Jump to content
Naimisiin.info

Musiikki ruokailun aikana


salzburg

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Täytyy tässä muistuttaa, että ainakin pienehköissä tiloissa voi tulla vastaan se ongelma että bändi tulee liian lujaa, vaikka yrittäisi soittaa kuinka hiljaa. Akustisilla soittimilla (erityisesti puhaltimilla) kun on se tietty volyymiraja, jonka alle ei voi mennä ilman että soitto menee pelleilyksi.

Muutenkin livemusiikki ruokailun aikana on minusta vähän "helmiä sioille", ei sitä kuitenkaan kukaan kuuntele ja soittajalle se tunninkin yhtämittainen pimputtaminen on oikeasti raskas homma. Tietysti jos siitä maksetaan kunnolla tai löytyy innokkaita vapaaehtoisia niin siitä vaan. Itse aiomme soittaa ruokailumusat levyiltä (tod. näk. bossa novaa ja lempeää jazzia), vaikka häihimme paljon muusikkoja tuleekin ja bändejäkin useita.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee myös levyltä tarkkaan harkittuja biisejä rokista rautalankaan ruokailun aikana. Ystävilläni oli orkesteri soittamassa ruokailun aikana. Orkesteri oli eri huoneessa kuin ruokailijat joten soitto ei kuulunut liian kovaa, eikä häirinnyt keskustelua.

Kaiken kaikkiaan taustamusiikki ruokailun aikana on mielestäni hyvä asia, sillä vähän isommassa tilassa taustamusiikki pehmentää hälyä. Esimerkiksi baarissa huomaa kuinka ääni 'kovenee' ja tulee terävämmäksi kun musiikki loppuu. Tämä tietysti riippuu paljon juhlapaikasta millainen kaiku salissa on, mutta itse olen huomannut jo ihan kotipippaloissakin, että taustamusiikki kannattaa.

Link to comment
Share on other sites

Oman kokemukseni mukaan riippuu suuresti tilasta, kannattaako taustamusiikkiin ylipäänsä satsata. Varmaankin kartanotyyppisissä häissä bändi voi soittaa viereisessä huonessa ja musiikki toimii oikein hyvin.

Viikko sitten ystäväni häissä (ravintola jossa tiiliseinät, matala vanha tila) oli kaiuttimien kautta cd:ltä tulevaa rauhallista musiikkia ruokailun aikana. Tätä ei tosin kuullut kun kaikki keskittyivät kovasti juttelemaan ja tila oli täynnä ääniä. Kun puheita ryhdyttiin pitämään niin tila hiljeni, pahaksi onneksi musiikki unohdettiin katkaista ja se häiritsi taaimmaisissa pöydissä istuvia -> puheääni ei kuulunut kunnolla... Tässä tilassa bändin soittaessa keskityttiin lähinnä tanssimaan ja kuuntelemaan laulajan ääntä kun soitto oli aika kovaäänistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mun on nyt pakko tunnustaa, että mulle ei ole tullut mieleenkään, että ruokailun taustamusiikin voisi soittaa levyltä :)

Siis hyvässä mielessä, ei ole tullut mieleenkään. Jotenkin olen surkutellut, kun meillä ei ole soittajaa ja ammattisoittaja maksaisi taas lisää. Budjettimme huitelee jo muutenkin yläkäyrillä. Sinänsä harmi, että suunnittelemassamme tilassa on piano ja tila on kaunis, joten pianisti sopisi hyvin.

Kiitos levy ideasta, se ehkä pelastaa kuitenkin jotain :)

Link to comment
Share on other sites

Meille on näillä näkymin tulossa musiikkia myös ruokailun ajaksi. Yhdellä viululla soitettuna. Vielä emme ole viulistin kanssa jutelleet minkälaista musiikkia, mutta itse pitäisin, jos osa musiikista olisi unkarilaistyylistä. Pitää keskustella siitä sitten lähempänä häitä...jos silloin saisin mieheltäkin kommenttia, jos sitten häät tuntuisivat hänestäkin konkreettisemmilta... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...