Admin

Kadonneiden viestimäärien arvoitus

157 posts in this topic

Foorumin päivityksen yhteydessä huomasimme, että kaikilta vanhoilta jäseniltä katosi vuosien aikana kerrytetystä kirjoitettujen viestien lukumäärästä iso osa, pahimmillaan kymmeniä tuhansia viestejä.

Foorumisoftan valmistaja vastasi kyselyyni näin:

This is normal and expected, part of the upgrade process actually re-counts everything to ensure proper counts, so if the older items were deleted, the counts would only reflect the current content on the site at the time of upgrade.

Suomeksi sanottuna lyhyesti: foorumisofta laski uuteen viestimäärään vain ne viestit, jotka edelleen löytyvät foorumilta. Kaikki jo kirjoitetut, mutta poistetut viestit, poistuivat myös viestien yhteismäärästä.

Jos haluat 'vanhan' viestimääräsi näkyville ja muistat sen, niin voin laittaa sen käsin profiiliisi. Tässä tapauksessa ilmoita vanha viestimääräsi tässä ketjussa ja minä korjaan sen.

Huomatkaa kuitenkin, että työn alla on parhaillaan sellainen mahdollisuus, että jäsenten siitä profiilista, mikä näkyy mm. viestien vasemmalla puolella, poistetaan koko viestimäärä. Viestimäärä jäisi kuitenkin näkyville itse profiilisivulle. Samoin pohditaan noiden viestimäärästä kertovien pallukoiden kohtaloa. Mutta tämä asia ratkeaa vasta sitten kun tiedämme, onko tällainen edes teknisesti mahdollista.

Eli niin kuin arveltiinkin.

Tässähän voi nyt heittäytyä filosofiseksi ja pohtia, mikä se oikea viestimäärä sitten on. Foorumin laskema viestimäärä, joka kertoo montako viestiä nimimerkiltä löytyy tällä foorumilla vai lukema, joka sisältää kaikki chat-viestitkin, joita ei enää aikoihin ole ollut olemassa? Ja jos osa korjauttaa viestimäärän ja (suurin?)osa ei, niin eihän numerot kuitenkaan ole vertailukelpoisia?

Sinänsä asia on minulle yhdentekevä, mutta kunhan pohdiskelin, että mitä tuolla viestimäärällä on ylipäätään tarkoitus kertoa.

Tämä on vain nyt toteutunut tosiasia, eikä itku enää auta. Pian kun Vauva.info päivitetään, niin osataanpa ottaa viestimäärät talteen etukäteen, jos joku niitä kaipaa.

Mutta täällä tämän kanssa on vain elettävä. Jos joku ei välitä numeroistaan, niin mitään ei tarvitse tehdä. Jos joku taas muistaa/löytää oman vanhan määränsä ja haluaa ne esille, ihan mistä syystä vaan, niin tämä on ehdottoman ok ja minä laitan vanhat numerot esille hetimmiten.

Jos ei niitä numeroitaan niin yhden tai edes kymmenen viestien tarkkuudella muista, niin ei senkään ole niin väliä. Ilmoitatte vain sellaisen sinnepäin -luvun ja sillä selvä.

31 minutes ago, MrsTiitu said:

Olikos se @AnneJ.. kenellä oli joku top lista tallella? Mä en ole ollenkaan varma paljonko mulla oli, jotain 35000-45000 välillä, noin osimoilleen :D

Mä en ole ihan varma mitä asiasta ajattelen. Toisaalta mä haluan viestilukeman takaisin, toisaalta olen niiden piilottamisen puolesta.

Nuo eivät ole toisiaan poissulkevat toiveet, sillä tuossa kuvan alla näkyvät viestimäärät poistuvat näkyvistä joka tapauksessa, jos se on teknisesti helppoa tehdä. Itse profiilissa viestimäärä tulee joka tapauksessa säilymään.

Toisaalta ja toisaalta. Välillä toivoo, että tämä oma viestimäärien no life ja hall of shame katoaisi. On tullut sen verta monta vuotta tällä palstalla notkuttua.

Nyt muuten menee tuo tavutus ikävästi täällä viestikentässä.

Älä silti uudisraivaile liikaa kerralla, edelleen. ;)

Muoks. Multa katosikin näköjään juuri vajaat 40 000 postausta. Ei tarvitse juhlia sitä määrää!

Edited by Pirppis

Mulla oli just menossa 19000 rikki, ois se ihan kiva saada ne takaisin :)

14 minutes ago, piiji said:

Mulla oli just menossa 19000 rikki, ois se ihan kiva saada ne takaisin :)

Nyt on takaisin. ;) Kävin laittamassa samalla kun korjasin omani.

Vaihdettu!

Helppo homma, ja voin kyllä vaihdella teidän viestimääriä näin kun olen tietokoneella. Mutta kännykällä surffaillessani ei onnistu. Eli tänään onnistuu, huomenna välttämättä ei (en jaksa avata konetta joka päivä, jos ei ole muuta tarvetta). Ihan vaan varoituksen sanana, ettei kukaan pahastu, jos en hänen viestimääräänsä muutakaan. Ei mitään henkilökohtaista. :)

Mulla oli muistaakseni jotain 14700. Vielä oli vähän matkaa seuraavaan tuhanteen :D

Viestimäärä oli 15 051 juuri ennen katoamista. Satuin huomaamaan, kun ne näkyi mobiililla hetken päivityksen jälkeen, vanhalla pohjalla vain täysversiossa. Mielelläni ottaisin ne takaisin.

Edited by Kartio

Mulla joku 2000/2200 :ph34r: ja mitään en muka kirjoittanut :D

Mä kans! Mulla oli päivityksen aikaan 7300 eli nyt varmaan about 7321. :grin:

Mulla oli ennen päivitystä joku 1920 viestiä. Vaikkei niitä tuon enempää ollutkaan, olisin silti kiitollinen, jos saisin ne takaisin. :)

@pampam Minäkin voisin pyytää ~2400 viestiäni takaisin. ^_^

Edit. Kiitos!:)

Edited by Griselda

Kerta täällä nyt näitä lisäillään, niin lisäätkö pampam mullekin sitten. Ainaki pääsen sinne vip-ryhmään, jos sillä on jotain merkitystä johonkin toiminnallisuuksiin vastaisuudessa... Mulla oli jotain vähän alle 28 000 viestiä. ~27 500?

Mä voisin myös mun vaatimattomat viestimäärät pyytää takaisin, jotka oli lähempänä tonnia kuin satasta. :blush: Oisko n. 700-800

Mulla oli ainakin 33000. Voisi palauttaa jossain vaiheessa :) 

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...