Jump to content
Naimisiin.info

Puheet?


Tinskuli

Recommended Posts

Ketkä perinteisesti pitää puheen hääjuhlassa? Ketkä teidän hässä piti/pitää puheen?

Sulhasesta lähtien meidän hääväki on sellaista, että eivät suurin surminkaan haluaisi puhua, niin pähkäilen mitä pitäisi tehdä :unsure: Itse voisin pitää jonkunmoisen puheen, samoin isäni, kummisetäni ja ehkä kaasoni, mutta sulhasen puolelta ei varmaan kukaan uskalla astua sellaisiin parrasvaloihin - antaako se sitten hölmön vaikutelman, jos morsiamen puoli vaan puhuu, ikään kuin sulhasen puoli ei olisi ollenkaan innoissaan näistä häistä?! :(

Link to comment
Share on other sites

Meillä ei oikestaan tuu mitään ohjelmaa, siinä vaan ruuan ja kahvien välissä olis kiva, jos joku sanois jotain :) Enkä tosiaan tarkota mitään paatoksellista pitkää monologia, mutta jos vähän jotain hauskaa sais kerrottua. Täytyy vielä miettiä. Sulhasen into tässä viime viikkojen aikana on kyllä noussu niin monenteen potenssiin, että tiedä vielä vaikka itekin innostuis puheen pitämisestä :D

Link to comment
Share on other sites

Jos morsiamen puolelta useat ihmiset puhuu, on ehkä hassua jos sulhasen puolelta kukaan ei puhu. Toisaalta mieluummin on puhumatta kuin puhuu vasten tahtoaan. Vastaavassa tilanteessa rajaisin puheet ehkä kahteen, todennäköisesti morsiamen isään ja kaasoon. En tiedä, miten teillä on tapana juhlia, mutta itse vieraana kokisin neljäkin puhetta liiaksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

En tiedä, ketkä perinteisesti puhuvat häissä, mutta useimmiten varmasti morsiusparin vanhemmat (yksin, yhdessä, jotain muuta) ja sitten bm/kaaso. Tai näin ainakin niissä häissä, missä itse olen ollut vieraana. On ehkä hassua jos vain toiselta puolelta tulee puheita, mutta onko sillä loppujen lopuksi väliä? Jos puheissa otetaan kuitenkin sulhanen isosti mukaan, ettei puheet koske pelkästään morsianta, ei mitään ongelmaa varmaan olisi. Samaa mieltä kuin edellinen siitä, että kannattaako puheita olla niin paljoa. Tai jos ne onnistuisi sijoittelemaan niin, ettei kuunnella neljää puhetta peräkkäin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olen ollut häissä joissa ei ole ollenkaan puheita - ja häissä joissa vain puhuttiin jatkuvasti. Ehkä isompi yllätys oli se ettei kukaan puhunut, mutta kuten täällä onkin todettu - ketään ei voi pakottaa puhumaan.
Omissa häissä odottaisin ainakin isäni pitävän puheen ja todennäköisesti sulhasen äidin. Muista en osaa sanoa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...