Lilli82

Pelkkä vihkiminen

7 viestiä aiheessa

Eli onko kenelläkään kokemusta häistä joissa ei ole hääjuhlaa ollenkaan, siis pelkkä kirkko vihkiminen vain? Kirkkoonhan voisi tulla kuka vaan mutta onko tylyä sitten jättää kahvittamatta vieraat ja lähteä suoraan vaan häämatkalle? Isoja pitoja ei haluta, tärkeää on vain että läheiset on todistamassa kun me saamme toisemme kirkossa.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt ollaan vuorokauden tässä mietitty ja tultu siihen tulokseen että kirkkoon pyydetään vain lähimmät perheenjäsenet ja ne kahvitamme kotonamme kirkon jälkeen. Häämatkalle toivottavasti päästään pian sen jälkeen.

Pienistä 25 hengen hääjuhlasta seurakuntakeskuksessa Ikaalisissa luultavasti tulee sitten perheenkesken pidettävät häät Ylöjärvellä. Sitten olen minä, sulhaseni ja vanhempanikin tyytyväisiä  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen osallistunut häihin, joissa vihkimisen jälkeen kirkon viereisessa seurakuntasalissa tarjottiin vieraille onnittelumalja ja hääkakku (ilman kahvitusta). Tämä hääpari oli päätynyt aikaistamaan myöhemmäksi suunniteltuja häitään, koska sulhasen äiti halusi ehdottomasti päästä osallistumaan poikansa häihin. Äiti sairasti syöpää ja kuoli pari viikkoa häiden jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin mietitään, että pidetäänkö pelkkä vihkitilaisuus. Jos näin tapahtuu niin luultavasti ei ole minkäänlaista kahvitusta sen jälkeen. Kutsu vihkitilaisuuteen lähetetään kyllä kaikille eli emme osallistujalukua sen takia pienentäisi. Toki voi olla ihmisiä, jotka ei tule, jos ei juhlia ole tiedossa.

Aiotteko te ostaa/teettää ihan oikean hääpuvun vaikka olisi vain vihkitilaisuus?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaveri piti tälläiset häät. Tosin oltiin miehen kanssa ainoat vieraat/todistajat. Vihkimisen jälkeen mentiin hääparin luokse kahville. Itse tykkäsin ja ehkä omat häät joskus on tälläiset!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta tuntuisi että lämminhenkinen vihkitilaisuus loppuisi vähän kesken jos suoraan vihkimisen jälkeen vain lyhyesti onniteltaisiin pihalla ja jokainen suuntaisi kotiinsa ja pari häämatkalle. Itse tarjoaisin vihkitilaisuuteen osallistujille sitten pienimuotoisesti esimerkiksi kahvia ja kakkua, harva kuitenkaan asuu ihan kirkon vieressä ja vieraille tulisi kunnon tilaisuus onnitella hääparia ja vaihtaa kuulumisia keskenään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen vähän sitä mieltä, että jos kutsuu enemmän kuin kaksi (pakollista) todistajaa vihkimiseen, olisi kohteliasta ainakin pikaisesti kahvitella heidän kanssaan vaikka lähikahvilassa tai seurakuntasalissa. Jos häihin kutsutaan kutsukortilla, ihmiset aika varmasti tuovat myös jonkun lahjan mukanaan ja haluavat sen parille sopivassa tilanteessa antaa. Silloinhan mitään juhlaa ei tarvitse, jos muutaman todistajan kanssa asiasta on sovittu etukäteen. Ja voihan pari varata läheisille vaikka pöydän mukavasta ravintolasta (jos siis viihtyvät keskenään), vaikka oma matka jatkuisi jo lentokentälle. Kun on kerran yhteen kokoonnuttu, juttua yleensä halutaan jatkaa... Me ainakin naureskeltiin omissa häissä, että vieraat olisivat viihtyneet ihan hyvin ilman meitäkin, sen verran harvoin monet vieraista näkevät toisiaan. :girl_haha:

Itse muuten kuulin juuri reppumatkailijapariskunnasta, joka oli esteettömyystodistuksen kanssa ex tempore kirkkoherranvirastoon vihittäväksi ja jatkoivat sitten matkaa jonnekin muualle. Ei tainut olla kahvittelua läheisille ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään