Fröken Strand

Ketkä kättelevät häävieraat?

183 viestiä aiheessa

Me kätellään yhdessä vanhempien kanssa, vanhemmat tod. näköisesti ensin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ja kummankin vanehmmat ollaan kättelemässä vieraita. Kutsujina olemme me kultani kanssa, joten kättelyjärjestys on siis seuraavanlainen: Ensin hääpari, sen jälkeen morsiamen vanhemmat ja nsitten sulhasen vanhemmat ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä molempien vanhemmat kättelee vieraat juhlapaikalle sisään tultaessa. Me itse tullaan paikalle viimeisenä. Itse sitten kättelemme/suuremmaksi osaksi varmaan halailemme :P vieraat tervetulleiksi/otamme onnittelut vastaan samalla, kun vieraat ottavat onnittelumaljat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä olette mieltä, kun minun vanhempani maksavat suuren osan juhlista ja äitini tätä asiaa juuri kyseli, että miten näiden onnittelujen kanssa.. He ilmeisesti haluaisivat olla vastaanottamassa vieraita (ja onnitteluja =) ). Mutta miten sitten, kun sulhasen vanhemmat eivät osallistu kustannuksiin, niin olisiko tyhmää, että myös he ovat vastaanottamassa/onniteltavina (itse haluaisin, että molempien vanhemmat ovat siinä meidän kanssamme..

muokkaan vielä..Toinen vaihtoehto on se, että vanhemmat ottavat vieraat vastaan ja me tulemme paikalle viimeisinä (itse en välttämättä niin tuosta onnittelujonosta tykkää..) Jokainen onnietlkoon sitten aikanaa :)

Muokattu: , käyttäjä: Lokaneito

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietysti tuo raha on aina niin kaksipiipuinen juttu...Mutta minusta olisi ainakin mukava,jos molempien vanhemmat kättelisivät :) me tehtiin se päätös jo paljon ennen kuin edes puhuttiin raha-asioista :)

Muokattu: , käyttäjä: elokuu08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan elokuu08:a. Meilläkään ei sulkin vanyhemmat maksa häistämme mitään, mutta silti ovat kyllä kättelemässä vieraat. Mun mielestä rahalla ei oo mitään tekemistä tän asian kanssa :) kyl mä ainakin kokisin outona, että vaan mun vanhemmat ois siinä ja sulkin vanhemmat oottais jossain salin perällä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä vanhemmat hoitaa kättelyt...sulhasen vanhemmat eivät osallistu kustannuksiin mutta ottavat silti vieraat vastaan yhdessä minun vanhempieni kanssa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vain minä ja mies koska me olemme myöskin kutsujina. Tuntuisi oudolta että vanhemmat olisivat mukana kättelemässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä suvussa on tapana, että vain hääpari kättelee. Se on nimenomaan heidän juhlansa, ei vanhempien. Vaikka kaikkien häihin vanhemmat ovat osallistuneet maksumiehinä, ei kenenkään päähän ole tullut mieleen, että heidänkin pitäisi kätellä. Pitävät ns. hiljaista linjaa. On mielestäni myös hieman tökeröä julistaa näin, että ei itse kyetty maksamaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en henkilökohtaisesti ole koskaan ajatellut, että nuo häävieraiden vastaanottokättelyt ja onnittelut olisivat jotenkin osoitus siitä, kuka maksaa juhlat. Hassua, sillä kai se sitä alkujaan on oikeasti tarkoittanut, kun "morsiamen vanhemmat ottavat vieraat vastaan kotiinsa"...tai toisaalta sitten ainakin jossain päin Suomea oli aikoinaan niin, että morsiamen vanhemmat eivät enää seuranneet "sulholaan" tytärtään ja juhlat olivat sitten siellä. En tiedä noista perinteistä. Kuten tuossa ErkkiT viittaakin, että suvuilla on aina omat traditionsa näiden suhteen. Meillä ilmeisesti niin, että molempien vanhemmat ovat mukana kättelemässä.

Mutta niin, itse en ole ajatellut tuota siltä kantilta ja emme ole tästä asiasta vielä sulhon kanssa jutelleet. Itse haluaisin kyllä, että molempien vanhemmat olisivat siinä mukana...vaikka sulhasen vanhemmat eivät osallistukaan kustannuksiin.

Mutta saapi nähdä, että miten muut haluavat. Haluavatko vanhempamme edes olla siinä kättelemässä?!

Luultavasti... :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksamme itse haat ja olemme myos kutsujina, mutta silti haluamme etta myos molempien vanhemmat kattelevat, olemme itse tod nakoisesti ensin ja sitten he. Asumme itse ulkomailla joten vanhempamme auttavat siksi kaytannon jarjestelyissa aika paljon, jonka takia on jotenkin mukavaa etta hekin sitten toivottavat kaikki tervetulleeksi siina ovella. Lisaksi suurin osa ystavistamme ei tunne heita, joten on mielestani kiva etta he heti nakevat ovella ketka ovat 'kunniasukulaisia' :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lisaksi suurin osa ystavistamme ei tunne heita, joten on mielestani kiva etta he heti nakevat ovella ketka ovat 'kunniasukulaisia' :-)

Komppaan tätä :D

Tällä lailla olen itse mieltänyt nuo kättelyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä molempien vanhemmat kättelee vieraat juhlapaikalle sisään tultaessa. Me itse tullaan paikalle viimeisenä. Itse sitten kättelemme/suuremmaksi osaksi varmaan halailemme :P vieraat tervetulleiksi/otamme onnittelut vastaan samalla, kun vieraat ottavat onnittelumaljat.

Meillä toimitaan kanssa juuri näin. Minun vanhempani kustantavat häistä suurimman osan (suhasenkin vanhemmat osallistuvat ihan mukavalla summalla), mutta meillä se ei vaikuta kättelyihin mitenkään. Meistä on mukava, että molempien vanhemmat ovat vastaanottamassa vieraita. Näin olisi, vaikka jomman kumman vanhemmat eivät osallistuisi kustannuksiin ollenkaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee olemaan omakustanteiset kaverihäät ilman tätejä ja setiä... Eiköhän me tehdä niin että vain meidät onnitellaan/ kätellään/halataan. Jos joku haluaa käydä vanhempiamme kättelemässä, niin eiköhän se onnistu ilman että oltais siinä rivissä käsi ojossa. Ei vaan sovi meille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vanhemmat toivottavat vieraat tervetulleiksi ensiksi. Sen jälkeen me saavumme paikalle ja otamme onnittelut vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli molempien vanhemmat kättelemässä ja toivottamassa tervetulleiksi kirkkoon tulevat vieraat, itse juhassa otimme kahdestaan vastaan onnitteluja. Minusta se oli ihan hyvä systeemi, enemmän kai me oltiin siinä onniteltavia B) Olimme itse kutsujina, mutta silti minusta oli kiva tapa laittaa vanhemmat toivottamaan vieraat tervetulleiksi kirkkoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs teillä joiden vanhemmat ovat eronneet?Tuntuu hieman kiusalliselta että isä ja äiti olisivat uusien kumppaniensa kanssa siinä rivissä, sulhasen vanhempien ja meidän kanssa varsinkin kun eivät ole missään hyvissä väleissä. Olisi kiva kuulla, miten morsiuspari tälläisessä tilanteessa on toiminut?Tekisi mieli jättää tämän vuoksi kättelystä vanhemmat pois ja kätellä kaksin :rolleyes:

Muokattu: , käyttäjä: Icediamond

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No eipä niiden kumppanien tarvitse siinä olla mukana. Tosin sekin tuntuu oudolta, että isä ja äiti olisivat vierekkäin kättelemässä kuin vanha pari (heh), mutta kaikkihan nyt tietää, että he ovat eronneet. Toisaalta tuntuisi hölmöltä laittaa myöskään sulhasen vanhemmat heidän väliinsä seisomaan.

Saattaapa meilläkin jäädä kättelehtimiset väliin. Saavat vanhemmat toivottaa tervetulleeksi "omat sukunsa" ja esitellä sitten toisiaan sukulaisilleen jos haluavat. Kättelyrivi on liian hankala. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei olla vielä tätä kättelyjuttua pahemmin mietitty. Molempien vanhemmat on eronneet ja jos vanhemmat kättelee meidän kanssa, niin ei niitä uusia puolisoita siihen tuoda mukaan. Veikkaisin, että se olisi näille uusillekin puolisoille kiusallista olla kättelemässä, sillä heillä ei ole osaa eikä arpaa morsiamen ja sulhasen tekemisessä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä luultavasti molempien vanhemmat kättelevät meidän lisäksi :) Vaikka vanhempani ovatkin eronneet, sujui kättely siskoni häissä oikein hyvin ja isän silloinen avovaimo (nykyinen aviovaimo) jäi kättelyistä pois :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me kättelimme vieraat itse.

Kustansimme kaiken itse, ja kävimme kuvauksessa ennen kirkkoa, joten kirkolta lähdimme ensimmäisenä kohti juhlapaikkaa. siellä sitten olimme valmiina ottamaan vastaan vieraat. helppoa/säästi aikaa ja ohjelma eteni kätevästi

Täytyy kysyä vielä sulhaselta mitä mieltä on mutta itse ainakin kannatan että tehdään kuten yllä olevat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maksetaan häämme itse, mutta ollaan kyllä ajateltu että myös meidän vanhemmat kättelisivät vieraat. Musta noi kaksi asiaa ei kuitenkaan liity yks yhteen, että maksaja kättelee. Meidän suvut ei ole koskaan nähneet toisiaan kunnolla, osa ei koskaan, vaikka ollaan oltu yhdessä seitsemän vuotta :huh: , eli siinä sitten tulee samalla luonnollinen pikatutustuminen. Ei olla päätetty vielä kättelyjärjestystä. Meidän vanhemmissa ei ole mitään pelättävää ja ovat rentoja tyyppejä, eli se menee varmasti ihan luonnostaan. Meistä vanhemmat on kuitenkin juhlien "kunniavieraat", ja itse toivoivat että pääsevät kättelemään, että mikäs siinä :) . Eihän sen kättelyn idea ole kiittää juhlien maksamisesta, vaan onnitella että tytär/poika on tehnyt hyvän valinnan ja että on saanut juuri hyvän vävyn/miniän perheeseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kättelemme vieraat yksin. Syynä on oikeastaan se, että molempien vanhemmat ovat eronneet ja minun isälläni ja miehen äidillä uudet puolisot, jotka eivät ainakaan vanhempien mielestä ole tervetulleita onnitteluriviin (ja silloinhan meitä olisi myös kauheasti). Miehen äiti ei myöskään tule toimeen ex-miehensä kanssa, jolloin ei olisi kovin miellyttävä tunnelma. Ratkaisemme siis asian niin, että itse olemme vaan onniteltavina, mutta biologisilla vanhemmilla on rintapielessä vieheet, joista vieraat tunnistavat "onniteltavat vanhemmat" ja osaavat käydä onnittelemassa, jos haluavat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään