Jump to content
Naimisiin.info

Budjettihintaiset sormukset, sormusopas & TopGold-sormukset


rosenbej

Recommended Posts

Heippa kaikki!

 

Täällä kirjoittaa vasta-alkaja ja todellinen noviisi 25-vuotias neiti, joka toivon mukaan pian saa kihlan vasempaan nimettömäänsä :) Sormuksista en tiedä käytännössä MITÄÄN (kuten huomaatte jos luette tätä eteenpäni). Käytiin tänään (miehen pyynnöstä!) katsomassa minkälainen sormus olisi minunlaiseni ja tutustuttiin TopGold-merkkisiin sormuksiin. Googlailin näitä kotona, mutta kovin paljoa ei ko merkistä täällä/googlaamalla löydykään! Osaisiko joku täältä kertoa One Goldeista enemmän kuin että ovat kotimaisia? Timanttisilta löydettiin nämä. 

 

Sitten toinen asia: miltä merkeitä olette hankkineet n.s "budjettihintaiset" sormuksenne? Ihastelin täällä monen sormuksia, joissa on monta ja isoja kiviä, mutta tänään Timanttisilla tajusin, etteivät ne sittenkään uppoa minun makuuni. Omaan budjettiini ne ovat sitäpaitsi aivan liian tyyriitä.. Tykästyin sormusmalliin, jossa oli n puolet sormuksen ympäryksestä upotettu pieniä timantteja ja keskellä oli yksi isompi (mikä tämä malli on nimeltään?) vihkisormuksesti. Kihlaksi valikoituu näillä näkymin keltakultainen, johon on istutettu monta pientä kiveä vierekkäin n puolet sormuksen ympäryksen pituudelta matkalta :) 

Budjetiksi kihlalle olen ajatellut n 100-400e ja tosiaan keltakultainen y.o. kuvauksella varustettuna. Osaisiko joku vinkata miltä merkeiltä tälläisiä löytyisi? Mielessä on käynyt, että käytäisiin teettämässä sormukset koska se ei kuulemma kalliimmasi välttämättä edes tule ja silloin saa juuri haluamansa. Toiveina on keltakulta, kotimaisuus, kapea ja pyöreäreunainen, rivi-istutus ja pienet timantit kihlaan ja tosiaan budjetti n 400e maks. 

 

Apua, huomaa, että olen aivan päästäni pyörällä näissä asioissa mutta yllätyin niin kovin kun mies kyseli ostoskeskuksessa, että käytäiskö katsomassa minkälainen sormus kiinnostaisi minua :'D Nimim. bridezilla-to-be ja kihlausta odotellessa ;)

Link to comment
Share on other sites

TopGold yrityksenä suomalainen, mutta ainakin nuo perinteiset Timanttisilla myytävät sormusmallit kaikki käsittääkseni ulkolaista tuotantoa. Jos tämä kotimaisuus oli sinulle tärkeä kriteeri.

 

Ehdottaisin kustannustehokkaimmiksi vaihtoehdoiksi saada käyttöä kestävä sormus joko kurkkaista läpi esim. Helsingin Huutokauppakamarin Vintage-puoti (kuvaamanlaisiasi sormuksia tarjolla paljon) tai käydä läpi lähialueesi kultaseppiä tarjouspyynnön kanssa.

 

Tarjouspyyntöä varten tarvitset vähän tarkemmat tiedot siitä mitä haet. Onko ohut runko esim. 2mm leveä ja 1,5mm paksu - minkäkokoiset timantit ja millä spekseillä ne haluat. Luulen että budjettiasi ja toiveitasi ajatellen timantit 0.01ct x 7 G-H/VS-SI voisi olla vielä saavutettavissa ja hyvät turvalliset perusspeksit jokapäiväiseen vuosien käyttöön.

 

Vintage-puodista kuvaamasilaisen sormuksen löytää varmasti tuohon budjettiin. Sieltä löytyy sekä paljon Kultajousi ja Timanttisten TopGold-tyyppisiä malleja, mutta myös Suomessa käsinvalmistettuja (eli ei valettuja) laadukkailla kivillä ja tukevilla rungoilla - ja vaikkei nyt "sikahalvalla", yleensä jotakuinkin puolet halvemmalla kuin vastaava kaupassa. Pienet koonmuutoksethan ovat sepällä aina mahdollisia, eli esim. olettaen että kokosi oli 17, voit huoletta katsoa tuollaisista puolianssisormuksista 15.5-18.5 kokoisia ja olla varma että osaava seppä saa ne muutettua kokoosi.

Link to comment
Share on other sites

Myyjä kyllä sanoi, että sormukset ovat kotimaista tuotantoa :o 

Ideana tuo sormuksen kierrättäminen (muu kuin oman suvun perimä) tuntuu minusta vieraalta, muutoin ei yhtään hölmömpi vinkki tuo panttilainaamo. Ehkä teettäminen täytyy edelleen pitää mielessä; tuntuu vain niin kuluttavalta että kihlautumisesta joutuisi sitten viikkoja odottamaan sormustaan :D jep, hiiiieman malttamaton olen ;) Mutta tuskin sormuksen saa kultaliikkeistäkään heti käteensä (kaiverruksen jälkeen)?

Link to comment
Share on other sites

TopGoldin Bellina-mallistosta on tuolla yritysketjujen puolella jo ketju: Bellina sormukset (TopGold) , joten siitä aiheesta jatkettaneen siinä ketjussa :)

 

Liikkeestä sormuksen saa ostettaessa suoraan käteen, jos oikea koko löytyy hyllystä ja liikkeessä on kaivertaja. Ja timanttisormuksissa siis käsin kaivertaja. Eli aika epätodennäköistä se on.

 

Teettämistä kannattaa kyllä harkita, mutta kuten wedsy sanoi, tarvitset tarkemmat speksit. Teettäminen voi jäädä tosiaan halvemmaksi, koska toimitusketjusta jää pari ottavaa kättä pois. ;)

Olen samaa mieltä myös tuosta, että 400 eurolla saisi liikkeestä about 0.07ct. Tosin uskon, että VS-kiviin budjetti ei riitä, mutta SI:t ovat aivan "pätevät" kyllä. Nyt tietysti on oiva aika ostaa, koska liikkeeissä on alennusmyynnit! Kuvailemasi malli olisi wedsyn ehdottama puoliallianssi tai sitten ihan rivari. Budjettihintaisiin kihloihin ei taida yleiskäsityksen mukaan kuulua timantit eli budjettikihlat on yleensä niitä "perusrinkuloita" :) Kannattaa tutustua tämän alueen muihinkin ketjuihin, löytyy vaikka mitä :) Esim. timantti- ja istutustietoutta, hintatietoja, kokemuksia sepistä jne.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Tipzilla :) Luulin, että Bellina on jokin osa-sarja noista TopGoldeista, mutta näin ei siis ilmeisesti olekaan ja se sopii minulle: kotimaisuus ja ekologisuus on minulle tärkeää! Sormuksessa, johon ihastuin, taisi timantteja olla se 0,1 x 7. Olen kai aika vaatimaton nainen, kun makunystyröitäni kutkuttavat nuo pienet timantit enemmän kuin isot :D Aiemmin luulin haluavani Solitaire-tyyppisen isokivisen valkokultaisen, mutta nyt kun käytiin katsomassa niin maku muuttui täysin: kihlaksi keltakultainen puolialianssi oikein pienillä, upotetuilla timanteilla ja vihkiksi keltakultainen solitaire tai sellainen, jossa on isompi kivi keskellä ja molemmin puolin pienempi :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...