Designia häälahjaksi?


Mijami21

Recommended Posts

Suunnittelen tässä häitä juuri ja mietin häälahjatoiveita. Haluaisin designia, koska tykkään kaikista design-esineistä ja huonekaluista. Voiko sitä kuitenkaan toivoa, koska on niin kalliita? Voinko laittaa lahjalistaa jossa on pelkkiä monen satasen desginjuttuja? Paljonko ihmiset yleensä ylipäätään laittaa häälahjaan rahaa? Mulla ei oo mitään hajua!

Vai oisko selvin vain laittaa tilinumero että laittaa lahjarahaa sinne niin saan sitten ostaa mitä haluan?!? Auttakaa!

Link to comment
Share on other sites

Ku nykyäänhän silti kaikkia ihania designesineitä saa netistä aika edullisesti ku vaan osaa etsiä, jos vaikka tilaa sillon ku on hyviä alennuskoodeja niinku esim täällä blogissa. Mutta en kai mää voi olettaa että sukulaismummot osaa mennä nettiin ja hakea alekoodin ja sitten tilata jonku designlampun, jonka haluan, niin puolet edullisemmalla hinnalla alkuperäisestä? Ehkä tää oli vähän tyhmä idea koko homma! Mutta mää en todellakaan halua niitä pentikin astioita mitä ne kuitenkin tuo!

Link to comment
Share on other sites

En nyt ole ihan varma, mitä kaikkea tuo design pitää sisällään, mutta eikö listalle löytyisi myös jotain vähän edullisempia vaihtoehtoja? Kyllä ne Pentikin kipotkin maksaa, eli eikö jotain samanhintaista voisi laittaa listalle? Ja useinhan ihmiset hankkivat lahjoja myös isommalla porukalla, jolloin kalliimpikin hankinta onnistuu. Ehdottaisin siis, että laitat listalle toivomiasi esineitä - ehkä ei ihan hirveän montaa tosi kallista, mutta vaikka niin, että muutamia kolminumeroisen hinnan tavaroita, sitten jonkin verran noin satasen tavaroita ja vielä joitakin noin viidenkympin juttuja, ehkä pari jotain parinkympin tavaraa. Jos olisin itse menossa vieraaksi, niin ehkä tuntuisi vähän ahneelta, jos lahjalistalla olisi vain ja ainoastaan useiden satojen eurojen tavaroita, mutta ei kummastuttaisi yhtään, jos niitä olisi edullisempien vaihtoehtojen seassa. Tietysti tämäkin riippuu siitä, mikä on kutsuttujen varallisuustilanne ylipäätään - meidän taloudessa tällä hetkellä yksi työssäkäyvä ja yksi opiskelija ja häälahjan suuruus meiltä voisi olla ehkä 40-100 e riippuen siitä, miten läheisen ihmisen häät kyseessä.

Link to comment
Share on other sites

Aluksi, tästä aiheesta on jo linkkispämmillä yritetty keskustella ketjussa Edullinen häälahja.  (modena varoitan, että mainostaminen on foorumilla kielletty eli rajoilla mennään, jos esim. oman blogin linkkilaskuria tässä yritetään kartuttaa tms.)

 

Sitten aiheeseen. :) Jos minä näkisin toivelistan, jolla olisi pelkästään satojen eurojen design-lahjoja (joita en itse arvosta, koska mielestäni ei ole järkeä maksaa moninkertaista hintaa pelkästä nimestä/logosta), niin tulisi kyllä mieleen tämä feissarimoka, jossa morsian vaatii min. 200 e lahjoja.

 

En usko todellakaan mummojen edes tietävän, että netistä saa alekuponkeja yms. vaan he menevät eläkkeensä Stockalle tai Vepsäläiseen kuluttamaan. Itsekään en kyllä välttämättä tajuaisi alkaa etsiä toisten lahjoille diilejä.

 

Uuden käyttäjän kannattaa tutustua ketjuihin:

 

Rahan pyytäminen ja antaminen häälahjaksi
Paljonko kavereille häälahjaksi rahaa?
Paljonko saitte lahjaksi rahaa?
Mitä ja miten toivottu häälahjaksi?

 

Noista löytyy tietoja siitä, paljonko ihmiset yleensä on valmiita antamaan (ja missä "olosuhteissa") rahana/arvona. Tuossa viimeisessä on varsinkin paljon ideoita siihen, miten voi pyytää rahaa, joka menee tiettyyn kohteeseen. Niin minä teinä tekisin, eli että voi antaa haluamansa summan teidän "design-rahastoon" ja sillä loppusummalla tilaatte, mistä haluatte, mitä haluatte. Listalle sitten myös muille sopivia lahjaideioita.

Link to comment
Share on other sites

Kiitti vastauksista! Ei oo mainostamista ku ei oo ees mun oma blogi tuo...

määpä selaan nuo ketjut läpi ni saan vähän käsitystä... Täytyy myöntää että olin laiska, en jaksanut selata muita ketjuja etsiäkseni vastausta tähän, varsinkin kun halusin kuulla muiden mielipiteistä tuosta designtuotteiden pyytämisestä lahjaksi. Mut tuosta on helppo poimia ketjut, kiitti niistä! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...