Jump to content
Naimisiin.info

Miten sijoitetaan avecittomat vieraat?


EloKuu

Recommended Posts

Haetaanpa täältä neuvoa otsikon aiheeseen. Eli vieraslistallamme on 5 sinkkuystävää, joilla ei avecia ole. Tai lähemminkin; emme lähetä avecillisia kutsuja sellaisille ystävillemme, jotka eivät seurustele vakituisesti tai eivät asu yhdessä poika-/tyttöystävänsä kanssa tai jonka deittikumppania emme ole tavanneet (pakko karsia vierasmäärää jostakin).

Miten nyt tällaiset avecittomat kaverit kuuluu sijoittaa pöydissä? Kaksi heistä on naisia (minun ystäviäni), kolme miespuolista (mieheni ystäviä). Vaihtoehto, että sijoittaisin esim. kenen tahansa mieheni sinkkuystävän jomman kumman oman ystäväni vastinpariksi on pois suljettu sillä tiedän jo valmiiksi, etteivät minun ystäväni ole yhtään samalla aaltopituudella näiden sinkkumiehien kanssa eikä yhteistä jutunjuurta varmasti syntyisi... Onko siis vastoin sääntöjä sijoittaa pöydässä omat sinkkuystäväni vastakkain ja tehdä samoin mieheni ystäville toisessa pöydässä?  :-? Tosin yksi jannuista kyllä jää ilman "vastinkappaletta", mutta mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin ei se vauhtia hidasta.  ;D

Miten siis kuuluisi menetellä?

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mä ajattelen paljon enemmän sitä että kaikilla olisi mieluista seuraa lähellä, kuin että kaikki säännöt toteutuu. Meille tulee 6 naista ilman partneria, ja vain kaksi miestä, joten senkään puolesta ei mene tasan. Olen yrittänyt tehdä istumajärjestystä siltä pohjalta, että kaikilla olisi tuttuja ja tuntemattomia lähellä, ja mahdollisuuksien mukaan joka toinen nainen ja joka toinen mies + lapset äitinsä viereen pöydän päähän.

Link to comment
Share on other sites

^ Komppaan Huldraa.

Tekemällä tehdyt mies-nais -istumajärjestelyt voivat olla aika kiusallisia, jos mitään yhdistävää tekijää tai jutunaihetta ei löydy. Mitään tiukkoja etikettejä ei muutenkaan tarvitse noudattaa istumajärjestyksissä, jos se ei luontevalta tunnu.

Meillä laitetaan sinkkuna tulevat kaverit istumaan kaveriporukoittain, ettei kukaan tunne itseään ihan orvoksi. Sitten on muutama kaveri, jotka eivät oikein kuulu mihinkään isompiin porukoihin, mutta heidät voi sitten laittaa muuten vaan samanhenkiseen seuraan. Pääasia, että syntyisi iloista rupattelua ja hyvää fiilistä juhlaväen keskuudessa  :)  

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia neuvoista! Näinhän minäkin ajattelin, että säännöt joutavat romukoppaan ja sijoitetaan sinkut sinne, mihin he luontevammin kuuluvat.  :)

Link to comment
Share on other sites

Ompa hyvä ketju :)

Myös meille on tulossa avecittomia kavereita.

Tosin olin autuaasti unohtanut koko nainen-mies -systeemin, ajattelin laittaa ihmiset istumaan samanhenkisten kanssa ilman suurempaa miettimistä, että tulee tuo vuorottaisuus.  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minulla ja miehellänikin on useampi sinkkukaveri, eikä vierasmäärän ylärajasta tiukasti kiinni pidettäessä ollut mahdollista laittaa näille avec-kutsuja. Ymmärrän jotenkin tuskan sellaisen ihmisen puolesta, joka ei entuudestaan tunne oikeastaan ketään, kun tulee häihin yksinään.

Ajatukseni oli kylmän viileästi iskeä vaan molempien kaikki seurustelevat kaverit omaan pöytään, ja sinkkukaverit omaan pöytään, mutta mihin järjestykseen? Jos on tuttuja/pariskuntia, niin olisiko hyvä olla vastakkain/vierekkäin. Saattaa muuten mennä huuteluksi, jos lähiseura ei miellytäkään?

Link to comment
Share on other sites

Teennäisestä istumajärjestyksestä voin sanoa sen, että minut on kerran istutettu papin ja sulhasen papan viereen ja vastapäätä ja ikäeroa oli noin 60-vuotta, että ne juhlat ei ihan heti lähteneet käyntiin minun osaltani  ;D  Mutta hauskaa oli.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ei ainakaan yhden pariskunnan kanssa samaan pöytään, mikäli nämä kaikki avecittomat ovat samaa sukupuolta. Mieheni ei ollut järin ilahtunut oltuaan pöytäseurueen ainoa mies. Varsinkin kun nämä kaikki naiset olivat ennestään tuntemattomia. Keskusteluaiheet pyörivät rakennekynsien ja suihkurusketusten ympärillä. Voin kertoa, että mieheni ei näistä häistä nauttinut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä ainakin kaikki etiketit ja säännöt heitetään romukoppaan ja vaikka istumajärjestys tehdäänkin, siinä vaikuttaa enemmän se, kenet tuntee jo ennestään ja kenen kanssa riittää juteltavaa. Ja minusta parina tulevat saavat istua vierekkäinkin, ei sillä ole niin väliä onko pöydässä nainen-mies-nainen vai joku muu järjestys. Sinkkuna tulevat voivat hyvin istua sellaisessa pöydässä jossa on jo muita heidän tuttujaan, ei sitten ehkä korostu niin paljon se että tulevat yksin (eräissä häissä harmittelin kun tutun-tuttu tuli yksin häihin ja joutui sitten istumaankin vähän yksin, olisin pyytänyt hänet meidän pöytäämme ellei se olisi ollut jo täynnä :( )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...