Admin

Vikoja ja toimimattomuuksia uudessa pohjassa?

174 posts in this topic

Yksityisviesteistä lähtevää sähköposti-ilmoitusta ei saa pois päältä. Äärettömän ärsyttävää.

12 tuntia sitten, Mariasole said:

Tiedoksi, että tuolla Yleisissä vilautusketjussa huomattiin ketjua seuraavien saavan kirjoitetut viestit sellaisenaan (kuvineen) sähköpostiinsa, mikä tietenkin "hieman" syö sitä alkuperäistä vilautusideaa :unsure:

Eikä! En mä halua tänne kirjoittamiani viestejä kenenkään sähköpostiin talteen! Jos näin on jatkossakin, en todellakaan kirjoita enää mitään henkilökohtaista tänne... (Ja joo, tiedostan, että joku voi halutessaan kopioda kaiken tiedon täältä itselleen talteen, ja kerran netissä - aina netissä, mutta on tuo vielä astetta ikävämpää.)

Tuo saadaan varmasti asetustasolla säädettyä, mutta pitäisi saada tietää, mistä ilmoituksista tässä on kyse? Eli jos te seuraatte henkilöä, vai osastoa, vai ketjua, milloin tämä tapahtuu? Ja miten olette sen seuraamisen halunneet, ilmoitus sähköpostiinne aina kun ketjuun tulee uusi vastaus vai mitä?

Tässä uudessa pohjassa voi säätää niin miljoona asiaa, enkä tiedä nyt ihan tarkasti millaisia sähköposti-ilmoituksia tässä pitäisi viilata.

Kertokaas, niin minä kaivan ne esille.

Päivityksen jälkeen mulla oli päällä asetus, joka näkyy tämän vastauslaatikon alla (Ilmoita uusista viesteistä) - jonka jälkeen sähköposti alkoi soimaan. Siis viestejä tuli ainakin kaikista ketjuista, joihin kirjoitin ennenkuin hoksasin kääntää tuon täpän toisinpäin. Olettaisin, että viestejä pukkaa myös, jos ihan vaan merkitsee jonkin ketjun seurantaan.

Olisikohan kyseessä tuo ensimmäisenä oleva tilanne?

email_1.jpg

Jos foorumilta tulee email notification, niin siinä näkyy siis koko viestin sisältö, ei pelkkä linkki ko. viestiin? Voisiko joku lähettää minulle näytiksi yhden tällaisen sähköposti-ilmoituksen, bbs (a) naimisiin.info ?

Katsoisin miltä se näyttää.

Perille tuli. Ja jos tuossa viestissä olisi ollut kuva, niin sekin olisi tullut sitten sähköpostiin.

Minä pystyn kyllä estämään kokonaan sähköposti-ilmoitukset, mutta äkkiseltään sekään ei tunnu kovin hyvältä idealta. Toisaalta kun tuo on erittäin hyvä asia, että sähköpostiin tulee myös itse teksti/kuva, jos itse niin haluaa.

Pelkässä linkissä on se ongelma, että jos tuon viestin sisältö on jotain merkityksetöntä, niin sen näkee heti tuosta viestistä, eikä siihen täydy käydä reagoimassa foorumilla.

Oma ajatus kyllä tällä hetkellä on se, että tuollainen kuvien vilauttelu lienee parasta tehdä niin, että laittaa siihen viestiinsä pelkän linkin kyseiseen kuvaan omassa galleriassaan. Ja sitten kun ei halua kuvan enää olevan näkösällä, niin poistaa sen kuvan sieltä omasta galleriastaan.

HUOM! En ehdi tätä teoriaa itse testaamaan, joten en voi vielä vannoa sen toimivan! Testatkaa te.

Ilmeisesti ns. spoilerissa olevat jutut ei näy sähköpostissa joten sitä kautta vois vilautella kuvia ilman että ne jää elämään toisten sähköposteihin.

Mariasole likes this

Tässä minun ongelmani (josta mainitsin vieraana tuossa aikaisemmin) askel askeleelta:

- Yritän "sisään" Sign in -> The password you entered is incorrect. Please try again (make sure your caps lock is off).

- Sisäänkirjautuminen ei siis onnistu, joten käytän väylää "Forgot your password". Saan onnistuneesti vaihdettua salasanani.

- Kun olen sisällekirjautuneena en voi vaihtaa profiilini kautta salasanaa, vaan jälleen kerran ->The password you entered is incorrect. Please try again (make sure your caps lock is off).

- Kirjaudun ulos tai minut heitetään ulos kun en ole täällä hetkeen (vaikka "remember me" on ruksittu).

- Yritän "sisään" Sign in -> The password you entered is incorrect. Please try again (make sure your caps lock is off).

Eli olen onnistunut pääsemään tälle foorumille vain tuon salasanan vaihdon avulla.

Oletko kieltänyt/rajoittanut evästeiden käyttöä selaimesi asetuksissa? Tuntuu täysin selainongelmalta, eli selaimesi ei hyväksy täältä tulevia evästeitä (cookies).

4 tuntia sitten, - MEF said:

Ilmeisesti ns. spoilerissa olevat jutut ei näy sähköpostissa joten sitä kautta vois vilautella kuvia ilman että ne jää elämään toisten sähköposteihin.

No jei! Vielä kun osaisi tässä uudessa vastauslaatikossa tehdä spoilerin, niin avot! Siirryn testiketjuun harjoittelemaan...

1 hour ago, Admin said:

Oletko kieltänyt/rajoittanut evästeiden käyttöä selaimesi asetuksissa? Tuntuu täysin selainongelmalta, eli selaimesi ei hyväksy täältä tulevia evästeitä (cookies).

Mikäli tämä oli minulle kysymys, niin ei, en ole kieltänyt/rajoittanut evästeitä.

Mä en pysty kirjoittamaan OT-ketjuun, vähän aikaa sitten vielä onnistui. Viestikentässä vilkkuu vaan Tallennetaan... eikä mitään tapahdu. Onko tämä vika vai ominaisuus? Floodaamisesta ei ole kyse, olen kirjoittanut ketjuun 3-4 viestiä nyt koko aamun aikana.

Muihin ketjuihin kirjoittaminen onnistuu ihan normaalisti.

30 minuuttia sitten, Keke Rosberg said:

Mä en pysty kirjoittamaan OT-ketjuun, vähän aikaa sitten vielä onnistui. Viestikentässä vilkkuu vaan Tallennetaan... eikä mitään tapahdu. Onko tämä vika vai ominaisuus? Floodaamisesta ei ole kyse, olen kirjoittanut ketjuun 3-4 viestiä nyt koko aamun aikana.

Muihin ketjuihin kirjoittaminen onnistuu ihan normaalisti.

Mulla teki samaa kyselyketjussa, tosin niin että pyöritti vaan latausta ja kun kyllästyin odottamaan ja latasin sivun uusiksi, oli viesti ilmestynyt ketjuun kuitenkin.

Edit. Sama nyt tässä viestissä. Ja vielä muokkauksenkin kanssa.

Uudet viestit-toiminto on ollut hiiiidaaaas koko ajan uudella pohjalla ja nyt ei aukea ollenkaan.

Edited by Aala

Jos notificationeihin tulee samanaikaisesti ilmoitus kahden henkilön samanlaisesta toiminnosta - siis että Nimi1 ja Nimi2 on molemmat maininneet mut samassa ketjussa, niin se ilmoitus tulee muodossa "Nimi1Nimi2 mentioned you ---" eli molemmat nimimerkit putkeen. 

Sit toinen asia joka on varmaan ominaisuus eikä bugi mut mainitaan nyt silti: jos mulle tulee selaimen alaosaan notification ja klikkaan suoraan siitä ko. ketjuun, niin sama notification jää kuitenkin kummittelemaan uutena myös siellä yläkulmassa. Ei päivity sinne käsitellyksi siis edes hetken päästä kun olen lukenut sen kyseisen ketjun. 

@Aala: Tänään tuntuu tosiaan jumittavan. Jatkuvasti jää tallennetaan -tilaan, ja refreshin jälkeen viesti on kuitenkin lähetetty. 

Samoin kun yritin muokata yhtä viestiä ni siitä Valmis-napista painamalla ei näyttänyt tapahtuvan mitään, mutta muutos oli kuitenkin tallentunut. 

En ole ihan varma mutta muistelisin, että koko foorumin varmuuskopiointi tehdään juuri tähän aikaan joka päivä, se voisi selittää jumittamista. Tutkitaan asiaa myöhemmin, kunhan saadaan jonkunlainen kaava tälle käyttäytymiselle.

Jos muuten viestin lähetys jää jumittamaan, niin siitä voi päästä nopeammin ohi siten, että klikkaatte selaimen takaisin -nappulaa ja sitten kun olette etusivulla, klikkaatte selaimen eteenpäin -nappulaa ja olette siinä samassa ketjussa, uusi viesti paikoillaan.

^Juu ja refresh-nappi ajaa saman asian. Mutta ainakin vanhan forkan kanssa meni n. 50/50 että oliko se uusi viesti lähetetty, joten ainakin toistaiseksi tulee varuulta kopioitua tässäkin pohjassa ensin se viesti ettei katoa taivaan tuuliin. 

Minipieni ongelma, mutta ärsyttää: mulla ei toimi osa hymiöistä mobiilisti (Win8) koodeilla kirjoitettuna... <_< ja ^_^ ja -_- ainakin, jumittavat kursorin, eikä mitään tekstiä enää tulee näkyviin. Ongelmahan ei itse asiassa ole edes mikään pieni, koska <_< on mun perusnaama.

Tupla/triplaviestejä tulee nyt ihan tolkuttomasti. Olisiko järkevää siirtää varmuuskopiointi johonkin muualle kuin keskelle päivää jolloin foorumi on aktiivinen?

9 minuuttia sitten, Ottilja said:

Tupla/triplaviestejä tulee nyt ihan tolkuttomasti. Olisiko järkevää siirtää varmuuskopiointi johonkin muualle kuin keskelle päivää jolloin foorumi on aktiivinen?

Tuplaviestitysongelma ei voi johtua varmuuskopioinnista, joku muu asia on syynä.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...