Häät Lappeenrannassa/Etelä-Karjalassa UUSI


Laurelia

Recommended Posts

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eevaliisa.tosi ISONA vinkkinä..vetäkää ne punaset sametti verhot ihan kiinni ettei yhtään valoa mistään rakosesta pääse sisälle....valokuvat epäonnistuu jollei vierailla ole pirun hyvää täytesalamaa käytössä ja vaikka kuinka ammattilainen tulisi kuvaamaan teidän häitä niin on hänelläkin pään rapsuttelua niitten asetusten kanssa että kasvot ovat "normaalin" väriset. Koska ainakin niissä häissä missä minä olin niin hääparin pöytä oli siinä kulmassa ja ilkeästi verhon raosta näkyi valo kunnes kävin nykäsemässä sen kunnolla kiinni ja ystäväni sai minulta onnistuineita kuvia ainoastaan mikä on tosi iso harmi!! sillä en ottanut kuin päälle 100 kuvaa kun en tiennyt ettei muut vieraat osaa ajatella ettei valoa vasten voi kuvata ilman täytesalamaa. Ja hankala on taas sieltä ikkuna seinältä käsin kuvata kun ne pöydät on siellä.

Kutsujen painatus ois kyl hieno ajatus, kunhan vain edes tietäisi minkä värinen/ mallinen tyylinen tehtäisiin..... jos jättäisin sen miehen tehtäväks? tai no...en uskalla, se mokoma laittaa vaan sähköpostia vielä.

Link to comment
Share on other sites

Eeva-Liisa: En tiiä, onko olemassa hyvää ja edullista bändiä, en usko. Siis ilman suhteita  ;). Laitoin tarjouspyynnön eräästä nelihenkisestä bändistä ja hinta oli 500-560 €. Tuo kuulosti melko kohtuulliselta. Tai ainakin ihan normilta, kun noita juttuja oon täältäkin lukenut. Mutta edelleen etsin ja mietin. Tai sitten päädytään johonkin pienempään kokoonpanoon tms.

Oisin varannut jo hääpaikan, jos tietäsin sen  :-[. Olenkohan liian ronkeli  :)? Kaikki käyty läpi. Kun vieraita on noin 40-50, homma menee mielestäni vaikeeksi. Sitten jos päätyisi ravintolahäihin, niin mitäs täällä nyt onkaan.. Linnoituksen Krouvi? Ootteko kukaan käyneet siellä syömässä? Siitä paikasta voisi kyllä saada ihan kivan.. Wolkoff?

Link to comment
Share on other sites

-katsu- me saatiin jo talon isännöitsijältä vinkiksi että ne verhot kannattaa pitää kiinni! Pitää sitten vain miettiä valaistusta, joska ne loisteputkilamput siellä katossa ei jostain syystä oikein viehätä  ;)

Bändiasiaa mietittyämme päädyttiin siihen, että meidän sukulaispojat tulevat soittamaan lyhyeksi ajaksi ja muuten sitten soitetaan musaa omilta kokoelma cd:iltä.

Link to comment
Share on other sites

Muutamia juhlapaikkoja tuli entisenä Lappeenrantalaisena mieleeni

Marjola joka sijaitsee järven rannalla, hinnoista ei ole tietoa ja en ole kyseisessä paikassa koskaan käynyt, mutta ohi ajanut kun rannalle menty. Karelia talo Huhtiniemessä Marssitien varrella, siellä on pitopalvelu ja hinnoista en tiedä ja en kyllä ehtinyt sielläkään koskaan käymään. Olen kuullut, että siellä on joku joitakin juhlia pitänyt. Pitotalo Miekkala vähän kauempana Lpr keskustasta on kuulemma ihana idyllinen paikka maaseudulla. On ollut tarkoitus joskus käydä siellä syömässä, mutta ei vielä ole ehtinyt. Marjola on aika suosittu häiden pito paikka. Likkakaverini otti Tolvaselta kukat ja ne oli todella kauniit. Toinen kauppa on Mirjamin kukka, mistä sai ainakin ennen todella ihania kukkakimppuja. Olin töiden puolesta heidän vakiasiakas. Mirjamin kukka sijaitsee lähellä satamaa Kauppakadun alapäässä hotelli Patrian vastapäätä. Kiva neuvoa teitä täältä Kymenlaaksosta ;D

-katsu- kerro mikä on karonkka, minä maalainen kun en sitä tiedä ;D  

Silloin joskus vuosia, vuosia sitten oli parissa häissä soittamassa Keorke ja Klaani niminen bändi. Junnonen vai Junnola tai jotain sinnepäin oli sen solisti miehen nimi. Soittivat ihan hyvin ja hyvää musaa. En tiedä, että vieläkö keikkailee.

Meillä oli häät mieheni kotipaikkakunnalla Anjalankoskella, kun mielestäni Lpr ei ollut sellaista mukavaa juhlapaikkaa. Meillä olikin ihanat maalaishäät  :-X en varmaan olis sellaisia juhlia saanut Lpr. Sit oli niin ihanaa kun saimme olla kotona ja tehdä täältä lähtöä valokuvaan ja kirkkoon.

Link to comment
Share on other sites

Uupunut: Tässä vähän infoa karonkasta: Väitöskaronkka on vanha akateeminen perinne. Karonkka-sana on venäjänkielisen korona (kruunu) -sanan diminutiivimuoto koronka. Sanalla on siis yhteyksiä sanaan koronovanije, kruunajaiset. Karonkka on väitösprosessin päättäjäisjuhla, jonka väittelijä järjestää kiitokseksi vastaväittäjälle, kustokselle ja muille työhön vaikuttaneille. Nykyisin voi karonkkaan kutsua akateemisen yhteisön lisäksi sukua ja ystäviä.

Link to comment
Share on other sites

Karonkka on ne valmistujaisbileet ku toi ukkeli valmistuu sähkötekniikan tohtoriksi...siis se on jo diplomi insinööri mut jatkosamantien opiskeluja ja alko tekeen väikkäriä.

karonkka pidetään sen vastaväittelijän kunniaksi mutta minä sen miellän mieluummin juuri tuon oman miehen juhlaksi kun hän valmistuu.

Mutta...kirjoitelen huomenna lissee ku jaksan. Nyt nukkumaan :) oon ihan vaan pikkaisen väsy

Link to comment
Share on other sites

Kiitos -katsu- voi et mie olen taas oppinut uutta ;D mun serkun vaimo väitteli joksikin tohtoriksi mutta emme olleet juhlimas kun olemme niin kaukaisia sukulaisia kuiteskin kun vanhemmat ei ole väleissä. Lähipiirissä ei ole muita väitelleitä, niin olin ihan pihalla. Ajattelin, että se liittyy jotenkin valmistumiseen, mut en tiennyt, että se liittyy tohtorin väitökseen.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos uupunut ja Sapiska ajatuksistanne! Ravintolahäiden paikaksi vaihtoehtoina ovat siis Linnoituksen Krouvi, Serra, Wolkoff, Tassos ja Casanova. Wolkoffin voi jättää laskuista, koska se on ilmeisesti liian pieni. Casanovassa kävin viime viikonloppuna syömässä ja yllätyin sen mukavuudesta. Todella kauniit kukka-asetelmat oli myös laitettu pöytiin. Mie tietysti kopeloin alustat ja rehut, että voisi sitten tehdä/tilata omiin juhliin, missä sitten lienevätkin  :). En sitten tiedä, onko heillä jotain erillistä tilaa juhlille...? Serra on ollut harkinnassa kyllä. Tassos on sitten taas liian "montussa". Pitää ottaa yhteyttä ja kysellä.

Link to comment
Share on other sites

Laurelia nyt miun pitää ihan kysyä mis tää Casanova on ? onko se Hotelli Lappeen ruokaravintola? tipun aina välillä kärryiltä kun nimet muuttuvat niin tiuhaan tahtiin. Tassos on kyllä ihanan tunnelmallinen paikka, mutta todellakin ihan montussa. Jos tulee mieleesi muuta kysyttävää niin kysele pois. ;D

Link to comment
Share on other sites

Juu on se Casanova se Hotelli Lappeen ravintola.

Nihkeesti on tippunut tarjouksia noilta ravintoloilta. Ehkä niillä menee sitten liian hyvin, kun ei asiakkaat kiinnosta  ;). Kahteen ravintolaan lähetin kyselysähköpostia/tarjouspyynnön aikoja sitten. No, yhden vastauksen olen saanut. Hmm. Oli yllättävän kallista ja ruuat jotenkin outoja. Tai siis ruuat olivat erikoisia (ruuissa mm. korianteria, bataattia, lammasta), monet vieraat varmaan vaan sörkkisivät annoksiaan epäluuloisina  ;). Tarjous oli 40 hengelle ja hintaa tuli 1450 € tai 1200 € vaihtoehdosta riippuen. Miun mielestä paljon. Eikä sanaakaan juomista, tarjoilusta tms., vaikka tätä pyysin.

Muita tarjouksia odotellessa tämä kevät tässä meneekin. Jotenkin olen perin kyllästynyt tähän hääpaikan etsintään ja noiden tarjouksien odotteluun. Varsinkin kun nyt muutettiin paikkakuntaakin, asia tuntuu vielä mutkikkaammalta. Suunitelmatkin ovat muuttuneet monta kertaa- onneksi ei mies kuitenkaan  :). Jossain välissä sitä haaveili sellaista suht isoista häistä kaikkine tykötarpeineen, nyt sitten taas tuntuu siltä, että riittäisi vaikka maistraattivihkiminenkin + illanvietto läheisten kanssa. Voisi esimerkiksi vuokrata jonkun majan/mökin tms. ja siellä olisi pitopalvelulta tilattu ruokaa + omat juomat. Hei, tuohan voisi toimiakin  :D. Keskellä talvista metsää, jätkänkynttilät palamassa siinä pihalla... Voisi vaikka toimiakin meillä.

Sori tämä pitkä vuodatus. Mutta jos jollain tulee vinkkejä mieleen, niin otan ilolla vastaan!  

Link to comment
Share on other sites

Laurelia, tuollaiseen metsän keskellä toteutettavaan ratkaisuun varmaan sopisivat metsästysmajat. Olen ollut yksissä häissä (keittiön puolella) jotka olivat metsästysseuran "majalla" joka kyllä oli pientä työväentaloa vastaava, vieraita oli n. 60-80. Pienien juhlien järjestäminen noissa yleensä onnistuu ja joissain vähän isompienkin. Ei kyllä mitään hajua, mitä kautta tuollaisiin pääsee.

Link to comment
Share on other sites

Laurelia

Luumäen Salpasafareilla on joku todella idyllinen paikka missä kynttilät palavat kun ovat syömässä. En nyt muista onko se joku "luola" tms. en ole itse käynyt, mutta mieheni kun oli pappatunturisafarilla siellä he söivät siellä sekä ystäväni on käynyt mönkkäri safarilla ja ruoka heillä oli siellä. Jos kiinnostaa niin kysele heiltä lisää. Uskon, että turhauttaa kun ei saa tarjouksia ja häitä pitäisi järjestää. Jos ei ala kuulua niin ota vain puhelin ja soita niihin paikkoihin ja sanot, että olet odottanut heiltä tarjouspyyntöihin vastauksia. Toivottavasti saatte mieluisan paikan varattua ja ihanat juhlat järjestettyä. :D

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli juhlat lähes kuukaus sitten Ruustinnassa. Kirkko oli Lappeen kirkko kun tuo oma on remontissa. Ruustinna oli aivan älyttömän kaunis paikka! Ruoka oli hyvää ja meiän noin 40 hengen porukka mahtui siihen suurimpaan saliin eli ei tarvinnut osan vieraista olla toisesssa huoneessa. Tarjouskin oli toiseksi halvin. Suosittelen, Laureliako sitä ravintolaa kyseli.

Link to comment
Share on other sites

Eikös se Ruustiinna ole se vanha pappila johon on rempattu pito paikka ? olen myös kuullut, että se on kaunis paikka ja hyvää ruokaa. En muutes muistannu koko paikkaa. Itse en ole kyseisessä paikassa käynyt. Ihana kuva teistä Tiutau ja lämpöiset Onnittelut tuoreelle rouvalle. :D

Joo se on just se vanha pappila, siellä valtakadun Etelä-Saimaan puoleisessa päässä. Hääkakku oli TODELLA hyvää! Harmi kun miehen kaverit tulivat syömään sen pois häitä seuraavana päivänä. Ehdin onneksi pelastaa itelleni palasen siitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heippa Pipsa

mie menen kans heinäkuussa naimisiin ja pitäs hommata kakunkoriste.....

mielelläni osallistun sun kaa kimppaan nin tilataan vaan tuolta krumeluurista....

hitsi kun en ole vain vielä päättänyt et mikä olisi hyvä...mulla punainen tukka ja sulhasella tumma...harmi kun ei ole oikeen värisiä hiuksia noil koristeilla mut eipä se haittaa :o)

mitä sie meinasit sieltä tilata?

ps: tiedätkö muuten et onko missään kaupoissa tai leipomoissa noita koristeita myynnissä tääl lappeenrannassa....joko olet oman hommannut ?

mites muuten häävalmistelut on mallillaan, joko puku on ostettu..mulla puku aiheuttaa päänvaivaa....!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...