Guest _m_maikku

Tervetulomaljana jotain muuta kuin kuoharia?

50 viestiä aiheessa

Minä harkitsin, että tulisiko hyvää jos sekoittaisi vähäsen mansikkalikööriä Ofeliaan tai vastaavaan helmeilevään viiniin.. Ofelia olisi ainakin vegaanista  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko jotain muuta lämmintä juomaa kuin glögi kellään tiedossa? Ja mielellään ihan alkoholia sisältävä. Mun pää lyö tyhjää.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Meillä tulossa talvihäät ja alkumaljaksi meinattiin jotain lämmintä. Lämmin minttukaakao olisi hyvää, mutta ajattelin myös kuumaa omenamehua, jonne sekaan hieman jotain alkoholia, esim. Chymos Omena-Vanilja likööriä. Saa nähdä mitä keksin kunhan lähemmäksi häitä päästään....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on talvihäät ja olemme miettineet alkumaljaksi jotain lämmintä. Täällä onkin varteenotettavia vaihtoehtoja glögille. Pitää varmaan ruveta maistelemaan erilaisia vaihtoehtoja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pommac :) se oli hyvää, kaverin häissä tarjottiin sitä, mutta oli myös kuoharia tarjolla niille jotka sitä halus..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
ehdotan Lambrusco Grasparossa di Castelvetro Amabile Cinghio del Fojonco, löytyy alkosta punaviinihyllystä, vaikkei oikein punaviiniä olekaan. Kyseessä on siis kuohuva ja makea punaviini tms, tosi herkku  :-X Hintaa alle 7€/plo.

Tätä tulee meille.Sitä löytyy eri versioina,mutta kun menee alkoon ja kysyy lambruskoa,kuoharin tilalle,saapi just oikeeta.Hyvän makusta kuohariin verrattuna ja tosi edullista juhlavaa juomaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä tarjoiltiin viime lauantaina kuumat vaaleat totit alkumaljoina. Siinä oli suomi-viinaa, tujaus, vaniljaligööriä omenamehua ja kuumaa vettä :) Tosi hyvää ja lämmitti mukavasti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sopisikohan ranskalainen siideri alkumaljaksi? Se on ainakin omasta mielestäni tosi hyvää, paljon omenaisempaa kuin meidän siiderit, oikean omenan makuista. Halpaa ja hyvää ranskalaista siideriä on esim. alkossa 0.75l pulloissa myytävä ecousson, maksaa n.3,50/plo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeile kuusenkerkkä juomaa! Kuusenkerkkämehun tiivistettä voi sekoittaa spriteen ja tulee todella herkullista kuplajuomaa.:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvin samantyyppistä (mutta paljon parempaa) kuin tuo vaalea Lambrusco on sellainen valkoviini kuin Frizzantino Amabile. Pirskahtelevaa ja sopivan makeaa, eikä yhtä voimakasta kuin tavallinen valkkari -> "helpompaa" ja ainakin omasta mielestäni paremman makuista juotavaa kuin valkkarit tai kuohuviinit. Hinta alle 7e. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuohuva kuusenkerkkäjuoma oli meillä yhtenä vaihtoehtona alkumaljaksi, mutta päädyimme lopulta lapin akan lemmenjuomaan, jota on valmistettu niin mustikasta kuin variksenmarjasta. Se tosin täytyy tehdä jo edellisenä kesänä. Toivottavasti on säilynyt hyvin talven kellarissa, että on juomakelpoista heinäkuussa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yks tosi kiva vaihtoehto on mustaherukanlehtimehu, jota on tosi helppo tehdä itse. Ja voi tehdä sekä kevään nuorista lehdistä että syksyllä marjojen jälkeen. Ja mukaan voi lisätä jotain kuohuvaa, jos tykkää poreilevasta. Lapsetkin tykkää, on paljon makeamman makuista kuin kuusenkerkkäjuoma.

Siis tonkimaan sukulaisten marjapuskat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä ehdottaisitte punaiseksi/pinkiksi alkumaljaksi, kuohuviini kun ei meille sulhon kanssa maistu? Kokeiltiin viikonloppuna kuoharidrinksua, johon kuohuviinin lisäksi tuli Koskenkorva Cranberryä, mutta ei se oikein maistunut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä äkkiseltään tule kauheasti mieleen, mutta oletteko kokeilleet mansikkakuoharia, jota saa Alkosta? Itse tykkäsin siitä kovasti ja ei ole sellainen perinteinen skumppa. Suosittelen ainakin maistamaan :) Toinen ikisuosikki on tietysti Kir tai Kir Royal mutta noi ei oo pinkkejä. Täytyy miettiä, jos tulisi pinkkejä drinkkejä mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Värjäytyisiköhän siideri pinkiksi tuolla Koskenkorva Cranberryllä?

Elintarvikeväreillä saa tietysti aina värjättyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me etsitään myöskin VAALEANPUNAISTA alkumaljaa.. suuri osa alkon kuohareista on käyty läpi, mutta mikään nyt ei ole sen kummemmin iskenyt. .

Viime käynnilläni alkossa myyjä sitten ehdotti että laittaa lasiin pienen määrän marmeladia tai hilloa, jolla tuo sitä väriä ja hiukan makua, ja lopun kuoharia.

TAI

Pienen määrän mustaherukkalikööriä (juuri sen verran että saa sen vaal.pun. värin) ja loput taas kuoharia tai spriteä.

Itse ei olla vielä sitten kokeiltu kumpaakaan, mutta tänäviikonloppuna täytyy koittaa, kuulostaa niin mielenkiintoiselta tuo marmeladikuohari :P

Muokattu: , käyttäjä: Marilii

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse oon ajatellut Fresitaa (?), eli sitä mansikkakuoharia. Täytyy varmaan tarkistaa alkon sivuilta saako sitä vielä.

Se olis kivan väristä ja niin hyvää. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikaisemmin mainittu lehtimehu on kyllä aivan loistava. Siitä saa keveämmän makuista ja kivat kuplat, kun lisää siihen vähän vissyä (spritea en itse lisäisi, sillä se varmaan muuttaa makua jo niin paljon. En tiedä, oletan vain.).

Ja jos haluaa, että juomassa on hieman alkoholia rentouttamassa alkujäykkää juhlakansaa, niin vallan loistavasti voi lisätä siihen kirkasta viinaa -sitä ei todellakaan erota maussa! (ellei tietty laita sitä mieletöntä määrää siihen)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse oon ajatellut Fresitaa (?), eli sitä mansikkakuoharia. Täytyy varmaan tarkistaa alkon sivuilta saako sitä vielä.

Se olis kivan väristä ja niin hyvää. :P

On valikoimassa edelleen :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse oon ajatellut Fresitaa (?), eli sitä mansikkakuoharia. Täytyy varmaan tarkistaa alkon sivuilta saako sitä vielä.

Se olis kivan väristä ja niin hyvää. :P

Meillekin tulee Fresitaa! Se on ihanaa, kun on vähän makeampi, ja siinä on oikeaa mansikkaa eikä mitään esanssilitkua... Alkoholittomaksi versioksi sitten varmaan mansikkalimu, joka luultavasti tehdään itse mansikkamehu + soda (Soda Stream hyötykäytössä..).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan päädytty pinkin juoman sijasta ihanaan punaiseen Lambruscoon, kiitos kuka siitä täällä vinkkasikaan, aivan herkku juoma :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee olutta.

Tykätään siitä molemmat kuoharia paljon enemmän ja vieraiden joukossa on useita olutharrastajia.
Sen verran kuitenkin katsotaan, että tarjolle tulee joku kevyehkö olut pienessä ja mielellään kivassa pullossa.
(Ei siis lyödä vieraille käteen 0,5 litran Karhu-tölkkejä.)

Alkoholiton on vielä auki, mutta esimerkiksi jokin holiton inkivääriolut voisi olla kiva vaihtoehto.
Bonuksena ei tarvitse miettiä kuoharilasien vuokraamista. ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuttavien häissä juotiin alkumaljana kuusenkerkkämehua, oli hyvää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään