neet

Saako sulhanen nähdä morsiamen hääpäivänä ennen vihkimistä?

360 viestiä aiheessa

Itse en usko sen tuottavan huonoa onnea, jos sulhanen morsiamensa näkee ennen alttarille astumista, mutta mielestäni se tekee päivästä jännittävämmän ja se tunne on sanoin kuvailematon, kun olette erossa vuorokauden, perhosia pyörii vatsassa ja sitten kun tapaatte alttarilla.....se tunne on IHANAAAAAA!!!!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä olen, eli näemme toisemme vasta kirkossa erillään vietetyn yön jälkeen :) Kumpaakin jännittää aikas paljon tulevat häät, ja voin vaan kuvitella sitä jännityksen määrää ennen vihkimistä ja kun näemme toisemme kirkossa... nyt jo tulee perhosia vatsaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me nähdään vasta kirkossa :o Oikeastaan nähdään nyt kun häihin on enää 24 päivää niin enää 3 kertaa :D Pakon sanelema juttu tosin. Mies ei ole nähnyt mun pukua tai huntua ja hääviikollakin se näkee mut vaan kirkkoharjoituksessa ja sitten häissä :) Sitten onki ihana lähteä kahestaan mökille kun on joutunu olemaan erossa tällein. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vähän sama kuin Joskulla, käytännön sanelemana pakkona nähdään enää muutama kerta ennen häitä. Mutta siitäpä syystä me varattiin hotellihuone myös häitä edeltävälle yölle, vaikka se onkin kovasti perinteitä vastoin. Musta on ihana nukkua miehen vieressä taas pitkästä pitkästä aikaa ja aamulla levänneenä ja rentoutuneena lähteä laittautumaan ja juhlimaan meidän päivää. Toinen vaihtoehto olisi olla vanhempiemme luona, mutta mieluummin vältän sen hässäkän :girl_haha: Mutta meillä on kyllä kuvauskin ennen kirkkoa, että joka tapauksessa oltaisiin nähty ennen vihkimistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä se on ihana perinne, että nähdään vasta kirkossa! Haluan myös pitää puvun & alusvaatteet salassa mieheltä! ;)

Se tulee oleen todella hieno hetki kun kohdataan vasta kirkossa! :P Molemmilla jännittämistä, varsinkin sulholla :girl_blum:

Nyt jo alkaa pyöriin mahassa! :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ehdottomasti noudatamme tätä perinnettä!! :D eli sulhanen ei näe minua enää sen edellis illan jälkeen jolloin poistun kaasoni luokse. me tehdään niin päin että minä olen poissa kotoa sen vuoksi, että sulhasen ei ilmeisesti tarvitse mennä minnekkään ennen kuin kotoa sitten suoraa vihkimiseen -me hoidamme kukat kaasojen kanssa, ja kuvaus meillä on vihkimisen jälkeen. minä sitten menen tietenkin kampaajalle ja meikkaajallekkin :D joten minun pitäisi lähteä joka tapauksessa paljon aiemmin kotoa kun sulhon, ja meillä on tuo koira, niin mies koittaa sen viedä sitten mahd. myöhään vielä ulos, jotta pärjää täällä sitten pitkälle iltaan. ja olen itse kampaaja, niin mulla on nyt monen monta kuukautta saada sulholle opetettua miten ne hiukset sitten laitetaan hääpäivänä, ettei tarttis mennä parturiinkaan :D bestman tulisi sitten tietenkin meille yöksi sulhasen kanssa.

minusta se on ihana perinne ettei nähdä sinä päivänä ennen kirkkoa :-X myöskään pukuani tai mitään siihen kuuluvaa sulhanen ei tule näkemään ennen kuin kirkossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten te uskallatte ostaa puvut yms. ilman miehenne mielipidettä? Mulle on ainakin todella tärkeää että mies sanoo mielipiteensä pukuun ja pitää sitä älyttömän upeana. Olisi ihan kauheaa jos mies miettis mielessään, että onhan toi ihan ok puku, mut ois toivonut jotain erilaista..Just huomasin kun kattelin eri pukuja ja kyselin muutamasta vaihtoehdosta, niin ainoastaan yhdestä mies sanoi et toi on ehdottomasti upein, muut tosi tylsiä..Ja musta ne muut tylsätkin oli hienoja..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin myös noudattaa tätä perinnettä ja näillä näkymin niin myös teemme. :) Häihin tosin on vielä niin pitkä aika, etten tiedä tuleeko tuo onnistumaan. Mutta toivotaan parasta!

Ainiin. Tuohon pukuasiaan sen verran, että olen sulhaselta kysellyt mielipiteitä netistä etsimistäni hääpuvuista, joten minulla on pienen pieni käsitys siitä mistä sulhanen pitää ja mistä ei. Ja luulen, että sulhasen mielessä pyörii alttarilla ihan muut asiat kuin morsiamen puku. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

samaten meillä on katseltu ja tullaan varmasti vielä katselemaankin pukujen kuvia netistä/lehdistä, ja pyydän sulhaselta kommenttia.

tosin tähän asti hän on sanonut että tietää sen että minkä tahansa puvun valitsenkin se tulee olemaan upea. kun olen kysynyt että millaista pukua hän kuvittelee minun pitävän ylläni, niin hänen kuvaelmansa osuu todella lähelle sitä mitä itse olen halunnut. sulhon mukaan ehdottomasti tärkeintä on että minä viihdyn siinä -ja itse tykkään puvusta.

samaten noudatamme tätä toisinpäin, toki kerron mielipiteitäni sulhasen pukuun, mutta tärkeintä on että hän itse tykkää ja viihtyy siinä :D

ollaan oltu sen verran monta vuotta yhdessä, että kyllä minä ainakin osaan jo sanoa että mikä on sulhasen silmään ehdoton "ei ei" -joten en stressaa tätä asiaa lainkaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivänä olisi mukava jos nähtäisiin vasta kirkossa ellei kuvaukset ole ennempää tms. mutta sillä ei ole väliä jos sovittaessa näkee. Emme ole niin perinteikkäitä tämän asian suhteen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vietetään ihan edeltävä yö yhdessä kotona ja luultavasti sulhanen on se joka auttaa minua pukeutumaankin ;) . Mies oli mukana pukua hankkimassa, joten on nähnyt puvun jo. Eli ei noudateta tätä perinnettä, eikä kyllä montaa muutakaan :) .

Uskon kyllä, että niillä ketkä tätä perinnettä noudattavat ja viettävät edeltävän yön esim kaason/bestmanin luona, on varmasti ihan mukavaa! Siis se, että voi kavereiden seurassa ottaa vaikkapa lasin viiniä, saunoa ja purkaa jännitystä juttelemalla, kuulostaa kyllä ihan mukavalta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten te uskallatte ostaa puvut yms. ilman miehenne mielipidettä? Mulle on ainakin todella tärkeää että mies sanoo mielipiteensä pukuun ja pitää sitä älyttömän upeana. Olisi ihan kauheaa jos mies miettis mielessään, että onhan toi ihan ok puku, mut ois toivonut jotain erilaista..Just huomasin kun kattelin eri pukuja ja kyselin muutamasta vaihtoehdosta, niin ainoastaan yhdestä mies sanoi et toi on ehdottomasti upein, muut tosi tylsiä..Ja musta ne muut tylsätkin oli hienoja..

:girl_haha: Mun mies ei tule näkemään mua,kun vasta alttarilla ja ei tule näkemään pätkänvertaa koko luukkia.. Jos ei miellytä niin se on kovin voi voi. :) Itse pukuni suunnittelen ja se tulee olemaan sellainen mistä minä itse pidän ja on hyvä päällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hiemna hölmö tilanne siinä suhteessa, että mies ei missään nimessä tahtoisi nähdä mua ennen alttaria, mutta sitten ei halua seisoa yksin siellä alttarilla myöskään mua odottelemassa. Itse olisin tahtonut miehen mielipiteen hääpuvusta, mutta kuulema sen puvun näkeminen tietää sitä huonoa onnea, argh! Todennäköisesti kuitenkin siis olemme koko päivän yhdessä ennen vihkimistä, joten eiköhän me toisiamme nähdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä taas minä olen se perinteinen enkä tavallaan haluaisi että sulhanen minua tai pukua näkee ennen alttaria. Mies taas ei niin usko noihin juttuihin että tuottas huonoa onnea. Enkä minäkään nyt tosissani usko että siinä se avioliiton kohtalo sinetöitäs, mutta perinteet on kivoja :girl_haha:

Todennäkösesti se tulee menemään niin, että mies tulee mukaan puku ostoksille, koska haluan että mieskin rakastaa pukua ja että näytän hänen mielestään siinä uskomattomalta. (vaikka varmasti hänen mielestään näyttäisin hyvältä missä mekossa tahansa niin onhan hänelläkin omat suosikkinsa)

Koko kokonaisuuttahan mies ei kuitenkaan tule näkemään ennen hääpäivää, koska en häneltä sentään lähde meikkivinkkejä tai kampausasioita kyselemään :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies ei tahdo nähdä minua täydessä tällingissä ennen kuin vihittäessä. Pukujen sovituksessa hän oli mukana ja kertoi mielipiteitään, muttei tiedä, minkä kaikista sovittamistani puvuista valitsin. Samoin koekampauksen, paljaskorut ym. on nähnyt, mutta kokonaisuus paljastuu vasta hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saa nähdä. Meillä suunnitelmissa on kuitenkin viettää edellinen yö erillään. Minä varmaan hotellissa kaason/kaasojen kanssa ja sulhanen kotona/BM:n luona.. Sulho tulee todnäk näkemään puvun jo etukäteen ja ehkä kampauksenkin, joten alttarilla ei mitään suurta yllätystä olisi kuitenkaan vastassa. :girl_hide: toivottavasti ei vaan itseä itketä liikaa..

En halua hermoilla sulhasen seurassa aamun kiireessä ja toisaalta on ihana että hän ei ole nähnyt kokonaisuutta ennen kirkkoon menoa. Ja saadaan jutella tyttöjen juttuja vaikka toivonkin pääseväni yökylään myös rouvana :lol:

Kuvaus olisi näillä näkymin siis vihkimisen jälkeen.. Pari kuvaa kirkolla ja loput juhlapaikalla ohjelman ohessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin nähdään kyllä puolin ja toisin pari tuntia ennen vihkimistä, kun valokuvaus on siihen buukattu. Oli tietoinen valinta, sillä meille tulee sekä studio- että miljöökuvat, joten vieraat olisivat joutunet odottamaan tuntitolkulla juhlapaikalla jos oltaisiin menty vasta kirkon jälkeen kuvalle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten te uskallatte ostaa puvut yms. ilman miehenne mielipidettä? Mulle on ainakin todella tärkeää että mies sanoo mielipiteensä pukuun ja pitää sitä älyttömän upeana. Olisi ihan kauheaa jos mies miettis mielessään, että onhan toi ihan ok puku, mut ois toivonut jotain erilaista..Just huomasin kun kattelin eri pukuja ja kyselin muutamasta vaihtoehdosta, niin ainoastaan yhdestä mies sanoi et toi on ehdottomasti upein, muut tosi tylsiä..Ja musta ne muut tylsätkin oli hienoja..

Minä oikein yritin kysyä aluksi miehen mielipidettä pukuihin, niin tuli tiukka kommentti, että hän ei missään nimessä halua nähdä eikä kuulla mitään pukuihin liittyvää. Sovituskuvatkin piti miehen komennosta poistaa kamerasta ettei hän vahingossa niitä näe! :girl_haha: Mies itse siis haluaa nähdä minut "uusin silmin" vasta juuri ennen vihkimistä (joko vasta kirkossa, tai mahdollisesti valokuvauksessa, jos se nyt järjestetään ennen kirkkoa). Ja niin, yleensä kyllä kyselen tosi tarkkaan miehen mielipiteitä joka asiaan, hänellä kun niitä mielipiteitä yleensä riittääkin, joskus liiaksikin ja sellaisiin asioihin, joihin sitä mielipidettä ei olisi kaivattu.. :girl_wink: Joten on vaan parempi, ettei hän näe mitään kuvia mistään puvuista, joita olen katsellut tai sovitellut. Ja luotan siihen, että millainen pukuni ikinä onkaan, ei se minun päälläni voi olla miehelle mikään pettymys!

Käytännön syistä vielä sellainen maininta, että eri paikoissa nukutaan jo ihan siitä syystä, että kun minä jännitän jotain, niin puran sen yleensä kiukutteluna ja tavaroiden viskomisena. Hääpäiväni aamuna olen aika suurella todennäköisyydellä ihan hermoraunio bridezilla, joten on vaan parempi, että ollaan miehen kanssa tälläytymässä eri paikoissa. Ja kotonamme ei saataisi nukkua muutenkaan, kun häät pidetään 250 km päässä asuinpaikkakunnaltamme.. :)

Mutta että ei tämä perinteinen ratkaisu meillä ainakaan ole taikauskoisuudesta peräisin! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei kyllä (toivottavasti) nähdä hääpäivänä ennen kuin kirkossa. Ei siihen oikeastaan muita syitä ole, kuin että minusta on kiva tehdä niin:)

Puvun valinnasta ja miehen mielipiteistä sen verran, että omalla kohdallani tiedän mieheni mielipiteet niin hyvin, etten usko pystyväni valitsemaan sellaista pukua joka olisi mielestäni päälläni tosi kaunis, mutta miehen mielestä olisikin ruma! Toiseksikin myös minä luotan ennulin tapaan siihen, ettei puku, minkälainen se sitten onkaan, ole päälläni miehelleni pettymys!! ..oikeastaan tuntuu, ettei kukaan morsian voi olla hääpäivänään puvussaan miehensä mielestä pettymys, tai ainakin itse siinä tapauksessa jo peruisin häät :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Määki haluaisin, että nähtäs vasta kirkossa. Haluan luovutushäät, eli sulhanen näkis munt ja minä sent vasta, ku kirkon ovet avattais, ois ihana! Mutta pakko kuvaukset on varmaan järjestää ennen sitä, vai onko ideoita? Ku ei se oo vieraitakaan kiva ootattaa. Ja kun meillä alkaa vasta 18.00 häät, nii siinä ehtis reippaastikki käyä kuvauksissa.. Mutta onko joku silti onnistunu pittään kirkkoon asti "salaisuuen"? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä nähdään ennen alttaria, koska kävelemme yhdessä alttarille.

OT: Keskustelun otsikko on melko huvittava..! En lukenut koko keskustelua, olisiko joku jo kommentoinut tätä :D "Saako sulhanen nähdä morsiamen hääpäivänä?" Kyllä meillä olisi tarkoitus nähdä hääpäivänä ja olla yhdessäkin moooonta tuntia :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ainakin näemme toisemme hääpäivänä, ennen vihkimistä ja vihkimisen jälkeen. :girl_blum:

Sulho oli mukana jo valitsemassa hääpukua, ja meillä on hääkuvaus pari päivää ennen vihkimistä.. joten turha sitä on ryhtyä enää keinotekoisesti sievistelemään aamusta.

Yhdessä olemme kuitenkin sen edellisen yönkin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten on käytännössä mahdollista, ettei sulhanen ja morsian näe toisiaan kirkossa ennen vihkimistä? Kiikutetaanko sulhanen suoraan alttarille, laitetaan ovet kiinni ja viedään morsian johonkin eteisen nurkkaan piiloon? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten te uskallatte ostaa puvut yms. ilman miehenne mielipidettä? Mulle on ainakin todella tärkeää että mies sanoo mielipiteensä pukuun ja pitää sitä älyttömän upeana. Olisi ihan kauheaa jos mies miettis mielessään, että onhan toi ihan ok puku, mut ois toivonut jotain erilaista..Just huomasin kun kattelin eri pukuja ja kyselin muutamasta vaihtoehdosta, niin ainoastaan yhdestä mies sanoi et toi on ehdottomasti upein, muut tosi tylsiä..Ja musta ne muut tylsätkin oli hienoja..

Hmm, tuli vaan mieleen, että emme sulhaseni kanssa muutenkaan yleensä puutu siihen mitä toinen pistää päällensä (arki- tai juhlapukeutuminen) joten miksi minun nytkään pitäisi "hyväksyttää" valitsemani puku? Eiköhän tärkeintä ole mitä sen puvun sisällä on, eli minä :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin toivonut, että hääpäivänä olisi nähty ensimmäistä kertaa vasta alttarilla. Käytännön syyt kuitenkin voittivat. Vietetään varmaan edeltävä yö kotona. Aamulla tiet eroaa joksikin aikaa. Nähdään kuitenkin täydessä tällingissä ennen vihkimisistä studiokuvauksessa. Minusta olisi ollut ikävää pistää vieraita odottamaan meidän kuvauksen ajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään