Jump to content
Naimisiin.info

Mitä sukkanauhan tilalle heitettäväksi?


Ainopaino

Recommended Posts

Miulla on nyt tämmönen ongelmanpoikanen, kun miulle ei tule sukkanauhaa, tai siis en halua että sulhanen ronkkii sitä miun helmojen alta hääjuhlassa koko kansan edessä. Eli siis ilomielin otan vastaan ideoita siitä, mitä sukkanauhan sijasta voisi heittää tai mistä se sukkanauha voisi "löytyä" sen sijaan että ukkeli sitä kaivelee napaansa myöten miun helmojen alla. Kokemuksia kellään?

Link to comment
Share on other sites

Tehän voitte heittää huumoriksi koko jutun, jos ajatus sulhosta hameen alla veiraiden nähden tuntuu kiusalliselta. Olen kuullut sellaisen jutun että hameen lata heitettiinkin vanhat villahousut (eivät tietenkään olleet jalassa vaan jotenkin kiinni vain solmittuna, että sai helposti irti).

Minusta se kuulosti hauskalta  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tai jos sen sukkanauhan laittaa ihan vaan pohkeeseen ja ojentaa sen sitten sulholle kengän kärjellä...ei tarvii hameen alle mennä... tai voisihan sukkanauha löytyä bestmanin takin taskusta??? Vieraat voisi miettiä miten se sinne joutui... jos siis huumorintaju riittää..

Link to comment
Share on other sites

mekään ei oteta tuota sukkanauhajuttua ollenkaa..tietenki vois olla joku leikki mis olis sit poikamiehet taikka..no ei tuu ny muuta oikei mieleen.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olisiko ihan typerä idea heittää sukkanauhan (ja morsiuskimpun) tilalla jokin pieni "lahja", esim. pehmonalle, jolla on sydän käsissään (tms. siirappista ;))? Haluaisin säilyttää sukkanauhani "sukuperintönä" tuleville tyttärilleni ja morsiuskimppua minulle ei edes tule.

(Tuo villahousujuttu oli hauska ;D)

Link to comment
Share on other sites

Kävisköhän yksi kukka morsiuskimpun sävyyn?Tai sitten kaunis "wanhan ajan" nenäliina?Tai sitten kaksi sukkanauhaa,joista toinen jää jalkaan ja toinen vaikka sulhasella valmiina?Tai vaikka jotain satiininauhaa ommeltuna esim.rusetiksi tmv.??

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli niin, että sulho heitti oman vieheensä. En olisi missään nimessä suostunut siihen, että minun hameen alta ronkitaan kaivella jotain sukkanauhaa... Emme olisi sulhon kanssa halunneet heitellä yhtään mitään, mutta kaverit painostivat minut kimpun heittoon ja ajattelin, että turha heidän mieltään on pahoittaa, kun asia kerran oli niin tärkeä. Mutta ei jaksettu nähdä vaivaa että olisi keksitty sulhaselle jotakin vitsikästä heiteltävää.

Link to comment
Share on other sites

Hitsi tänne on tullu niin paljon kivoja ideoita! :) Kiitos kaikille.  :-X Toi vieheen heittäminen tai sukkanauhan löytyminen jostain muualta on nyt ne vaihtoehdot joista parempi valitaan... Kun miekin kerran heitän morsiuskimppuni niin olisihan se kiva että olisi sulhollekin jotain heitettävää (ja niille kolmelle poikamiehelle jtn kiinniotettava... :D)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moi,

luin jostakin netin ohjelmaoppaista sellaisen vinkin, että sukkanauhan heitosta tehtiin kisa.  Sukkanauha piti saada shampanja/kuoharipullon kaulaan osumaan ja niin kauan jatkettiin, kunnes voittaja selvisi, hän sai sitten sekä sukkanauhan että kuoharin. silloin ei ohjelmanumerona olisikaan se sukkanauhan kaiveleminen vaan miesvieraiden kisailu.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

oon miettinyt itsekin samaa, kun en välttämättä halua sulhoa mekkoni sisään kaiken kansan edessä. Mitäs jos sulhanen kopeloikin vaan päältä päin ja "löytää" jotain heitettävää? Riippuen tietenkin puvusta, saako siihen jotain kätkettyä, esim. huivin taitteessa on hyvä pitää jotain pehmonallea, joka tässä jo aikaisemmin mainittiinkin.

Toi skumppapullon kaulaan tähtääminen on kanssa kiva idea, siinä tää sukkanauhan saaminen jää vähän vähemmälle huomiolle ja se voi olla jo valmiiksi sulhasen tai bestmannin taskussa.

En ole vielä oman sulhoni kanssa puhunut asiasta, että mitä mieltä hän on asiasta. Kaasoni häissä jätettiin sekä kimpun että sukkanauhan heitto väliin kokonaan. He olivat päättäneet heittää ne ainoastaan, jos vieraat sitä pyytävät, eikä kukaan pyytänyt!

Link to comment
Share on other sites

Muakaan ei kiinnostanu tuo sukkanauhaperinne eikä etenkään tämä "Jee, kaikki katsoo kun sulho menee mekon alle, onpa jännää" - perinne. Minä heitin kimpun ja mies heitti mun koristellun ja päivätyn (sekä käyttämättömän ;) ) nenäliinan. Siinä oli kivi painona, että lentää. Eipä kukaan ihmetellyt. Minä taisin tokaista jollekin, että mekon aluksia ei meillä julkisesti esitellä. ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä on nyt tästä sukkanauha-jutusta kehkeytymästä ihan ongelma, kun sulhanen ei halua missään nimessä luopua siitä. Onko siihen tilalle mitään muuta leikkiä hänelle? Tietääkö tai keksiikö kukaan?

Link to comment
Share on other sites

Yksissä häissä sukkanauhanheitto tehtiin niin, että sulho käsikopelolla etsi sen nauhan pää hameen ulkopuolella.

Meillä mokomaa heittoseremoniaa ei ollut, en ole ikinä tykännyt siitä. Ei tuntunut kukaan kaipaavan. (Ei heitetty siis kimppuakaan)

Link to comment
Share on other sites

Meille tuli sittenkin sukkanauhan ja heittokimpun tilalle alushousut!  ;D

Äijäni oli kaivavinaan vanhat, reikäiset (mutta toki puhtaaksi pestyt) alushousuni hameen alta ja minulla oli vastaavasti äijän pöksyt laukussani. Nuo alushousut saaneet juhlavieraat olivat ideasta riemuissaan ja naurua riitti!  ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä heittoa varten hankittu sukkanauha haettiin esille kaapista samalla kun heittokimppukin tuotiin. Kummatkin heitettiin vuoron perään, eikä kukaan asiaa kummastellut sen enempää.. Tärkeämpää taisi olla se, että ketkä ne nappaavat kiinni  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jos ongelmana on se, ettei sulhanen halua luopua morsionsa sukkanauhasta, voihan morsian käydä vaivihkaa laittamassa uuden sukkanauhan jalkaansa ennen sen heittoa ja näin aito ja alkuperäinen nauha jää sulholle muistoksi...  Ystäväni häissä ennen varsinaista sukkanauhan heittoa sulhanen kaivoi morsiamen hameen alta hiirenloukun ja viskasi sen, taisi tosin käydä aika kipeästi jonkun näpeille kun taisi olla vielä viritetty...

Link to comment
Share on other sites

Minä myös mietin mekon alta sukkanauhan kaivelun tilalle jotain. Itse kun aion heittää kimpun niin olisi mukavaa jos sulhasellakin olisi jotain heitettävää. Mutta taitaapi jäädä väliin ellei tosiaan oteta se jostain sivummalta jemmasta kuten kimppukin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mie olen kans vähän miettinyt noita sukkanauhoja ja kimpunheittoakin. Kun itse vaivaannuin häissä, joissa viimeksi olin molempien ohjelmanumerojen aikana. Silloin olin vielä kihlautumaton ja menin kyllä tuttavani käskystä kimppua tavoittelevien joukkoon, mutta en oikein kuitenkaan jaksanut innostua. Poikakaverini ja nykyinen kihlattuni ei edes lähtenyt sukkanauhaa tavoittelemaan. Siispä, mitä luulette, onko tuo traditio tärkeä vieraille? Itse kun ajattelen, että sitä ei välttämättä meidän häissä tarvita ollenkaan.

Link to comment
Share on other sites

Minä olen kanssa murehtinut sitä, että etenkin monet sinkkunaiset pitävät tuota kimpun viskomista nöyryyttävänä. Itse kuitenkin haluaisin molemmat heittoperinteet, en kyllä osaa perustella miksi, koska kaikkia muita "hääleikkejä" ällöän  :-/ Jospa pyydettäisiinkin kaikki juhlien naiset vastaanottaman kimppua, ei vain naimattomia...

Minua muuten kiinnostaa miksi niin monet morsiamet kokevat tuon hameen alle julkisesti menemisen jotenkin paheksuttavana? On kait se sulho siellä ennenkin ollut, ja eihän siellä ole tarkoitus loppuiltaa viettää tai hääväelle mitään vilautella (jos nyt säärtä vähän näkyy ei voine haitata ketään). Onko tässä taustalla uskonnollinen häveliäisyyskäsitys vai joku feministinen ::) pointti? En oikein ymmärrä. Tarkoitus ei siis ole tuomita kenenkään ajattelutapaa, haluaisin vaan oikeasti kuulla miten nämä morsiamet asian kokevat.

Yksi ratkaisuhan tosiaan on asettaa sukkanauha valmiiksi vaikkapa polven yläpuolelle, jolloin sulho saa sen otettua kätevästi ilman hameen alle sukeltamistakin. Tai valita merenneitomallinen puku, kuten allekirjoittanut, jolloin sinne helman alle ei edes pääse vaikka yrittäisi ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mun mielestä on parempi jättää koko ohjelmanumero pois jos ei tykkää siitä että hameen alle mennään ronkkimaan. On vähän tökeröä yrittää vääntää siitä jotain muunneltua versiota. Tai siis on hyvin haasteellista toteuttaa se niin, että on oikeasti hauska eikä näytä siltä että on yritetty väkisin vääntää hauskaa juttua.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itse en henkilökohtaisesti pidä siitä, että molemmat heitettävät asiat tulevat morsiamelta, niin kimppu kuin sukkanauhakin, joten olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, minä ottaisinkin sukkanauhan mieheni pohkeesta hänen housun lahkeensa alta... tai sitten vaihtoehtoisesti hän voisi heittää vieheensä.. Mietin vain sitä, että jos valitsemme ensimmäisen vaihtoehdon, niin tuleeko yksikään sinkkumies mielellään tavoittelemaan sukkanauhaa, joka on ollut sulhasen jalassa... :D

Link to comment
Share on other sites

Me ajateltiin, että aluksi kaaso/BM/seremoniamestari ilmoittaisi, että nyt vuorossa sukkanauhan heitto.

Tämän jälkeen me katsahdetaan toisiimme supistaan ja käydään "juontajan" korvan luona, joka toteaa:

"No tottahan se kyllä on... Arvon vieraat! Hääpari haluaa nyt osaltaan hiukan uudistaa totuttuja kaavoja. Sukkanauhan etsiikin siis morsian. Sulhanen, ole hyvä ja istuudu penkille kuten mies ikään".

Sulho istuu penkille ja minä alan etsimään "sukkanauhaa". Tuloksena tosin viivi&Wagner- kalsarit (tai muut hauskat), jotka sitten heitetään poikamiehille;).

Minä heitän jotakin myös, mutta en välttämättä kimppua. Olemme esimerkiksi ajatelleet seuraavaa:) :

"Jahas, jahas. Nyt kaikki aloillaan. Sulho sanoi havainneensa jotakin ylimääräistä morsiammen olemuksessa". Sulho poimii saksanpähkinän rintojeni välistä (siis ihan siististi vain, asteltu puvun kaula-aukkoon helposti;). Tästä sitten naimattomille naisille:).

Miltä kuulostaisi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...