Hääparilla oma pöytä?


Guest Tähdikki

Recommended Posts

Meille ei tule omaa pöytää! En pidä ajatuksesta että joutuisimme istumaan kahdestaan pöydässä eikä kukaan viitsisi tulla "häiritsemään" meitä.

Meille tulee pöytä johon tulee kummankin vanhemmat sekä minun veli ja sulhon sisko aveckeineen ja jos tila antaa myöten niin vielä minun pappa ja sulhon mummot. Näin on sukulaisillakin helpompi tulla juttelemaan kun on muitakin pöydässä :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio
Meille ei tule omaa pöytää! En pidä ajatuksesta että joutuisimme istumaan kahdestaan pöydässä eikä kukaan viitsisi tulla "häiritsemään" meitä.

Meille tulee pöytä johon tulee kummankin vanhemmat sekä minun veli ja sulhon sisko aveckeineen ja jos tila antaa myöten niin vielä minun pappa ja sulhon mummot. Näin on sukulaisillakin helpompi tulla juttelemaan kun on muitakin pöydässä :)

Niin joo, tämän voi ajatella kahdella tavalla. Musta taas tuntuu, että meidän ystävämme tulevat paljon mieluummin juttelemaan meille kun olemme omassa pöydässämme. :) Mutta ehkä se on sitten eri juttu kun meille on muutenkin tulossa kaveripitoiset häät ja vain minimimäärä sukulaisia.

Link to comment
Share on other sites

Nyt on kuitenkin ongelmana, ketkä istuisivat kanssamme samassa pöydässä. Miehen vanhemmat ovat eronneet ja uusissa naimisissa, eikä heitä kannata laittaa samaan pöytään jos haluaa pitää tunnelman vapautuneena (ei mitään riitoja tms. ja osaavat kyllä käyttäytyä, mutta välitöntä rupatteluilmapiiriä tuskin syntyy). Bestmanin vaimoineen ottaisimme mielellämme samaan pöytään kanssamme, sen sijaan kaason avecia emme ole kumpikaan edes tavanneet (hyvin tuore tapaus ja asuvat nyt eri puolella Suomea), jotenkin myös tuntuu siltä että mulla olisi tällä hetkellä läheisempiäkin ystäviä kuin kaasoni :girl_sad: Lisäksi pöydät ovat 8-10 hengelle ja kaason ja bestmaninkin kanssa (aveceineen) meitä olisi vasta kuusi. Ihan omien mieltymysten mukaan ei oikein kehtaisi kavereita ottaa pöytäseuraksi ettei tule mitään "kapteenin pöytä" -tyyppistä fiilistä... Hankalaa siis on, kuukauden siään pitäis ehkä päättää tämäkin asia.

Meillä tulee olemaan sama tilanne, paitsi että eronneet vanhemmat ovat minun eikä sulhon. Emme halua omaa pöytää, koska meistä on kiva seurustella muidenkin kanssa, eikä nököttää oman pöydän takana koko iltaa. Olemme olleet häissä, joissa hääparilla on ollut oma pöytä, sekä häissä, joissa hääpari on istunut perheen parissa isossa pöydässä. Täytyy kyllä sanoa, että niissä häissä, joissa hääpari on istunut keskenään, on välillä hääpari näyttänyt todella kyllästyneeltä ja siltä, ettei ole mitään puhuttavaa. En tarkoita, että näin olisi aina, mutta me haluamme kyllä mieluummin seuraa ympärillemme. On kuitenkin todennäköistä, että isossa pöydässä on aina joku, jonka kanssa jutella, kun taas kahden hengen pöydässä jää yksin, jos toinen huitelee jossain muualla.

Mitä tuohon "kapteenin pöytä" -juttuun tulee, niin tiedämme myös häät, joissa hääpari on ottanut omaan pöytäänsä juuri niitä ihmisiä, joita on itse halunnut, on siis voinut olla niin että vain joku bestmaneista ja joku kaaso on päässyt tuohon pöytään, ja loput istuvat jossain muualla. Ko. häissä hääparin sisarukset ja vanhemmatkin oli siroteltu ihan sekaisin eri pöytiin (vanhemmat kuitenkin pariskuntina), mikä ei mielestäni ollut yhtään huono ratkaisu. Pääsivätpähän siinä sitten hekin tutustumaan uusiin ihmisiin, eikä tarvinnut istua vain oman perheen ympäröimänä. Ja samaten muut vieraat pääsivät ehkä helpommin tutustumaan hääparin sisaruksiin ja vanhempiin, kun heitä oli siellä täällä. Tietääkseni kukaan ei loukkaantunut näistä järjestelyistä mitenkään, mutta tietysti ihmisiä on erilaisia eivätkä kaikki tyylit sovi kaikkiin häihin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me istutaan vanhempien kanssa samassa pöydässä. Miehen vanhemmat on eronneet ja heillä on uudet puolisot, mutta ovat silti kaikki samassa pöydässä. Enpä usko että alkavat kyräilemään, käyttäytyvät hyvin muissakin juhlissa. :)

Tällä tavalla säilyy mun mielestä jotenkin kiva tasapaino, kun kaikki pöydät on samankokoisia. Enkä kyllä haluaisi syödä kaksistaan omassa pöydässä muutenkaan, ahdistavaa!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jokaisella tuntuu olevan oma mielipiteensä joten annetaan nyt tämä minunkin oma :girl_haha:

Ainakin itse haluan meille oman pöydän johon on sitten helppo tulla juttelemaan tai ottamaan kuvia. Haluan itse nähdä kaikki (tai no kaikki ja kaikki sen verran on vieraita) vieraat. Mielestäni kun on oma pöytä niin ei tule sitten niin helposti juututtua siihen pöytään ja keskustelemaan niiden ihmisten kanssa joiden kanssa muutenkin keskustelee vaan tulee enemmän nähtyä ja juteltua myös niiden kanssa joita ei niin usein näe. ;)

Sitten on sekin, että yleensä vieraat haluavat nähdä hääparin joten kun on oma pöytä myös tämä on mahdollista helpommin....

Varmasti jokainen ratkaisee asian omalla tavallaan ja jokaiselle on se oma tyyli sopiva. :give_rose:

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulee olemaan pienet häät, joissa lähinnä syödään, jutellaan ja toivottavasti sukulaisemme tutustuvat hieman toisiinsa. Ei siis omaa pöytää, tuntuisi tyhmältä istua enemmän tai vähemmän erillään muista. Lopullisesta vierasmäärästä riippuu, keitä kaikkia istuu samassa pöydässä kanssamme, vanhemmat nyt ainakin.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Meillä oli juuri eilen oma pöytä ja se toimi aivan loistavasti! Tosin me olimme enemmänkin ihmisten keskellä pöydässämme ja ihmiset tulivat alusta alkaen juttelemaan. Sitä ehkä auttoi myös se, että alusta lähtien paikalla oli todella äänekäs ja iloinen puheensorina ja näin ollen rento tunnelma.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli oma pöytä, siitä syystä että haluttiin nähdä kaikki, ja kaikki näkivät meidät :) Mutta jos sinne pöytään ei kukaan tuu juttelemaan niin voihan sitä itekin poistua sieltä! Ei me ainakaan istuttu siellä pöydässä loppujen lopuks paljoakaan sinä iltana, vaan kierreltiin ite juttelemassa ihmisten kans ja hakemassa ruokaa ja juomaa jne..

Link to comment
Share on other sites

Oma pöytä oli omasta mielestäni erinomainen ratkaisu. Kuten täälläkin on jo moneen kertaan todettu, oli hienoa nähdä kaikki vieraat ja vieraat näkivät meidät. Omaan pöytään ihmisten oli helppoa tulla juttelemaan. Kannattaa kuitenkin miettiä pöydän asettelua. Pöytää ei kannata laittaa liian kauas vieraista, mutta on hyvä, että ympärillä on hieman ilmaa, että ihmisten on helppo liikkua pöydän ympärillä.

Link to comment
Share on other sites

Tämä taitaakin olla parempi paikka kysellä tätä eli siirrän oman viestini tähän.

"En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan ketjuun, mutta... Odottelemme pelonsekaisella innostuksella istumajärjestyksen laatimista, mutta tällä hetkellä on puheissa ollut omat paikkamme juhlissa. Emme oikein välittäisi istua vain kahdestaan ja mietimmekin nyt mahdollista "kaveripöytää", jossa istuisimme kavereiden kanssa yhdessä. Onko kellään kokemusta tästä? Ajatus tuntuu hyvältä, mutta paineita tulee sitten kavereiden valitsemisesta.. kuka pääsee pöytään, jos kaikki eivät mahdu? Ihanasti paineitta kyllä syntyy näissä miten- jättää- ketään- pois- mistään- asioista, sama homma vieraslistan kanssa :grin: "

Näin sitä opetellaan foorumin käyttöä, heh!

Link to comment
Share on other sites

Tämä taitaakin olla parempi paikka kysellä tätä eli siirrän oman viestini tähän.

"En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan ketjuun, mutta... Odottelemme pelonsekaisella innostuksella istumajärjestyksen laatimista, mutta tällä hetkellä on puheissa ollut omat paikkamme juhlissa. Emme oikein välittäisi istua vain kahdestaan ja mietimmekin nyt mahdollista "kaveripöytää", jossa istuisimme kavereiden kanssa yhdessä. Onko kellään kokemusta tästä? Ajatus tuntuu hyvältä, mutta paineita tulee sitten kavereiden valitsemisesta.. kuka pääsee pöytään, jos kaikki eivät mahdu? Ihanasti paineitta kyllä syntyy näissä miten- jättää- ketään- pois- mistään- asioista, sama homma vieraslistan kanssa :grin: "

Näin sitä opetellaan foorumin käyttöä, heh!

Itse yllätyin häitä järjestäessä siitä, kuinka perhekeskeinen juhla häät edelleen on. Me lähdimme suunnittelemaan häitä siltä pohjalta, että pidämme oman näköisemme häät ja kivat juhlat läheisille ihmisille, mutta aika nopeasti kävi ilmi, että perheiden perinteet ja toiveet oli otettava huomioon, mikä lopulta oli itsestäkin mukavaa vaikka vaati alussa hieman totuttelua. Meillä vieraista hieman reilu puolet oli sukulaisia ja loput ystäviä, joten mistään sukujuhlasta ei varsinaisesti ollut kysymys. En yhtään tiedä minkälainen tilanne teillä on ja minkätyylinen juhla on tavoitteena, mutta jos on paljon sukulaisia ja varsinkin jos vanhemmat ovat osallistuneet juhlien järjestämiseen, antaisin heille erityisaseman myös juhlissa. Vanhempaa väkeä usein ihmetyttää nykyinen kaverikeskeinen kulttuuri.

Häät on myös vanhemmille erityinen tilaisuus. Itse tunsin, että vaikka olin jo vuosia asunut poissa kotoa ja olimme seurustelleet ja asuneet mieheni kanssa yhdessä pitkään, tavallaan vasta häiden myötä lapsi vanhempien silmissä kasvaa aikuiseksi ja riippumattomaksi yksilöksi ja parisuhde saa virallisen tunnustuksen.

Tulipa syvällinen vastaus, mutta tämä asia selkeytyi vasta häitä järjestäessä ja on mietityttänyt häitä ennen ja niiden jälkeen paljon.

Link to comment
Share on other sites

Tämä taitaakin olla parempi paikka kysellä tätä eli siirrän oman viestini tähän.

"En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan ketjuun, mutta... Odottelemme pelonsekaisella innostuksella istumajärjestyksen laatimista, mutta tällä hetkellä on puheissa ollut omat paikkamme juhlissa. Emme oikein välittäisi istua vain kahdestaan ja mietimmekin nyt mahdollista "kaveripöytää", jossa istuisimme kavereiden kanssa yhdessä. Onko kellään kokemusta tästä? Ajatus tuntuu hyvältä, mutta paineita tulee sitten kavereiden valitsemisesta.. kuka pääsee pöytään, jos kaikki eivät mahdu? Ihanasti paineitta kyllä syntyy näissä miten- jättää- ketään- pois- mistään- asioista, sama homma vieraslistan kanssa :grin: "

Näin sitä opetellaan foorumin käyttöä, heh!

Itse yllätyin häitä järjestäessä siitä, kuinka perhekeskeinen juhla häät edelleen on. Me lähdimme suunnittelemaan häitä siltä pohjalta, että pidämme oman näköisemme häät ja kivat juhlat läheisille ihmisille, mutta aika nopeasti kävi ilmi, että perheiden perinteet ja toiveet oli otettava huomioon, mikä lopulta oli itsestäkin mukavaa vaikka vaati alussa hieman totuttelua. Meillä vieraista hieman reilu puolet oli sukulaisia ja loput ystäviä, joten mistään sukujuhlasta ei varsinaisesti ollut kysymys. En yhtään tiedä minkälainen tilanne teillä on ja minkätyylinen juhla on tavoitteena, mutta jos on paljon sukulaisia ja varsinkin jos vanhemmat ovat osallistuneet juhlien järjestämiseen, antaisin heille erityisaseman myös juhlissa. Vanhempaa väkeä usein ihmetyttää nykyinen kaverikeskeinen kulttuuri.

Häät on myös vanhemmille erityinen tilaisuus. Itse tunsin, että vaikka olin jo vuosia asunut poissa kotoa ja olimme seurustelleet ja asuneet mieheni kanssa yhdessä pitkään, tavallaan vasta häiden myötä lapsi vanhempien silmissä kasvaa aikuiseksi ja riippumattomaksi yksilöksi ja parisuhde saa virallisen tunnustuksen.

Tulipa syvällinen vastaus, mutta tämä asia selkeytyi vasta häitä järjestäessä ja on mietityttänyt häitä ennen ja niiden jälkeen paljon.

Todella arvokasta kuulla kokemuksiasi, omat häät ja niihin liittyvät tuntemukset ovat kyllä yksi niistä asioista, joita ei oikein voi etukäteen kovin tarkkaan kuvitella.

Itse olen todella perhe- ja lähisukukeskeisestä poppoosta ja meillä on paljon yhteisiä juhlia ja kokoontumisia. Ajattelin kaveripöydällä huomioivani ystäviäni, jotka ovat varmasti häissämme kaikista vieraimmassa tilanteessa, eivät siis välttämättä tunne perheitämme tai välttämättä muita kavereita. Toisaalta juuri tämän perhekeskeisyyden vuoksi perhepöytä voi hyvinkin olla valintamme. Ympäriinsä hajallaan olevan perheen läheisyys on kuitenkin yksi suurimmista syistä miksi hääjuhlan järjestämme. Saa nähdä miten käy, voi myös olla, että varaamme itsellemme oman pöydän ja yritämme muistaa kierrellä ja jutella mahdollisimman monen kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meille ei tule omaa pöytää. Syitä on monia ja samoin mielipiteitä. :) Haluamme kuitenkin nähdä kaikki vieraat ja pystyä juttelemaan kaikkien kanssa, joten ratkaisimme asian E:n mallisella pöytäjärjestyksellä.

traditionell_bordsplacering.gif

Link to comment
Share on other sites

Mä oon kans pähkäilly tätä pöytäasiaa; jos meille tulisi pitkät pöydät olisi aika selvä että meidän pöytä tulisi kiinni esim. vanhempien pöytään, mutta kun on pyöreet pöydät. Alan kallistua omalle pöydälle joka tosin olisi mahdollisimman lähellä muita pöytiä. Omassa pöydässä on just se hyvä, että ihmisten on helppo tulla juttelemaan ja ottamaan kuvia. Huonona puolena on se että meillä on ehkä vähän tylsempää ruokailun ajan. Mutta pääseehän sitten ruuan jälkeen heti höpöttelemään vieraiden kanssa.

Pyöreet pöydät on toki siitä ikävät että osa joutuu aina olemaan selin johonkin suuntaan. Mutta toisaalta itse taas vieraana ollessa pidän enemmän pyöreistä pöydistä koska siinä keskenään seurustelevat ihmiset on paremmin jaettu. Tarkoitan siis sitä, että pitkässä pöydässä voi käydä niin että kuulet vähän matkan päästä kiinnostavan keskustelun, mutta et voi kommentoida kun olet liian kaukana. Pyöreässä pöydässä tuntemattomienkin on helpompi jutella keskenään kun kaikki ovat kasvotusten "eikä ole muutakaan vaihtoehtoa" :)

Muokattu: , käyttäjä: nuttykitty
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

meille tulee oma pöytä. :) periaatteessa kans tommonen e-malli, mut meidän kahden pöytä on erillään, ja sitten meidän edessä on kolme pitkää pöytää.

kuulemani mukaan joissain häissä ei ollut hääparilla omaa pöytää, vaan jokaiseen pöytään oli jätetty isännän ja emännän paikka, ja hääpari kiersi sitten itse jokaisessa pöydässä istumassa ja juttelemassa yhden ruokalajin verran :) ihan hauska idea sekin!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meillä tulee pöytä Bestmanin sekä kaasojen ja heidän Aveccien kanssa. Miehen vanhemmat ovat eronneet ja vaikka ovatkin "näennäisesti" väleissä emme halunneet kiusaantunutta tunnelmaa istuttamalla heitä samaan pöytään..

Mä oon miettinyt tätä vaihtoehtoa. Yksissä häissä olleena tämä oli oikein hyvä ratkaisu.

Tosin olen miettinyt sellaistakin, kun on tulossa joka tapauksessa 4 pitkää pöytää niin

istuisimmeko yhden reunimmaisen pöydän keskellä. Vaihtoehto 2 x:llä merkattu samaan kuvaan (siis poikittainen pöytä.) x:t ei nyt osu kohdilleen ollenkaan.

Ikkunat

------- M S ---------

---------------------

--------------------- x

--------------------- x

--------------------- x

--------------------- x

---------------------

---------------------

Muokattu: , käyttäjä: xxxo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pitkän pähkäilyn jälkeen meidän pöytäämme yhdistetään kaksi neljän hengen pöytää. Oikealle puolelle istutamme vanhempamme ja vasemmalle tulevat minun molemmat isoäitini. He istuvat siinä sitten kaksistaan, koska emme keksineet muuta vaihtoehtoa. Olisimme halunneet toiseen pöytään kaason puolisonsa kanssa sekä bestmanin, mutta bm tulee paikalle yksin emmekä halua alleviivata hänen avecittomuuttaan. Joten muorit saavat kunnian istua kanssamme :)

Meidän pöytämme eteen tulee kaksi tuolia, jotta vieraat voivat tulla juttelemaan kanssamme. Aiomme kyllä itsekin kierrellä heti ruokailun ja kahvin jälkeen, mutta onhan se kiva, jos ihmiset tulevat myös meidän luoksemme. Itse en osaa ajatella, että vieressä istuvat vanhemmat pelottaisivat ketään ystäviä tai tuttavia tulemasta siihen meidän luo, ainakaan toivottavasti. Tuskin heillä meidän häissä mitään niin ruokottomia juttuja on kerrottavana, että meidän vanhuksia tarvitsisi ujostella :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...