Yotuel

Mikä miestä häissä kiinnostaa?

146 viestiä aiheessa

Kiinnostaisi tietää, että kun olette suunnittelemassa häitä, niin mikä sulhasellenne on hääjuhlissa tärkeää?

Meillä miehen ykkösasioita (siis sellaisia joista ei voi tinkiä ja joiden eteen mies näkee ihan omaehtoisesti vaivaa) ovat hieno hääauto ja se, että juomatarjoilut ovat hyvät ja riittävät ;D ::) Myös biisitoivelista bändille tehtiin yhdessä innokkaasti.

Kuulostaa siis ihan pöljältä, ja kuitenkin mies on ihan fiksu! Apua, eivät kai toisten miehet väkerrä hääkarkkeja???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Apua, eivät kai toisten miehet väkerrä hääkarkkeja???

Ei väkerrä. Tai ehkä voisin tehdä sitäkin, mutta morsian vaikuttaa aivan riitävän innostuneelta tilailemaan miniatyyrisinkkiämpäreitä Amerikasta, joten en puutu asiaan.

Minua kiinnostaa eniten, että homma kokonaisuutena toimii. Olennaisimpina osatekijöinä ruoan ja juoman pitää olla hyvää, ja ne eivät saa missään kuviteltavissa olevassa tilanteessa loppua kesken. Bändin pitää olla sellainen, että se saapuu paikalle. On jokseenkin toisarvoista, tarjotaanko noutopöydässä gaavikuhaa vai graavisiikaa, kuten myös se, pitäisikö bändin Stand By Me:n kuulostaa enemmän Kingin vai Lennonin tulkinnalta.

Nysväysrintamalla suurimpina henkilökohtaisena mielenkiinnon kohteina ovat kutsut, paikkakortit, menut, pöytäkartat ja muu sen sellainen. Niistä jos saisi aikaan yhtenäisen graafisesti vaikuttavan kokonaisuuden, niin olisin onnellinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

;D Meillä mies joutui väsäämään hääkarkkeja - tosin teki niiden "alustoja" eli hyvin miehistä puuhaa: leikkasi aaltopahvista oikean kokoisia paloja.  8-) Mä sitten väkersin muuten ne parin sukulaisnaisen avustuksella. Muutenkin mies teki mun kanssa joitain juttuja liukuhihna-tekniikalla. Siinä löytyy miehellekin sopivaa tekemistä (jos miehen asenne on vaan kohdallaan...) Esim. kutsujen kirjekuoret tehtiin itse - mies piirsi ja mä leikkasin, mä leikkasin osoitetarrat  ja mies kärvensi niiden reunat kynttilän kanssa, mies liimasi osoitetarrat paikoilleen ja mä koristelin kuoret muuten, mies laittoi kutsun kuoreen ja mä liimasin kuoren kiinni.  ;)

Miehen vastuulla oli häiden äänentoiston ja muun semmoisen tekninen suunnittelu ja rakentaminen. Sinänsä iso homma meidän häissä enkä sulholta muuta olisi vaatinutkaan.

Miestä kyllä kiinnosti asiat ja yksityiskohdat ja mielipidekin löytyi - mutta semmoinen paperinaruköynnösten väsääminen oli mun hommaa. Kyllä se mulle niitä naruja ja satiininauhoja pätki oikean mittaisiksi, mutta näpertely kuului mulle (ja mä ihan mielelläni tein sen).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääjärjestelyissä mies on ollut mukana ihan mukavasti.

Hän on huolehtinut pitopalvelun ja juhlapaikan varaamisen, sekä aikoo hoitaa hääauton ja musiikkipuolen. Lisäksi hän on suunnitellut ja piirtänyt mun vihkisormuksen. Ai niin ja teemojen ja väritysten suunnittelussa oli myös mukana.

En oleta hänen osallistuvan mihinkään askarteluhommiin... en vain osaa kuvitella häntä leikkelemässä kartonkia tai liimailemassa sydämen kuvia  ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies suunnittelee jo, mistä saisi nestemäiset mahd. halvalla ;) Lisäksi ruoka on tärkeä, samoin musiikki. Yhdessä ollaan myös sitä mieltä, että kutsuttujen tulee olla läheisiä ja tärkeitä, kaikkia sukulaisia ei kutsuta( siis sellaisia, joista ei ole kuulunut vuosikausiin).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä miestä kiinnosti se, että paikka ja kirkko ovat juuri ne hänen haluamansa, että ruokaa ja juomaa on riittävästi ja se on vielä hyvää ja että bändi on hyvä. Lisäksi se, että häihin kutsutaan kaikki mahdolliset ihmiset, niin kuin kuuluu, oli miehelle tärkeää. Muuten mies osallistui ihan kiitettävästi järjestelyihin ja teki kaikkea sitä mitä minäkin. Plus vahasi hääautomme.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä miehelle oli tärkeintä se, että päästään mahdollisimman vähällä vaivalla. Juhlat ovat siis ravintolassa, niin ei tarvitse erikseen miettiä pöytien laittamista paikoilleen, koristelemista, siivoamista seuraavana päivänä, jne. Kirkko ja juhlapaikka valittiin yhdessä ja kortteja tehdään yhdessä. Se kiinnostaa sulhoa, kun hän on kiinnostunut asioiden graafisesta ilmeestä. Musiikin sulho valitsee ja on valinnut jo häävalssinkin. Kukat tai muut koristelut ovat hänelle yhdentekeviä. Ruoan pitää olla hyvää ja juomia tarpeeksi (ei pitäis olla ongelma, kun kyseessä on hyvä ravintola). Hääautosta ei olla vielä paljoa keskusteltu, mutta hän saa sen päättää. Jos tulee jotain väkertämistä esim. kutsujen ja paikkakorttien kanssa, niin mä varmaan teen sen, mutta sulho on mukana päättämässä, minkälaiset niistä tulee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on ollut "hössötyksessä" mukana omalla tyylillään. Mä esitän ideoita ja sit kysyn mielipidettä eli yhdessä häitä väsätään. Askartelu puoli jää kyllä käytännössä mun hoidettavaksi. Sormukset mies jo hommasi ja autoa se rupee puunaamaan kunhan lumet sulaa. Kutsujen värin päätti mies samoin häämarssit, samat olisin valinnut itsekin. Ja meinaa se mulle sen morsiuskimpunkin hankkia (näytin sille kyllä kuvaa pieneksi vinkiksi...)

Vois yhteenvedoks sanoo et miestä kiinnostaa kaikki yhteinen juhlahan se on ja siks yhdessä sitä väsätään. Niin ehkä se suurin kiinnostus on kuitenkin se mun puku ja kampaus yms. en ole suostunut paljastamaan mitään. Kysyy säännölisin väliajoin et onks sulla jo puku ja mä vastaan että ei. Saa nähä kuinka kauan meneen läpi (puku on ollu hankittuna jo nelisen kuukautta...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samat asiat kuin minuakin, eli ruoka, juoma ja vaatteet :). Teetti heti itselleen shaketin, kun päätettiin naimisiinmenosta.

Kumpikaan ei ole askarteluintoinen eikä meille tule mitään teemaväriä yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies oli kiinnostunut vieraslistan laatimisesta, ruoasta, juomasta, musiikista. Ja osallistui kyllä mm. kutsujen askartelemiseen, mikä yllätti minut täysin, mutta iloisesti - Kun en itsekään ole mikään askarteluhirmu, niin apu oli enemmän kuin tarpeen ;D

Lisäksi mieheltä oli lähtöisin mm. ajatus hääautosta - itse olin ajatellut meidän vaan olevan liikkeellä omalla autollamme. Myös ohjelmaan mieheltä löytyi kommentteja erityisesti sen suhteen, mitä hän ei halua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miestä kiinnostaa samat asiat kuin muakin. Meille ei tule hääkarkkeja eikä muuta tilpehöörejä, koska kumpikaan ei ole niistä innostunut tai pidä häiden kannalta tärkeänä. Ainut mitä me joudutaan näpräämään on kutsukortit, pöytäkartat ja istumajärjestys ja siitäkin ollaan yhtä innostuneita. Sulhoa kiinnostaa ruoka, juomat, ohjelma, istumajärjestys, auto, pyötien koristelu, hääyö, häämatka jne. Eli ihan kaikki :-X. Täytyy sanoa, että tähän mennessä ollaan tehty häiden eteen yhtä paljon ja luulen että teemme tulevaisuudessakin. Mä vaan hössötän enemmän  ;D.

Tai no pari juttua sulhoa ei varmaan kauheasti kiinnosta, nimittäin mun kimppu ja kampaus ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samat asiat kuin minuakin, eli juhlapaikka, ruoka, juoma, musiikki ja yleinen hyvä meininki. Vihkipaikkaa ei tarvitse sen enempää pähkäillä, kun kerran maistraatissa mennään, mitään teemavärejä tai hääkarkkeja tms. askartelusipistyksiä ei tule, ja muutenkin tulemme panostamaan niihin suuriin linjoihin ja jättämään turhan nysvingin mahdollisimman vähiin. On hyvin mahdollista, että häävaatteetkin jo löytyvät kaapista, molemmilta ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunnilleen samat asiat sitä kiinnostaa kuin minuakin. Meille molemmille on tärkeää, että ruokapuoli ja meidän ulkonäöt on hoidossa. Ja tietty se, että itse vihkiminen sujuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miestä kiinnostaa häissä minun vaimokseen saaminen.

Näin sanoi itse.

Kyseli tässä maanantaina juuri, että osallistuuko säätöön tarpeeksi ja kyllä osallistuu, kunhan laitan osallistumaan. Ei nuo hääkarkit ja pöytäkoristeet niin kybällä kiinnosta, mutta suostuu katselemaan kuvia ja sanoo rehellisen mielipiteensä.

Ruoka ja juomat kiinnostaa, kutsujen lisäkkeitä on miettinyt reippaasti, hääautoa pohtii välillä ja jättää sitten räpellyksen mun huolekseni, mikä sopii erinomaisesti tälle kerhotädille  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin jättää kaikki järjestelyt sulholle... Sulho löysi paikan, sulho  halua häämessuille, sulho on huolissaan, sopiiko hänen toiveasunsa mun asuuni. Sulho suunnittelee kutsuja, spektaakkelimaisia vaihtoehtoja paikalle saapumisessa. Sulho surffailee naikkareissa...

Meillä siis sulho intoilee ja mä yritän hissutella. Monilla varmaan toisin päin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies varasi kirkon ja juhlapaikan. Teki siis alustavat varaukset ja vahvistuksen. Sormus suunniteltiin yhdessä ja siinä mies oli varsin aktiivinen. Suunnitteli myös timanttien lisäyksen kihlaansa. Muuten miehellä oli hyvin vahvat mielipiteet asioita ja puuttui mielestäni joskus turhankin innokkaasti suunnitteluun. Toisin sanoen tyrmäsi osan hienoista ideoistani  ;D. Mies osallistui aktiivisesti myös askarteluun - kuten myös bestman  :o  :). Kutsun runo tehtiin yhteistyöllä: mies ja bestman ja yksi heidän kaverinsa tekivät raakavedoksen, jonka stilisoimiseen itsekin sitten osallistuin. Boolien suunnitteluja ja siihen liittyvät hommat olivat pääasiassa miehen vastuulla.

Miehen kiinnostus kasvoi sitä mukaan, kun häät lähenivät. Eniten nautti kuulemma viimeisestä viikosta, jolloin itse olin totaalisen stressaantunut  ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toistaiseksi olemme varanneet vihkipaikan, juhlapaikan, vihkijan ja valokuvaajan.

Kulta on ollut kaikessa mukana - katsastamassa, haastattelemassa - varsinkin oikean valokuvaajan loytaminen oli hanelle tarkeaa. Valokuvaajan valintaa varten kokosimme tietenkin Exceliin tiedot vertailtavaksi ja annoimme jokaiselle kuvaajalle persoonallisuusindeksin ( ;D) ja paatimme sitten.

Persoonallisuusindeksi siksi, etta mitaan tampiotahan me ei palkata.

Kulta on ollut ihan mielellaan mukana haamessuilla - varsinkin ilmaisilla, ja varsinkin jo tarjolla on ilmaista kakkua.

Mina ajattelen haita enemman, mutta kullallekin on joitain tarkeita asioita:

Kulta haluaisi myos suunnitella ja saada aikaiseksi nayttavat kutsut, niinkuin tietenkin minakin, mutta mina vahan epailen, etta kummalakaan meilla ei ole aikaa tai taiteellista osaamista tehda mitaan savayttavaa.

Periaatteessa kaikesta on kiinnostunut ja juttelee ihan mielellaan (nyt on musiikin valinta menossa) mista vain, minun vain taytyy tehda aloite.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies on alkanu pikkuhiljaa kiinnostumaan häistä enemmänki, kun on huomannu, että vaikka aikaa on puoltoista vuotta, pitäis nyt jo päättää budjetti, vieraslista, ruokapuoli, juhlapaikka, vihkipaikka ja kuvaaja jos aikoo saada mieleiset. Rakkaani tykkää muutenki kaikesta käsillään tekemisestä (käsittää tosin yleensä remontoimisen ja autojen rassaamisen), joten mitä todennäköisimmin saan ihan vapaaehtosta apua karkkien ja muiden askartelujen kanssa sitten kun on sen aika  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on yhteinen ajatus että ei mitään turhia väkerryksiä ja krääsää. Minun osuuteni on näissä järjestelyissä saapua kauniina kirkkoon. Sulhanen toivoi jotain kaunista puvun alle..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ruoka. Täytyy olla kunnon täyttävää ruokaa, eikä mitään purjomössöjä (miehen ilmaisu).

Pappi. Miehelle on tärkeää, että pappi on sellainen joka on miettinyt puheensä meitä ajatellen ja on samalla aaltopituudella.  Omasta seurakunnasta löytyi suosikki, joten ongelmia ei ollut sen suhteen.

Vaikka meillä on pienet häät perhepiirissä, mies toivoo näkevänsä minut kauniissa asussa, ei välttämättä vars. hääpuku se voisi olla tilaisuuden luonteeseen nähden liikaa, mutta jokin pitkä vaalea mekko ja hiukset laitetuna. Itsekin tietysti haluan laittautua kauniiksi! Se mitä päälleni laitan tulee olemaan miehelle yllätys, mutta jakkupukuun en aio pukeutua sen olen jo luvannut. Ei jakkupuvussakaan mitään vikaa ole, ihan hyvä vaihtoehto sekin, joten ei ollut tarkoitus mollata niitä jotka sen itselleen valitsevat! Jos ikää olisi enemmän, voisin itsekin siihen päätyä.

Hääyö ja -matka kiinnostaa miestä myös  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun sulhon TOP 3:

1. Juhlapaikka

2. Ruoka

3. Morsiamen pitää kuulemma olla oikea :-X

Ehkä arvojärjestys ei kuitenkaan ole ihan tämä? ;D

Lisäksi kuulemma vieraiden viihtyminen on tärkeää.

Varsinaisissa hääjärjestelyissä sulhoa on kiinnostanut kaikki yhtä lailla kuin minuakin. Ei kai me edes tehtäisi juttuja, jotka eivät kiinnosta. Häntä kiinnostaa kuitenkin enemmän käytännönjuttujen toteuttaminen, minua taas suunnittelu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

onko nyt niin, että tänne kirjoittavat vain ne, joiden sulhot ovat enemmän tai vähemmän kiinnostuneita häiden järkkäilystä? jos on, hienoa ja hyvä niin!!!  ;D taidan sitten olla ainoa, jonka puolisko on sitä mieltä että aikaa häihin on niin paljon (hui - juuri tajusin, että TASAN 8 KK) , että turhaa hössätä ja hosua vielä mitään. siis suomeksi sanottuna: ei tartte vielä tikkua ristiin laittaa...  :( mulle se ei taasen istu, koska  :-Xrakastan :-X suunnittelua ja pohdin aina useita eri vaihtoehtoja, ennen kuin se oikea kolahtaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ei taida tulla mieleen mitään asiaa, minkä suunnitteluun sulho ei ottais osaa millään tavalla... Yhdessä tämä tuntuu parhaiten sujuvan. Tosin tuntuu, että tarjottavat on erityisen lähellä mieskultani sydäntä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhoke valitsi juhlatilan: sijainti hyvä, tila on historiallisesti arvokas sekä hieman erikoinen, tunnelmallisen näköinen jo sellaisenaan (Sulhoke ei osaa kuvitella tilaa koristettuna). Minun ehdokkaani olivat edullisia, sulhon valitsemassa on kallis tilavuokra, joten hinta ei ratkaissut.

Sulhoke päätti pääruoan raaka-aineen: lammasta.

Sulhoke päätti laajentaa kutsulistaa (jälleen minä olisin ollut valmis tinkimään kustannussyistä).

Sulhoke on valmis tekemään mitä tahansa, jotta vieraamme viihtyvät ja häistämme tulee hyvät bileet. Tähän ei kuulu ylimääräinen näpertely ja askartelu.

Minä nipotan ja suunnittelen logistiikan ja käytännön järjestelyt ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt pari viikkoa aikaa häihin ja miestä tähän mennessä  ::) kiinnostaneet asiat ovat olleet:

-ketä kutsutaan

-budjetti kokonaisuudessaan

-ruoka ja juomapuoli (mitä, millä hinnalla, eihän tehdä itse)

-musiikkilaitteet

-kylttien tekeminen (tähän ilmeisesti liittyy miehisiä maalaus&ruuvausjuttuja  ;D )

-häävalssi (meillä sulhasen vaatimuksesta valssataan)

sekä yksi erittäin tärkeä asia, eli että morsian ei stressaannu!

Yksityiskohdat eivät kuulemma kiinnosta yhtään, enkä ole edes viitsinyt pakottaa häntä suunnittelemaan niitä yhdessä. Minua olisi vain alkanut stressata se, että esim. pöytien somistus ei kiinnosta häntä. Päätöksetkin tulee tehtyä tehokkaammin, kun ei tartte kaikesta neuvotella 8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään