Sign in to follow this  
Followers 0
Admin

Tuleeko sinulle tupla- ja triplapostauksia?

11 posts in this topic

Jos tulee, niin kerro se tässä ja kerro samalla, tuleeko ne pöytäkoneella, tabletilla vai kännykällä ja ennen kaikkea, millä selaimilla niitä tulee.

Mac (10.10.5) ja safari (9.0.3) käytössä ja tulee siis tuplaviestejä. 

Tämä on tyypillinen äärimmäisen ärsyttävä vika, kun ei tule kaikille, ei edes läheskään kaikille, eikä koko ajan. Todella vaikeaa löytää mitä korjata, kun ei tiedetä missä vika on.

Jos saadaan tähän ketjuun tästä kärsiviä jäseniä ja heiltä tietoa, niin nähdään onko näissä tapauksissa mitään yhteistä.

Luulisin, että ajankohdat milloin näitä tulee on myös tärkeää tietoa.

15 minuuttia sitten, Tinttara said:

Luulisin, että ajankohdat milloin näitä tulee on myös tärkeää tietoa.

Kyllä, silloin pystymme jälkikäteen palvelimen ja foorumin logeista näkemään, onko siellä ollut mitään poikkeavaa meneillään.

4 tuntia sitten, Mariasole said:

Mä sain tuon toimimaan, kun ensin tein oman syötteen (Luo oma syöte), nimesin ja tallensin (Tallenna uusi syöte) sen. Sitten kun se uusi syöte on siellä Omat syötteet -listassa, valitsin sen ja vasta sitten merkkasin sen oletukseksi. Silloin se itse nimeämäni syöte ilmestyi tuonne oikeaan ylälaitaan "sanomalehti"-kuvakkeen viereen. 

Nyt yritin tehdä saman uudestaan, niin en onnistunut enää. Oman syötteen tallentaminen ei onnistunut eilen illalla puolenyön maissa eikä nyt äsken tai sitten on tooodella hidas - odottelin useita minuutteja, mutta kun homma ei edennyt, niin jätin sikseen. Omiin syötteisiin ehti kuitenkin ilmestyä yöllisten ja tämän aamun yritysten nimet, mutta mikään näistä ei aukea. Alkuperäinen oma syöte toimii vähän hitaasti, mutta muuten mainiosti yläkulmasta.

Tämä viesti ei muuten näyttänyt tallentuvan ollenkaan, mutta kun avasin sivun uudelleen, se oli kuitenkin ilmestynyt.

Tuossa lainattuna mun viesti noin puolenpäivän aikoihin. Ei tullut varsinaisesti tuplana, mutta kun muokkasin, vanha viesti oli ilmestynyt ilmeisesti foorumille ja vain toinen muokkautui. Läppärillä; käyttis on OS X El Capitan ja selain Safari versio 9.0.3.

(Lainasin koko viestin, kun siinä oli hidasteluista myös tuolla syöte-puolella.

Edited by Mariasole
Tarkennus

tänään on tullut sekä pöytäkoneella (chrome) ja puhelimella (win8/IE).

Mulla tulee ainakin tällä läppärillä (Mac ja Safari), mielestäni myös yhdellä toisella koneella (Win7 ja Firefox). Yleensä siinä käy niin, että viesti ei näytä lähtevän ja jää vaan rullaamaan, mutta jos yrittää lähettää uudelleen, niin sitten se meneekin kahdesti.

Edited by Margot

Mulla puhelimella tuli tuplia eilen illalla, kun tuntui muutenkin foorumi jumittelevan. Android-puhelin ja chrome käytössä. Ja samoin kuin Margotilla, niin jäi rullaamaan tallennetaan-kohtaan, ja aikansa rullattuaan joko lähetti kahdesti tai sitten yritin uudellen ja tuli tuplat siitä. Tänään kokeilin tuossa rullausvaiheessa päivittää sivua, niin tuli vain yksi viesti.

^Ihan sama kuin Ninnillä. Tupla tuli, jos hötkyilin ja klikkasin uudestaan submittausta viestin jäädessä jumittamaan. Jos vain poistuin ketjusta, viesti meni perille jossain vaiheessa (ja sille aikaleimalle, jolloin olin submittausta painanut.)

Kyseessä on ongelma palvelimen kirjoitusnopeudessa. Foorumisoftan tekijät ovat tietoisia ongelmasta ja tilannetta pyritään parantamaan mahdollisimman nopeasti. Meidän osaltamme päivitämme huomenna perjantaina aamupäivällä palvelimen PHP-versiot uusimpiin, joka voi auttaa jumittamisissa.

Kun jumittamisia tulee, niin päivittäkää vaan selainistunto. Älkää painako uudestaan Valmis -nappulaa, sillä se vain lähettää saman viestin uudestaan.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0