Admin

Vikoja ja toimimattomuuksia uudessa pohjassa?

174 posts in this topic

Alkakaahan listaamaan tähän vikoja ja toimimattomuuksia tässä uudessa pohjassamme :)

Viestin esikatselua ennen sen lähettämistä ei taida nyt löytyä. Saahan sen takaisin?

Entä tuleeko profiileihin vielä nimihistoria?

Allekirjoituksen muotoilut (alignment) oli "nollaantuneet", eli keskitys piti käydä tekemässä uusiksi, fontti oli säilynyt samana. Samoin tämä uusi ominaisuus siitä, että enterillä tulee kappaleen-, eikä rivinvaihto aiheutti uuden muotoilun tarpeen. Tiedä nyt sitten, onko tämä oikeasti virhe vai ominaisuus. :lol:

Androilla lainaaminen tuntuu mahdottomalta, kun osoitin poukkoilee keskelle lainattua tekstiä ja sinne ja tänne. Onko vika sitten Androidissa vai missä, sitä en tiedä. 

Lainauksen kanssa löytyy muutakin häikkää. Edellinen onnistumaton lainauksenu jää kummittelemaan vastauskenttään, joten kun seuraavan kerran yritän vastata, se odottaa siellä eikä sitä saa poistettua. Jos yritän tämän jälkeen lainata toista viestiä, siitä muodostuu ap. lainauksen sisään toinen lainaus.

En myöskään saanut näitä ylimääräisiä välilyöntejä pois kentästä. Lainauksen vastaus alkaa kirjoittaa heti lainauksen perään samaan kenttään, mutta väärin päin. Eh? Siis iso kirjain jää viestin viimriseksi, esim. ?uuluukätiM

Kännykällä näkymä on liian hajallaan. Vähän pienempi zoomi ja ennen kaikkea tiiviimpi asettelu tekisi hyvää. Nyt ruudulla näkyy yksi viesti kerrallaan ja täytyy scrollata koko ajan hiki hatussa.

Minulla on vaikeuksia sisään loggaamisessa. Oli eilen ja sama juttu tänään. Eilen pääsin sisään unohtuneen tunnussana-toiminnon avulla, mutta tänään herjaa taas että tunnussana on väärä. Vaikka aivan varmasti on ihan sama mihin eilen sen vaihdoin. Voisin taas toki yrittää samalla tavalla sisään kuin eilenkin, ei vain tunnu hirveän järkevältä että näin joutuisi toimimaan joka kerta.

Terveisin,

Runotytto

Eikö ketjuja seuraamalla voi saada notifikaatiota tänne naikkarilaan, vaan sähköpostilla? Vai mitä mä en tajuu. Seuraan esim tätä ketjua nyt ja ei oo tullu mitään ilmotuksia. Ja tuolla seuraa ketjua -kohdassakin puhutaan vaan emaileista...

muoks. näyttäiskin toimivan nyt. En tiedä muutinko asetuksia jostain vai en. Jokatapauksessa jee.

Edit 2. ei kun sehän johtui siitä että Tiuhta lainasi mun viestiä tuolla alempana. Ei korjautunut siis :D

Edited by ★ Ynccis ★

En tiedä, onko tää vika vai ominaisuus, mutta ennen viestin voi lähettää painamalla Tab + Enter, mutta nyt Tab-näppäin heittääkin tuonne ylälaitaan hakukenttään. Tuntuu vähän epäloogiselta.

Mä näyn tuolla Staff-listassa, vaikkei mulla ole enää modeoikeuksia.

1 hour ago, Kartio said:

Kännykällä näkymä on liian hajallaan. Vähän pienempi zoomi ja ennen kaikkea tiiviimpi asettelu tekisi hyvää. Nyt ruudulla näkyy yksi viesti kerrallaan ja täytyy scrollata koko ajan hiki hatussa.

Vaikka tykkään tästä fonttikoosta enemmän, olen samaa mieltä. Tähän liittyen, en pidä tuosta ylipitkästä selostuksesta sivun alussa jota saa myös skrollata ikuisuuden.

Ainakin mobiilinäkymässä on ketjun sivumäärä ja senhetkinen sivu liian huomaamattomasti. Siis kun saa sivun luettua loppuun, ei heti huomaa jatkuuko ketju vielä seuraavalle sivulle.

Jos yrittää postata kahta viestiä peräkkäin samaan ketjuun, niin viestin tallentaminen ei onnistu vaan nappulassa lukee vain "Saving" ja sitä ei voi painaa. Sama tapahtuu, jos kirjoittaa viestiä ja sillä välin joku muu postaa ketjuun. Ei vissiin tapahdu aina, mutta useamman kerran jo käynyt näin.

Lisäks jos kirjoittaa viestin eikä lähetäkään sitä, se pitää pyyhkiä kokonaan pois itse. Viestikenttä ei siis tyhjene itsestään kun siirtyy vaikka toiseen ketjuun.

Lumia ja windows10 eivät tykkää pitkistä viesteistä eivätkä anna tehdä kappalejakoa. Enter heittää monta riviä kerralla ja kun kursori jää näppäimistön alle, ei pääse edes jatkamaan.

Mullakin tuo ketjujen seuraaminen ei onnistu. Haluaisin vain ilmoituksen uusista viesteistä seuraamiini ketjuihin tuonne yläreunaan, en todellakaan sähköpostia uusistä viesteistä. Enkä onnistunut saamaan my activity streamia siihen kuntoon että siinä näkyisi vain seuraamani _ketjut_ joihin on tullut uusia viestejä joita en ole lukenet. Olihan siellä vaikka mitä vaihtoehtoja, muttei homma toiminut.

49 minutes ago, _Jojo_ said:

Mullakin tuo ketjujen seuraaminen ei onnistu. Haluaisin vain ilmoituksen uusista viesteistä seuraamiini ketjuihin tuonne yläreunaan, en todellakaan sähköpostia uusistä viesteistä. Enkä onnistunut saamaan my activity streamia siihen kuntoon että siinä näkyisi vain seuraamani _ketjut_ joihin on tullut uusia viestejä joita en ole lukenet. Olihan siellä vaikka mitä vaihtoehtoja, muttei homma toiminut.

Missä kohdassa homma siis mätti:

Menit ensin niihin ketjuihin (tai osastojen etusivuille), joita haluat seurata.

Klikkasit oikeassa yläkulmassa "Follow this".

Sitten odottelet, että sille osastolle/siihen ketjuun tulee uusia viestejä.

Sen jälkeen menet "Activity" ja siellä "My Activity Streams" ja siellä näet kaikki vain seuraamiisi ketjuihin/osastolle tulleet viestit.

Täppäät samalla kyseisen My Activity Streamin oletus-streamiksi, jonka jälkeen tuohon näkymään tulee suora linkki oikealle ylös: Content I Follow (kts. kuva).

Näistä ei tule mitään ilmoituksia sähköpostilla, ellet nimenomaan halua. Ilmoituskellon alle näistä ei luonnollisesti tule mitään ilmoituksia, sillä sinähän näet uudet viestit itse osastolta, ei se tarvitse tuplailmoitusta.

Eikö tämä siis toimi näin?

following.jpg

^Joo-o, nyt minäkin kässäsin - näyttäisi toimivan juuri noin, mutta se ilmoitus mikä ennen tuli, oli kyllä paljon kätsympi. Tuntuu vähän takapakilta tämä jutska.

Miten se siis ennen tuli?

Miten voi olla helpompi seurata kaikkien haluamiensa osastojen/ketjujen uusia viestejä kuin se, että etusivulla on niihin suora linkki?

En saa mistään haettua suomenkieliseksi tuota sivustoa. Ei niin, ettenkö nytkin pärjää, mutta olin jo tottunut. Aika ärsyttävän oloinen muutos muutenkin ihan ulkonäöllisesti. 

38 minutes ago, Admin said:

Miten se siis ennen tuli?

Miten voi olla helpompi seurata kaikkien haluamiensa osastojen/ketjujen uusia viestejä kuin se, että etusivulla on niihin suora linkki?

Ennen tuli "Sinulla on 1 uusi ilmoitus", se punainen huomionumero notifikaatiokuvakkeen päälle, siitä näki suoraan että "Admin on vastannut ketjuun Vikoja ja toimimattomuuksia". Ja toisella klikillä pääsi suoraan siihen ketjun uusimpaan viestiin. Eli pääsi etusivulta.

Nyt pitää desktopissa mennä etusivulta toiselle välilehdelle ja lajitella "Content I follow" ja siitä jaktaa....ja kännykälläkihän polku on pidempi, neljän klikin päässä?

Plus se että se pitää käydä itse tarkistamassa, että onko uutta juttua tullut :)

Pertti, Admin vastas aikasemmin jossain ketjussa tosta,  että pohja laitetaan suomeksi, nyt on vielä tää välivaihe.

Edited by ★ Ynccis ★

19 minutes ago, Pertti said:

En saa mistään haettua suomenkieliseksi tuota sivustoa. Ei niin, ettenkö nytkin pärjää, mutta olin jo tottunut. Aika ärsyttävän oloinen muutos muutenkin ihan ulkonäöllisesti. 

Suomenkielistä kielipakettia ei ole vielä asennettu. Tulossa toki kyllä.

Ok. Mä ehkä en pidä tästä uudesta versiosta noin muutenkaan, mutta tää oli ihan ot-kommentti :ph34r:

Menen ketjuun, vaikkapa sivulle 25. Menen sivulle 26 lukiessani. Sivulle 27. Haluan tarkistaa mitä oli sivulla 26, painan hiirestä takaisin-nappia ja sivun 26 sijaan päädyn johonkin ihan random kohtaan keskustelua.

Toi notifikaatiokello käy nyt vähän hitaalla. Siihen kellonkuvaan tulee se punanen huomiomerkki uusista ilmoituksista hirveellä viiveellä, esim. äsken vasta 8 minuutin kuluttua siitä kun mua oli lainattu viestissä, ja olin tosiasiassa sen viestinkin jo lukenut.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...