tanssija

Paikkakortti vauvalle, jolla ei ole vielä nimeä

21 viestiä aiheessa

Hei! Miten merkkaisitte vauvan paikan, jota ei ole ilmeisesti vielä kastettu kun meille ei ilmoitettu nimeä? Olen ajatellut, että kirjoittaisin paikkakorttiin vauva +sukunimi, kuulostaako tyhmältä? Kyllähän se vauva kuitenkin yhden paikan vie kopassaan, ei kai se äidinkään sylissä voi koko aikaa olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-Xniin tuo vauva ja sukunimi on minustakin hyvä idis ja jos sopii teidän teemaan tms. niin siihen voisi laittaa ihan pikku helistimen kortin mukaan (siis jos ei ole paljon näitä kastamattomia pikku vaaveja mukana juhlissa)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääjuhliin on tulossa ns. nimetön poika-vauva. Olen tehnyt hänelle oman paikkakortin jossa lukee Pikku-Prinssi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä ei vauvoilla, oli nimi tai ei, ollut omaa paikkakorttia. Hyvin silti homma toimi eikä ongelmia syntynyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli ekana mieleen, että vois laittaa ihan vain Vaavi tai sitten Vaavi + sukunimi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

''Vauva Lehtinen'' kuullostaa kivalta ;D

tai jos on tyttövauva vaikka Neiti Lehtinen

ja tosiaan olis kiva laittaa joku helistin tms hääkarkin korvikkeeksi vaaville ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vauvan tilalle voi myös laittaa sukupuoleen viittaavan nimityksen kuten Pikku-Neiti Sukunimi tai Pikku-Herra Sukunimi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä käytettiin tuota "Vauva Sukunimi" -vaihtoehtoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä vauvavieraan paikka merkitään tekstillä "Pikku Perttula"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meidän häissä vauvavieraan paikka merkitään tekstillä "Pikku Perttula"

Tuo on paras vaihtoehto. Kuulostaa kivalta :) :) :):-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vauvan tilalle voi myös laittaa sukupuoleen viittaavan nimityksen kuten Pikku-Neiti Sukunimi tai Pikku-Herra Sukunimi.
Oi kuinka sööttiä :-X! Minusta ehdottomasti ihanin vaihtoehto... Meille ei tule vauvoja joilla ei nimiä olisi, pieniä vauvoja tulee kyllä muuten, ja ajattelin että miksei heillekin voisi laittaa tuollaiset paikkakortit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehkä se vauva ei osaa kuitenkaan vielä lukea tai sitten se syöttötuoli voi olla ihan nimettömänä äidin nimetyn paikan vieressä :-? ja jos on niin pieni vauva ettei ole edes nimeä niin eikö sen kokoinen ole vaan äidin sylissä muutenkin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi niin pieni tarvitsisi paikkakortin? Kun se on vain muiden sylissä...

terv nimimerkki "jokaisen kolmen vauvansa kanssa juhlissa käyny"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin tuo paikan varaaminen vielä nimettömälle vauvalle tarkoitti käytännössä sitä, että hänen paikaltaan oli tuoli poissa, ja rattaat mahtuivat hyvin siihen kohtaan. Yhtä lailla olisi voinut olla tuoli paikallaan ja vauvan turvakaukalo siinä tuolin päällä, jotta vanhemmat olisivat voineet laskea vauvan edes hetkeksi siihen (esim. nukkumaan).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille ainakin tulee paikkakortti koska se on kiva muisto vauva kirjaan ekat juhlat kohtaan esimerkiksi. ja muutenkin onhan hänetkin kutusttu niin tottai kai pitää paikka löytyä minä en ainkaan ystäväni häissä jaksanut kanneskella koko ajna pikkuistani ja suurimmaksi osaksi ne nukkuvat.:) tai ainakin meillä.elikkäs minusta pikku prissi tai prisessa ovat parhaimmat näin meille siis tulee..:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vauvan paikkakorttiin merkattiin "Pikku-Neiti Sukunimi".

Mielestäni myös vauvalle pitää järjestää paikka vanhempiensa viereen. Itse en ainakaan ilahtuisi, jos menisin vauvan kanssa juhliin ja muuta paikkaa ei ole järjestetty kuin syli. Monestihan vanhemmat tuovat esim. kantokorin vauvalle, jotta hänet voi laskea välillä pois sylistäkin. Ja onhan totta, ettei vauva itse kykene sitä paikkalappuaan lukemaan, mutta uskon, että vanhemmat arvostavat sitä, että heidän vauvansakin on huomioitu järjestelyissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee lapsettomat häät, mutta aivan ihania paikkakorttivaihtoehtoja ollut tässä ketjussa :D Itse laittaisin vauvan lempinimen/työnimen, jos sen sattuu tietämään (ehkä osittain sen takia, että ei ole yhden kerran kun olen kuullut että lempinimi on "Toukka" ja se olisi niin hauska kirjoittaa paikkakorttiin ja antaa paikkaansa etsivien ihmetellä :D ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaista ongelmaa en ollut itse vielä keksinytkään. Meillekin tulee yksi tällainen ihan pieni, jota ei ole vielä siihen mennessä kastettu. Taidan laittaa ^ viestin innoittamana hänen kohdalleen työnimen "Kuutti". Söpöä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään