Jump to content
Naimisiin.info

Onnittelu"jono" jo kirkossa


minnamiettiva

Recommended Posts

Hei!

Onko hölmö idea, että hääparia onniteltaisiin jo kirkossa?

Eli hääpari lähtisi kävelemään alttarilta ja jäisi seisomaan ennen ovea ja sitten, kun vieraat kävelevät siitä ohi niin onnittelu tapahtuisi samalla?

Ettei sitten juhlapaikalla tarvitsisi muodostaa erikseen "onnittelujonoa", kun kirkossa kaikki kuitenkin kävelee "jonossa" hääparin ohi.

Kertokaa mitä mieltä olette?

Link to comment
Share on other sites

Käyhän se varmasti niinkin. Mun mielestä ei itse asiassa lainkaan huono idea. Toisaalta kyllähän ihmiset kävelee juhlapaikallekin vähän niinku jonossa sisälle.

Mä vähän mietin semmosta vaihtoehtoo, että molempien vanhemmat olis vastaanottamassa vieraita vihkipaikalla ennen seremoniaa, ja sitten juhlapaikalla onniteltais meidät.

Link to comment
Share on other sites

Itse ajattelin asiaa niin, että meitä onniteltais kirkossa ja sitten juhlapaikalla on vanhemmat vieraita vastassa ja heitä käteltäis siinä vaiheessa. Meillä on valokuvaus kirkon jälkeen, joten vanhemmat ohjaavat vieraat juhlapaikalle ja omille paikoilleen. Koska on talvihäät, niin kukaan ei jää ulos odottelemaan hääparia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 years later...

Tämä on jo vanha ketju, mutta tuli tästä mieleen että molemmissa häissä joissa tänä kesänä olin oli hääparin onnittelut kirkon pihalla heti riisinheiton/saippuakuplien jälkeen. Eli hääpari ei poistunut suoraan autoon, vaan jäi pihalle ihmisten onniteltavaksi. Tämä oli minulle uutta, mutta koska sää oli kaunis molempina päivinä niin toimi ihan mukavasti. Eikä juhlapaikalla sitten ollut erikseen enää mitään onnittelujonoa. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Jep, ortodoksisessa vihkimisessä ihan tavallista ja meidän kannalta ainakin tosi mukavaa niin ei tarvi sitten montaa kertaa järjestäytyä. Ja oli jo infokirjeessä, joten kirkossa ei tarvitse alkaa huutelemaan.

Keski-Euroopassa on ihan tavallista onnitella heti kirkon ulkopuolella ja jopa nostaa skumppalasit tässä vaiheessa :) Tosin yleensä itse hääjuhla alkaakin vasta tuntien kuluttua itse vihkimisestä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...