Jump to content
Naimisiin.info

Missä puku ylle?


pikkupeikko22

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä ajattelin että me pukeudutaan pukuvuokraamossa, siis vuokraamon myyjä itse tätä ehdotti. Minulla on kampaus ja meikki ensin, siitä menen sitten pukuvuokraamoon jossa näen sulhasen ja siitä jatketaan yhtä matkaa valokuvaukseen. Näin säästetään aikaa, kun ei tarvitse tulla välillä kotiin vaan kaikki hoituu kerralla.

Link to comment
Share on other sites

Aamulla menen klo 9 kampaukseen&meikkiin samaan paikkaan, n. kilometrin päähän kirkosta. En tiedä vielä kauanko tuolla menee, mutta jokatapauksessa pitäisi jäädä ainakin muutama tunti aikaa ennen vihkimistä, joka on klo 15. Tuossa välissä pitäisi sitten pukeutua ja käydä räpsimässä kuvia.

Vaihtoehtoja on kolme: Pukeudun joko vanhempieni luona (n. 10 min. kampaajalta ja 5 min. kirkolta, miinuspuolia äidin viime hetken hermoilut, joilta mieluusti välttyisin...), kampaajalla (epäilen kyllä että siellä ei ole tilaa, mutta en ole vielä kysynyt) tai hotellilla (jos saadaan kirjauduttua hääyöksi varattuun huoneeseen jo puoliltapäivin, kuitenkin ennen vihkimistä jonkun pitäisi viedä sinne tavaroita, kaksi kärpästä samalla iskulla. Saisi olla omassa rauhassa).

Saas nähdä. Eiköhän tämä kuitenkin järjesty.

Niinhän siinä kävi, että oltiin sitten siellä hotellilla edellinenkin yö, joten tietenkin meillä oli sitten hääpäivän päivällä myös huone käytössä. Pukeuduin siis hotellihuoneessa sulhasen avustuksella.

Link to comment
Share on other sites

Kotona sulhasen avustuksella. Tänne tulee kyllä sukulaisia muitakin, mutta ihan aikaisin aamulla tänne EI saa tulla ja puvun pukemisesta on enää hetki siviilivihkimiseen (klo 13, myöskin kotona), joten aika sekamelskaa siinä varmaan on muutenkin. Sen jälkeen lähdetään kuvaan, joten saadaan periaatteessa olla aamupäivällä aika paljon kahdestaan ja mennään kirkkoonkin kahdestaan (ei kaasoja eikä bm:jä). Eli keskitetään tuo puvun pukemishässäkkä ja muu hässäkkä samaan kohtaan, sen kyllä kestää, jos muuten saa rentoutua aamulla kampaajalla jne. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulla taitaa olla aika erikoinen yöpaikka.. On meinaan suunniteltu, että yövytään kaasojen kanssa tulevan anopin (!!) luona :D

Hiukset laittaa toinen kaaso ja meikin tulee tekeen joko yks vieraista tai sit käydään aamusta jossain tekemässä. En halua ite stressata siitä, menis kuitenkin kajalit minne sattuu :girl_haha:

Mies ei halua nähdä mua puvun kanssa ennen ku oon menossa alttarille, ite taas haluan ettei nukuta häitä edeltävää yötä yhdessä. Ollaan niin paljon toistemme seurassa, että ykskin yö tuntuu ikuisuudelta ja jälleennäkeminen on taivaallista :kiss3:

Muokattu: , käyttäjä: anukr
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
metafora: oma pukuni ainakin puetaan päälle alakautta, joten ei ole huolta kampauksen tai meikin sotkeutumisesta :girl_smile: Pitää vain pitää huoli, että kaaso on auttelemassa pukeutumisessa, sillä yksin puku on vaikea/mahdoton pukea päälle..Jos puku pitäisi pujotella pään yli, niin sitten varmasti minäkin laittaisin ensin puvun päälleni, pitäähän sen kuitenkin kestää rypistymättä koko päiväkin :)

Tästä tuli mieleeni: mulla puvun pukeminen hääpäivänä kesti noin kaksi kertaa pitempään kuin sovituksissa juuri siksi, että se piti pukea alakautta. Ei siis muuten mitään ongelmaa, mutta kun puvun selkäplanssin hakaset (noin miljoona ja juuri puvun sisäpuolella) tarttuivat jatkuvasti mun pitsialusvaatteisiin. Käytännössä siis pukeminen meni kaavalla sentin nosto – tauko, että kaaso saa hakaset irti mun kankusta – sentti ylöspäin – taas hakasia irti… Onneksi kaason kanssa on sen verran yhteistä historiaa, ettei kumpaakaan haitannut, kun piti ronkkia kyynärpäätä myöten puvun sisässä. Ja onneksi ei ollut kiire.

Eli jos puette puvun alakautta hääpäivänä (missä sitten puettekaan), niin testatkaa aiemmin ja nimenomaan hääpäivän alusvaatteilla! :)

Link to comment
Share on other sites

Kirkon invavessassa vetäistiin puku päälle. Marssin sinne puku käsivarrella, viittasin sulhasen (oli odottamassa kirkolla jo) vessaan ja käskin sen hoitaa sukulaisensa hittoon tuijottamasta. Kaaso auttoi puvun ylle ja siinä vaiheessa oli sukukin jo häipynyt paikalta, sain rauhassa viettää viimeiset minuutit sulhon, kaason, bestmanin ja pastorin kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...

Minä ehdin kampaajan jälkeen vielä lapsuuden kotiini pukeutumaan ennen kuvauksia.. Olen kyllä miettinyt sitä, että taidan ottaa puvun varmuuden vuoksi mukaan, että jos en ehdikkään käymään vanhemmillani. Toki voisin pukeutua vasta valokuvaajallakin, kun sielläkin se on mahdollista.. en ota asiasta stressiä :) aamun aikataulu suunniteltu ja järjestetty niin, että kiirettä ei tule :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

Suunnitelmissa on pukeutua meikin ja kampauksen jälkeen hotellihuoneessa kaason avustamana. :girl_smile:

Sama suunnitelma täällä.

Sama täällä. :) Siksi varattu hyvin aikaa, jotta ehtii fiilistellä ja räpsiä pari kuvaakin. :D

Link to comment
Share on other sites

Meillä taas aika tiukka aikataulu, joten meikin ja kampaajan jälkeen pukeudun kampaamon alakerrassa, jossa on kuulemma iso tila jossa suuret peilit ja kaikki. :girl_smile: Mukavaa, kun äitini ja siskoni laittautuvat samassa kampaamossa, joten he voivat tulla avustamaan minua sillä aikaa kun kaason tukkaa laitetaan.

Kampaajalta menemme suoraan valokuvaukseen, mutta studiollakin on mahdollista pukea. Mikäli siis tulee jotain sählinkejä tai pelkoja puvun rypistymisestä, niin tuo studiokin on aivan varteenotettava vaihtoehto.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meillä on kaksi vaihtoehtoa tällä hetkellä. Joko eräässä kampaamoossa, josta mahdollisesti otan hääpäivän meikkauksen ja kampauksen. Heillä on myös pukeutumishuone, joten näppärästi kaikki kävisi saman katon alla. Toinen vaihtoehto on, että hotellissa, jossa yövyn häitä edeltävän yön kaasojen kanssa. Tämä siinä tapauksessa,jos kampaus ja meikkaus tapahtuu siellä myös :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...