neet

Saako sulhanen nähdä morsiamen hääpäivänä ennen vihkimistä?

360 viestiä aiheessa

Mulla on mielessä sellainen vanha perinne, että sulhanen ei saisi nähdä morsianta hääpäivänä ennen kuin vasta alttarilla kävelellessä.

Nyt mietinkin, kun lueskelin noita hääpäivän aikatauluja, että kovin moni ei taida noudattaa tätä uskomusta, että siitä tulisi huonoa onnea tms. :-/

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1026147446

Toisaalta haluaisin ehkä olla tarkistamassa, että kaikki on sulhasessa niin kuin pitääkin (ja mites se onnistuu, jos hän ei saa nähdä minua)... päivän kun PITÄÄ olla täydellinen  ;D

Olenko ainoa taikauskoinen perfektionisti  :-?

Kommentteja, ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huonosta onnesta en tiiä, mut musta se on nimen omaa niiiiiin älyttämän mahtava hetki/tunne, kun sulhanen ja morsian kohtaa kaikessa kauneudessaan/komeudessaan ensimmäistä kertaa niin, että näkevät toisensa tälläytyneenä jne. Minä ainakin odotan nimen omaa sitä hetkeä kun musiikki pauhaa ja katseet kääntyvät meihin. Näemme vaan toisemme jne.. ja muuta lässyä ;) ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

... niin ja mitä tuohon "perfektionistisuuteen" tulee, niin kyllä sen verran mieheeni/kampaajaan ym. luotan, että tiedän miehenkin olevan "täydellinen" ilman vainoharhaista hössötystäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta olisi kyllä hienoa kävellä alttarille niin, ettei sulho olisi mua sinä päivänä aikaisemmin nähnyt. Vieraiden elämää helpottaaksemme näemme kuitenkin toisemme ennen vihkimistä kuvauksen merkeissä - ei tarvitse juhlaväestön sitten seisoskella odottelemassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisihan se todella hienoa jos näkisimme toisemme vasta alttarilla hääpäivänä mutta meillä se ei vaan onnistu käytännön asioiden vuoksi. Edellisen yönkin vietämme ihan kotosalla molemmat ja lähdemme sit aamulla yhdessä laitettaviksi ja valokuvaukseen joka on myös ennen vihkimistä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Huonosta onnesta en tiiä, mut musta se on nimen omaa niiiiiin älyttämän mahtava hetki/tunne, kun sulhanen ja morsian kohtaa kaikessa kauneudessaan/komeudessaan ensimmäistä kertaa niin, että näkevät toisensa tälläytyneenä jne. Minä ainakin odotan nimen omaa sitä hetkeä kun musiikki pauhaa ja katseet kääntyvät meihin. Näemme vaan toisemme jne.. ja muuta lässyä ;) ;)

Juuri näin, ah niin romanttista  ;) Näin mekin teemme  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En varmasti selvisi hää-aamun hääsäyksestä ilman miehen tukea ja turvaa, joten olemme aamulla yhdessä. Meillä tosin on vihkiminen jo klo 11, joten ei siinä ennen sitä paljon ehdi tekemään. En muutenkaan halua nukkua häitä edeltävää yötä missään muualla kuin mieheni vieressä. Yhdessä olo luo turvaa ja rauhallisuutta kaiken kaaoksen keskelle...

Eikös tämä tapa ole tullut siitä, että ennen morsian oli morsiammen vanhempien "kauppatavaraa" ja sulho ja morsian tapasivat toisensa vasta ensi kertaa alttarilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eikös tämä tapa ole tullut siitä, että ennen morsian oli morsiammen vanhempien "kauppatavaraa" ja sulho ja morsian tapasivat toisensa vasta ensi kertaa alttarilla.

hehe.. voi olla. Mulla taas ihan ehdoton juttu, että vika yö on mun ja kaasojen "tyttöjen yö", jossa hihitellään

yömyöhään ja jännitetään seuraavaa päivää. Sulhanen ei näe pukua missään nimessä ennen vihkimistä.

Lisäksi se, ettei vietetä yötä yhdessä tarkoittaa että hän on varmasti "latautunut" hääyötä varten. Haha! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä nukutaan (jos nukutaan..  :P) edeltävä yö yhdessä ja saitten aamulla lähdetään kampukseen ym.. ja nähdään vasta silloin kun veljeni saattaa minut alttarille mieheni luokse..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietetään edellinen yö ja sitten aamu yhdessä, kuvauskin on ennen vihkimistä, joten näkee kyllä. Tosin puku pysyy piilossa hääpäivään asti.  :D Aateltin, että mikäs sen ihanampaa kuin jännittää vimeinen yö yhdessä ja nauttia joku ihana aamupala siinä päivän alkajaisiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhanen näkee minut vasta kirkossa.  ;D

Vietämme häitä edeltävän yön erillään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös tilanne se, että kuvaus on ennen vihkimistä. Muutenkin on mielestäni mukava valmistautua suureen päivään yhdessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka yhdessä on asuttu iät ja ajat ja kaksi yhteistä pientä lastakin löytyy, niin häitä edeltävän yön vietämme eri paikoissa ja sulho todellakin näkee minut hääpäivänä ensimmäisen kerran vasta kirkon ovien auetessa ja Prinsessa Ruususen soidessa. Haluan että se hetki painautuu miehen mieleen ikuisesti, vastapainoksi kotiäidin arkiolomuodolle...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin mennään vanhanaikaisella, eli alttarilla vasta kohdataan!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin ilmoitin jo ukkelille että saat mennä vanhempiesi luokse yöksi häitä edeltävänä iltana  ;D Tarkoituksena olisi nähdä vasta alttarille astuttaessa, asutaan tosin niin "pienellä" kylällä että toivottavasti ei törmätä toisiimme ennen sitä.. pitää varmaan kulkea huppu päässä  ::) Mielestäni se on todella romanttista nähdä tuleva aviomiehensä sit vasta alttarin vieressä seisoskelemassa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, musta tää otsikko oli loistava, "Saako sulhanen nähdä morsiamen hääpäivänä?". Ei saa, vasta seuraavana päivänä  ;D

Joo anteeks, taidan olla väsynyt  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me valmistaudumme yhdessä häihin yös hääpäivänä ja valokuvauskin suoritetaan ennen vihkimistä, joten näemme kyllä toisemme jo hääpäivän aamusta alkaen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy tässä kohtaa ottaa riski huonosta onnesta...  ;) Eli kyllä näemme toisemme hääpäivänä ennen vihkimistä, koska edellisen yönkin aiomme viettää yhdessä. Mä menen klo 10 -> kampaukseen + meikkiin. Klo 13 näemme toisemme valokuvaamossa (vihkiminen klo 15). Hääpuvun sulhanen näkee ensi kertaa siis siellä valokuvaamossa (sen verran täytyy joustaa perinteistä  ;D).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aiomme viettää häitämme edeltävän yön eri paikassa ja missään nimessä sulhanen ei saa nähdä minua, ennen kuin vasta alttarilla. Aikamoiseksi säätämiseksi se meinasi valokuvauksen yms. osalta mennä, mutta joitakin perinteitä täytyy sentään kunnioittaa  ;D. Pukuanikaan sulhanen ei ole nähnyt, eikä näe ennen h-hetkeä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuvaus on ennen vihkimistä ja nukumme yhdessä kotona edellisen yön. Sulhanen on nähnyt puvun jo heti ostamisen yhteydessä. Ainut minkä yritän pitää salaisuutena sulholle on alusasu ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksi hyvää vaihtoehtoa, joissa kummassakin on puolensa  ;) En usko mihinkään "se tuo huonoa onnea" -juttuihin enkä siihenkään, että olisi olemassa joku "näin pitäisi" tämän asian suhteen. Jokainen tekee niin kuin itsestä hyvältä tuntuu  :)

Tällaisia mietteitä pyörii omassa päässä:

TOISAALTA olisi ihana nukkua edeltävä yö yhdessä ja yhdessä herätä yhteiseen suureen päivään, jakaa jännitys ja muu alusta alkaen. Lisäksi minä kontrollifriikkinä pystyisin varmistamaan, että sulhanen muistaa kaikki, mitä pitääkin ja että hänellä on kravatti suorassa jne. Kuvauskin olisi kieltämättä kätevämpi vieraiden takia ennen vihkimistä, siihen voisi varata vähän reilummin aikaakin. Niin, ja meikit ja kampauksetkin olisi todennäköisemmin vielä paremmassa tällingissä vasta laitettuina. Tämä olisi siis ehdottomasti käytännön syistä sujuvampi ja järkevämpi vaihtoehto.

TOISAALTA kyllä se vaan olisi niiiin ihanaa, perinteistä ja kutkuttavaa seistä kirkon ovella isän kanssa ja nähdä sulhanen ensimmäisen kerran sinä päivänä vasta siellä alttarilla odottamassa. Ja tietää, että hän näkee minut hääpuvussa vasta silloin, häiden alkaessa. Hankalampi ja varsinkin kuvauksen suhteen huonompi vaihtoehto tämä, mutta... Kumma kyllä, kun on omat häät kyseessä tällaisen käytännöllisen ja järjestelmällisenkin ihmisen järki saapi väistyä tunnesyitten eeltä ja niinpä me tapaamme sulhasen kanssa vasta alttarilla. Kaikesta huolimatta  ;D

Sitä en kyllä yhtään epäile, ettemmekö kasvata puhelinlaskua hääpäivän aamuna melkoisesti, sillä todennäköisesti minä soittelen vähän väliä sulhaselle muistuttaakseni milloin mistäkin ja purkaakseni omaa jännitystäni. Toivottavasti operaattorimme ymmärtäisi laittaa k.o. päivälle jonkin "puhu eurolla koko vuorokausi" -tarjouksen  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
hehe.. voi olla. Mulla taas ihan ehdoton juttu, että vika yö on mun ja kaasojen "tyttöjen yö", jossa hihitellään

yömyöhään ja jännitetään seuraavaa päivää. Sulhanen ei näe pukua missään nimessä ennen vihkimistä.

[highlight]Lisäksi se, ettei vietetä yötä yhdessä tarkoittaa että hän on varmasti "latautunut" hääyötä varten. [/highlight]Haha! ;D

Tämä oli paras kuulemani peruste.  ;)  Taidankin muuttaa muualle yöpymään jo tässä vaiheessa, vaikka häihin on vielä kuukausikaupalla aikaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vietämme häitä edeltävän yön erillään ja haluaisin, että näkisimme toisemme vasta alttarilla, mutta en tiedä, onko se käytännössä kovin toimiva idea. Meinaan vaan, että jos ei sada, meidät vihitään ulkona, mitä jos tuulee tai on kuuma ja siinä sitten hikoilee tai tuuli pörröttää hiukset vähän miten sattuun, mitä jos itkettää ja naama onkin rantuinen, entä jos onnitellessa joku sotkee meikit/kampauksen... miten sitten mitään nättiä kuvaa enää saa!! Taidan olla hysteerinen.. :D Mutta haluaisin, ettei nähtäisi toisiamme ennen vihkimistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä käytännön seikat sanelee sen, että kyllä nähdään toisemme ennen avioliittoon siunaamista, toisaalta mehän ollaan silloin jo naimisissa  ;D Kuvaus on aamupäivällä, ettei vieraat joudu liikaa odotteleen, koska menemme 30 kilsan päähän kuvattaviksi (lähin hyvä kuvaaja). Sulho on nähnyt pukuni, muttei mua se päällä, eli sen jännityksen säästän siihen asti, kun sulho ja bestman tulee hakeen mut meikistä ja kampauksesta kuvaamoon, ehkä siitä tunteesta saa sit hyvät kuvat, kun "näemme vain toisemme", avioliittoon siunaamistilaisuudessa nähdään sit ehkä jo vieraitakin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään