Guest jeminaz

Minne lapsi hoitoon yöksi hääyön ajaksi?

13 viestiä aiheessa

eli mietin sellasta että kukahan ottaisi hoitoon tyttömme, ensi kesänä häiden aikaan 1 v 9kk,kirkossa ja syömisen ajan varmasti mummot katsoo perään ei siinä huolta mutta en haluaisi velvoittaa isovanhempia lähtemään kesken hääämme hoitamaan tai viemään kotiin lastamme, tai ketään muttakaan sukulaista ,ja parhaat läheiset ystävät tulevat häihimme, haluamme siis että kaikki saavat juhlia ja myöskin juoda alkoholia eikä kenenkää tarvitse (kerranhan häitämme vietetään) jäädä juhlista pois... jotenkin tuntuu että jos palkkaa jonkun vieraan hoitamaan, niin tyttömmehän voi vaikka vierastaa, ja hoitaja ei voi olla mikään 15.v koska pitäisi olla ajokortillenen ja autollinen henkilö joka kuljettaa pois ja hoitaa myös yön yli ja seuraavan aamunkin.

kauhee kun jo nyt mietin tätä vaikka tuonnehan on aikaa vielä mutta huolettaa silti. mistä tietää että jos ottaa vieraan hoitajan onko hän luotettava, mistä sen tietää minkälaiset taustat...auttakaa mua, miten te jotka ette halua vaivata sukulaisia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän MLL:sta löydy osaavaa ja luotettavaa porukkaa. Sinne ottaisin yhteyttä. Jos haluat, että lapsi on jonkun hyvän tutun hoidossa, ei auta kun pyytää kyseistä henkilöä lähtemään aikasemmin juhlasta. Jos taas haluat, että kaikki hyvät ystävät ja sukulaiset saa juhlia niin pitkään kun huvittaa, on lapsi laitettava jonkun ei niin hyvän tutun luo hoitoon. Yksinkertanen juttu, nuo ehdot sulkee kyllä toisensa pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja voithan muutamia kertoja ennen häitä jättää lapsen tälle samalle (vaikkapa juurikin mll:stä) hoitajalle hoitoon pariksi tunniksi, niin lapsi kerkeää tähän tutustua. Onhan ennen häitä koekampaus, koemeikki, hääpuvun kokelua yms miljoona muutakin ns. oikeaa asiaa, ettei edes välttämättä tarvitse "tyhjästä" maksaa "koekertojen" vuoksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä meinaan ottaa MLL:n lastenhoitajat. Olen jo alustavasti varannut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö häiden aikaan paria viikkoa vaille vuoden. Vanhempani hoitavat sitten yön yli. Meillä iltajuhla muutenkin, kirkko klo 17. Paikka sellainen missä voi pihalla olla asuntoautossa nukkumassa. Juhlat oikeastaan kaveriporukalla, lukuunottamatta vanhempia ja sisaruksia ja paria serkkua. Vanhempamme eivät välttämättä niissä loppuillasta viihtyisikään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun vanhemmat hoitaa meidän poikaa, joka on häiden aikaan 1v7kk. Jos mun vanhemmat ei ottais poitsua hoitoon niin sit jätettäs hääyö miehen kans pitämättä ja juhlien "ohjelma" muuttuis täysin jotta poitsu vois olla meijän kans juhlien ajan.

Mun vanhemmat ottaa onneks pojan mielellään ja heillä ei ole tarkoituskaan jäädä juhliin koko illaksi.

Poitsu on tuolloin ekaa kertaa yötä hoidossa.. Ikävä on jo valmiiks!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä poika on häiden aikaan hiukan vajaa 10 kk ja on menossa minun vanhempieni luokse yöksi. Juhlapaikalle otamme mukaan vaunut, jossa pikkumies voi nukkua juhlan aikana. Ja kuitenkin varmaa on, että yö tulele olemaan jokatapauksessa levoton ja katkonainen niin todennnäköisesti koitamme pitkittää vanhempieni paikallaoloa kuitenkin pojan tarpeita kuunnellen kuitenkin mahdollisimman pitkää jotteivät he joutuisi ihan ensimmäisinä poistumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen miettinyt ihan samaa asiaa. Meillä tulee olemaan 7kk:n ikäinen lapsi häiden aikaan (mikäli kaikki menee raskauden loppuun asti hyvin) ja tuo hoitoasia on hieman ongelmallinen. Omasta mielestäni tuon ikäinen on aivan liian nuori yöhoitoon edes isovanhempien luokse, joten meillä ei tule kysymykseen, että viettäisimme hääyön ilman lasta. Ongelmana on kuitenkin se, ettei tuon ikäinen oikein voi kauheassa melussakaan olla, kuitenkin bändi soittaa kovaa jne.

Olenkin ajatellut, että varaisimme hääjuhlapaikastamme huoneen, jonne kävisin itse nukuttumassa lapsen sitten illansuussa ja palaisin takaisin juhlimaan. Joku sitten vain palkattaisiin muutamiksi tunneiksi valvomaan lapsen unta. Itse voisin sitten käydä vaikka imettämässä välillä, jos on tarve. Yöksi sitten menisimme vauvan viereen ja hoitaja pääsisi kotiin. Hankalaksi menee, mutta muutakaan en oikein keksi. Toisaalta hääjuhlaan on vielä aikaa, joten tätäkin voi miettiä sitten myöhemmin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tara-Marie: Itse olen entinen MLL:n hoitaja ja olen useinkin ollut hääparin lasta/lapsia kaitsemassa. Nuorin hoitamani lapsi oli 6kk. Kaava on ollut se, että juhlassa ollaan oltu nukkumaan menoon asti ja yö on vietetty just joko hotellissa lähellä juhlaa tai mummolassa. Mutta järjestely on katsottava lapsi-kohtaisesti lähempänä ajankohtaa. Kaikki puolivuotiaat kun eivät esim. pulloa vielä syö. Minun mielestäni isovanhempien ei tulisi olla ensimmäisiä, keneltä kysytään hoitovuoroa, koska onhan kyseessä myös omalla tavallaan heidän juhlapäivä, heidän lapset menevät naimisiin. Toiset mummit taas ottavat ilolla lapset hoitoonsa. Tapauskohtaista tämäkin, kysymällä selviää, mihin kastiin isovanhemmat kuuluvat.

Ja siskoni häissä teimme niin, että lapset nukkuivat minun ja mieheni huoneessa (olivat tosin vähän isompia, 1.5 ja 4) jonne siskoni ja minä heidät yhdessä kävimme nukuttamassa. Itse jatkoin juhlintaa selvinpäin itkuhälyttimen kanssa, jolloin hääpari sai keskittyä juhlaansa ja hääyöhön kahdestaan.

Vaihtoehtoja kannattaa käydä läpi lapsen synnyttyä tätien/setien/enojen/mummien/kummien kanssa, kaverit usein auttavat mielellään tai sitten palkaatte hoitajan ko.palvelua tarjoavalta yritykseltä. Ja mihin lopputulokseen sitten päädyttekään, tilannetta olisi hyvä "harjoitella" eli viettää lapsen kanssa aikaa ainakin sen henkilön kanssa, joka sitten lasta hoitaa, jotta tämä tulee tutuksi.

Kokemuksesta voin kertoa, että kyllä lapsi pärjää, mut pärjääkö äiti ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

alma-kaarina: Olen itsekin ollut ihan vauvaikäisten lapsenvahtina myös yön yli, kerran juuri vanhempien häiden aikaan. Työelämässäkin olen vuosia ollut lastenhoitoalalla. Kuitenkin olen sitä mieltä, että alle vuoden ikäisen ei kuuluisi olla yhtäkään yötä (tai päivää) ilman ensisijaista hoitajaa. Kyllä lapsi varmasti selviäisi, mutta siitä ei olekaan kyse. Äiti taas ei varmasti selviäisi. :rolleyes:

Ja tosiaan, pullolle en aijo lasta edes opettaa, joten siksikään koko yön kestävä kyläily ei tule kysymykseen. Siinä mielessä juhlapaikkamme on hyvä, että ne huoneet ovat ihan kivenheiton päästä juhlapaikasta, joten imetys onnistuisi tarvittaessa hyvin. Lastenvahti voisi laittaa vaikka viestin, kun/jos tisulle tulisi tarve. ;) Itse haluaisin tosiaan myös nukuttaa lapsen.

Helpompaa kyllä olisi, jos lapsi olisi hieman vanhempi, mutta tilanne on nyt se mikä on. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä lapset häiden aikaan vajaa 2v ja 1v 1kk ja menetvät varmaan kin mummolaan hoitoon.:) suvussa aina lapset menneet mummolaan häiden aikaan eikä ikinämikää ongelma päin vastoin he tykkäävät!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttö on häiden aikaan hiukan vajaa 9kk. Suunnittelin varaavani juhlapaikalta huoneen mummille ja tytölle. Tyttö nukkumaan kun nukuttaa ja itkuhälytin mukaan juhlaan. (Juhlapaikka ei siis ole kovin iso..)

Tällä tavalla kuulemme, jos tyttö herää ja mummi pääsee nukkumaan, sitten kun haluaa mennä. Mieheni ja minä menemme hotelliin hääyöksi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä luotan siihen, että meillä miun äippä suostuu neidin kanssa lähtemään hieman aikasemmin :girl_sigh: Eli joskus kympin maissa...Neiti on kyllä "jo" 2,5 vee siinä vaiheessa, että ei nyt haittaa vaikka vähän ilta venyy...Neiti on kyllä niin mumsin (heh, hauska kutsumanimi...) tyttö, että eiköhän molemmat lähde mielellään vähän aikasemmin :girl_smile: Mutta tämäkin asia tulossa palaverissa esille...Mutta jos ei hoitajaa olisi niin sitten hääyö jäisi väliin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään