunnelma, kun elävä musiikki soi taustalla!

Muokattu: , käyttäjä: susumu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ne, ketkä on soittaneet itse valkattuja biisejä soittolistalta/levyltä, olisi kiva nähdä listaa kappaleista joita olette valkanneet, jos vaikka keksisin lisää omalle listalle. :) Meidän taustamusiikkilistalta löytyy nyt seuraavat:

-ronan keating - if tomorrow never comes
-stand by me
-faith hill there youll be
-faith hill - the way you love me
-kaija koo -kuka keksi rakkauden
- elton john can you feel the love tonight
-se on kuin yö
-abba-dancing queen
-anna eriksson - kun katsoit minuun
-j karjalainen - meripihkahuone
ronan keating - when you say nothing at all
samuli edelman, jippu - jos sä tahdot niin
teleks -elämäni viimeinen elämäni rakkaus
samuli edelman - viimeinen
zen cafe -todella kaunis
johanna kurkela- rakkauslaulu
johanna kurkela -sun särkyä anna mä en
tuomas kauhanen -enkeli
Juha tapio - en mitään en ketään
 

Link to comment
Share on other sites

Ajateltiin tehdä dvd, johon tulee kuvia meistä kahdesta ja sitten jotain hitaita rakkausbiisejä taustalle :)

 

Edit. Niin ja ajatuksena on, että video pyörisi koko illan juhlatilassa, koska meillä on rantalava, jossa tanssit pidetään, mutta jos esim. vanhempi väki haluaa olla sisätiloissa, niin eipähän sitten tarvitse ihan hiljaisuudessa olla :D

Muokattu: , käyttäjä: bridezilla2013
Link to comment
Share on other sites

Ne, ketkä on soittaneet itse valkattuja biisejä soittolistalta/levyltä, olisi kiva nähdä listaa kappaleista joita olette valkanneet, jos vaikka keksisin lisää omalle listalle. :) Meidän taustamusiikkilistalta löytyy nyt seuraavat:

-ronan keating - if tomorrow never comes

-stand by me

-faith hill there youll be

-faith hill - the way you love me

-kaija koo -kuka keksi rakkauden

- elton john can you feel the love tonight

-se on kuin yö

-abba-dancing queen

-anna eriksson - kun katsoit minuun

-j karjalainen - meripihkahuone

ronan keating - when you say nothing at all

samuli edelman, jippu - jos sä tahdot niin

teleks -elämäni viimeinen elämäni rakkaus

samuli edelman - viimeinen

zen cafe -todella kaunis

johanna kurkela- rakkauslaulu

johanna kurkela -sun särkyä anna mä en

tuomas kauhanen -enkeli

Juha tapio - en mitään en ketään

 

 

Mulla on hääblogissa Inspiration-välilehdessä osio musiikki.. Ite kerään sinne hääbiisejä :) Jonkin verran samoja onkin ;) Linkki blogiin toi mun allekirjoitus..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...