maakaliina

Talvihäät 2016

47 viestiä aiheessa

Hei! Ajattelin avata oman ketjun talvihäitä viettäville. Meillä on häät Oulussa maaliskuun 19. päivä. Toiveissa olisi tietysti vähän lunta ja nätti pikkupakkanen, mutta säästähän ei koskaan tiedä.

Millä perusteilla olette muut valinneet talvihäät ja miten talvisuus häihinne vaikuttaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa hienolta :)

Me mennään vähän erilaisella tyylillä, (siviili)vihkiminen Hietasaaressa Villa Pukkilan pihassa ja juhlat sitten Välivainiolla Tukikohdassa  :girl_haha: Se on siis sama paikka, jossa järjestettiin mm. Hässäkkä-päivät ja Pikipop viime kesänä  :ph34r:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oh, täällä on tämmönenkin nykyään :) Meillä siis häät helmikuussa 2016 (sama päivä kuin häinillä ;) ) ja Joensuussa vietetään. En oo kauhean aktiivi ollut viime aikoina, mutta merkkaan tän kuitenkin ja lueskelen kyllä useammin kuin kommentoin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häini, hyvältä kuulostaa teilläkin! Jokainen tyylillään :)

Elflady, eipä tämä ketju vielä kauaa oo ollutkaan, mutta kiva kun löysit tänne. :) Vähän on hiljaista ollut keskustelu hääpalstoilla muutenkin, mutta jospa tämä tästä virkistyisi.

Miten talvi näkyy teidän häissä muuten kuin päivämäärässä? Miksi menette juuri talvella naimisiin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastaanpa saman tien omiin kysymyksiini. Ensinnäkin, miksi häät talvella? Minä oon pitkään haaveillut talvihäistä, siis paljon ennen tulevan mieheni tapaamistakin. :P Haluan talveenkin jotain iloa, valoa ja juhlaa. Kesällä on niin paljon muutakin menoa, etten halua kesää "tuhlata" hääjärjestelyihin. Miehelleni talvihäät sopivat myös, ja kun hääpäivä tuli heinäkuisen kosinnan jälkeen ajankohtaiseksi, maaliskuun 19. valikoitui päiväksi, koska samana päivänä tasan 50 vuotta sitten vietettiin miehen vanhempien häitä.

Talvi näkyy häissä ulkokuvien maisemissa (toivottavasti!), kynttilöissä koristeina ja hääpaikan valinnassa siinä mielessä, että paikan täytyy olla sellainen, jossa kaikki mahtuvat koko illan sisällä olemaan. Niin ja hääpaikalle tulemme sisään tähtisädetikkukunniakujan läpi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi talvihäitä viettävä! (: sovittiin miehen kanssa heti alkumetreillä että ei kesähäitä, rahatilanteen takia jouduttiin luopumaan kevään 2015 häistä ja tulevalle keväälle on jo kahdet häät tiedossa niin ajankohdaksi valikoitui helmikuu (: mennään naimisiin ihan lähipiirin kesken, eikä myöskään jaksettu kuukausitolkulla kestävää suunnittelurumbaa joten siksikin tämä ajankohta ;) väreinä on sinistä ja hopeaa, haluamme käyttää paljon tunnelmavaloja ja kynttilöitä, hääkakustakin tulee todnäk. Valkoinen hopealla ja sinisellä höystettynä. Muut (vähäiset) koristelut tehdään talvifiiliksiä ja luonnonantimia hyödyntäen.

Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että silloin on kunnon talvi myös täällä Turussa :D

Lisäys: Häiden ajankohtaa pohtiessa törmäsin kommenttiin siitä että on ihanaa järjestää rakkaudentäyteinen juhla keskelle pimeintä vuodenaikaa. Osui ja upposi ;)

Muokattu: , käyttäjä: Niittipyssy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kyllä, osuu ja uppoaa tuo kommentti talvihäistä mullekin! <3

Meillä on väreinä luumua, valkoista ja hopeaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alle 6 viikkoa ja meikä on rouva! :o Joko saa panikoida?

Seuraavana to do -listalla on etsiä käpyjä koristeita varten :D ja sormusasiat pitäisi varmaan myös saada tässä lähipäivinä työn alle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui! :D Meillä "vielä" reilu pari kuukautta häihin, mutta jännittää jo. :) Eilen saatiin kaason kanssa hääkarkkirasiat askarreltua loppuun. Miehen kanssa päätettiin häävalssi, marssit ja muita musiikkeja ja suunniteltiin päivän ohjelmaa/aikataulua. Meillä on vihkiminen klo 13, mutta silti tuntui aikataulua suunnitellessa, että päivähän hurahtaa ohi tosi nopeasti. Haluan ehtiä nauttiakin! Ja rennosti seurustella vieraitten kanssa!

Kävyt koristeena kuulostaa tosi kivoilta. :) Vuosi sitten syksyllä erään kaverini häissä oli myös käpyjä. Paikkakorttina toimivat kävyt nimilapuilla ja hääkakun koristeena oli kävyistä askarreltu hääpari. Millaisiin koristuksiin kävyt teillä tulevat, niittipyssy?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kanssa käpyjä tulossa, me kerättiin jo viime kesänä iso laatikollinen varastoon :) Ainakin kakun koristeeksi tulee, mun kimppuun ja tarjoilupöydän kukkakoristeeseen, sekä jotain muuta mitä en vielä ehkä oo keksiny :D Muokkauksena se, että olinhan mä keksiny meidän pöytäkoristeet ja niihin tulee käpyjä. Eli viini- ja/tai konjakkilaseihin karkeaa merisuolaa pohjalle ja käpy siihen istumaan, lasin jalkaan rusetti ja näitä sit pöytiin :)

Mua kans hirvittää ku meillä on vihkiminen klo 14 et miten siinä ehtii juhlia yhtään ku välimatkoihinki menee aikaa... Mut yleensä se klo 14 vihkiminen on kyl ollu toimiva ratkaisu, mitä nyt häissä ite oon käyny :)

Muokattu: , käyttäjä: Elflady

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun siskolla oli nuo käpy-paikkakortit ja meillekin tulee kakunkoristeeksi käpypariskunta :D Great minds think alike... lisäksi spreijaan muutamia erikokoisia käpyjä lumisen näköisiksi ja laitan ne isoon maljakkoon jonkun valosarjan kera, se juhlatilan pakollinen katseenvangitsija ;)

Lisäys: Mäkin oon haaveillu käpykimpusta! (: tosin luulen että mulle ei tuu kimppua ollenkaan vaan yksittäinen kukka.

Muokattu: , käyttäjä: Niittipyssy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä kukkaa oot aatellu? :) Mulle tulee varmaan kimppuun punaista ruusua, jotain valkoista, ja sit tietty vihreetä osioo. Käpyjä tulee sinne joukkoon sit. Mulla on haaveena et kimpun sais kuivatettua nätisti, joten siksi taitaa kukkavalinta olla selkeästi ruusu, vaikka haaveilin neilikoista jossain välissä. Ne kuulemma ei kuivu nätisti, vaan rupsahtavat kuivuessaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hah, en ole edes ajatellut asiaa :D valkoinen kalla viehättää, mutta toisaalta olisi kiva saada väriä valkoisen puvun seuraksi. Täytyy katsoa mitä löytyy samanlaisena pinkkinä kuin hiukseni ;) tänään cittarissa bongasin täydellisen pinkkejä neilikoita, näin jo sieluni silmin sellaisen sulhasen vieheenä ♡

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, vaikka oon koko ajan toivonut meidän hääpäivälle lunta ja pakkasta, mut nyt kun katoin lämpömittaria niin toivottavasti ei ihan näin kova pakkanen pauku helmikuussa! Voi muuten tulla morsmaikulle tiukka paikka seisoa pihalla pelkässä mekossa ja yrittää edustaa kuvissa  :girl_impossible:  :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mietin eilen, että "vähän" vähempikin määrä pakkasta riittää tuomaan häihin talvisen tunnelman. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mut mieluummin mä tämmösen sään ottasin ku 0-kelin :D Kovalla pakkasella on niin kaunista <3

Muokattu: , käyttäjä: Elflady

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en halua ostaa uutta takkia vain häiden takia joten kovalla pakkasella tod.näk. puen siirtymisten ajaksi hääpuvun kaveriksi omenanvihreän toppatakin :girl_haha: Noh, onneksi en ole muutenkaan niin tyylikäs ja matka on lyhyt.

 

Edit: Talvikengille on kyllä tarvetta, joten olen etsiskellyt jotain biker-henkisiä bootseja, sopisivat hyvin mun biker-jakun kanssa :girl_dance:

Muokattu: , käyttäjä: Niittipyssy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, mieluummin kunnon pakkaset kuin loskakelit!

Mulle on tulossa mekon päälle bolero ja sitten viitta. Ohuet, pitkät hansikkaat on myös. Ja tuleva kälyni (vai mikä se on, kun on tulevan mieheni veljen vaimo? :D ) lupasi neuloa muhvin, toivottavasti ehtis tehä myös pitkän kaulahuivin. Jospa niillä tarkenis. :)

Ulkokenkiä en aio puvun kanssa erikseen ostaa, vaikka ulkona kuvat on tarkoituskin ottaa. Eihän ne kengät sieltä helman alta ees juuri näy! Viininpunaiset talvinilkkurit ajattelin mekon alle ulos laittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muhvi! ♡

Tj tänään tasan kuukausi :o täytyy sormusasia saada vireille tällä viikolla, sain viikonloppuna iskältä ja sen veljiltä luvan muokata mamman perintövihkistä itselleni sopivan sormuksen (: ♡

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh kyllä on hyvä huomata että muitakin talvimorsioita on. Meilläkin häät tulossa jo 18.3.2016. Kumpikaan ei halunnut kesähäitä koska silloin ollaan pääasiassa molemmat töissä toisistamme kaukana. Ja koska kiireet hellitti vasta maaliskuun kohdalla niin hääpäivä lukkiutui sinne :D käytännön syyt siis mielessämme oli. 

Täytyy myöntää että tuntuu kuitenkin hyvin omalta valinnalta, kukatkin on just oman mielen mukaisia just maaliskuussa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Niittipyssy, muhvi <3 tosiaan! :)

^Morsmemma, melkein ollaan hääpäiväkaimoja siis. :)

Kävin äsken just ompelijalla sovittamassa pukuani. Oi, se on ihana! <3 Ja siihen päälle tulee luumunvärinen bolero peittämään olkapäät ainakin kirkon ajaksi. Vieraslistakin alkaa näyttää jo hyvältä, noin 85/130 ilmoittautunut. Kukaan ei oo kieltäytynyt kutsusta, mutta ehkä ne jättää sitten vaan ilmoittamatta. :o Ja eilen kysyi ensimmäisen kerran joku "Päästäänkö me teidän häihin?" ja jouduin vastaamaan: "Valitettavasti ette pääse". Oli vähän vaivaannuttava tilanne...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

O ou... Nyt iskee paniikki!!! Mitä teidän miehekkeillä on talvihäissä päällä?? Meillä miehelle on varattu bonjour-puku, mut mitä ihmettä sen päälle laitetaan? Pitkä villakankainen päällystakki varmaan? Mistä sellasia muka saa kun vuokraamostakaan eivät osanneet neuvoa? :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elflady miesten villakangastakkeja myydään aika hyvin yleensä kaikkialla mistä miesten vaatteita saa, Dressmann ja H&M ainakin siis. Toki sesonki alkaa pikkuhiljaa niiden myymiselle olla ohitse mutta eiköhän jostakin vielä löydy. Kirppareilla myös tulee vastaan villakangastakkeja jonkun verran :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään