Jump to content
Naimisiin.info

Miten valssataan,kun morsiamella ei isää?


Guest Tainu79(Guest)

Recommended Posts

Guest Tainu79(Guest)

Moi!

Kertokaapa nyt epätietoiselle, miten ihmeessä tanssitaan häävalssin jälkeinen valssi, kun minulla ei ole isää? Sulhasella on kyllä veli ja sulhasen siskolla miesystävä sekä bestmanit on kavereita....Ja mikä on se järjestys sitten, kuka kenenkin kanssa tanssii missä järjestyksessä?

Kiitti

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipi-lintu

Mä ainakin tanssin vain mieheni kanssa... Tai saatan tanssia kavereidenkin kanssa jossain vaiheessa, mutta ei mitään virallista "tanssijärjestystä" ole.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi kaikki pitäisi tehdä jonkun valmiin kaavan mukaan. Tai siis saa tehdä jos haluaa, mutta jos ei ole isää tanssittamassa niin onko siitä tehtävä sitten ongelma...

Link to comment
Share on other sites

Me varmaan tehdään niin että tanssimme häävalssin ensin kokonaan kahdestaan ja seuraavaan saa kaikki tulla. Helpompi näin koska molempien vanhemmat eronneet ja uusissa naimisissa tai uudet kumppanit.  :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Tainu79(Guest)

Nii-in...kysyinkin teidän mielipidettänne ja ehdotuksianne asiaan, en mitenkään kaavoihin kangistuneena pakko-tarkoituksena. Häävalssi tanssitaan toki kahden ja toinenkin valssi on live-esitys vielä ja siinä ajateltiin vielä "sukulaisten" kera tanssahdella. Sitten haku on vapaa.

Link to comment
Share on other sites

Perinteinen järjestys taitaa olla että häävalssi kahdestaan (tietty) ja sitten molempien vanhemmat keskenään. Vähän olen nähnyt variaatioita jatkosta, yleensä isä tytärtään, poika äitiään, sit morsian ja sulhasen isä, sulhanen ja morsiamen äiti.

Oma isä on kuollut, joten aihe vähän mietityttää, kun toi vanhempien valssi on musta mukava tapa. Mutta halutessaanhan voi vaikka sopia, että ketkä kaikki tanssii ja kenen kanssa ja missä järjestyksessä. JOittenkin mielestä tämä on hirmuista jäykistelyä, jotkut taas tykkää tietää missä mennään, ettei vieraitten tartte miettiä, josko saa tanssia nyt vai vasta kohta. Viime viikonloppuna olin häissä, joissa vanhemmat meni kesken häävalssia mukaan, kun morsiuspari itse halusi niin. Seuraavassa valssissa huutelivat, että "vaihto" ja hakivat koko ajan lisää ihmisiä mukaan. Oli aika kivaa.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häissä ei perinteisesti häävalssin jälkeen tullut ainuttakaan valssia, bändi aloitti soittamaan heti häävalssin jälkeen rokkia. Molempien kaikki vanhemmat ovat elossa. Valsseja kyllä soitettiin myöhemmin muutama. Vanhemmat kunnioittivat meidän toivetta ja muut vieraat olivat tyytyväisiä ratkaisuun.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Mun isä ei pääse häihin (Alzheimer jo niin pitkällä, ettei syömisestäkään oikein tule mitään) ja sulhasen isä on kuollut. Multa löytyisi veli ja kummisetä, mieheltä kummisetä, mutta ei jakseta kaiken kanssa venkslata. Hoidetaan siis homma siten, että juontajat ilmoittavat hääparin toivovan, että häävalssin jälkeen kaikki yhtyvät tanssimiseen mukaan.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...