Jump to content
Naimisiin.info

G: Lemmikit häissä, kuvassa vai hoidossa?


Guest MarannaII

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Avomies "antoi luvan" pistää koirat hoitoon häiden ajaksi. Meillä olisi mahdollisuus pitää koirat mukana mutta koska niiden vauhdissa menisi mummot nurin ja kaasoilta vilkkuisi alushousut (meidän pojat siis tykkää nostaa hamen helmaa) niin päätin omatoimisesti jo ennen avomiehen lupaa, että pojat menee hoitoon. Ei siitä mitään tulisi. Tai tulisi: sanomista.

Viralliset hääkuvat otetaan myöhemmin ja niihin pojat pääsee mukaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mä haluaisin kyllä ehdottomasti meidän beibin juhllin mukaan ja pari hääkuvaakin ois kiva saada Rontin kanssa.. Ehkä sellainen vois toimia, että joku tuttavapiiristä olis meidän Rontista vastuussa ja kattoo ettei se "kaada mummoja nurin" :girl_haha: Allergiset voi ottaa lääkkeet mukaan ja mun mielestä on ihan ok, että ilmoittavat jos on sitten liian huono olo.. niin voidaan toimittaa Rontti ulos vähäks aikaan tai pahimmillaan sitten vaikka mun faijan luokse joka asuu juhlapaikan lähellä.

Tuntuu kamalalta ajatukselta että oma hauva joutuisi olemaan hoitolassa juhlan ajan, koska sehän on perhettä! Muuta perheenlisäystä ei varmaan ainakaan vähään aikaan tulekaan :girl_blum:

Link to comment
Share on other sites

Guest hilda siviä

Minä olen miettinyt, että palkkaisi jonkun ihmisen pitämään huolta koirista häiden ajaksi. Ongelma nimittäin on, että haluan koirat hääjuhlan alkuun. Koska tyypit ovat hössöttävää sorttia niin ei ole kuitenkaan järkevää pitää niitä mukana koko iltaa. Parempi on, että ne viedään sitten sopivalla hetkellä kotiin rauhoittumaan. Kaikki koiria aikaisemmin hoitaneet tulossa häihin vieraan ominaisuudessa, enkä todellakaan halua, että vieraat joutuvat välissä poistumaan, joten "palkollinen" tuntuu fiksuimmalta idealta.

Ainoa ongelma on mistä löydän luotettavan aikuisen, jolla on tarvittava kokemus koirista, pitämään huolta piskeistäni. Missään nimessä en suostu siihen, että "meidän lapsemme" eivät pääse ollenkaan osalliseksi juhlista. Lisäksi haluan koirat hääkuvaan, joka todennäköisesti otetaan ennen juhlia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä vain olen sitä mieltä, ettei lemmikkien paikka ole häissä. Jos sen saa pidettyä jossain sivussa vieraiden helmoista, niin asia erikseen, mutta on mielestäni kohtuutonta odottaa, että kaikkien vieraidenkin mielestä se oma haukku tai misukka on ihana söpö lutuliini. On otettava huomioon, että allergisten lisäksi vieraissa voi olla sellaisia, jotka eivät vain pidä eläimistä. Ja tässä kohtaa valitsisin vieraat, enkä lemmikkiä. Meillä on koira, joka pärjäsi yksikseen kotosalla häiden ajan (meillä siis ei biletetty aamuyön tunneille asti). Hääkuvaan meille ei olis tullu mieleenkään koiraa ottaa! Me mentiin naimisiin keskenämme, eikä koiran kanssa :girl_haha: Koira on meille tosi tärkeä perheenjäsen, mutta johonkin se raja on vedettävä.

Tämä on mun mielipiteeni, ja eri mieltä saa olla:)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Meidän koira tulee käväisemään hääpaikalla ennen vieraiden saapumista, koska pääsee muutamaan kuvaan mukaan :wub: Sen jälkeen hän jää ihan hääpaikan viereen hoitoon. Ei tulisi mieleenkään pitää koiraa juhlahumussa mukana, sillä tiedän, ettei hän viihtyisi kaiken ihmispaljouden keskellä, vaan kyöhnäisi lähinnä minun ja mieheni tai morsiustyttöjemme jaloissa hakien turvaa. Haukkumme on kyllä kovin sosiaalinen, mutta noissa juhlissa olisi jopa hänelle liikaa vieraita ihmisiä yhdessä paikassa.

Link to comment
Share on other sites

Mä vain olen sitä mieltä, ettei lemmikkien paikka ole häissä. Jos sen saa pidettyä jossain sivussa vieraiden helmoista, niin asia erikseen, mutta on mielestäni kohtuutonta odottaa, että kaikkien vieraidenkin mielestä se oma haukku tai misukka on ihana söpö lutuliini. On otettava huomioon, että allergisten lisäksi vieraissa voi olla sellaisia, jotka eivät vain pidä eläimistä. Ja tässä kohtaa valitsisin vieraat, enkä lemmikkiä. Meillä on koira, joka pärjäsi yksikseen kotosalla häiden ajan (meillä siis ei biletetty aamuyön tunneille asti). Hääkuvaan meille ei olis tullu mieleenkään koiraa ottaa! Me mentiin naimisiin keskenämme, eikä koiran kanssa :girl_haha: Koira on meille tosi tärkeä perheenjäsen, mutta johonkin se raja on vedettävä.

Tämä on mun mielipiteeni, ja eri mieltä saa olla:)

Minä kyllä valitsisin perheenjäseneni ennen vieraita. Mutta toisaalta, eipä ole ollut tapana ystävystyäkään sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät eläimistä pidä. Allergiset on tietenkin asia erikseen, mutta harvapa oikeasti oireilee ulkotiloissa. Meillä toinen koira osallistuu morsiuspojan roolissa seremoniaankin: mikäli siviilivihkiminen onnistuu ulkona ja tuomarille sopii, borderi saa kantaa sormuksemme "alttarille". Siitä sitten hyppäämme autoon koiran ja kuvaajan kanssa, jotta matkalla hoitopaikkaan x ehditään ottaa pari kuvaa meistä yhdessä. Minä tahtoisin kissatkin kuvaan mukaan, mutta se ei onnistu aikataulutuksen takia. Ja joo, menen naimisiin mieheni kanssa, mutta kyllä minä tahdon perheeni edes muutamaan kuvaan mukaan. Otammehan me kuvia vanhempiemmekin kanssa ;)

Kissat jäävät vanhempieni luo, sillä häät pidetään kotipaikkakunnallani ja vanhempani yöpyvät kotona. Koirille (toinen vanhempieni) taas pitäisi etsiä jostain hoitopaikka, sillä ne eivät ole tottuneet olemaan yksin seitsemää tuntia pitempään. Luultavasti käännyn vanhempieni naapureitten puoleen. Lisäksi tahdon, että koirien hoito ei kärsi juhlistamme, vaan neljä tuntia lenkkeilyä on saatava bileistä huolimatta. Mieluusti ottaisin kaverit mukaan hääjuhlaan, mutta on ajateltava myös eläinten hyvinvointia. Juhlapaikalla tulee olemaan humalaisia, melua ja musiikkia, joten se ei todellakaan ole koirien paikka - kissoista puhumattakaan.

Häämatkan ajaksi eläimet jäävät vanhemmilleni. Tahtoisimme koiran mukaan, mutta edelleen, kesäkuumalla matkustaminen ei ole varmastikaan sen suosikkiharrastus. Pyrin siis ajattelemaan eläinten parasta, en sitä, mitä itse tahtoisin tehdä. Toisaalta jos häämatka suuntautuu lähelle kotia, koira tulee tottakai mukaan. Ehtiihän tässä vielä miettiä (ja laskeskella budjettia... ;))

Link to comment
Share on other sites

Käsittämätön määrä ihmisiä, joiden mielestä lemmikkien pitää päästä mukaan hääjuhlaan! Kuvan nyt vielä ymmärrän, käytetäänhän niissä kaikenlaisia muitakin "somisteita", mutta että juhlapukuisten ja ruokailevien ihmisten sekaan! En siis todellakaan käsitä.

Ja nyt joku kuvittelee, että eläintenvihaaja tuli avautumaan, mutta itselläni on kaksi erittäin rakasta ja tärkeää koiraa. Niiden paikka vain ei ole juhlissa. Meillä on myös ystäviä ja sukulaisia jotka eivät a) pidä koirista, B) ovat allergisia, c) ei kumpaakaan edellisistä, mutta haluavat silti juhlia koirattomasti - kuten mekin. Koirat menevät hoitolaan kahdeksi yöksi hääviikonloppuna, ja uskon että pärjäävät hienosti vaikka aiemmin ovatkin olleet vain kotihoidossa. Olisin itse asiassa saanut kotihoitopaikankin niille, mutta koska kyseessä oli koirille täysin vieras ihminen ja ympäristö, totesin että rauhallisemmin mielin laitan ne hoitolaan (esim. syystä että hoitolassa ei haittaa vahtihaukku, kerrostalossa sen sijaan voipi häiritä...).

Ja anteeksi vielä, mutta en voi olla ihmettelemättä, todellako edellisen kirjoittajan koirat saavat neljä tuntia lenkkeilyä jokaikinen päivä..? Mahtaa olla paljon vapaa-aikaa omistajilla! Ja kieltämättä huvitti myös tuo, että yhtenäkään päivänä ei saisi lenkityksen määrä (oli se nyt mikä hyvänsä) laskea. Eiköhän jokainen koira kestä silloin tällöin - useamminkin kuin kerran elämässä - päivän vaikka vain tarpeidentekolenkkien voimin. Voipa jopa tehdä ihan hyvääkin ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Mua myös vähän kummastuttaa tuo eläinten juhliin mukaan ottaminen. Tuskin meluisa juhla on lemmikille mieluinen asia. Sitä paitsi asettaisin kyllä ihmiset koirien edelle. Ja kyllä, minullakin on koira, joka on kovin rakas, mutta se on nimen omaan minun koirani eikä esimerkiksi lapsi tai sukulainen. Jokainen toki tavallaan, mutta jos joku joutuisi allergiasta kärsimään, koska haluan koirani mukaan juhlaan niin kyllä miettisin vähän asiaa vielä.

Link to comment
Share on other sites

Joudun olemaan samaa mieltä kahden edellisen kanssa, lemmikit eivät kuulu juhliin etenkään isoihin häihin. Pienet perhejuhlat kotona nyt ovat eri juttu. Silti, juhlissa voi olla tosiaan a) allergisia (ihan oikeasti, jotkut eivät voi olla samassa tilassa eläinten kanssa) B) inhota eläimiä. Mun mielestä lemmikkien läsnäolo on täysin tarpeeton juhlissa, oli se sitten kuinka rakas tahansa. Lemmikki ei ymmärrä sitä supererityisenä päivänä, saattaa pikemminkin ahdistua väenpaljoutta sekä myöhemmin alkoholillisissa bileissä pelätä juopunutta juhlakansaa. Jos kerran vieraat eivät ole millään tavalla tärkeitä ja heidän toiveita tai mahdollisia allergioita oteta huomioon, niin tarvitseeko kutsua? Joku voi hyvinkin pahoittaa mielensä ja kokea olonsa ahdistavaksi häissä jos ei pidä eläimistä.

Naimisiin mennään kahdestaan ja ne perhepotretit lemmikeineen on mahdollista ottaa muussa tilaisuudessa. Itse olen eläinrakas ja olen kahden rakkaan kissakkeen onnellinen palvelija mutten voisi ajatellakaan niiden kiusaamista studiokuvilla. Kissani ei ole näyttelyesineitä eikä olisi koiranikaan jos sellainen olisi.

Mun mielestä koira sormuksen kantajana, häihin kutsujana yms on ihan oikeasti naurettavaa. Enkä häävieraana voisi olla ajattelematta, että koiraparka ja onpa typerät omistajat.

Link to comment
Share on other sites

Ja anteeksi vielä, mutta en voi olla ihmettelemättä, todellako edellisen kirjoittajan koirat saavat neljä tuntia lenkkeilyä jokaikinen päivä..? Mahtaa olla paljon vapaa-aikaa omistajilla! Ja kieltämättä huvitti myös tuo, että yhtenäkään päivänä ei saisi lenkityksen määrä (oli se nyt mikä hyvänsä) laskea. Eiköhän jokainen koira kestä silloin tällöin - useamminkin kuin kerran elämässä - päivän vaikka vain tarpeidentekolenkkien voimin. Voipa jopa tehdä ihan hyvääkin ;)

Kyllä saa keskiarvoltaan, eli kolmesta viiteen tuntia joka päivä. Siinäkin haukuille jää kuitenkin vuorokaudesta vielä 21 tuntia nukkumiseen. Että onnea vaan niiden koirille, jotka vetävät unta palloon sen 23 tuntia! En ylipäätään ymmärrä, miksi joku tahtoo koiran kotiinsa, jos ei ole valmis käyttämään siihen enempää aikaa. (En nyt siis kohdista tätä sinulle, kun en tavoistasi tiedä, mutta ehdin jo vetää herneet - kuten aina koira-asioissa teen).

Kyllä mulla vapaa-aikaa jää opiskelun ja satunnaisten töiden ohella saman verran kuin kaikilla muillakin. Kaipa kyse on enemmän siitä, miten sen käyttää. Minä en juuri sohvalla makoile/käy salilla ja jumpissa/lorvi kaupungilla/mitään muutakaan, vaan lenkkeily on mulle se rakkain ja tärkein harrastus. Ja tottakai, jos on edellisenä päivänä tehty vaikkapa neljän tunnin kertavaellus, niin seuraavana päivänä lenkkeillään vähemmän. Mutta oletko nyt ihan tosissasi, että koira väsyy, jos se käytetään esim aamulla tunti, päivällä kaksi ja illalla tunti lenkillä? Hohhoh, sano minä. Tekee hyvää omistajallekin! Niin ja se, että minä tahdon koirilleni hoitopaikan jossa hoidetaan lenkitys samalla tavalla, niin ei ole sinulta pois. Samoin teen, jos olen itse sairaana tai liian kiireinen lenkittämään. Että turhaa länkytystä (myös minun osaltani, joten anteeksi OT).

Ja tunnen kyllä koirani sen verta hyvin, että tiedän sen olevan ok sormusten kannon kanssa. Kun se kerta tapahtuu tutussa paikassa, tuttujen ihmisten keskellä. Ja jos yhtään siltä näyttää, ettei se tahdo osallistua, niin emmepä me sitä aio pakottaa. Pitää keksiä suunnitelma b sitä varten :)

Hahah, alko muuten naurattaa, että joku sanois ihan tosissaan, että "hyi en tykkää lapsista, en tuu jos teillä on siellä juhlissa semmonen".

Link to comment
Share on other sites

Ja anteeksi vielä, mutta en voi olla ihmettelemättä, todellako edellisen kirjoittajan koirat saavat neljä tuntia lenkkeilyä jokaikinen päivä..? Mahtaa olla paljon vapaa-aikaa omistajilla! Ja kieltämättä huvitti myös tuo, että yhtenäkään päivänä ei saisi lenkityksen määrä (oli se nyt mikä hyvänsä) laskea. Eiköhän jokainen koira kestä silloin tällöin - useamminkin kuin kerran elämässä - päivän vaikka vain tarpeidentekolenkkien voimin. Voipa jopa tehdä ihan hyvääkin ;)

Kyllä saa keskiarvoltaan, eli kolmesta viiteen tuntia joka päivä. Siinäkin haukuille jää kuitenkin vuorokaudesta vielä 21 tuntia nukkumiseen. Että onnea vaan niiden koirille, jotka vetävät unta palloon sen 23 tuntia! En ylipäätään ymmärrä, miksi joku tahtoo koiran kotiinsa, jos ei ole valmis käyttämään siihen enempää aikaa. (En nyt siis kohdista tätä sinulle, kun en tavoistasi tiedä, mutta ehdin jo vetää herneet - kuten aina koira-asioissa teen).

Kyllä mulla vapaa-aikaa jää opiskelun ja satunnaisten töiden ohella saman verran kuin kaikilla muillakin. Kaipa kyse on enemmän siitä, miten sen käyttää. Minä en juuri sohvalla makoile/käy salilla ja jumpissa/lorvi kaupungilla/mitään muutakaan, vaan lenkkeily on mulle se rakkain ja tärkein harrastus. Ja tottakai, jos on edellisenä päivänä tehty vaikkapa neljän tunnin kertavaellus, niin seuraavana päivänä lenkkeillään vähemmän. Mutta oletko nyt ihan tosissasi, että koira väsyy, jos se käytetään esim aamulla tunti, päivällä kaksi ja illalla tunti lenkillä? Hohhoh, sano minä. Tekee hyvää omistajallekin! Niin ja se, että minä tahdon koirilleni hoitopaikan jossa hoidetaan lenkitys samalla tavalla, niin ei ole sinulta pois. Samoin teen, jos olen itse sairaana tai liian kiireinen lenkittämään. Että turhaa länkytystä (myös minun osaltani, joten anteeksi OT).

Ja tunnen kyllä koirani sen verta hyvin, että tiedän sen olevan ok sormusten kannon kanssa. Kun se kerta tapahtuu tutussa paikassa, tuttujen ihmisten keskellä. Ja jos yhtään siltä näyttää, ettei se tahdo osallistua, niin emmepä me sitä aio pakottaa. Pitää keksiä suunnitelma b sitä varten :)

Hahah, alko muuten naurattaa, että joku sanois ihan tosissaan, että "hyi en tykkää lapsista, en tuu jos teillä on siellä juhlissa semmonen".

On tosi ihanaa, että pidät koiristasi huippuhyvää huolta, mutta minun on kyllä tuohon viimeiseen pakko sanoa, että en lähtisi rinnastamaan koiria ja lapsia. Tiedän kyllä, että jotkut pitävät koiriaan lapsinaan, mutta se on mun mielestä vähän loukkaavaa esim. alkaa puhua koirasta kun joku perheellinen ihminen puhuu lapsestaan. Jokainen saa toki suhtautua lemmikkeihinsä miten haluaa, mutta ei pidä sitten olettaa, että kaikki muut ihmiset ymmärtävät jos rinnastaa keskenään koirat ja lapset. Ihmisillä voi olla koirakammo ihan oikeana fobiana tai todella paha allergia, mutta lapsifobiaa tai -allergiaa ei ole tietääkseni kovin monella diagnosoitu.

Link to comment
Share on other sites

No enpä tuota rinnastusta tuossa kauheesti yrittänytkään. Se oli vitsi, siksi siinä luki "Hahah".

Ai, anteeksi, minä nimen omaan ymmärsin sen niin, että olet sitä mieltä, että lapset ja koirat on sama asia. :) Ei sitten mitään. Itsekin vaan tunnen yhden ihmisen, joka sitä mieltä on niin en olisi sitä niin kummallisena pitänyt. Ja ajattelin, että naurahdit sille että joku voisi sanoa noin lapsista kun kerran voi koiristakin.

Link to comment
Share on other sites

Vaikken tähän ketjuun sinällään kuulu ettei meillä ole eläimiä, niin sanon vain sen vielä kerran joka onkin jo todettu täällä useaan otteeseen, että jotkut ovat todella allergisia eläimille ja niiden läsnäolo vaikka sitten ulkona siitepölyn seassa voi aiheuttaa pahoja oireita. (Ja jostain syystä ainakin koirat tykkäävät eniten niistä jotka niiden lähellä ei voi olla.) Eli tarkistattehan ettei vieraanne ole näin voimakkaasti allergisia lemmikeillenne tai niitä pelkääviä ennen kuin tuotte ne juhlapaikalle! :-X

Ei mulla muuta.

Terveisin allergikko ja isoja ja/tai hyppiviä koiria pelkäävä. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

No enpä tuota rinnastusta tuossa kauheesti yrittänytkään. Se oli vitsi, siksi siinä luki "Hahah".

Ai, anteeksi, minä nimen omaan ymmärsin sen niin, että olet sitä mieltä, että lapset ja koirat on sama asia. :) Ei sitten mitään. Itsekin vaan tunnen yhden ihmisen, joka sitä mieltä on niin en olisi sitä niin kummallisena pitänyt. Ja ajattelin, että naurahdit sille että joku voisi sanoa noin lapsista kun kerran voi koiristakin.

Eipä mitään :)

Toisaalta monelle koira on lähinnä lasta, mikäli sellaista ei voi saada. Siinä mielessä kannattaa olla melko varovainen, kun tällaisista asioista puhuu...

Mutta nyt itse aiheeseen: Minusta kannattaa muistaa, että jokainen varmasti tuntee häävieraansa niin hyvin, että tietää allergioista ja peloista. Samoin kun jokainen tuntee oman koiransa sekä hääjuhlan luonteen, joten pystyy itse arvioimaan, missä roolissa lemmikit juhlassa voivat olla. Eli minusta on aika turha kenenkään tulla tänne kommentoimaan, että "ei noin voi tehdä" jne. Jos joku tahtoo kissan hääkuvaan tai koiran sormustenkantajaksi ja tekee sen eläintä ja ihmisiä vahingoittamatta, niin mitä väliä. Jokainen hääjuhla on erilainen, ja jokainen varmasti osaa tämän asian miettiä omiin juhliinsa sopivaksi. Inhottaa semmoinen toisten unelmien ja ideoiden dissaaminen!

Muoks! Yvory ehtikin väliin hyvällä kommentilla. Tästä jutustahan voi ilmoittaa/kysyä myös hääohjeissa sun muissa läpyköissä, niin ei tule kellekään järkytyksenä.

Muokattu: , käyttäjä: Napalm
Link to comment
Share on other sites

No enpä tuota rinnastusta tuossa kauheesti yrittänytkään. Se oli vitsi, siksi siinä luki "Hahah".

Ai, anteeksi, minä nimen omaan ymmärsin sen niin, että olet sitä mieltä, että lapset ja koirat on sama asia. :) Ei sitten mitään. Itsekin vaan tunnen yhden ihmisen, joka sitä mieltä on niin en olisi sitä niin kummallisena pitänyt. Ja ajattelin, että naurahdit sille että joku voisi sanoa noin lapsista kun kerran voi koiristakin.

Eipä mitään :)

Toisaalta monelle koira on lähinnä lasta, mikäli sellaista ei voi saada. Siinä mielessä kannattaa olla melko varovainen, kun tällaisista asioista puhuu...

Mutta nyt itse aiheeseen: Minusta kannattaa muistaa, että jokainen varmasti tuntee häävieraansa niin hyvin, että tietää allergioista ja peloista. Samoin kun jokainen tuntee oman koiransa sekä hääjuhlan luonteen, joten pystyy itse arvioimaan, missä roolissa lemmikit juhlassa voivat olla. Eli minusta on aika turha kenenkään tulla tänne kommentoimaan, että "ei noin voi tehdä" jne. Jos joku tahtoo kissan hääkuvaan tai koiran sormustenkantajaksi ja tekee sen eläintä ja ihmisiä vahingoittamatta, niin mitä väliä. Jokainen hääjuhla on erilainen, ja jokainen varmasti osaa tämän asian miettiä omiin juhliinsa sopivaksi. Inhottaa semmoinen toisten unelmien ja ideoiden dissaaminen!

Haluan vielä tarkentaa, ettei minulla ole tarkoitusta haukkua toisten ihmisten suhtautumista lemmikkeihinsä, toki lemmikki on kovin rakas ja varsinkin jos ei lapsia saa niin kai se voi jonkinlainen lapsen korvikekin olla. Sitä vain tarkoitin, että ei myöskään lemminkin omistajien pitäisi verrata puheissaan koiria lapsiin, koska se taas voi loukata perheellisiä ihmisiä, että heidän lapsiaan verrataan koiriin. Varovaisuutta siis molemmin puolin! Ja minun puolestani jokainen tosiaankin saa ottaa just sellaiset hääkuvat ynnä muut kuin haluaa, pohdiskelin vain sitä, että meluisa hääjuhla ei ehkä ole se paras paikka lemmikille.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä saa keskiarvoltaan, eli kolmesta viiteen tuntia joka päivä. Siinäkin haukuille jää kuitenkin vuorokaudesta vielä 21 tuntia nukkumiseen. Että onnea vaan niiden koirille, jotka vetävät unta palloon sen 23 tuntia! En ylipäätään ymmärrä, miksi joku tahtoo koiran kotiinsa, jos ei ole valmis käyttämään siihen enempää aikaa. (En nyt siis kohdista tätä sinulle, kun en tavoistasi tiedä, mutta ehdin jo vetää herneet - kuten aina koira-asioissa teen).

Kyllä mulla vapaa-aikaa jää opiskelun ja satunnaisten töiden ohella saman verran kuin kaikilla muillakin. Kaipa kyse on enemmän siitä, miten sen käyttää. Minä en juuri sohvalla makoile/käy salilla ja jumpissa/lorvi kaupungilla/mitään muutakaan, vaan lenkkeily on mulle se rakkain ja tärkein harrastus. Ja tottakai, jos on edellisenä päivänä tehty vaikkapa neljän tunnin kertavaellus, niin seuraavana päivänä lenkkeillään vähemmän. Mutta oletko nyt ihan tosissasi, että koira väsyy, jos se käytetään esim aamulla tunti, päivällä kaksi ja illalla tunti lenkillä? Hohhoh, sano minä. Tekee hyvää omistajallekin! Niin ja se, että minä tahdon koirilleni hoitopaikan jossa hoidetaan lenkitys samalla tavalla, niin ei ole sinulta pois. Samoin teen, jos olen itse sairaana tai liian kiireinen lenkittämään. Että turhaa länkytystä (myös minun osaltani, joten anteeksi OT).

No ei meidän koirat ainakaan nuku läheskään koko sitä aikaa jota eivät lenkkeile :D Enkä myöskään missään vaiheessa väittänyt koirien väsyvän neljän tunnin päivittäisestä lenkkeilystä, totesinpahan vain että koirille voi tehdä ihan hyvääkin yksittäinen "lepopäivä" silloin tällöin. Ainakaan siitä ei yhdenkään täyspäisen koiran pitäisi rikki mennä että syystä tai toisesta (esim. omistajien pari päivää kestävän sairauden takia, joka ei useimmilla koiranomistajilla ole syy hankkia koiralle hoitopaikkaa) rutiinit hieman rikkoutuvat. Kukin toki harjoittaa niin perfektionistista koiranpitoa kuin suinkin haluaa, ja poishan se ei minulta ole.

Link to comment
Share on other sites

Jep, perfektionismilla jatketaan! Eihän koira mee rikki melkein mistään, mutta miksipä en tarjoais rakkaimmalle parasta mahdollista hoitoa - ihan kaikkina päivinä.

Ja anteeksi tulistumiseni, mut vaan saa aina tällä aiheella niin äkäseks. Ja sitten ymmärrän asiat niin kuin haluan (eli niin että voin suuttua niistä vielä enempi) ja sitten oonkin jo ihan raivoissani. Onneksi sensuuri (lue: mies) iski väliin edelliseen viestiinkin :D

Link to comment
Share on other sites

Joo, itsellekin tärkeä aihe ja siksi tulee länkytettyä enemmän kuin tarpeeksi... Sen verran vielä kuitenkin pakko sanoa, että eiköhän suurin osa vastuullisista ihmisistä tarjoa lemmikkillensä lähtökohtaisesti parasta mitä resurssiensa puitteissa pystyy, ja lopulta kukaan ei varmaan kaikin puolin täydellinen ole. Joku toinen ei ymmärrä miksi pitää ottaa koira jos 1) asuu kerrostalossa, 2) pitää koiraa ilman lajitoveria, 3) ei tarjoa koiralle harrastusta X, 4) ulkoiluttaa koiraa enimmäkseen remmissä, 5) syöttää koiralle nappulaa eikä raakaruokaa, 6) ei päästä koiraa sohvalle/sänkyyn, 7) pitää koiraa yksin yli 2/4/6/8 tuntia päivässä tms... Lähes aina voisi jostain kohtaa olla paremmin ;) Mutta eiköhän koiristaan välittävillä ja niiden tarpeista ymmärtävillä ihmisillä useimmiten ole varsin tyytyväisiä haukkuja, kukin tyylillään!

Link to comment
Share on other sites

Meillä varmaan koira menee mun vanhempien luo, he eivät kuitenkaan yötä myöten häissä viihdy.

Minusta koira on ihan ok rennommissa, pienissä häissä tutussa paikassa, ainakin siihen asti kun boolihanat aukeaa. Siis mikäli kukaan ei ole allerginen.

Meille tulee n. 70 vierasta, enkä voisi kuvitellakaan että ottaisin meidän hurttaa sinne mukaan. Se osaisi ihan varmasti käyttäytyä, eikä varmasti ahdistuisi ihmismäärästä, päin vastoin, mutta:

-pitopalvelu tuskin innostuisi kauheasti jaloissa pyörivästä lihapullanmaistajasta

-pari sukulaista pelkää koiria ihan kuollakseen

-pari kaveria on hyvin allergisia koirille

Muistakaa nyt sitten te, jotka koirianne aiotte häihin ottaa mukaan myös se pitopalvelun väki: ei ole varmaan kiva kanniskella ruoka-astioita ja tarjottimia kun hauva pyörii jaloissa tai ainakin seurailee edestakaisin, voi pitopalveluihminen tai joku muu juhlavieras vielä kompastua helposti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...