Admin

Vikoja ja toimimattomuuksia uudessa pohjassa?

174 posts in this topic

51 minutes ago, ★ Ynccis ★ said:

Ennen tuli "Sinulla on 1 uusi ilmoitus", se punainen huomionumero notifikaatiokuvakkeen päälle, siitä näki suoraan että "Admin on vastannut ketjuun Vikoja ja toimimattomuuksia". Ja toisella klikillä pääsi suoraan siihen ketjun uusimpaan viestiin. Eli pääsi etusivulta.

Nyt pitää desktopissa mennä etusivulta toiselle välilehdelle ja lajitella "Content I follow" ja siitä jaktaa....ja kännykälläkihän polku on pidempi, neljän klikin päässä?

Plus se että se pitää käydä itse tarkistamassa, että onko uutta juttua tullut :)

Nyt kellon päälle tulee merkki, että montako tilattua huomautusta olet saanut. Sitten kun klikkaat sitä, niin näet kaikki tulleet tilaamasi huomautukset: joku vastasi aloittamaasi ketjuun, joku lainasi sinua, joku lähetti privaa, tägäsi sinut, kirjoitti profiiliisi tms. _henkilökohtaista_. Voit klikata siitä suoraan ja pääset ko. ketjuun, profiiliisi tai mistä tahansa ilmoitus on tullutkin. Nämä ovat siis _henkilökohtaisia_ ilmoituksia, jotka liittyvät läheisesti sinun profiiliisi tai ketjuihin, joissa olet aloittajana tms. Tämä kello ei näytä yleisiä ilmoituksia uusista viesteistä ketjuissa, joita vain huviksesi seuraat.

Sitä varten on tuo Content I Follow. Jos toimii juuri kuten kuvasin edellä, niin siinähän ei nimenomaan täydy klikkailla montaa kertaa, koska tuon Content I Follow -nappulan saa suoraan omalle etusivullesi. Eli ihan jokaisen seuraamasi ketjun/osaston jokainen uusi viesti on siellä tallessa, vain yhden klikkauksen takana.

13 minutes ago, Admin said:

Tämä kello ei näytä yleisiä ilmoituksia uusista viesteistä ketjuissa, joita vain huviksesi seuraat.

Juu mutta kysymys olikin siitä, että ennen siitä tuli notsku. Sitähän sä kysyit tossa aikasemmin että miten se toimi. Eikä tääll huviksemme mitään seurailla :skilletgirl: tämä on totisinta totta kaik -_-

En kyllä oikein edelleenkään näytä tajuavan, miten sen saa nykyisellään etusivulta suoraan.
saako sen helpommin näkyviin kuin valitsemalla: Menu > Activity > My Activity Streams > Content I follow... :unsure:

Tosta sanomalehti-ikonista? Siinä näkyy sitten taas ihan kaikki, vaikka kuinka koittaa editoida streamia. Mut ehkä se on vielä vaan buginen kun ei päivity. Laitoin myös Create new stream,  mut ei se uusikaan streami näy missään, eikä talletu.

Olen laiska, enkä jaksa lukea joko tästä oli joku maininnut :grin:

Jos tulee vastauksia samaan aikaan, kun kirjoittaa omaa viestiä,  muiden kirjoitukset jää piiloon. Ne uudet viestit tulee näkyviin vasta kuin selaimen päivittää. Ellei sitten paina sitä ilmoitusta uusista viesteistä, joka tulee sivun alalaitaan.

19 minutes ago, ★ Ynccis ★ said:

Juu mutta kysymys olikin siitä, että ennen siitä tuli notsku. Sitähän sä kysyit tossa aikasemmin että miten se toimi. Eikä tääll huviksemme mitään seurailla :skilletgirl: tämä on totisinta totta kaik -_-

En kyllä oikein edelleenkään näytä tajuavan, miten sen saa nykyisellään etusivulta suoraan.
saako sen helpommin näkyviin kuin valitsemalla: Menu > Activity > My Activity Streams > Content I follow... :unsure:

Tosta sanomalehti-ikonista? Siinä näkyy sitten taas ihan kaikki, vaikka kuinka koittaa editoida streamia. Mut ehkä se on vielä vaan buginen kun ei päivity. Laitoin myös Create new stream,  mut ei se uusikaan streami näy missään, eikä talletu.

Aha ok.

Mutta nyt siis tilanne on muuttunut siten, että nuo ilmoitukset ovat henkilökohtaisia ilmoituksia, eli kun joku haluaa viestiä _sinulle_ jotain, tai sinua lainataan tms., mitä tahansa mikä liittyy sinuun.

Koska nyt noita henkilökohtaisia ilmoituksia on mahdollista saada valtavasti enemmän (kaikenlaiset tägäykset jne), niin yhden ja saman kellon alle ei voi millään laittaa miljoonaa ilmoitusta. Jos siellä olisi foorumille tullessa odottamassa vaikka 48 ilmoitusta, kaikki suloisesti sekaisin, niin kyllä siinä jäisi tärkeät asiat varjoon :) 

Kun olet tuolla Content I Follow -sivulla, niin siinä tekstin vieressä on se harmaa pallo. Klikkaa sitä ja tee tuosta sivusta sinun oletusseuraussivu. Näin tehden saat juuri tuon sivun nappulan kaikille sivuillesi ja pääset sinne milloin vain yhdellä klikkauksella.

notifications3.jpg

notifications4.jpg

20 minutes ago, MrsTiitu said:

Olen laiska, enkä jaksa lukea joko tästä oli joku maininnut :grin:

Jos tulee vastauksia samaan aikaan, kun kirjoittaa omaa viestiä,  muiden kirjoitukset jää piiloon. Ne uudet viestit tulee näkyviin vasta kuin selaimen päivittää. Ellei sitten paina sitä ilmoitusta uusista viesteistä, joka tulee sivun alalaitaan.

Jep. Ominaisuus. Jos et lue niitä tulleita vastauksia sen ilmoitusruudun kautta, niin ne näkyvät vasta sitten kun päivität sivun uudelleen. Voit kuitenkin lukea ne ja sitten jatkaa vastauksesi kirjoittamista, sehän ei katoa.

13 minutes ago, MrsTiitu said:

Ah, onpa ärsyttävä ominaisuus.

No, jotain saa, jotain menettää. Minusta on todella hieno ominaisuus, että näen jos joku kirjoittaa ketjuun johon minäkin olen kirjoittamassa, sehän voi vaikuttaa oman viestini sisältöön.

Kaikki kaverit on poistuneet :mellow: . Uudistus on ne syönyt.

Content I posted in -feedi latautuu ihan tooodella hitaasti. (Voi olla että muutkin, tuo on se jota olen tottunut käyttämään.) Kokeiltu iPhonella ja iPadilla (Safari).

Ja nyt tuota äskeistä ja jotain edellistä viestiä lähettäessäni tämä kirjoitusruutu jäi auki, Saving...-tilaan. Kun päivitin sivun uudestaan niin viesti oli kuitenkin tallentunut.

Muoks. Tämä viesti taas meni heti läpi, ajoittaista siis ilmeisesti.

Edited by karpalo

Mulla ei näy "Manage followed content"- kohdassa ketjuista kuin otsikot. Ennen otsikkoa klikkaamalla päätyi siihen mihin oli ketjun lukemisessa jäänyt, nyt siitä menee aina ketjun ensimmäiselle sivulle. Samoin ennen otsikoiden nimien alla näkyi sivunumerot, nyt ei, joten sitäkään kautta ei voi suoraan navigoida ketjun loppuun.

^paina siitä tähdestä tai pallosta ketjun nimen edessä, siitä pääset siihen mihin viimeksi jäit.

En tiedä onko tämä vika, mutta albumien yksityisyysasetuksia ei saa säädettyä eikä kuvia eikä albumeita voi poistaa? En siis tiedä/muista miten asia on ennen ollut, mutta haluaisin, että mun albumi kuvineen poistettaisiin kokonaan.

9 hours ago, Tinttara said:

En tiedä onko tämä vika, mutta albumien yksityisyysasetuksia ei saa säädettyä eikä kuvia eikä albumeita voi poistaa? En siis tiedä/muista miten asia on ennen ollut, mutta haluaisin, että mun albumi kuvineen poistettaisiin kokonaan.

En ole ehtinyt vielä lainkaan noihin gallerioiden asetuksiin, yritän ehtiä mahdollisimman pian.

Uusia havaintoja: popup-ilmoituksien linkit ei toimi. Siis ne pienet mustat laatikot, jotka tulee ruudun alareunaan kun ketjuun on tullut uusia viestejä tai joku on lainannut sinua jossain - niistä ei saa enää auki niitä uusia viestejä tai pääse siirtymään ketjuun jossa sinua on lainattu.

Ylälaidan menu-nappi jäätyi myös, en pääse katsomaan notifikaatioita.

Save -nappi jäätyilee noin joka kolmas kerta kun viestejä muokkailee.

Summa summarum: aika paljon on kaikenlaista käytettävyyttä heikentävää tahmailua kun eilen tuntikausia naikkaroin. Napit jäätyilee randomisti ja tallennukset pykii. Toivottavasti on vain alkukankeutta, joka saadaan säätämällä kuntoon, eikä ominaisuus :unsure:

Edit. Nyt menu-nappi alkoi taas toimia.

Edited by Tinttara

Minulla ja ilmeisesti joillain muillakaan ei toimi tagaaminen (uuden ketjun tietoihin tai henkilön nickin) yhdistelmällä Android + Chrome, ei siis tarjoa listaa, eikä muuta siniseksi. Toisilla taas toimii samalla yhdistelmällä, mutta en valitettavasti osaa tarkentaa, mikä mulla voisi olla erilailla. Kokeilin ja androidin normiselaimella kyllä onnistui.

On 27. helmikuuta 2016 at 9:39 AM, Lilianne said:

Lainauksen kanssa löytyy muutakin häikkää. Edellinen onnistumaton lainauksenu jää kummittelemaan vastauskenttään, joten kun seuraavan kerran yritän vastata, se odottaa siellä eikä sitä saa poistettua. Jos yritän tämän jälkeen lainata toista viestiä, siitä muodostuu ap. lainauksen sisään toinen lainaus.

Onko joku keksinyt tähän jotain workaroundia? Eihän tämmöseen ketjuun pysty kirjoittamaan ollenkaan jossa on kerran erehtynyt lainaamaan jotain viestiä. :o 

4 hours ago, Valpuri said:

Minulla ja ilmeisesti joillain muillakaan ei toimi tagaaminen (uuden ketjun tietoihin tai henkilön nickin) yhdistelmällä Android + Chrome, ei siis tarjoa listaa, eikä muuta siniseksi. Toisilla taas toimii samalla yhdistelmällä, mutta en valitettavasti osaa tarkentaa, mikä mulla voisi olla erilailla. Kokeilin ja androidin normiselaimella kyllä onnistui.

Ei onnistu tägääminen myöskään täällä, yhdistelmä Lumia, Win8 ja Explorer. @Admin

43 minutes ago, Jaimee said:

Onko joku keksinyt tähän jotain workaroundia? Eihän tämmöseen ketjuun pysty kirjoittamaan ollenkaan jossa on kerran erehtynyt lainaamaan jotain viestiä. :o 

Kyllä mä ainakin saan lainauksen pois. Mä käytän Samsung S6. Onko toi ongelma vaan jollain tietyllä laitteella/selaimella?

Mä käytän iPhonea. Ja ei onnistunut mitenkään päin ku OT-ketjussa yritin. Tosin nyt sit taas tässä ketjussa kun tulin suoraan ilmoitusten kautta ei koko lainausta tullut ollenkaan..

Tabletilla desktop-moodissa ei etusivu skaalaudu kunnolla nyt mainosten kanssa, vaan oikean reunan mainokset ja muut tunkevat reunasta yli. (Ei suurensuuri ongelma kun ulospäin zoomaamalla saa kaiken näkymään, mutta tuskin tarkoituskaan. Sininen yläpalkki on alkuperäisen sivun koon mukainen eli mainos menee siitä yli.)

^Sama juttu mulle tietokoneella (MacBook) Chrome-selaimella. Ja näköjään myös Firefoxilla.

Mobiililla ei pysty enää kirjoittamaan "tekstimuodossa". Eli esim jos lainaan viestiä ja haluaisin sen lainauksen osaksi tekstiä, niin lainauksen aloitus- ja lopetusmerkkejä ei pysty muokkaamaan / poistamaan.

(Sama juttu spoilerin kanssa. Käytännön esimerkki: urheiluhaasteketju. Haluaisin kasvattaa urheilumääriä spoilerin sisällä ja laittaa uudet urheilut näkyviin. Aiemmin muokkasin vain siirtämällä spoiler-tageja ja poistamalla quote-tagit. Nyt en saanut tageja näkyviin.)

Tai sitten en vaan osaa? :D :blush:

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...