Harmaaruusu

Te jotka sovitte kihloista yhdessä (ilman kosintaa) minkä päivämäärän kaiverrutitte sormuksiinne?

10 viestiä aiheessa

Elikkä mikä päivä on teidän kihlajaispäivänne? :) sormusten ostopäivä vai joku eri, mikä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: laura075

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihlapäivä on se päivä, kun saatiin kultasepänliikkeestä tieto sormuksien saapumisesta ja sormukset sormiin.:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sormusten ostopvä oli 17.6.16. Annoin miehelle sormuskoon ja käskin yllättää :D kaiverrus tuli 25.6.16 :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei kaiverrettu ollenkaa  päiviä ja en kyllä enään edes muista kihlapäivää :) hääpäivä sitten laitetaan sormuksiin ja sitä voi juhlia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kosittiin 18.3. ja sormukset laitettiin tilaukseen 25.3., mutta kaiverruksiksi tulee silti 30.3., koska se sattuu olemaan meille merkityksellinen päivä. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me sovittiin yhdessä naimisiin menosta, mutta mies haluaa välttämättä kosia eikä aio päivämäärää kertoa (sen kyllä jo kuulemma päättänyt). Menemme yhdellä sormuksella (kihlasormus toimii myös vihkisormuksena) ja päätimme, että kihlasormuksiin kaiverretaan sitten vihkimispäivä. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helmikuussa keskusteltiin saunassa kihloista yleisellä tasolla, mitä kumpikin ajattelee mitä se tarkoittaa ja moitittiin niitä kihlautumisia minkä tavoitteena ei ole mennä naimisiin. Keskusteltiin myös minkälaisia ja värisiä sormuksia ihaillaan. Molemmat oli yhtä mieltä hopeanvärisestä sormuksesta.
Olin itse ajatellut että kihlaudutaan "sitten joskus, kun asutaan yhdessä".
Seuraavana päivänä kauppakeskuksessa mies kuikuili kultasepänliikettä ja sadatteli kun se olikin kerennyt mennä jo kiinni ja hänen suunnitelma meni pieleen. Minua rupesi jännittämään että ihanko tosissaan tässä nyt tapahtuu se mitä luulen. Apua.

Ehdotin toista liikettä ja sekin oli kiinni. Katsottiin netistä naapurikaupungin aukioloaikoja ja ajettiin varta vasten 25 kilometriä sormuskaupoille.

Olihan se jännittävää. Mies sanoi että valitse mikä sormus vaan, kunhan se on valkokultainen. Valitsin tavallisen simppelin, kolme millimetriä leveän suorareunaisen sormuksen ja mies valitsi samanlaisen leveämpänä. Seuraavalla viikolla vasta kaiverrutettiin sormukset ja päivämääräksi tuli sormusten ostopäivä. Kyllä vähän harmittaa, kun mies ei kosinut perinteisesti, kun en ole koskaan ennen ollut kihloissa ja tämä ainut kerta meni näin. 

Mutta tosi onnellinen ja ylpeä sormuksen kantaja olen siitä huolimatta <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on se päivämäärä, jolloin mies laittoi ensin minun nimettömääni sormuksen ja sitten minä laitoin hänen nimettömäänsä. Olimme jonkun aikaa ennen sitä jutelleet kihlautumisesta ja siitä, mitä se tarkoittaa meille. Sileät, kultaiset sormukset oli jo hankittuina, kun mies oli ostanut ne kaiverruksineen pari vuotta sitten. Tykkään todella paljon siitä, että on sileät sormukset, koska omani kanssa sopii sitten joskus hyvin yhteen vähän koristeellisempikin vihkisormus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista koska käytiin ostamassa sormukset (hyvissä ajoin kuitenkin), niissä ei ole kaiverruksia vaan. Niihin olis kaiverrettu 1122; eli 01.01.2022

Siitä on sitten helppo laskea kauanko on oltu kihloissa :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään