susanna11082007

kimpun ja sukkanauhan heitto

34 viestiä aiheessa

Kysymykseni voi olla monien mielestä tyhmä,

Mutta eikös kimppu heitetä nimenomaan sinkuille naisille, ja sukkanauha sinkkumiehille?

Kysymys kuuluukin: Eronneet tädit, appiukko, äitini... ovatko he sinkkuja? Yllytetäänkö heitäkin kimpunpyytämiseen tai sukkanauhan koppaamiseen?

T: morsian joka on ollut häissä vain kerran, parivuotiaana....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No joo, sinkkunaiset ja miehet kimpun ja nauhan metsästykseen ja nuoret sellaiset, siis musta alle 40-v...... mutta ei kai se vakavaa ole jos mummotkin niitä koppailee= ;D

Alunperin vissiin kimpun saanut sinkku menee seuraavaksi naimisiin.. .. ??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kai se on niistä itsestä kiinni, että tunteeko ne ittensä sinkuiksi ja tarpeeksi nuoriksi ottamaan osaa kyseiseen kisaan.

Mun appiukko (onnellisesti naimisissa) nappasi veljen poikansa häissä kimpun. Eli siellä sinkkunaisten seassa oli ::) En tiedä mitä morsian tästä ajatteli...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Alunperin vissiin kimpun saanut sinkku menee seuraavaksi naimisiin.. .. ??

joo täähän se on ollu vanhan kansan perinne.. siks mä olenkin vissiin vielä avoliitossa kun en ole koskaan kimppua saanut kopattua - ukolla kuitenkin jo sukkanauha laatikossa...  ;D

mutta asiaan.. kyllä mun mielestä kaikki ukottomat voi kimppua ja kaikki akattomat nauhaa  kalastaa... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häissä joissa olen ollut on kimppua yrittänyt saada kiinne niin aivan sinkut, kun eronneet  "sinkut" sekä avoliitossa elävät. En usko että se nykypäivänä on niin tarkkaa.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä niitä koittaa napata naimattomat. Itselleni on kyllä ihan sama kuka omissa häissäni sitä koittaa napata ja kuka sen saa. Olisi ehkä ihan hauskaakin, jos sen saisi joku tosi ylläri eli vaikka se edellä mainittu appiukko.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...ja meillä rikotaan koko perinteen sukupuoliroolittuneisuus nakkaamalla kimppu miehille ja sukkis naisille. Tai jotain.

Kaikenhan voi tehdä juuri kuten itse tykkää. Miksi turhaan tehdä perinteistä sääntöjä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aiottekos heittää oikean hääkimpunne vai "kakkoskimpun" vai yhden kukan kimpusta? Minä ajattelin viskoa koko kimpun menemään :) En ole sellainen, että viitsisin sitä kuivatella tai litistää kehyksiin.

Aluksi ajattelin olla koko kimppua hankkimatta, tuntuu että se on vain tiellä... Äiti kuitenkin sai minut ylipuhuttua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heitän heittokimpun, oma kimppuni ei ole aivan perinteinen ja siksi hieman hankalasti heitettävä.

Me päädyttiin siihen, että ei heitetä sukkanauhaa ollenkaan. Jotenkin se perinne tuntuu hassulta, heitetään morsiamen henk. koht. "vaatekappaletta" muille miehille. Eikö sinkkumiehille heitettävä esine voisi olla jotakin sulhaselle kuuluvaa? Me siis tehdään tähän oma muunnos  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lentää heittokimppu..joka tulee olemaan samoista kukista kuin hääkimppu, eli vihreistä neilikoista, mutta pienempi eikä ole valtikkamallinen. Sukkanauhan kuulemma muru kaivaa mekon alta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä olette kimpun heittämisestä kesken hääjuhlan - jo joskus 19 aikoihin? Vaikka morsiuspari poistuisi vasta puolenyön jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kaikissa häissä, joissa olen ollut vieraana, kimppu/sukkanauha on heitetty ohjelmanumerona keskellä iltaa, siis ei hääparin poistuessa. Omissa häissämme ei heitelty mitään, kun ei ollut sinkkujakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä heitetään molemmat ja varmaan juuri lähtiessä. Näin karsiutuu pois pikkutytöt kimpun perästä. Ei ole periaatteessa mitään sellaisia vastaan, mutta onhan siitä vähän pointti hukassa. Eronneet ja vanhemmat yksinelävät saavat minun puolestani ihan itse päättää, tahtovatko osallistua. Kaikkein iäkkäimmät ovat kyllä varmaan jo poistuneet tässä vaiheessa, enkä nyt muista, että niissä sinkkuja olisikaan. Oman maun mukaan vaan.

edit: Me poistumme siis joskus kymmenen maissa eikä vasta puolen yön jälkeen.

Muokattu: , käyttäjä: Kartio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saankos olla pikkuisen niuho... Onko joukossa ketään muuta, joka ei heitä kimppua?

Vietin vuosia sinkkuna ennen kuin löysin tulevan puolisoni. Kahlasin sinä aikana aika monet häät ja joka kerta kun hääkimppua heiteltiin, karkasin vessaan. Koin sen kauhean nöyryyttäväksi tavaksi. Tiedän, että se on suuren osan häävieraita mielestä vain hauska tapa, mutta minulle se oli hetki, jollion sinkkuuttani alleviivattiin (etenkin kun olisin todellakin jo halunnut olla parisuhteessa ja perheellinen). Tuolloin päätin, että jos joskus olen morsian, niin minun ystäviäni ei kyykytetä juoksemaan kimpun perässä, että "kuka näistä vanhoistapiioista nyt sitten seuraavaksi PÄÄSEE naimisiin." Otin asian puheeksi duunissa aamukahvipöydässä ja useampi sinkku oli samaa mieltä kanssani.

Hi-hii... Söhäisinkö muurahaispesään?

Muokattu: , käyttäjä: -Saga_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Morsiamella on ihan täysi oikeus olla heittämättä kimppua, ja samoin vierailla on täysi oikeus piilotella vessassa tai istua pöydässä ilman että hätyytetään nappaamaan kimppua. :)

Mä heitän kimpun, ja kaasojen painostuksesta viskotaan sitten sukkanauhaakin, kaikki hääperinteet siis käyttöön! Meidän kaveripiiri on alle 25-vuotiaita, joten jotenkin meidän häihin se kimpun heittäminen "sopii". Senhän pitäisi olla hauska, vitsikäs juttu, eikä vakavasti otettava (kuten joissain amerikkalaisissa häävideoissa kun morsiusneidot suorastaan taistelevat siitä puskasta :girl_haha: ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on ainakin ehdoton ei sille sukkanauhan kaivamiselle. En ole koskaan pitänyt juhlavana sitä tapaa, että sulhanen menee päineen morsiammen hameen alle ja hampaillaan kaivaa sen sukkanauhan pois. Enkä kyllä tykkäis, että mun hameen alle mennään hääjuhlassa muutenkaan, mitenkään tai kukaan. Jos jotain haluaa heitettäväksi, kehitämme siihen jotain muuta. En kimppua välttämättä muutenkaan heittäisi, sillä listalla ei taida naimattomia olla kuin kourallinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei myöskään heitellä mitään, ei sukkanauhoja eikä morsiuskimppuja.

Itse olen myös inhonnut muiden häissä sitä, että naimattomana on joutunut "taistelemaan" kimpusta morsiamen tahdosta. Omissa häissäni en halua siihen ketään pakottaa.

Ja mulla on niin lyhyt hamekin, että jos sieltä alta jotain alettais kaiveleen, ni varmaan kaikki näkis kaiken :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä heitettiin kimppu ja sukkanauha. Hauskaa oli. :) Ihan kaikki sinkut eivät olleet ottamassa niitä kiinni, mutta suurin osa oli. Ei siihen ketään voi tietenkään pakottaa, aivan kuten ei ketään voi pakottaa pitämään puhetta tai muuta vastaavaa. Mutta kuten sanoin, hauskaa se oli. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Saankos olla pikkuisen niuho... Onko joukossa ketään muuta, joka ei heitä kimppua?

No ei todellakaan heitetty, osittain siksi, etten ole vieraanakaan kyseisestä tavasta oikein pitänyt (oli juuri sitä nöyryyttävää päälle 30-vuotiaana vanhanapiikana ennen mieheni tapaamista) - ja koska emme halunneet alleviivata yhden käden sormissa laskettavien naimattomien vieraidemme asemaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eihän se kimpunheitto ole tarkoitettu pelkästään sinkuille??!! Kyllä ainakin niissä häissä missä minä olen ollut on kimppua ollut ottamassa kiinni liuta seurustelevia ja kihloissa olevia ihmisiä, kysehän on ilmeisesti siitä, että kuka menee seuraavaksi naimisiin, ei tarvii olla sinkku

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääkimppua on tarkoitus ottaa kiinni sellaisten naisten ketkä ei ole NAIMISISSA (eli saa seurustella, elää avoliitossa olla kihloissa mutta ei naimisissa). Ja sama koskee sukkanauhaa miesten osalta.

Mutta siis meillä ei heitetä kimppua eikä sukkanauhaa, en koe sitä tarpeelliseksi enkä vaan yksinkertaisesti halua tehdä niin.

Muokattu: , käyttäjä: Christina^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta siis meillä ei heitetä kimppua eikä sukkanauhaa, en koe sitä tarpeelliseksi enkä vaan yksinkertaisesti halua tehdä niin.

Mul on vähän sama. Kun en ajatellut pitää sukkia, niin musta sukkanauhan pitäminen on todella typerää. Ja jos pitäisinkin sukkia, niin jos tarvisin sukkanauhoja, tarvisin sitä myös heiton jälkeen. Tää perinne on näistä syistä ollut musta aina vähän outo.

Toiset on kyl sitä mieltä, et heittää pitäis. Oonkin miettiny, et heittäis kalsarit, kun ne kuitenkin on. Mulle toi kalsareiden heitto kävis hyvin. En vaan oo ihan varma mitä sulho sanoo :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toiset on kyl sitä mieltä, et heittää pitäis. Oonkin miettiny, et heittäis kalsarit, kun ne kuitenkin on. Mulle toi kalsareiden heitto kävis hyvin. En vaan oo ihan varma mitä sulho sanoo :girl_haha:

Mä näin kerran jossain ohjelmassa kun sulho kaiveli morsiamen mekon alta sika isot alushousut ja heitti ne. Jengi nauro ihan sikana. Tommosen jutun voisin meille periaatteessa ottaa. Eli pitää lähtee kaupasta metsästää tosi tosi isoja maxi kalsareita. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka kimpunheitto on tarkoitettu kaikille ei-naimisissa-oleville, se voi joissakin olosuhteissa olla nöyryyttävää nimenomaan sinkuille, jotka ovat yksin ja joilla ei ensi hätään ole ketään naimisiin mennäkseen, toisin kuin seurustelevilla. Ja meidän häissämme oli joka tapauksessa vain joko naimisissa olevia tai sinkkuja, ei siis seurustelevia.

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toiset on kyl sitä mieltä, et heittää pitäis. Oonkin miettiny, et heittäis kalsarit, kun ne kuitenkin on. Mulle toi kalsareiden heitto kävis hyvin. En vaan oo ihan varma mitä sulho sanoo :girl_haha:

Mä näin kerran jossain ohjelmassa kun sulho kaiveli morsiamen mekon alta sika isot alushousut ja heitti ne. Jengi nauro ihan sikana. Tommosen jutun voisin meille periaatteessa ottaa. Eli pitää lähtee kaupasta metsästää tosi tosi isoja maxi kalsareita. :girl_haha:

Haha! Jotkut ihonväriset mummokalsarit! :D Just hyvä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään